Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 23.02.2011, 23:15
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

siis eti holysmoke foorumisin sivuilta lerssinen ja hänen turbotus kertomus niin tiedät enemmän, linkitä myös tähän se kaikkien luettavaksi

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 23.02.2011, 23:20
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

http://holysmoke.fi/phpBB3/viewtopic.php?f=3&t=5827

http://www.ncf.fi/forum/YaBB.cgi?num=1251136871/16

tässä pari juttua...
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 24.02.2011, 08:34
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Hei eikös tossa vanhemmassa nissan terranossa ole 3litranen bensakone, käyköhän se kingcapin vaihdelootaan
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 24.02.2011, 17:34
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön Näytä viesti
Hei eikös tossa vanhemmassa nissan terranossa ole 3litranen bensakone, käyköhän se kingcapin vaihdelootaan
ei käy ku on ihan eri lohko ja king cabin voimansiirto ei taho kestää vakio alle 100hv tehojakaan niin ei kestä mitenkään 150hv bensa koneen tehoja jossa tuplasti enempi vääntöökin ku alkup. diesel koneessa
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 24.02.2011, 17:37
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön Näytä viesti
ei käy ku on ihan eri lohko ja king cabin voimansiirto ei taho kestää vakio alle 100hv tehojakaan niin ei kestä mitenkään 150hv bensa koneen tehoja jossa tuplasti enempi vääntöökin ku alkup. diesel koneessa
Ja tuota 150heppasta konetta ei saa ainakaan leimaan ku suurin kone on king cabissa 120hv 2.4 bensa eli 120hv + 20% = 144hv
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 27.02.2011, 17:20
Partajeesus Partajeesus ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.06.08
Sijainti: Oulu
Viestit: 60
Perusasetus

Ei pidä paikkaansa tuo "Guestin" teho lista.
Itselläni KA24E kone ja rekisteriotteessa 93 KW -> 126.5hp
http://en.wikipedia.org/wiki/Nissan_KA_engine

Noissa Nissan 240sx vehkeissä joissa sama kone ilmeisesti korkeammat puristukset koska niissä 140- 150 hp

Tohon saisi jenkeistä valmiit turbo ja muut virisarjat. Viittis vaan alkaa tilaileen
Vaikka tuolta:
http://www.jgsturbo.com/ka24et.html
300 hp takapyöriltä ois aika muikee

Noita motteja ei vaan oikein suomesta irtaallaan löydä. Nettiautossa näyttäs yks olevan 4-ovisessa kingcabissa..

ELi siis 126,5 + 20% = 151.8 hp


EDIT:
Siinä onkin erillainen imusarja tossa henkilöautomallin KA24E :ssä

Viimeksi muokannut Partajeesus : 27.02.2011 17:27
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 27.02.2011, 17:49
Patu925 Patu925 ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 06.09.08
Sijainti: Imatra
Viestit: 1.564
Perusasetus

Ja ennenkuin innolla menette ostamaan turbokoneita= ongelmia niin tiedoksi vapareista:

Niissä menee samalla tavalla +20% tehosääntö vierasmoottoreissa mutta muutoskatsastuksen jälkeen ei kukaan eikä mikään kiellä virittämästä konetta VAPARINA niin paljon kuin ilkeää kunneksi tulee 7 kg/kW raja vastaan... Eli laillisesti tehoa saa vaparissa olla jopa 380 heppaa (jos kinkkukaappi painaa 2000kg?)

Turbovirityksissä on se teholappurajoitus eli virittelyt loppuu laillisesti siihen kohtaan...

Viimeksi muokannut Patu925 : 04.03.2011 21:51 Perustelu: Kilowatit ja kilot oikein
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 27.02.2011, 18:41
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Partajeesus Näytä viesti
Ei pidä paikkaansa tuo "Guestin" teho lista.
Itselläni KA24E kone ja rekisteriotteessa 93 KW -> 126.5hp
http://en.wikipedia.org/wiki/Nissan_KA_engine

Noissa Nissan 240sx vehkeissä joissa sama kone ilmeisesti korkeammat puristukset koska niissä 140- 150 hp

Tohon saisi jenkeistä valmiit turbo ja muut virisarjat. Viittis vaan alkaa tilaileen
Vaikka tuolta:
http://www.jgsturbo.com/ka24et.html
300 hp takapyöriltä ois aika muikee

Noita motteja ei vaan oikein suomesta irtaallaan löydä. Nettiautossa näyttäs yks olevan 4-ovisessa kingcabissa..

ELi siis 126,5 + 20% = 151.8 hp


EDIT:
Siinä onkin erillainen imusarja tossa henkilöautomallin KA24E :ssä
vm.1998-2002 KA24E koneessa on tuo 93kW, tuosta koneesta on myös olemassa 85kw ja 88kw versio, en tiedä mitä on suomeen tuotu, noita KA24E eritehoisia koneita on Terranossa ja Navarassa Pick-Upin lisäksi, en tiedä minkätehoiset koneet on Suomi autoissa.

Vapari 300zx:ssä ilmoitetaan tehoksi 170hv, mutta esim. Y30 Cedricissä missä on sama kone niin tehoiksi ilmotetaan 155hv.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 24.02.2011, 16:26
jyrden jyrden ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.10.09
Sijainti: Haapajärvi
Viestit: 2.231
Perusasetus

Joo...


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön Näytä viesti
siis eti holysmoke foorumisin sivuilta lerssinen ja hänen turbotus kertomus niin tiedät enemmän, linkitä myös tähän se kaikkien luettavaksi

Tuttu, ja tietää tosiaan miten käy, kun ahtaa SD-koneen... Ostanut multa moottorin ku entinen menehtyi... ja kannentiivisteet kulutustavaraa sitten kaa, jos meinaa kuitnekin pienillä paineilla ajella... Eli suosittelen lämpimästi TD-sarjasta turbotukseen... Kummaskin koneessa öruiskut kyllä männille, mutta SD.koneet vaan alakerrastaankin heikompaa lajia... Runkolaakerita kaksi vähemmän, kuin TD-sarjasessa. ja tosiaan, kansia ei oo ellei osta sit autoa siin samalla...
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 24.02.2011, 17:05
jv jv ei ole kirjautuneena
RIP
 
Rekisteröitynyt: 21.04.04
Sijainti: Päijät-häme, Hollola
Viestit: 3.244
Perusasetus

kestää jos on kestääkseen, ajetaan niin pitkään ku kestää. syöttöö pienensin jonkun verran ja pakoputkisto on nyt vakio, takaänkkä täytyy heittää mehtään ja laittaa suora putki tilalle. tehot on täl hetkel about vakio 2,5td pajeron luokkaa joten piisaa mulle, viittii ajellakkin. sit jos hajoo niin täytyy
nostaa joku muu motti tonne, tuskin ainakaan neloskonetta

kaikki sano mulle aikoinaan et ei patrollin koneesta saa voimaa eikä se kestä yhtään virittää, täl hetkel patun renkailta irtoo lähemmäs pari sataa konia ja kestää aina mitä kestää. vanhoista paskoista osista kun kasaa niin koskaan ei voi tietää.

kaikkee pitää kokeilla.



Edittiä sen verran et 5000km ajettu 0,5 paineilla, eikä mitään ongelmia ole esiintyny.

Viimeksi muokannut jv : 16.03.2011 17:05
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 24.02.2011, 17:25
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jv Näytä viesti
kestää jos on kestääkseen, ajetaan niin pitkään ku kestää. sitte keulille tuloo kuutos kone, loppuu se vittuilu
Nissanin kutos kone ei oo juuri sen tehokkaampi ja on painavampi, ehkä liian painava?... RD-koneistakin on kannet loppu...

tehot...:

RD28, 90hv
RD28T, 115hv
LD28, 84hv

----
SD23, 68hv
SD25, 72hv
TD25, 75hv
TD27T, 99hv
---
Z20 bensa koneessa on 89hv (<-1993)
Z24 bensa koneessa on 101hv (<-1993)
L20 bensa koneessa on 96hv (1981-1986)
L24 bensa koneessa on 120hv (1981-1986)
KA24 bensa koneessa 103hv (1992-1998)
VG30E bensassa 148hv (1987-1995)

Mielestäni paras viri bensa kone ois CA18ET (135hv), joka löytyy Bluebirdistä ja Silviasta... Viri osia löytyy mm. CA18DET (Nissan 200sx) ja tuo CA18ET vääntää 8-tappisena paremmin kuin uudempi 16 tappinen CA18DET
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 21.03.2011, 22:30
Lerssinen:n Avatar
Lerssinen Lerssinen ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 21.03.11
Sijainti: Oulainen
Viestit: 1.910
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön Näytä viesti
siis eti holysmoke foorumisin sivuilta lerssinen ja hänen turbotus kertomus niin tiedät enemmän, linkitä myös tähän se kaikkien luettavaksi
Minusta on puhuttu

No, SD koneen heikon kohdan muodostaa nelospytty ja sen takana menevät vesikanavat jotka erottaa vain se sylinterinputki.. Painetta mosaan ja tiippari antaa periksi sinne vesikanaviin, ei sekoita öljyjä ja nesteitä mutta nakkaa syylärinkorkin korkeuksiin.

SD23 koneesta 70hp -> 148hp takapyöriltä 1.6 Bar.. Kyllä siellä potentiaalia olis mutta mutta

Itellä projekti jäi kesken, seuraava operaatio (neljännen kypsähtämisen jäläkiin) olis ollu putkittaa ne vesikanavat dekkitasosta ylöspäin kanteen, olis pitäny työstää kanteen putkille soppelit kolot jne mutta iski projektikyllästyminen ja myin koko roskan kuuseen (kyseinen roska vissiin jossain Euran alueella??).

Sillä jännä homma että samalla aikaa kun tuon kanssa tuuskasin ajelin parisataatuhatta turbottomalla SD23 koneisella kinkulla eikä koskaan mitään ongelmia...

Viimeksi muokannut Lerssinen : 21.03.2011 22:34
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 21.03.2011, 22:33
Lerssinen:n Avatar
Lerssinen Lerssinen ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 21.03.11
Sijainti: Oulainen
Viestit: 1.910
Perusasetus

Foorumin käyttö hakusessa, anteeksi tuplapostaus..
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 21.03.2011, 22:51
abc123 abc123 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 05.04.10
Sijainti: keski-suomi
Viestit: 43
Perusasetus

onko miten kestäny nuo jälkikeenpäin turbotetut ja paljon tullu kilometrejä ennen ja jälkeen turbon
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 21.03.2011, 23:27
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

itellä on nissan king vm:2001 d22 koneella turboa aikaistettu ja jakajapumpulta kartio mallista tikkua käännetty, nyt muuttui jo tehot, mutta tarvitsen apua että pääsisin syöttöruuviin luokse et jos sitä kautta laittaisin enemmän ainetta menemään... osaako kukaan kertoa mitä kaikkea joudun tekemään ???
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 21.03.2011, 23:49
VonLeka:n Avatar
VonLeka VonLeka ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 22.10.05
Sijainti: TEXAS
Viestit: 2.807
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja abc123 Näytä viesti
onko miten kestäny nuo jälkikeenpäin turbotetut ja paljon tullu kilometrejä ennen ja jälkeen turbon
hyvin on kestäny, pari kytkintä on pitäny vaihtaa ja vaihdelaatikko laakeroida, noissa nissanin pik upeissahan on about samanlainen laatikko kun kaikissa 80 luvun tatsun cheryissä, lisänä on vain jakolaatikko...

ennen toyota ct26 turpoo mittarissa n. 450.000km, nyt kai jotain 470.000km, koneelle ei tehty mitään hyvin toimii, yhen kerran täydessä vedossa räjähti turbon öljyletku, öljypainevalo vilahti ja auto sammu heti, kaikki öljyt moottoritiellä. äkkinäinen ois luullu että kone leikkas kiinni ku sammu -> uus letku,öljyt koneeseen, ekalla käyntiin ja kovaa ajoa ilman sivuääniä koneesta tai turbosta.

täällä samalla kylillä on myös kolmas turbotettu td25, sekin toimii.
kyllä ne kundit täällä jaksaa noita raplata...
__________________
Monien lähteiden mukaan elämä johtaa 100% varmuudella kuolemaan. Muistakaa pelätä kaikkea, älkää vahingossakaan erehtykö nauttimaan mistään. Ikinä. Milloinkaan.

autot: TOYOTA HJ61, NISSAN KING CAB 4X4 2.5TDIC

Viimeksi muokannut VonLeka : 21.03.2011 23:57
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 23.03.2011, 00:44
mikkoimp:n Avatar
mikkoimp mikkoimp ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 20.06.06
Sijainti: Meripori, Finland.
Viestit: 1.234
Perusasetus

täällä sd33 eli sd22 mutta 2 pyttyä pidempänä, kestänyt turbotettuna jo useamman 10 tkm ja ei ole kyllä säälitty, tosin on kunnon putkisto ja cooleri jotka osaltaan parantvat kestoa ja ajettu aina lämpimäksi ja jälkikäytetty, mikään muu paikka patrollissa ei kyllä ole sitten kestänyt tehojen tuplaantumista..

oletkos lerssinen muuten nähnyt sd 22 tai sd 33 konetta samaan aikaan kun on ollut tuo sd23/25 auki? minkähän moisia eroja niissä on noissa kanavissa kun ei ole ainakaan muualtakaan kuulunutt että nuo sd33 koneet EI olisi kestänyt.. alakerrasta sen verran tiedän että sd22/33 on laakeroitu vaan joka toinen kaula kun sd23/25 on joka kaula ja vanhemmissa sd33 ei ole öljyruiskuja männille, ilmeisesti menee raja abaut siinä kun paluuletkut muuttuvat rautaisista kumisiin ja sitä uudemmassa ainakin minulla on, tuo vaihdos tapahtuu joskus 82-84..
Vastaa lainaten
  #18  
Vanha 23.03.2011, 07:47
Lerssinen:n Avatar
Lerssinen Lerssinen ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 21.03.11
Sijainti: Oulainen
Viestit: 1.910
Perusasetus

Pitäs olla vaihtokelposet männät keskenään samoten kun kiertokangetkin, kampiakseli ei passaa

Tiedän että SD33 kestää turbotuksen enkä osaa kertoa että miksi SD23/25 ei kestä, kyllä mullakin oli kunnon vällärit ja jälkikäytin aina liikaakin mutta ei auta, yli bar koneeseen niin samantien alko puliseen.. Teki tämän useemmalla lohkolla joten lohkohalkeema sillai suljettu pois..

Alakertoja ei saa rikki SD koneista oli nelikko tai kutonen niin pommillakaan, Haapajärven mies muistelee omiaan Eikä se SD23:sen kannentiiviste palanu aina kun yhdestä ja samasta paikasta eli tuosta :


Tuossa ei ollut dekissäkään heittoa, ainoo selitys että putki painuu alaspäin paineen alla? jos kerran ei ala kestään, muuten ei ongelmia tiipparin suhteen ollut kummallakaan tyypillä (massa/teräs)..

Mulla on muuten yks ehjä SD23/25 kansi jemmassa jos joku omastaan losauttaa, alkavat olla kiven alla
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään Nissa Patrol Rekisteröimätön O/M/V Ajoneuvot 3 03.01.2011 12:02
Myyty Nissa patrol 3,3d 35" -82 350e uusimaa 0ltzi O/M/V Ajoneuvot 0 06.04.2010 19:10
tehoa remmiahtimella? Tarzan Tekniikka & Jutustelu 7 13.01.2009 10:18
M: Nissa Patrol 3,3l td mara007 O/M/V Ajoneuvot 12 22.07.2008 09:54
M: Nissa Sunny antsa123 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 27.09.2006 10:00


Sivu luotu: 22:47 (GMT +2).