Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 18.01.2011, 19:54
hoojii:n Avatar
hoojii hoojii ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 22.07.05
Sijainti: Härkälä, Finland.
Viestit: 2.603
Question

Volvoon pikkulohko V8 ?


onko kukaan sovittanut esim. Chevyn 350 pikkulohkoa TGB:n vaihteistolle? muistelisin että olisi joskus ollut jossain 303 volvossa kasipannu?
jos tietoja niin kaikki tieto tervetullutta moisesta operaatiosta

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 18.01.2011, 21:11
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

eikös Tuukalla sellanen ainakin ollu - volvo VeeÅtta tjsp
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 18.01.2011, 23:33
Jare:n Avatar
Jare Jare ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Loppi, Finland.
Viestit: 8.488
Perusasetus

Kyllä Tuukalta sellainen tosiaan löytyy......valitettavasti on vaan ollut projektina jo liian pitkään. Auton on aikoinaan rakentanut ja katsastanut Aromäen Make.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 19.01.2011, 20:36
-Sakke-:n Avatar
-Sakke- -Sakke- ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 10.03.07
Sijainti: Heinijärvi
Viestit: 897
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jare Näytä viesti
Kyllä Tuukalta sellainen tosiaan löytyy......valitettavasti on vaan ollut projektina jo liian pitkään. Auton on aikoinaan rakentanut ja katsastanut Aromäen Make.
Toi auto esiteltiin joskus 4X4 Magazinessakin, valitettavasti tekniikasta ei ollut mitään kuvia.
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	Tuukka kaataa (3).jpg‎
Views:	748
Size:	100,8 Kt
ID:	16736  
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 20.01.2011, 21:53
hoojii:n Avatar
hoojii hoojii ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 22.07.05
Sijainti: Härkälä, Finland.
Viestit: 2.603
Perusasetus

Aromäelle soiteltu ja asennus kuulosti jopa mahdolliselta
harmi kun ei oo mitään kuvia sovitusadapterista mut volvon vakioaskin perään se oli kuulemma hepattu.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 20.01.2011, 22:21
Pauli:n Avatar
Pauli Pauli ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 06.02.03
Sijainti: Helsinki, Finland.
Viestit: 5.091
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja hoojii Näytä viesti
Aromäelle soiteltu ja asennus kuulosti jopa mahdolliselta
harmi kun ei oo mitään kuvia sovitusadapterista mut volvon vakioaskin perään se oli kuulemma hepattu.
Soita vielä Tuukalle, jos se vaikka suostuis myymään sen adapterin, ku ei sen projekti edisty mitenkään.

Ja kohta varmaan Tuukka soittaa mulle ja sitä tekstiä ei voi julkaista tänne
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 22.01.2011, 00:15
Mikki:n Avatar
Mikki Mikki ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 14.06.05
Sijainti: Hyvinkää, Finland.
Viestit: 1.462
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja hoojii Näytä viesti
muistelisin että olisi joskus ollut jossain 303 volvossa kasipannu?
jos tietoja niin kaikki tieto tervetullutta moisesta operaatiosta
Jep, tehtaalla tekivät B36 koneella muutaman TGB:n (2x B18 kone liimattuna yhteen)...
Harvinaisia, mutta on olemassa! Tehnyt yhden koneen kun olivat laittaneet sen veneeseen B20:n tilalle (kuulemma väänön ja kulutuksen ? takia???)
__________________
---------------------------------------------
# # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # #
---------------------------------------------
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 24.01.2011, 17:26
volvolet-sugga volvolet-sugga ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 17.12.05
Sijainti: tussula, .
Viestit: 401
Talking

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mikki Näytä viesti
Jep, tehtaalla tekivät B36 koneella muutaman TGB:n (2x B18 kone liimattuna yhteen)...
Harvinaisia, mutta on olemassa! Tehnyt yhden koneen kun olivat laittaneet sen veneeseen B20:n tilalle (kuulemma väänön ja kulutuksen ? takia???)
anteeksi ot, b36 v8 samaa ainoastaan männät, jos jotain epäilyttää niin mä voin lainata lohkon johon voi kasata b18 osilla moottorin

Viimeksi muokannut volvolet-sugga : 24.01.2011 17:27 Perustelu: kirjotus erhe
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 22.01.2011, 21:55
tare:n Avatar
tare tare ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 17.07.03
Sijainti: Riihimäki, Finland.
Viestit: 3.049
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja hoojii Näytä viesti
onko kukaan sovittanut esim. Chevyn 350 pikkulohkoa TGB:n vaihteistolle?
jos näkee vaivaa ja volvoon laittaa v8 moottorin niin miksi siihen pitäisi sotkea manuaali laatikko?
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 23.01.2011, 16:16
MudRod MudRod ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 10.03.04
Sijainti: martinkylä, .
Viestit: 162
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tare Näytä viesti
jos näkee vaivaa ja volvoon laittaa v8 moottorin niin miksi siihen pitäisi sotkea manuaali laatikko?
kyllä itekkin mietin laittaa automaatiin mut joutus laittaa ilman kardaania kun ei niin lyhyttä automaattia ole kun vertaa volvon manuaaliin. pitäsköhän siiheen v-åttaan saaha vähän vauhtia?
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 23.01.2011, 20:50
Jare:n Avatar
Jare Jare ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Loppi, Finland.
Viestit: 8.488
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja MudRod Näytä viesti
pitäsköhän siiheen v-åttaan saaha vähän vauhtia?

KYLLÄ!!!!!!!!!!!!!!
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 26.01.2011, 17:25
hoojii:n Avatar
hoojii hoojii ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 22.07.05
Sijainti: Härkälä, Finland.
Viestit: 2.603
Wink

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja MudRod Näytä viesti
kyllä itekkin mietin laittaa automaatiin mut joutus laittaa ilman kardaania kun ei niin lyhyttä automaattia ole kun vertaa volvon manuaaliin. pitäsköhän siiheen v-åttaan saaha vähän vauhtia?
nyt kun sulla on v- åtta projektina niin otas koneen asennuslaipasta kopioita myyntiin ostan heti yhden
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 07.02.2011, 20:30
MudRod MudRod ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 10.03.04
Sijainti: martinkylä, .
Viestit: 162
Perusasetus

tarvii käydä tota timppaa moikkaa jokun päivä ja kattella miten projektia saatas eteenpäin.mut se kytkinkopan kanssa saa askarrella aikas lailla kun mullakin make oli tehnyt sen jonkun letukan kynkin koppaa muokkaamalla ja aika paljon näky noita kohtia mistä oli lyhennetty ja kavennettu jne jne mut koitetaan kuvata se niin kyllä se siitä
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 23.01.2011, 16:36
Viipo:n Avatar
Viipo Viipo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.09.06
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 4.183
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tare Näytä viesti
jos näkee vaivaa ja volvoon laittaa v8 moottorin niin miksi siihen pitäisi sotkea manuaali laatikko?
Automaatit ja maastoautot on vakavasti syytä pitää erillään toisistaan. Jos ei poistu missään vaiheessa kestopäällysteeltä, niin voi sitä automaattilaatikkoa harkita.

Jos startti ei pyöritä, niin automaattia ei paljon hinata käyntiin tai jos laatikko päättää hörppiä vettä tai sylkästä muuten vaan öljyt pihalle, niin meno loppuu siihen.
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 23.01.2011, 18:26
tare:n Avatar
tare tare ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 17.07.03
Sijainti: Riihimäki, Finland.
Viestit: 3.049
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja MudRod Näytä viesti
kyllä itekkin mietin laittaa automaatiin mut joutus laittaa ilman kardaania kun ei niin lyhyttä automaattia ole kun vertaa volvon manuaaliin. pitäsköhän siiheen v-åttaan saaha vähän vauhtia?
mulla on kuva sun volvosta ilman koria, kuvakulma on vaan niin huono ettei näe sitä vaihteistoa, mutta oliko siinä kone niin edessä kuin mahdollista?
kun ei muista miten ahdasta siellä volvossa on

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Viipo Näytä viesti
Automaatit ja maastoautot on vakavasti syytä pitää erillään toisistaan. Jos ei poistu missään vaiheessa kestopäällysteeltä, niin voi sitä automaattilaatikkoa harkita.
mä en kyllä ole ihan samaa mieltä
ja tarvii se manuaalikin öljyä toimiakseen


lähinnä tarkoitin että miten paljon pidempi paketti sitten on v8+automaatti ja jakis yhdistelmä mitä volvon orggis paketti on?
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 23.01.2011, 18:43
hoojii:n Avatar
hoojii hoojii ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 22.07.05
Sijainti: Härkälä, Finland.
Viestit: 2.603
Perusasetus

laittakaas nyt niitä kuvia tuosta tuukan volvosta kerta niitä tuntuis olevan. tekniikasta lähinnä. tuossa pitkässä 306 mallissa olis kardaaneissa enemmän pelivaraa tomaattia ajatellen...
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 23.01.2011, 20:51
Jare:n Avatar
Jare Jare ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Loppi, Finland.
Viestit: 8.488
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Viipo Näytä viesti
Automaatit ja maastoautot on vakavasti syytä pitää erillään toisistaan. Jos ei poistu missään vaiheessa kestopäällysteeltä, niin voi sitä automaattilaatikkoa harkita.
Mä en kyllä allekirjoita tuota väitettä



Nimimerkillä: "parit off road mestaruudet automaatilla voittanu joskus"
Vastaa lainaten
  #18  
Vanha 23.01.2011, 21:19
Jeeper:n Avatar
Jeeper Jeeper ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: PäHäMa/FJDC
Viestit: 4.133
Perusasetus

Saiskohan G-69 tai MikJus kuvia tekniikasta? Eikös tämä laite heidän nurkissaan oleile...... odottaen jotain?
Vastaa lainaten
  #19  
Vanha 23.01.2011, 22:05
uokki uokki ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 04.09.09
Sijainti: Heinola
Viestit: 745
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jare Näytä viesti
Mä en kyllä allekirjoita tuota väitettä



Nimimerkillä: "parit off road mestaruudet automaatilla voittanu joskus"
Ja onhan niitä automaatteja jotka voi hinata käyntiin...Ja JARE-Älä turhaan ole vaatimaton!!
Siellä teillähän on kuitenkin koko roimasti tota autoalan tietoa ja KOKEMUSTA!!
Vastaa lainaten
  #20  
Vanha 24.01.2011, 09:18
kivinen:n Avatar
kivinen kivinen ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 13.01.03
Sijainti: Tuusula, Finland.
Viestit: 3.734
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Viipo Näytä viesti
Automaatit ja maastoautot on vakavasti syytä pitää erillään toisistaan. Jos ei poistu missään vaiheessa kestopäällysteeltä, niin voi sitä automaattilaatikkoa harkita.

Jos startti ei pyöritä, niin automaattia ei paljon hinata käyntiin tai jos laatikko päättää hörppiä vettä tai sylkästä muuten vaan öljyt pihalle, niin meno loppuu siihen.
Kyllähän se mieli muuttuu pois automaatista kun niitä pari kymmentä vaihtelee eri autoihin.

Kestäviäkin automaatteja on, kuulemma. Sellaista ei vaan ole vielä tullut vastaan ja jos tulee, mitähän sellanen maksaa?

Siitäpä johtuen mulle ei tule edes kestopäällysteelle yhtään automaattilaatikollista autoa.

Ja sitten kun miettii rataslaatikkoja, niin niitähän on hajonnut tähän mennessä jo...... yksi.
Vastaa lainaten
  #21  
Vanha 07.02.2011, 21:26
454SS:n Avatar
454SS 454SS ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.02.06
Sijainti: Luumäki, Finland.
Viestit: 3.361
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kivinen Näytä viesti

Ja sitten kun miettii rataslaatikkoja, niin niitähän on hajonnut tähän mennessä jo...... yksi.

Montas kytkintä on menny verrattuna automaattilaatikkoremontteihin? Lootat varmaan ehjänny aina joku puheissaan tosi etevä tallikaveri?
Vastaa lainaten
  #22  
Vanha 07.02.2011, 21:40
Viipo:n Avatar
Viipo Viipo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.09.06
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 4.183
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 454SS Näytä viesti
Montas kytkintä on menny verrattuna automaattilaatikkoremontteihin? Lootat varmaan ehjänny aina joku puheissaan tosi etevä tallikaveri?
Mulla on ainakin enempi ollu tomaattilaatikoissa remontteja. Tasan tarvinnu RJ:hin vaihtaa kytkin mulle tullessaan.

Sen sijaan vanista antautui TH350 ekan puolen vuoden jälkeen, vaihettiin toinen tilalle toisesta vanista. Se kesti melkein vuoden, ennenkuin kolmonen hävis. Laitoin uuden masterkitin ja shiftkitin ja prepattuna se multa sitten jatkoi matkaansa. Siinä vehkeessä vitutti lämpimänä eniten se, ettei startti jaksanu kunnolla pyörittää käyntiin ja solenoideista palo kärjet. Eiku soita kaverille "tuu hinaamaan vania, ei tää lähe käyntiin". Kiva oli aina purkaa moottorikoppaa ruuhkaliikenteessä, jotta saa meisseliä työnnettyä solenoidin väliin.
Capriceen piti rakentaa kahdesta hajonneesta th200 4r:stä yksi ehjä jo samalla viikolla, kun se tuli mulle.

Pontiacilla ei oo tarvinnu jäädä tien päälle, vaikka on hajonnu startteja ja kytkinvaijereita. Siitä huolimatta on saanu käyntiin ja liikkellle, kun on kova loota.
Vastaa lainaten
  #23  
Vanha 09.02.2011, 20:35
kivinen:n Avatar
kivinen kivinen ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 13.01.03
Sijainti: Tuusula, Finland.
Viestit: 3.734
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 454SS Näytä viesti
Montas kytkintä on menny verrattuna automaattilaatikkoremontteihin? Lootat varmaan ehjänny aina joku puheissaan tosi etevä tallikaveri?
Ei noita kytkimiä ole kovin montaa menny. Yhestä Sj:stä poltin tahallaan ja Land-Roverista irtos keskiö pikku rykäsyssä. Vauhtia tarpeeksi, niin ei tarvii luistatella.

Automaatteja on korjannu kaikki Suomen tunnetut laatikko pajat. En ole ikinä luottanut niissä kotikorjauksiin. Ei varmaan ole tekijästä kiinni kun on noinkin moni yrittäny?

Turha tuosta on väitellä, hyvähän se on, ettei kaikki aja samoilla osilla. Jää enemmän osia molemmin puolin käyttöön.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään Mopar pikkulohko 4wd tekniikka. HannuNurminen O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 4 21.05.2012 20:19
Myydään Volvoon JAMANT O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 25.08.2010 17:59
Myyty Chevy pikkulohko panzer O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 7 25.10.2009 14:36
O: peltisarjat chevy pikkulohko tare O/M/V Muut 0 25.03.2004 09:03
Pikkulohko/isolohko? Yleiset 4 02.06.2003 07:26


Sivu luotu: 09:52 (GMT +2).