Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Linkit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Linkit Off-Road -linkkejä ympäri maailman.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 06.02.2011, 10:00
kivinen:n Avatar
kivinen kivinen ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 13.01.03
Sijainti: Tuusula, Finland.
Viestit: 3.735
Perusasetus

Mites toi etupää menee? Foxin coil-over, bumb-stoppi ja vielä kallistuksen vakaajakin? Eiks noissa coil-overeissa ole saatavilla sisäänrakennettua bumb-stoppia?

Voi olla aavistuksen haastava kasattava tuo Mogin kardaaniputki systeemi.


Viimeksi muokannut kivinen : 06.02.2011 10:03
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 06.02.2011, 10:02
offroadjouni:n Avatar
offroadjouni offroadjouni ei ole kirjautuneena
Super Moderator
 
Rekisteröitynyt: 10.06.02
Sijainti: Kirkkonummi
Viestit: 6.477
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kivinen Näytä viesti
Mites toi etupää menee? Foxin coil-over, bumb-stoppi ja vielä kallistuksen vakaajakin? Eiks noissa coil-overeissa ole saatavilla sisäänrakennettua bumb-stoppia?
Ei. Coil-overit vaatii erilliset bump stopit. Kaasujousiin se on sisäänrakennettu.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 09.02.2011, 10:42
KooPee:n Avatar
KooPee KooPee ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.11.03
Sijainti: Helsinki, Finland.
Viestit: 2.663
Perusasetus

Ideahan ei ole uusi, itekin noita piirreltiin ja suunniteltiin Tumpin kanssa parivuotta sitten kun ekat ameriikan lehdet noita esitteli, mutta eniten pelottaa noiden ylimäärästen nivelien vaikutus sitten kun ne kuluu väljäksi, ja sen ne tekee täällä karussa pohjolassa paskan ja mudan seassa kyllä. Kuivalla Californian kalliolla kikkailuun varmasti toimiva homma...ja tosiaan jousituksen "välityssuhteen" muuttamiseen todella hyvä apuväline.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 18.02.2011, 10:04
niko69:n Avatar
niko69 niko69 ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 18.02.08
Sijainti: espoo, Finland.
Viestit: 772
Perusasetus

Toihan on mutka autoissa ollu käytössä jo vuosikymmeniä! Saa "tarkemman" alustan tosin toi "välitys" toisin päin kuin offipeleissä. Etuna myös jousittamattoman painon merkittävä vähennys.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 21.02.2011, 01:54
TimJus:n Avatar
TimJus TimJus ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Finland.
Viestit: 1.445
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja offroadjouni Näytä viesti
Ei. Coil-overit vaatii erilliset bump stopit. Kaasujousiin se on sisäänrakennettu.
tai siis ori stutseissa ja bybass iskareissa on sisään rakennettu bump stoppi.

tavan ilmatikuissa ei ole bump stoppia muuten ku että sen säätää öljyllä toimimaan kuin bump stoppi, joka taas vie kaikki iskun vaimennus ominaisuudet siitä päin per.....
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 21.02.2011, 07:58
offroadjouni:n Avatar
offroadjouni offroadjouni ei ole kirjautuneena
Super Moderator
 
Rekisteröitynyt: 10.06.02
Sijainti: Kirkkonummi
Viestit: 6.477
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja G-69 Näytä viesti
tai siis ori stutseissa ja bybass iskareissa on sisään rakennettu bump stoppi.

tavan ilmatikuissa ei ole bump stoppia muuten ku että sen säätää öljyllä toimimaan kuin bump stoppi, joka taas vie kaikki iskun vaimennus ominaisuudet siitä päin per.....
Tavallisen ilmatikun (esim. http://www.polyperformance.com/shop/...s-p-16808.html ) kaasujousen toiminta on samanlainen kun varsinaisessa bumpstopissa (esim. http://www.polyperformance.com/shop/...s-p-17676.html). Kumpikin näistä sisältää progressiivisen kaasujousen jonka jousivakio on sitä isompi mitä lähemäpänä sisäänjoustomaksimia ollaan. Orit kuuluvat samaan kategoriaan vaikka niissä onkin kaksi eri kaasutilaa ja muita erikoisuuksia.

Bypass-iskarit sisältävät kaksi tai useamman aluetta jolla iskunvaimentimen jäykkyyttä voidaan sää toisistaan riippumaatta (esim. http://www.polyperformance.com/shop/...s-p-16830.html ). Iskunvaimennusta kiristämällä sisäänjoustomaksimia lähestyessä saadaan kyllä parannettua alustan toimintaa, mutta ei se silti ole varsinainen bump stop koska ne toimivat säätöalueen sisällä lineaarisesti. Ne eivät toimi jousena vaan pelkästään hidastavat akselin liikettä. Jos katsoo maailmalla olevia isomman budjetin autoja niin lähes kaikissa rautajousellisissa autoissa on bumpstopit, kun taas kaikista kaasujousellisista ne puuttuvat.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 21.02.2011, 08:40
Pete:n Avatar
Pete Pete ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.03.05
Sijainti: Sipoo, Suomi
Viestit: 1.673
Perusasetus

Itseasiassa useammat by-passien valmistajat ilmoittavat että heidän iskareiden kanssa on käytettvä sekä bump stoppeja, että limit strappeja. Eli rajoittimet puuttuvat molempiin suuntiin, ainakin ns. race tuotteissa.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Kotitekoiset Coiloverit?? Jare Tekniikka & Jutustelu 37 25.01.2014 13:39
Myyty LAHDEN VAAKA 1000Kg Lavamitsu O/M/V Muut 9 13.06.2009 14:30
Ostetaan vaaka- tai pystyakselimoottori 5-10hv lepoantti O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 06.03.2009 20:34
päävirta off-asentoon maastossa + laturi Tekniikka & Jutustelu 17 28.12.2005 14:34
bjiin akselipainot, vaaka sekoilee.... lepoantti Tekniikka & Jutustelu 3 14.11.2005 22:53


Sivu luotu: 16:53 (GMT +2).