Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Linkit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Linkit Off-Road -linkkejä ympäri maailman.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 21.02.2011, 01:54
TimJus:n Avatar
TimJus TimJus ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Finland.
Viestit: 1.445
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja offroadjouni Näytä viesti
Ei. Coil-overit vaatii erilliset bump stopit. Kaasujousiin se on sisäänrakennettu.
tai siis ori stutseissa ja bybass iskareissa on sisään rakennettu bump stoppi.

tavan ilmatikuissa ei ole bump stoppia muuten ku että sen säätää öljyllä toimimaan kuin bump stoppi, joka taas vie kaikki iskun vaimennus ominaisuudet siitä päin per.....

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 21.02.2011, 07:58
offroadjouni:n Avatar
offroadjouni offroadjouni ei ole kirjautuneena
Super Moderator
 
Rekisteröitynyt: 10.06.02
Sijainti: Kirkkonummi
Viestit: 6.482
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja G-69 Näytä viesti
tai siis ori stutseissa ja bybass iskareissa on sisään rakennettu bump stoppi.

tavan ilmatikuissa ei ole bump stoppia muuten ku että sen säätää öljyllä toimimaan kuin bump stoppi, joka taas vie kaikki iskun vaimennus ominaisuudet siitä päin per.....
Tavallisen ilmatikun (esim. http://www.polyperformance.com/shop/...s-p-16808.html ) kaasujousen toiminta on samanlainen kun varsinaisessa bumpstopissa (esim. http://www.polyperformance.com/shop/...s-p-17676.html). Kumpikin näistä sisältää progressiivisen kaasujousen jonka jousivakio on sitä isompi mitä lähemäpänä sisäänjoustomaksimia ollaan. Orit kuuluvat samaan kategoriaan vaikka niissä onkin kaksi eri kaasutilaa ja muita erikoisuuksia.

Bypass-iskarit sisältävät kaksi tai useamman aluetta jolla iskunvaimentimen jäykkyyttä voidaan sää toisistaan riippumaatta (esim. http://www.polyperformance.com/shop/...s-p-16830.html ). Iskunvaimennusta kiristämällä sisäänjoustomaksimia lähestyessä saadaan kyllä parannettua alustan toimintaa, mutta ei se silti ole varsinainen bump stop koska ne toimivat säätöalueen sisällä lineaarisesti. Ne eivät toimi jousena vaan pelkästään hidastavat akselin liikettä. Jos katsoo maailmalla olevia isomman budjetin autoja niin lähes kaikissa rautajousellisissa autoissa on bumpstopit, kun taas kaikista kaasujousellisista ne puuttuvat.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 21.02.2011, 08:40
Pete:n Avatar
Pete Pete ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.03.05
Sijainti: Sipoo, Suomi
Viestit: 1.673
Perusasetus

Itseasiassa useammat by-passien valmistajat ilmoittavat että heidän iskareiden kanssa on käytettvä sekä bump stoppeja, että limit strappeja. Eli rajoittimet puuttuvat molempiin suuntiin, ainakin ns. race tuotteissa.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Kotitekoiset Coiloverit?? Jare Tekniikka & Jutustelu 37 25.01.2014 13:39
Myyty LAHDEN VAAKA 1000Kg Lavamitsu O/M/V Muut 9 13.06.2009 14:30
Ostetaan vaaka- tai pystyakselimoottori 5-10hv lepoantti O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 06.03.2009 20:34
päävirta off-asentoon maastossa + laturi Tekniikka & Jutustelu 17 28.12.2005 14:34
bjiin akselipainot, vaaka sekoilee.... lepoantti Tekniikka & Jutustelu 3 14.11.2005 22:53


Sivu luotu: 01:49 (GMT +2).