Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 17.02.2011, 20:45
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

BIGSIX


Eihän tätä kysytty, mutta miksi sinne sitä kasia täytyy tunkea, kun ei sovi kuitenkaan. Voimaa, elikkä vääntöähän sinne halutaan ,eikä huipputehoja 6000 kierroksella . Esim. Fordin alhaalt vääntävä 4.9litrainen suorakutonen ,jossa huippuvääntö jo 1600r/min.on paljon parempi kone noille painoille kuin henkula-autoon tarkoitettu samankokoinen kasi, .Kasien kysyntää on kuitenkin senverran että joutuu jotain maksella, mutta isoja kutosia saa lähes ilmaiseksi. Ongelma vaan lienee ettei tuo iso kutonenkaan mahdu?

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 16.03.2011, 15:04
Hencca:n Avatar
Hencca Hencca ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 24.01.05
Sijainti: Sodankylä, Finland.
Viestit: 488
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön Näytä viesti
Eihän tätä kysytty, mutta miksi sinne sitä kasia täytyy tunkea, kun ei sovi kuitenkaan. Voimaa, elikkä vääntöähän sinne halutaan ,eikä huipputehoja 6000 kierroksella . Esim. Fordin alhaalt vääntävä 4.9litrainen suorakutonen ,jossa huippuvääntö jo 1600r/min.on paljon parempi kone noille painoille kuin henkula-autoon tarkoitettu samankokoinen kasi, .Kasien kysyntää on kuitenkin senverran että joutuu jotain maksella, mutta isoja kutosia saa lähes ilmaiseksi. Ongelma vaan lienee ettei tuo iso kutonenkaan mahdu?
Duodaduoda, sama motti tai GM 292cid kävi joskus mielessä itsellänikin kun jäi hyvät kokemukset chevyn 4.8L kuutosesta G30 vanissa. Pari asiaa itselläni mietityttää noissa isoissa kuutosissa: Ensinnäkin osat kuutoskoneisiin ovat yleensä kalliimpia/harvinaisempia kuin esim. siihen perinteiseen SB Chevyyn ja toisekseenkin V8 moottori on huomattavasti lyhyempi. Volvo kun on jo valmiiksi turhankin keulapainoinen niin lyhyemmästä moottorista olisi huomattavaa etua painopisteen suhteen.

Mites Mersun V8 (350-560) bensamoottorit? olikos nämä alumiinilohkolla? ei kylläkään mitään hajua että miten tällaisen Volvoon sovittaisi (Volvon omalla laatikolla tai mersun automaatilla?) tai onko ominaisuuksiltaan edes sopiva maastokäyttöön mutta kunhan arvuuttelen...

Tämäkään vastaus ei vastannut alkuperäiseen kysymykseen yhtään mutta kiinnostaa kumminkin kun itsellänikin 6x6 Volvo pihassa.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 17.03.2011, 22:22
RIPAX RIPAX ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 24.04.09
Sijainti: vihti
Viestit: 2.246
Perusasetus

Penta..


Muistaakseni Volvo penta ois käyttäny chevyn pikkulohkoa marinoituna venekäyttöön. Saatto olla niinkin et oli vaan pentan vetolaite mut letukan kone johon oli penta tehny jonku marinointi satsin,onhan niitä ollu vaik mitä kattiloita vene moottorina. Mut eiköös Audin 4.2 litrasta kasia sais aika sopu hintaan,alumiininen ja hyvä ajettava. Löylyä jossain 300hv tietämillä ja yleensä automaatti persiissä,kuulemma vahva ja kestävä. Laatikon sähkönen ohjaus ja ruiskuvehkeiden sovittaminen voi olla työlästä,mut alkaa olla yleistä nykyautoissa.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 20.03.2011, 00:43
Mikki:n Avatar
Mikki Mikki ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 14.06.05
Sijainti: Hyvinkää, Finland.
Viestit: 1.462
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja RIPAX Näytä viesti
Mut eiköös Audin 4.2 litrasta kasia sais aika sopu hintaan,alumiininen ja hyvä ajettava. Löylyä jossain 300hv tietämillä ja yleensä automaatti persiissä,kuulemma vahva ja kestävä.
Joo papua piisaa, esim A6 RS+ ja tehoja 485hp, "vähän" virittämälä 600pollea konehuoneeseen korskuamaan...
Hyviä puolia moottorista en löydä muutakuin ei tule vapaa-ajan ongelmia, kun ostaa siihen moottoriin 60.000km tai 4 vuoden välein 3500€:lla HUOLTO-OSIA jotta saa motin pysymään jotenkii kasassa. Lisäksi sitten korjausosat erikseen, joita joutuu hyvin paljon enemmän uusimaan
Ja toinen hyvä juttu on, jotta alustan pultit ei ruostu kun kone vuotaa nestettä ja öljyä jokaisesta mahdottomastakin reiästään....

Laatikko kylläkin hyvä, mutta tekee hieman haastetta nuo etuvetareiden ulostulot laatikon kyljistä...

Uudemmat koneet onkin sitten jo oma lukunsa... esim . kuuluisa V10FSI
__________________
---------------------------------------------
# # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # #
---------------------------------------------
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 20.03.2011, 20:03
veijon-esso:n Avatar
veijon-esso veijon-esso ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.08.06
Sijainti: Vantaa
Viestit: 2.533
Perusasetus

Kannattaa ottaa noissa suunnitelmissa huomioon moottorin koko. Jos pikkuletukan mitat aiheuttaa hankaluuksia, niin noi ylänokkamersut tai tuplaylänokka vehkeet mitä on ehdoteltu on vitusti leveempiä. Pikkuletukka on oikeesti tosi kompakti mitoiltaan.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 20.03.2011, 23:31
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.334
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja veijon-esso Näytä viesti
Kannattaa ottaa noissa suunnitelmissa huomioon moottorin koko. Jos pikkuletukan mitat aiheuttaa hankaluuksia, niin noi ylänokkamersut tai tuplaylänokka vehkeet mitä on ehdoteltu on vitusti leveempiä. Pikkuletukka on oikeesti tosi kompakti mitoiltaan.
Fordin perinteinen pikkulohko on vielä letukkaakin pienempi.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 21.03.2011, 07:28
JanneBlomgren JanneBlomgren ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 13.01.03
Sijainti: Sipoo
Viestit: 995
Perusasetus

Ja Roverin kasi ei ole ainakaan chevyä pienempi, muistaakseni joku mitta oli jopa isompi.
__________________
http://jangren.fi/

Tänään tehdään pönttö!

Kyllä jenkki on jees!
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 20.03.2011, 23:24
RIPAX RIPAX ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 24.04.09
Sijainti: vihti
Viestit: 2.246
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mikki Näytä viesti
Joo papua piisaa, esim A6 RS+ ja tehoja 485hp, "vähän" virittämälä 600pollea konehuoneeseen korskuamaan...
Hyviä puolia moottorista en löydä muutakuin ei tule vapaa-ajan ongelmia, kun ostaa siihen moottoriin 60.000km tai 4 vuoden välein 3500€:lla HUOLTO-OSIA jotta saa motin pysymään jotenkii kasassa. Lisäksi sitten korjausosat erikseen, joita joutuu hyvin paljon enemmän uusimaan
Ja toinen hyvä juttu on, jotta alustan pultit ei ruostu kun kone vuotaa nestettä ja öljyä jokaisesta mahdottomastakin reiästään....

Laatikko kylläkin hyvä, mutta tekee hieman haastetta nuo etuvetareiden ulostulot laatikon kyljistä...

Uudemmat koneet onkin sitten jo oma lukunsa... esim . kuuluisa V10FSI
Vuotaa öljyä? ettet nyt sekota britti koneisiin? Kauanko kestää offiautossa ajaa60000km? No jaa,eipä oo sen kummemmin tullu puuhailtua koko Audin kanssa mitä ny pikku remppaa mut tommoseen koneeseen en oo tehny mitään. Mut kiva ajettava ja kevyt ku on alumiinia.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 18.03.2011, 07:13
kippo86:n Avatar
kippo86 kippo86 ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 05.05.07
Sijainti: Asikkala, Vääksy
Viestit: 2.435
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Hencca Näytä viesti
Mites Mersun V8 (350-560) bensamoottorit? olikos nämä alumiinilohkolla? ei kylläkään mitään hajua että miten tällaisen Volvoon sovittaisi (Volvon omalla laatikolla tai mersun automaatilla?) tai onko ominaisuuksiltaan edes sopiva maastokäyttöön mutta kunhan arvuuttelen....
No ainaki yksi helpoimmista moottoreista laittaa, jos ruiskuna halajaa. Nuo koneet kun on mekaanisella ruiskulla, ni ei tarvi oikeestaa enempää sähköjä vedellä ku kaasarikoneeseenkaa. Voimaa maksimissaa se 300hv. Eihän toi mekaaninen ruisku mikää talousihme oo, mut on yksinkertanen ja toimii.
__________________
__________________________
"Ne piirtää jol on liituuu!"
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 18.03.2011, 20:39
susiraja2:n Avatar
susiraja2 susiraja2 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 27.01.07
Sijainti: sivakka
Viestit: 304
Perusasetus

kannatta katella myös nuo ford pikku lohkot
yhen ford 351 w oon purkanut keskimoottori veneestä ja istuttanut mussen keulalle tuli mukaan korjauskirja volvopentan nimellä varustettuna
__________________
elämä on esileikkiä ennen kuolemaa
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 19.03.2011, 08:36
Viipo:n Avatar
Viipo Viipo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.09.06
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 4.183
Perusasetus

Mites tollasen volvon katsastus? Onko kuorma-autoissa samat vaatimukset moottorinvaihdolle, kuin henkilö- ja pakettiautoissa?

Löytyykö mitään alle 3,75 -litrasta kasipataa, mikäli Trafi niin haluaa?
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 19.03.2011, 08:39
Yölento Yölento ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 31.08.08
Sijainti: Ylä-Savo
Viestit: 1.740
Perusasetus

Eiks Roverin alukasia oo 3,5?
__________________
Siitä lähetään mihin etuveto jätetään.
www.kaivinkoneet.com
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 19.03.2011, 08:49
Viipo:n Avatar
Viipo Viipo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.09.06
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 4.183
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Yölento Näytä viesti
Eiks Roverin alukasia oo 3,5?
Totta, sehän olis pieni, sulonen, kevyt... Menisi näppärästi vaikka RJ:n keulille, mutta näköjään liikaa tehoa (158hp) jopa 1KZ-T:ä vertailumallina käyttäessä... Mut miten paljon enempi se söis volvossa keittoa, ku volvon oma pata? Kuulin tuossa rangesta, joka imaisi venäjän safarilla kevyet 40l/100km matka-ajossa...
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 19.03.2011, 22:21
Mikki:n Avatar
Mikki Mikki ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 14.06.05
Sijainti: Hyvinkää, Finland.
Viestit: 1.462
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Yölento Näytä viesti
Eiks Roverin alukasia oo 3,5?
3.5 jossa matalin teho on muuten 96hp!!!
3.9
4.0
4.2
4.6

viriviritöötööt
5.0
5.2
6.0
+ kaasut
+ ahtimet
+ kannet mielen mukaan

Ja kuorma-autossahan on rajoittava tekijä tuo akseliston massat ja jarrutehot...
Senkun tekee sen muutoskatsastuksena!!!

Laatikko roverissa sairaaaaaaaaaan pitkä kytkimestään
TWR ja Morgan taas lyhkäsiä, joten sieltä sitten aski...
__________________
---------------------------------------------
# # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # #
---------------------------------------------

Viimeksi muokannut Mikki : 19.03.2011 22:26
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 16.03.2012, 12:31
V-8:n Avatar
V-8 V-8 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 31.10.11
Sijainti: Huittinen
Viestit: 82
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Viipo Näytä viesti
Mites tollasen volvon katsastus? Onko kuorma-autoissa samat vaatimukset moottorinvaihdolle, kuin henkilö- ja pakettiautoissa?

Löytyykö mitään alle 3,75 -litrasta kasipataa, mikäli Trafi niin haluaa?
Fordilla oli vuosina -63 ja -64 vuosina (muistaakseni) 221 cid pikkulohkoa. Vain perehtynyt harrastaja tietää, mitä eroa sillä on ulkoisesti 289/302 kanssa... 221cid siis non 3.6 litraa.

http://www.supermotors.net/articles/...sue02-a2-1.php

Nopeella googletuksella löyty tuollainen linkki.
__________________
-FTW-
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään Mopar pikkulohko 4wd tekniikka. HannuNurminen O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 4 21.05.2012 20:19
Myydään Volvoon JAMANT O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 25.08.2010 17:59
Myyty Chevy pikkulohko panzer O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 7 25.10.2009 14:36
O: peltisarjat chevy pikkulohko tare O/M/V Muut 0 25.03.2004 09:03
Pikkulohko/isolohko? Yleiset 4 02.06.2003 07:26


Sivu luotu: 21:22 (GMT +2).