![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() menee ohi alkuperäisen aiheen mut, mut just sain turbon kiinni ja ilman cooleria on, 0,5 painetta ja syöttöö käännetty jonkun verran. kulku verrattuna vakioon on iso. jaksaa kulkee reilusti kovemmin kuin mitä suomessa saa ajaa ja kiihtyvyys on aivan eri luokkaa kuin vaparissa. kytkin ei luista ja rekasta pääsee ohi kun vaan polkasee. ei toi ammus ole vieläkään mut voin väittää et hakkaa vaikka vakio lj:n tai pajeron mennen tullen. persdynon mukaan vois olla vakio konetehot nyt renkailla. niin ja kone on sd25, turbona on 1.8 legasy subarun ahistin... kerron sit jos ens viikolla kajahtaa mut, epäilen et tolla piristyksellä kestää sen mitä korikin korroosiota. nyt tolla viittii jo ajella ja voi harkita vaikka kärrin kytkemistä perään ![]()
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Kestääkö lie terranon 2.7 turboD kone lisäkutitteluja ollenkaan?
|
#3
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
eli holysmoke sivuilta nimimerkki lerssinen, sillä vielä enemmän kokemusta kuinka hajotetaan sd-kone turbolla vaikka kaikki on oikein tehty |
#4
|
|||
|
|||
![]()
siis eti holysmoke foorumisin sivuilta lerssinen ja hänen turbotus kertomus niin tiedät enemmän, linkitä myös tähän se kaikkien luettavaksi
|
#5
|
|||
|
|||
![]() |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Hei eikös tossa vanhemmassa nissan terranossa ole 3litranen bensakone, käyköhän se kingcapin vaihdelootaan
|
#7
|
|||
|
|||
![]()
ei käy ku on ihan eri lohko ja king cabin voimansiirto ei taho kestää vakio alle 100hv tehojakaan niin ei kestä mitenkään 150hv bensa koneen tehoja jossa tuplasti enempi vääntöökin ku alkup. diesel koneessa
|
#8
|
|||
|
|||
![]()
Ja tuota 150heppasta konetta ei saa ainakaan leimaan ku suurin kone on king cabissa 120hv 2.4 bensa eli 120hv + 20% = 144hv
|
#9
|
|||
|
|||
![]() Joo...Lainaus:
Tuttu, ja tietää tosiaan miten käy, kun ahtaa SD-koneen... Ostanut multa moottorin ku entinen menehtyi... ja kannentiivisteet kulutustavaraa sitten kaa, jos meinaa kuitnekin pienillä paineilla ajella... Eli suosittelen lämpimästi TD-sarjasta turbotukseen... Kummaskin koneessa öruiskut kyllä männille, mutta SD.koneet vaan alakerrastaankin heikompaa lajia... Runkolaakerita kaksi vähemmän, kuin TD-sarjasessa. ja tosiaan, kansia ei oo ellei osta sit autoa siin samalla... |
#10
|
|||
|
|||
![]()
kestää jos on kestääkseen, ajetaan niin pitkään ku kestää. syöttöö pienensin jonkun verran ja pakoputkisto on nyt vakio, takaänkkä täytyy heittää mehtään ja laittaa suora putki tilalle. tehot on täl hetkel about vakio 2,5td pajeron luokkaa joten piisaa mulle, viittii ajellakkin. sit jos hajoo niin täytyy
nostaa joku muu motti tonne, tuskin ainakaan neloskonetta ![]() kaikki sano mulle aikoinaan et ei patrollin koneesta saa voimaa eikä se kestä yhtään virittää, täl hetkel patun renkailta irtoo lähemmäs pari sataa konia ja kestää aina mitä kestää. vanhoista paskoista osista kun kasaa niin koskaan ei voi tietää. kaikkee pitää kokeilla. Edittiä sen verran et 5000km ajettu 0,5 paineilla, eikä mitään ongelmia ole esiintyny. Viimeksi muokannut jv : 16.03.2011 17:05 |
#11
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
tehot...: RD28, 90hv RD28T, 115hv LD28, 84hv ---- SD23, 68hv SD25, 72hv TD25, 75hv TD27T, 99hv --- Z20 bensa koneessa on 89hv (<-1993) Z24 bensa koneessa on 101hv (<-1993) L20 bensa koneessa on 96hv (1981-1986) L24 bensa koneessa on 120hv (1981-1986) KA24 bensa koneessa 103hv (1992-1998) VG30E bensassa 148hv (1987-1995) Mielestäni paras viri bensa kone ois CA18ET (135hv), joka löytyy Bluebirdistä ja Silviasta... Viri osia löytyy mm. CA18DET (Nissan 200sx) ja tuo CA18ET vääntää 8-tappisena paremmin kuin uudempi 16 tappinen CA18DET |
#12
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() No, SD koneen heikon kohdan muodostaa nelospytty ja sen takana menevät vesikanavat jotka erottaa vain se sylinterinputki.. Painetta mosaan ja tiippari antaa periksi sinne vesikanaviin, ei sekoita öljyjä ja nesteitä mutta nakkaa syylärinkorkin korkeuksiin. SD23 koneesta 70hp -> 148hp takapyöriltä 1.6 Bar.. Kyllä siellä potentiaalia olis mutta mutta ![]() Itellä projekti jäi kesken, seuraava operaatio (neljännen kypsähtämisen jäläkiin) olis ollu putkittaa ne vesikanavat dekkitasosta ylöspäin kanteen, olis pitäny työstää kanteen putkille soppelit kolot jne mutta iski projektikyllästyminen ja myin koko roskan kuuseen (kyseinen roska vissiin jossain Euran alueella??). Sillä jännä homma että samalla aikaa kun tuon kanssa tuuskasin ajelin parisataatuhatta turbottomalla SD23 koneisella kinkulla eikä koskaan mitään ongelmia... Viimeksi muokannut Lerssinen : 21.03.2011 22:34 |
#13
|
||||
|
||||
![]()
Foorumin käyttö hakusessa, anteeksi tuplapostaus..
|
#14
|
|||
|
|||
![]()
onko miten kestäny nuo jälkikeenpäin turbotetut ja paljon tullu kilometrejä ennen ja jälkeen turbon
|
#15
|
|||
|
|||
![]()
itellä on nissan king vm:2001 d22 koneella turboa aikaistettu ja jakajapumpulta kartio mallista tikkua käännetty, nyt muuttui jo tehot, mutta tarvitsen apua että pääsisin syöttöruuviin luokse et jos sitä kautta laittaisin enemmän ainetta menemään... osaako kukaan kertoa mitä kaikkea joudun tekemään ???
|
#16
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
ennen toyota ct26 turpoo mittarissa n. 450.000km, nyt kai jotain 470.000km, koneelle ei tehty mitään hyvin toimii, yhen kerran täydessä vedossa räjähti turbon öljyletku, öljypainevalo vilahti ja auto sammu heti, kaikki öljyt moottoritiellä. äkkinäinen ois luullu että kone leikkas kiinni ku sammu -> uus letku,öljyt koneeseen, ekalla käyntiin ja kovaa ajoa ilman sivuääniä koneesta tai turbosta. täällä samalla kylillä on myös kolmas turbotettu td25, sekin toimii. kyllä ne kundit täällä jaksaa noita raplata...
__________________
Monien lähteiden mukaan elämä johtaa 100% varmuudella kuolemaan. Muistakaa pelätä kaikkea, älkää vahingossakaan erehtykö nauttimaan mistään. Ikinä. Milloinkaan. autot: TOYOTA HJ61, NISSAN KING CAB 4X4 2.5TDIC Viimeksi muokannut VonLeka : 21.03.2011 23:57 |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myydään Nissa Patrol | Rekisteröimätön | O/M/V Ajoneuvot | 3 | 03.01.2011 12:02 |
Myyty Nissa patrol 3,3d 35" -82 350e uusimaa | 0ltzi | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 06.04.2010 19:10 |
tehoa remmiahtimella? | Tarzan | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 13.01.2009 10:18 |
M: Nissa Patrol 3,3l td | mara007 | O/M/V Ajoneuvot | 12 | 22.07.2008 09:54 |
M: Nissa Sunny | antsa123 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 27.09.2006 10:00 |