![]() |
![]() |
|
Linkit Off-Road -linkkejä ympäri maailman. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Mites toi etupää menee? Foxin coil-over, bumb-stoppi ja vielä kallistuksen vakaajakin? Eiks noissa coil-overeissa ole saatavilla sisäänrakennettua bumb-stoppia? Voi olla aavistuksen haastava kasattava tuo Mogin kardaaniputki systeemi.
Viimeksi muokannut kivinen : 06.02.2011 10:03 |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Ei. Coil-overit vaatii erilliset bump stopit. Kaasujousiin se on sisäänrakennettu.
|
#3
|
||||
|
||||
![]()
Ideahan ei ole uusi, itekin noita piirreltiin ja suunniteltiin Tumpin kanssa parivuotta sitten kun ekat ameriikan lehdet noita esitteli, mutta eniten pelottaa noiden ylimäärästen nivelien vaikutus sitten kun ne kuluu väljäksi, ja sen ne tekee täällä karussa pohjolassa paskan ja mudan seassa kyllä. Kuivalla Californian kalliolla kikkailuun varmasti toimiva homma...ja tosiaan jousituksen "välityssuhteen" muuttamiseen todella hyvä apuväline.
|
#4
|
||||
|
||||
![]()
Toihan on mutka autoissa ollu käytössä jo vuosikymmeniä! Saa "tarkemman" alustan tosin toi "välitys" toisin päin kuin offipeleissä. Etuna myös jousittamattoman painon merkittävä vähennys.
|
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
tavan ilmatikuissa ei ole bump stoppia muuten ku että sen säätää öljyllä toimimaan kuin bump stoppi, joka taas vie kaikki iskun vaimennus ominaisuudet siitä päin per..... |
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Bypass-iskarit sisältävät kaksi tai useamman aluetta jolla iskunvaimentimen jäykkyyttä voidaan sää toisistaan riippumaatta (esim. http://www.polyperformance.com/shop/...s-p-16830.html ). Iskunvaimennusta kiristämällä sisäänjoustomaksimia lähestyessä saadaan kyllä parannettua alustan toimintaa, mutta ei se silti ole varsinainen bump stop koska ne toimivat säätöalueen sisällä lineaarisesti. Ne eivät toimi jousena vaan pelkästään hidastavat akselin liikettä. Jos katsoo maailmalla olevia isomman budjetin autoja niin lähes kaikissa rautajousellisissa autoissa on bumpstopit, kun taas kaikista kaasujousellisista ne puuttuvat. |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Itseasiassa useammat by-passien valmistajat ilmoittavat että heidän iskareiden kanssa on käytettvä sekä bump stoppeja, että limit strappeja. Eli rajoittimet puuttuvat molempiin suuntiin, ainakin ns. race tuotteissa.
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Kotitekoiset Coiloverit?? | Jare | Tekniikka & Jutustelu | 37 | 25.01.2014 13:39 |
Myyty LAHDEN VAAKA 1000Kg | Lavamitsu | O/M/V Muut | 9 | 13.06.2009 14:30 |
Ostetaan vaaka- tai pystyakselimoottori 5-10hv | lepoantti | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 06.03.2009 20:34 |
päävirta off-asentoon maastossa + laturi | Tekniikka & Jutustelu | 17 | 28.12.2005 14:34 | |
bjiin akselipainot, vaaka sekoilee.... | lepoantti | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 14.11.2005 22:53 |