Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 23.01.2011, 16:36
Viipo:n Avatar
Viipo Viipo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.09.06
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 4.183
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tare Näytä viesti
jos näkee vaivaa ja volvoon laittaa v8 moottorin niin miksi siihen pitäisi sotkea manuaali laatikko?
Automaatit ja maastoautot on vakavasti syytä pitää erillään toisistaan. Jos ei poistu missään vaiheessa kestopäällysteeltä, niin voi sitä automaattilaatikkoa harkita.

Jos startti ei pyöritä, niin automaattia ei paljon hinata käyntiin tai jos laatikko päättää hörppiä vettä tai sylkästä muuten vaan öljyt pihalle, niin meno loppuu siihen.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 23.01.2011, 18:26
tare:n Avatar
tare tare ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 17.07.03
Sijainti: Riihimäki, Finland.
Viestit: 3.050
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja MudRod Näytä viesti
kyllä itekkin mietin laittaa automaatiin mut joutus laittaa ilman kardaania kun ei niin lyhyttä automaattia ole kun vertaa volvon manuaaliin. pitäsköhän siiheen v-åttaan saaha vähän vauhtia?
mulla on kuva sun volvosta ilman koria, kuvakulma on vaan niin huono ettei näe sitä vaihteistoa, mutta oliko siinä kone niin edessä kuin mahdollista?
kun ei muista miten ahdasta siellä volvossa on

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Viipo Näytä viesti
Automaatit ja maastoautot on vakavasti syytä pitää erillään toisistaan. Jos ei poistu missään vaiheessa kestopäällysteeltä, niin voi sitä automaattilaatikkoa harkita.
mä en kyllä ole ihan samaa mieltä
ja tarvii se manuaalikin öljyä toimiakseen


lähinnä tarkoitin että miten paljon pidempi paketti sitten on v8+automaatti ja jakis yhdistelmä mitä volvon orggis paketti on?
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 23.01.2011, 18:43
hoojii:n Avatar
hoojii hoojii ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 22.07.05
Sijainti: Härkälä, Finland.
Viestit: 2.605
Perusasetus

laittakaas nyt niitä kuvia tuosta tuukan volvosta kerta niitä tuntuis olevan. tekniikasta lähinnä. tuossa pitkässä 306 mallissa olis kardaaneissa enemmän pelivaraa tomaattia ajatellen...
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 23.01.2011, 20:51
Jare:n Avatar
Jare Jare ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Loppi, Finland.
Viestit: 8.488
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Viipo Näytä viesti
Automaatit ja maastoautot on vakavasti syytä pitää erillään toisistaan. Jos ei poistu missään vaiheessa kestopäällysteeltä, niin voi sitä automaattilaatikkoa harkita.
Mä en kyllä allekirjoita tuota väitettä



Nimimerkillä: "parit off road mestaruudet automaatilla voittanu joskus"
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 23.01.2011, 21:19
Jeeper:n Avatar
Jeeper Jeeper ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: PäHäMa/FJDC
Viestit: 4.133
Perusasetus

Saiskohan G-69 tai MikJus kuvia tekniikasta? Eikös tämä laite heidän nurkissaan oleile...... odottaen jotain?
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 23.01.2011, 22:05
uokki uokki ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 04.09.09
Sijainti: Heinola
Viestit: 745
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jare Näytä viesti
Mä en kyllä allekirjoita tuota väitettä



Nimimerkillä: "parit off road mestaruudet automaatilla voittanu joskus"
Ja onhan niitä automaatteja jotka voi hinata käyntiin...Ja JARE-Älä turhaan ole vaatimaton!!
Siellä teillähän on kuitenkin koko roimasti tota autoalan tietoa ja KOKEMUSTA!!
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 24.01.2011, 09:18
kivinen:n Avatar
kivinen kivinen ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 13.01.03
Sijainti: Tuusula, Finland.
Viestit: 3.735
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Viipo Näytä viesti
Automaatit ja maastoautot on vakavasti syytä pitää erillään toisistaan. Jos ei poistu missään vaiheessa kestopäällysteeltä, niin voi sitä automaattilaatikkoa harkita.

Jos startti ei pyöritä, niin automaattia ei paljon hinata käyntiin tai jos laatikko päättää hörppiä vettä tai sylkästä muuten vaan öljyt pihalle, niin meno loppuu siihen.
Kyllähän se mieli muuttuu pois automaatista kun niitä pari kymmentä vaihtelee eri autoihin.

Kestäviäkin automaatteja on, kuulemma. Sellaista ei vaan ole vielä tullut vastaan ja jos tulee, mitähän sellanen maksaa?

Siitäpä johtuen mulle ei tule edes kestopäällysteelle yhtään automaattilaatikollista autoa.

Ja sitten kun miettii rataslaatikkoja, niin niitähän on hajonnut tähän mennessä jo...... yksi.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 07.02.2011, 21:26
454SS:n Avatar
454SS 454SS ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.02.06
Sijainti: Luumäki, Finland.
Viestit: 3.362
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kivinen Näytä viesti

Ja sitten kun miettii rataslaatikkoja, niin niitähän on hajonnut tähän mennessä jo...... yksi.

Montas kytkintä on menny verrattuna automaattilaatikkoremontteihin? Lootat varmaan ehjänny aina joku puheissaan tosi etevä tallikaveri?
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 07.02.2011, 21:40
Viipo:n Avatar
Viipo Viipo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.09.06
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 4.183
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 454SS Näytä viesti
Montas kytkintä on menny verrattuna automaattilaatikkoremontteihin? Lootat varmaan ehjänny aina joku puheissaan tosi etevä tallikaveri?
Mulla on ainakin enempi ollu tomaattilaatikoissa remontteja. Tasan tarvinnu RJ:hin vaihtaa kytkin mulle tullessaan.

Sen sijaan vanista antautui TH350 ekan puolen vuoden jälkeen, vaihettiin toinen tilalle toisesta vanista. Se kesti melkein vuoden, ennenkuin kolmonen hävis. Laitoin uuden masterkitin ja shiftkitin ja prepattuna se multa sitten jatkoi matkaansa. Siinä vehkeessä vitutti lämpimänä eniten se, ettei startti jaksanu kunnolla pyörittää käyntiin ja solenoideista palo kärjet. Eiku soita kaverille "tuu hinaamaan vania, ei tää lähe käyntiin". Kiva oli aina purkaa moottorikoppaa ruuhkaliikenteessä, jotta saa meisseliä työnnettyä solenoidin väliin.
Capriceen piti rakentaa kahdesta hajonneesta th200 4r:stä yksi ehjä jo samalla viikolla, kun se tuli mulle.

Pontiacilla ei oo tarvinnu jäädä tien päälle, vaikka on hajonnu startteja ja kytkinvaijereita. Siitä huolimatta on saanu käyntiin ja liikkellle, kun on kova loota.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 09.02.2011, 20:35
kivinen:n Avatar
kivinen kivinen ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 13.01.03
Sijainti: Tuusula, Finland.
Viestit: 3.735
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 454SS Näytä viesti
Montas kytkintä on menny verrattuna automaattilaatikkoremontteihin? Lootat varmaan ehjänny aina joku puheissaan tosi etevä tallikaveri?
Ei noita kytkimiä ole kovin montaa menny. Yhestä Sj:stä poltin tahallaan ja Land-Roverista irtos keskiö pikku rykäsyssä. Vauhtia tarpeeksi, niin ei tarvii luistatella.

Automaatteja on korjannu kaikki Suomen tunnetut laatikko pajat. En ole ikinä luottanut niissä kotikorjauksiin. Ei varmaan ole tekijästä kiinni kun on noinkin moni yrittäny?

Turha tuosta on väitellä, hyvähän se on, ettei kaikki aja samoilla osilla. Jää enemmän osia molemmin puolin käyttöön.
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 09.02.2011, 21:03
Topi1982 Topi1982 ei ole kirjautuneena
Banned
 
Rekisteröitynyt: 25.01.06
Viestit: 3.077
Perusasetus

1990 oli tarjolla Toyota HDJ 80 tomaatilla.
Epäröin ostoa ja kysyin veljeltä kommenttia.
Hän vastasi, että 60 tonnin painoisessa nosturissaan on automaattilaatikko ja ei ongelmia,
silloin kuuteen vuoteen, vieläkin se sama vehje toimii.
Ostin Toyotan ja sen jälkeen aina automaatin, enkä oo katunu ja on niitä muutama ollu
ja kaikki nelivetoja.
No nää Volvot ei oo ollu vielä tomaatteja.
Suurin "maasturi" automaatilla on ollu Scania Ruotsin armeijalta.
Että semmosta peliä!
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 10.02.2011, 00:26
Hek0 Hek0 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 21.10.10
Sijainti: Seinäjoki
Viestit: 136
Perusasetus

Itse en ole automaatti offikamppeilla ajanut kuin Pasilla, mutta sen kyvyistä ei ainakaan jäänyt mitään pahaa mieleen. Mahtava laite kulkemaan, ja pakkovaihteilla pystyi hidastamaan esim. alamäissä jos siltä tuntui. Ei ole vielä tullut vastaavaa laitetta omaan haltuun...valitettavasti.

Niin, ja Volvon B36 on kaupattu kahtena versiona autokäyttöön B36A ja B36B (120- ja 180hv.), sekä Pentana AQ180 joka taisi olla aina 180hv. Painoa 235kg.

Viimeksi muokannut Hek0 : 10.02.2011 00:28
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 17.02.2011, 18:25
hoojii:n Avatar
hoojii hoojii ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 22.07.05
Sijainti: Härkälä, Finland.
Viestit: 2.605
Wink

kyllähän automaatti ja V8 olis aika mukava paketti Volvoon mut tuohon lyhkäseen tgb:n taitaa olla kone-aski paketit liian pitkiä
oisko kellä kasin ja tomaatin mittaa muistissa? pitäneen askarrella tuohon pitkään tgb 20:een kyseinen paketti kun siinä on pitempi akseliväli kuin näissä 303:ssa
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään Mopar pikkulohko 4wd tekniikka. HannuNurminen O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 4 21.05.2012 20:19
Myydään Volvoon JAMANT O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 25.08.2010 17:59
Myyty Chevy pikkulohko panzer O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 7 25.10.2009 14:36
O: peltisarjat chevy pikkulohko tare O/M/V Muut 0 25.03.2004 09:03
Pikkulohko/isolohko? Yleiset 4 02.06.2003 07:26


Sivu luotu: 05:01 (GMT +2).