Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 19.02.2011, 20:20
Lalli bj40:n Avatar
Lalli bj40 Lalli bj40 ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 25.08.10
Sijainti: Alajärvi Finland
Viestit: 605
Perusasetus

vero vapaa


matkailuautoja on kahden tyyppisiä täysin autoverovapaita ja verotettavia(pakettiauton autoverolla)

täysin verovapaa matkailuauto

esim iveco daily sisäkorkeus taka kontissa 192cm vaatii siis seinille nostettavat sängyt/penkit koko 60cm x180cm ja 2kpl keittoliesi sähköinen vaatii sähkö asentajan todistuksen asennuksesta mutta jos laitat seinälle nostettavan pöydän johon liesi on kiinnitetty ja sähkö tulee auton ulkopuolelta esim defan valmiilla sisätilanlämppärinjohdolla et tarvitse sähköasennus todistusta. kaasuliesi vaatii kaasuasennus todistuksen yms yms paljon hankalempi toteuttaa veron kiertoa ajatellen jos takatilan ja ohjaamon välissä on kiinteä seinä ei takatilassa saa ajon aikana matkustaa näin takatilassa olevat sängyt toimivat myös penkkeinä ja turvavöitä ei tarvita

pakettiauton autoverolla oleva matkailuauto
auto on jo rekisteröity pakettiautoksi tai bussiksi

esim mercedes vito bussina 8-paikkainen bussina dieselvero jossain 1000euron lähellä matkailuautona 100euron lähellä vaati muutos katsastuksessa 2kpl penkkejä piti pystyä kääntämään sängyksi defan piuha oli tuotu takatilaan pöydän luokse jossa pieni liesi olen nähnyt versioita jossa liesi oli takakontin lattiaan kiinnitetty jauhesammuttimen vaativat myös


tietääkseni nyt ei ole järkeä enää tehdä bussista matkailuauto kun dieselverot määräytyy päästöjen ja painon mukaan

mutta täysinveropaan matkailuauton kannattaa vielä tehdä esim ulkomailta tuotuun jättipakuun ivecoon sprintteriin yms koska saa rajottimen pois eli pakettiauton edut muutamalla satasella kun taas rekisteröiminen pakettiautoksi voi maksaa +5000euroa autoveroa

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 19.02.2011, 20:29
Jari:n Avatar
Jari Jari ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 16.11.04
Sijainti: Kajjjaani, Finland.
Viestit: 3.139
Perusasetus

eihän diisselivero päästöjen mukaan määräydy, vaan käyttömaksu.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 19.02.2011, 21:12
Viipo:n Avatar
Viipo Viipo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.09.06
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 4.183
Perusasetus

Jos ulkomailta tuo isoa pakua, niin eikse jo kannata tuoda sen verta iso, et sen saa kuorma-autoksi? Alle 2001 ei tarttee rajotinta, ja autoveroa ei oo? Pehmeitä penkkejäkin saa laittaa riittämiin...
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 20.02.2011, 01:35
solihull solihull ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 26.02.06
Sijainti: Koti
Viestit: 1.166
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Viipo Näytä viesti
Jos ulkomailta tuo isoa pakua, niin eikse jo kannata tuoda sen verta iso, et sen saa kuorma-autoksi? Alle 2001 ei tarttee rajotinta, ja autoveroa ei oo? Pehmeitä penkkejäkin saa laittaa riittämiin...
Ääni Viipolle, näin se ainakin on vielä hijattain mennyt. Miksi tehdä vastaava pakusta kun ilman käyttömaksuja saa paljon vapaammin tehdä moisen kuorma-autosta. Hanki joku Sprinter/Iveco tai vastaava...

TT
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 20.02.2011, 09:28
farmari:n Avatar
farmari farmari ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 04.02.06
Sijainti: länsirannikolla 64P/24I
Viestit: 1.569
Perusasetus

Nii, mikset vaihda suoraan Vania berttaan, olis paikkoja ja pienet maksut kaikesta mukavuudesta puhumattakaan?
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 20.02.2011, 09:34
Eskimo Eskimo ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.10.03
Sijainti: Kajjjaani, .
Viestit: 3.320
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja farmari Näytä viesti
Nii, mikset vaihda suoraan Vania berttaan, olis paikkoja ja pienet maksut kaikesta mukavuudesta puhumattakaan?
Yritän pysyä niistä ameriikan virityksistä mahd. kaukana.
Aika hyvin on pitänyt tähän mennessä.

PS: BJ ei ole ennee myynnissä...
__________________
- eskimo kaenuusta
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 20.02.2011, 18:03
Nerd-O Nerd-O ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 13.05.03
Sijainti: Kusinen pk-seutu
Viestit: 8.877
Perusasetus

Käsittääkseni pakusta ei voi tuollaista tehdä. Mutta ulkomailta hakee bussi mallin pelin, missä penkit saa makuu asentoon. Siitä väkertää sitten tämän retkeilyauton. Maahantuonnissa maksaa täyden autoveron niin ei tuolla korkeudellakaan ole niin väliä. Säästää sitten diesel veroissa.

Esim. itse olen etsinyt bussi mallin H1/H-100 mallia nelivetoisena. Mut melko nihkeetä on toistaiseksi ollut. Sellaisen toisi maahan ja tekisi siitä retkeilyauton.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
caravelle->pakuksi/matkailuautoksi/huoltoa=? tonnisata Tekniikka & Jutustelu 35 15.08.2008 20:50
Pakettiautosta lava-auto? samisami2 Tekniikka & Jutustelu 44 10.04.2007 20:46
Maasturi matkailuautoksi? PIRSSI Tekniikka & Jutustelu 13 28.10.2006 09:26


Sivu luotu: 14:20 (GMT +2).