![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() kartaanit ei kestä.auto on hj60 johon on tehty soa ja takana on 2" korottavat jouset ja edessä apu jousina range roverin etu jouset. navan keskeltä suojankaareen on edessä 72 cm ja takana 74 cm. kartaani kulmat pitäs olla ihan hyvät kaverilla on samassa kulmassa eikä sillä oo tätä ongelmaa. etu kartaani yleensä kestää 10 kilometriä ![]()
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
kyllä se väärältä kardaanikulmalta haiskahtaa, kuinka ja mistä ne hajoaa
|
#3
|
||||
|
||||
![]()
etu kartaani hajoaa aina ristikosta eka lentää sokat suohon ja sit se laakeri kuppi lähtee lentoon.
|
#4
|
||||
|
||||
![]()
no, tuskin sulla niin löysät silmät kupeille on että jokuhan sen sieltä väkisin ulos painaa, joko ristikon kääntövara loppuu kesken tai kulmat on päin vi... tuplaristikollisessa kardaaniputken pitää olla pinjonin kanssa saman suuntainen, normaalikardaanissa kulma pitää olla sama kardaanin molemmissa päissä tai muuten se kokoajan kiertää kardaania (kun ulkokaarteen kuppi kulkeen pidemmän matkan kun sisä, ja se matka pitää saada samaksi kardaanin molemmissa päissä), silloin jos putki ei kierry pehmeyttään niin perän puoleinen ristikko hajoaa, yleensä neulat jauhaantuu tai risti murtuu.
|
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#6
|
||||
|
||||
![]()
kardaaniputkeksi 76mm vesijohtoputkea 4mm seinämällä, ristikoiksi GMB:t varaosaliikkeestä ja kai siellä akseleissa on tractionbarit estämässä akselin kiertymisen ja kardaanin kulman ylittymisen?
|
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Ei ne sokat sieltä pitäs yksinään lähtee lentoon. Kai ne on siellä sisäpuolella kunnolla paikoillaan kupin urissa?
|
#9
|
||||
|
||||
![]()
kyllä ne sokat ihan pohjaan asti meni mut lentoon lähti.
|
#10
|
||||
|
||||
![]()
Onhan ristikot samassa asennossa kartaanin molemmissa päissä?
__________________
__________________ "Atheism: Not to do the shit that religious do to each other." http://www.eroakirkosta.fi "Netissä idioottien kanssa väittely on mahdotonta, joutuu alentumaan niiden tasolle ja ne voittaa sut kokemuksella" |
#11
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Joka tapauksessa jos kulmat vielä riittääkin tasaisella niin ulosjoustossa varmaan loppuu,ja tosiaankin onhan ne ristikot samassa vaiheessa?? Madalla sitä alkuun vaikka 20 senttiä... Ja onhan tämä luettu läpi??? Viimeksi muokannut Bj Andy : 23.02.2011 11:04 Perustelu: Lukihäriö |
#12
|
|||
|
|||
![]()
Onko navat käännetty SOAn teon yhteydessä ja onko kardaanin laipat kummassakin päässä samassa kulmassa?
|
#13
|
|||
|
|||
![]()
Miten on tasapainotuksen laita?
Itse sorvissa heittokellolla hiton tarkkaan koottu etukardaani täristi vain vähän mutta silti sen verran, että n. kolmen kuukauden päivittäisten ajelujen seurauksena jakolaatikon kardaanin laippaa paikallaan pitävä mutteri löystyi ja laippa irtosi. Kunnon kolina kävi. Vauriot jäivät onneksi vähäisiksi, hyvä ettei ratkennut moottoritiellä vaan 500 metriä sen loppumisen jälkeen. ![]() Jos on itse hitsailtu ilman sen suurempaa huolta veikkaisin että voi heittää ihan hitosti se kardaani. Eli tasapainotukseen vaan, niitä tekee useampikin aiheeseen erikoistunut firma. |
#14
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() |
#15
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() |
#16
|
|||
|
|||
![]()
Saiskohan tuosta kuvaa missä näkyisi se kardaani? Vois sitten siitäkin päätellä jotain...ehkä...
|
#17
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() |
#18
|
||||
|
||||
![]()
no nii. taka kartaani hiljeni ku muutin kulmaa vähä
![]() ![]() |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Ei voorti kestä.... | Uazmies | Linkit | 2 | 16.12.2010 06:11 |
Ei kestä moggilaiset | JiiPee | Linkit | 3 | 15.02.2010 20:52 |
m:sj-410 kartaanit | KG | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 6 | 20.02.2008 20:16 |
O: kartaanit | mauri | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 12.09.2007 17:49 |
mikä on kun ei kestä? | dalton | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 31.01.2005 09:40 |