![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() BIGSIXEihän tätä kysytty, mutta miksi sinne sitä kasia täytyy tunkea, kun ei sovi kuitenkaan. Voimaa, elikkä vääntöähän sinne halutaan ,eikä huipputehoja 6000 kierroksella . Esim. Fordin alhaalt vääntävä 4.9litrainen suorakutonen ,jossa huippuvääntö jo 1600r/min.on paljon parempi kone noille painoille kuin henkula-autoon tarkoitettu samankokoinen kasi, .Kasien kysyntää on kuitenkin senverran että joutuu jotain maksella, mutta isoja kutosia saa lähes ilmaiseksi. Ongelma vaan lienee ettei tuo iso kutonenkaan mahdu?
|
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Mites Mersun V8 (350-560) bensamoottorit? olikos nämä alumiinilohkolla? ei kylläkään mitään hajua että miten tällaisen Volvoon sovittaisi (Volvon omalla laatikolla tai mersun automaatilla?) tai onko ominaisuuksiltaan edes sopiva maastokäyttöön mutta kunhan arvuuttelen... ![]() Tämäkään vastaus ei vastannut alkuperäiseen kysymykseen yhtään mutta kiinnostaa kumminkin kun itsellänikin 6x6 Volvo pihassa. |
#3
|
|||
|
|||
![]() Penta..
Muistaakseni Volvo penta ois käyttäny chevyn pikkulohkoa marinoituna venekäyttöön. Saatto olla niinkin et oli vaan pentan vetolaite mut letukan kone johon oli penta tehny jonku marinointi satsin,onhan niitä ollu vaik mitä kattiloita vene moottorina. Mut eiköös Audin 4.2 litrasta kasia sais aika sopu hintaan,alumiininen ja hyvä ajettava. Löylyä jossain 300hv tietämillä ja yleensä automaatti persiissä,kuulemma vahva ja kestävä. Laatikon sähkönen ohjaus ja ruiskuvehkeiden sovittaminen voi olla työlästä,mut alkaa olla yleistä nykyautoissa.
|
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Hyviä puolia moottorista en löydä muutakuin ei tule vapaa-ajan ongelmia, kun ostaa siihen moottoriin 60.000km tai 4 vuoden välein 3500€:lla HUOLTO-OSIA jotta saa motin pysymään jotenkii kasassa. Lisäksi sitten korjausosat erikseen, joita joutuu hyvin paljon enemmän uusimaan ![]() ![]() ![]() Ja toinen hyvä juttu on, jotta alustan pultit ei ruostu kun kone vuotaa nestettä ja öljyä jokaisesta mahdottomastakin reiästään.... Laatikko kylläkin hyvä, mutta tekee hieman haastetta nuo etuvetareiden ulostulot laatikon kyljistä... Uudemmat koneet onkin sitten jo oma lukunsa... esim . kuuluisa V10FSI ![]() ![]() ![]()
__________________
--------------------------------------------- # # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # # --------------------------------------------- |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Kannattaa ottaa noissa suunnitelmissa huomioon moottorin koko. Jos pikkuletukan mitat aiheuttaa hankaluuksia, niin noi ylänokkamersut tai tuplaylänokka vehkeet mitä on ehdoteltu on vitusti leveempiä. Pikkuletukka on oikeesti tosi kompakti mitoiltaan.
|
#6
|
||||
|
||||
![]()
Fordin perinteinen pikkulohko on vielä letukkaakin pienempi.
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Ja Roverin kasi ei ole ainakaan chevyä pienempi, muistaakseni joku mitta oli jopa isompi.
|
#8
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() |
#9
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
__________________
__________________________ "Ne piirtää jol on liituuu!" |
#10
|
||||
|
||||
![]()
kannatta katella myös nuo ford pikku lohkot
yhen ford 351 w oon purkanut keskimoottori veneestä ja istuttanut mussen keulalle tuli mukaan korjauskirja volvopentan nimellä varustettuna
__________________
elämä on esileikkiä ennen kuolemaa |
#11
|
||||
|
||||
![]()
Mites tollasen volvon katsastus? Onko kuorma-autoissa samat vaatimukset moottorinvaihdolle, kuin henkilö- ja pakettiautoissa?
Löytyykö mitään alle 3,75 -litrasta kasipataa, mikäli Trafi niin haluaa? |
#12
|
|||
|
|||
![]()
Eiks Roverin alukasia oo 3,5?
|
#13
|
||||
|
||||
![]()
Totta, sehän olis pieni, sulonen, kevyt... Menisi näppärästi vaikka RJ:n keulille, mutta näköjään liikaa tehoa (158hp) jopa 1KZ-T:ä vertailumallina käyttäessä... Mut miten paljon enempi se söis volvossa keittoa, ku volvon oma pata? Kuulin tuossa rangesta, joka imaisi venäjän safarilla kevyet 40l/100km matka-ajossa...
|
#14
|
||||
|
||||
![]()
3.5 jossa matalin teho on muuten 96hp!!!
3.9 4.0 4.2 4.6 viriviritöötööt 5.0 5.2 6.0 + kaasut + ahtimet + kannet mielen mukaan Ja kuorma-autossahan on rajoittava tekijä tuo akseliston massat ja jarrutehot... Senkun tekee sen muutoskatsastuksena!!! Laatikko roverissa sairaaaaaaaaaan pitkä kytkimestään TWR ja Morgan taas lyhkäsiä, joten sieltä sitten aski...
__________________
--------------------------------------------- # # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # # --------------------------------------------- Viimeksi muokannut Mikki : 19.03.2011 22:26 |
#15
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
http://www.supermotors.net/articles/...sue02-a2-1.php Nopeella googletuksella löyty tuollainen linkki.
__________________
-FTW- |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myydään Mopar pikkulohko 4wd tekniikka. | HannuNurminen | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 4 | 21.05.2012 20:19 |
Myydään Volvoon | JAMANT | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 2 | 25.08.2010 17:59 |
Myyty Chevy pikkulohko | panzer | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 7 | 25.10.2009 14:36 |
O: peltisarjat chevy pikkulohko | tare | O/M/V Muut | 0 | 25.03.2004 09:03 |
Pikkulohko/isolohko? | Yleiset | 4 | 02.06.2003 07:26 |