![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() vero vapaamatkailuautoja on kahden tyyppisiä täysin autoverovapaita ja verotettavia(pakettiauton autoverolla) täysin verovapaa matkailuauto esim iveco daily sisäkorkeus taka kontissa 192cm vaatii siis seinille nostettavat sängyt/penkit koko 60cm x180cm ja 2kpl keittoliesi sähköinen vaatii sähkö asentajan todistuksen asennuksesta mutta jos laitat seinälle nostettavan pöydän johon liesi on kiinnitetty ja sähkö tulee auton ulkopuolelta esim defan valmiilla sisätilanlämppärinjohdolla et tarvitse sähköasennus todistusta. kaasuliesi vaatii kaasuasennus todistuksen yms yms paljon hankalempi toteuttaa veron kiertoa ajatellen jos takatilan ja ohjaamon välissä on kiinteä seinä ei takatilassa saa ajon aikana matkustaa näin takatilassa olevat sängyt toimivat myös penkkeinä ja turvavöitä ei tarvita pakettiauton autoverolla oleva matkailuauto auto on jo rekisteröity pakettiautoksi tai bussiksi esim mercedes vito bussina 8-paikkainen bussina dieselvero jossain 1000euron lähellä matkailuautona 100euron lähellä vaati muutos katsastuksessa 2kpl penkkejä piti pystyä kääntämään sängyksi defan piuha oli tuotu takatilaan pöydän luokse jossa pieni liesi olen nähnyt versioita jossa liesi oli takakontin lattiaan kiinnitetty jauhesammuttimen vaativat myös tietääkseni nyt ei ole järkeä enää tehdä bussista matkailuauto kun dieselverot määräytyy päästöjen ja painon mukaan mutta täysinveropaan matkailuauton kannattaa vielä tehdä esim ulkomailta tuotuun jättipakuun ivecoon sprintteriin yms koska saa rajottimen pois eli pakettiauton edut muutamalla satasella kun taas rekisteröiminen pakettiautoksi voi maksaa +5000euroa autoveroa
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
eihän diisselivero päästöjen mukaan määräydy, vaan käyttömaksu.
|
#3
|
||||
|
||||
![]()
Jos ulkomailta tuo isoa pakua, niin eikse jo kannata tuoda sen verta iso, et sen saa kuorma-autoksi? Alle 2001 ei tarttee rajotinta, ja autoveroa ei oo? Pehmeitä penkkejäkin saa laittaa riittämiin...
|
#4
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
TT |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Nii, mikset vaihda suoraan Vania berttaan, olis paikkoja ja pienet maksut kaikesta mukavuudesta puhumattakaan?
|
#6
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Aika hyvin on pitänyt tähän mennessä. ![]() ![]() PS: BJ ei ole ennee myynnissä...
__________________
- eskimo kaenuusta |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Käsittääkseni pakusta ei voi tuollaista tehdä. Mutta ulkomailta hakee bussi mallin pelin, missä penkit saa makuu asentoon. Siitä väkertää sitten tämän retkeilyauton. Maahantuonnissa maksaa täyden autoveron niin ei tuolla korkeudellakaan ole niin väliä. Säästää sitten diesel veroissa.
Esim. itse olen etsinyt bussi mallin H1/H-100 mallia nelivetoisena. Mut melko nihkeetä on toistaiseksi ollut. Sellaisen toisi maahan ja tekisi siitä retkeilyauton. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
caravelle->pakuksi/matkailuautoksi/huoltoa=? | tonnisata | Tekniikka & Jutustelu | 35 | 15.08.2008 20:50 |
Pakettiautosta lava-auto? | samisami2 | Tekniikka & Jutustelu | 44 | 10.04.2007 20:46 |
Maasturi matkailuautoksi? | PIRSSI | Tekniikka & Jutustelu | 13 | 28.10.2006 09:26 |