Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 14.02.2011, 15:45
jaskapa jaskapa ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 18.09.10
Sijainti: Joensuu
Viestit: 242
Perusasetus

Minkähän lainen ois jos tollasen tehoboxin asentas? Onko kellään kokemuksii onko niistä mitään hyötyä? Kun Ite ainakin haluisin tota alavääntöö lisää :P

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 14.02.2011, 19:17
KAS:n Avatar
KAS KAS ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 06.07.07
Sijainti: Eura
Viestit: 364
Post

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jaskapa Näytä viesti
Minkähän lainen ois jos tollasen tehoboxin asentas? Onko kellään kokemuksii onko niistä mitään hyötyä? Kun Ite ainakin haluisin tota alavääntöö lisää :P
Kyllä sillä savua saa tulemaan Kulku muuttuu paremmax. Ja hukkaportinkelloon laittaa vielä venttiilin jolla päästää liikoja paineita pois kellolta a vot kyllä kulkee mukavasti.
__________________
╚╣X╚╣
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 14.02.2011, 19:47
LINNA:n Avatar
LINNA LINNA ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 28.02.07
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 381
Red face

renkaina 265/75-16 ja kaks tankkaus kertaa, 14,4l ja 16,3l/100km ja vähän nuhaselta tuntuu auto...

toi huono käynnistyvyys puoli lämpimällä koneella on ilmeisesti vakio vika ? olin jostain lukevinani et ennakonsäätimen kannen vaihtamalla johonki tarvike malliin rupeis kone käynnistyyn paremmin ?!?
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 15.02.2011, 15:32
jaskapa jaskapa ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 18.09.10
Sijainti: Joensuu
Viestit: 242
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja LINNA Näytä viesti
renkaina 265/75-16 ja kaks tankkaus kertaa, 14,4l ja 16,3l/100km ja vähän nuhaselta tuntuu auto...

toi huono käynnistyvyys puoli lämpimällä koneella on ilmeisesti vakio vika ? olin jostain lukevinani et ennakonsäätimen kannen vaihtamalla johonki tarvike malliin rupeis kone käynnistyyn paremmin ?!?

Se taitaa olla toi huonokäynnistyvyys puolilämpimänä pikemminkin ominaisuus kun vika Ohjokirjassakin lukee että täytyy laittaa kaasua käynistäessä, kylmänä pohjaan ja lämpimänä puoleenväliin. Ja tossa mulla oli entinen omistaja vaihtanu sen kannen jonka jälkeen oli kyllä lähteny paremmin käyntii mutta muuttunu laiskemmaks ja sen kanssa ei vissiin ollu menny päästöistä läpi kun ennokot menee päin persettä.

Viimeksi muokannut jaskapa : 15.02.2011 15:39
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 15.02.2011, 17:45
KAS:n Avatar
KAS KAS ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 06.07.07
Sijainti: Eura
Viestit: 364
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jaskapa Näytä viesti
Se taitaa olla toi huonokäynnistyvyys puolilämpimänä pikemminkin ominaisuus kun vika Ohjokirjassakin lukee että täytyy laittaa kaasua käynistäessä, kylmänä pohjaan ja lämpimänä puoleenväliin. Ja tossa mulla oli entinen omistaja vaihtanu sen kannen jonka jälkeen oli kyllä lähteny paremmin käyntii mutta muuttunu laiskemmaks ja sen kanssa ei vissiin ollu menny päästöistä läpi kun ennokot menee päin persettä.
En ole uskaltanut kaasuun koskea kylmänä enkä lämpimänä koitan tuota kuumana puoliväliin.
Kylmänä lähtee hyvin kun ei heti startaa kun hehkunmerkkivalo sammuu vaan odottaa jonkin verran pitempään.

Ohjaustehostimen letku halkes aamulla, valu punaset ölpät pihalle
__________________
╚╣X╚╣
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 15.02.2011, 19:31
jaskapa jaskapa ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 18.09.10
Sijainti: Joensuu
Viestit: 242
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja KAS Näytä viesti
En ole uskaltanut kaasuun koskea kylmänä enkä lämpimänä koitan tuota kuumana puoliväliin.
Kylmänä lähtee hyvin kun ei heti startaa kun hehkunmerkkivalo sammuu vaan odottaa jonkin verran pitempään.

Ohjaustehostimen letku halkes aamulla, valu punaset ölpät pihalle
Joo itelläkin kyllä kylmänä lähtee ihan hyvin käyntii, mut lämpimänä pitää aina vähän kaasuu tarjota Joo ne on nää pakkaset petollisii, ite oon aina antanu lämmitä ennen kun oon lähteny ajelee nii ei oo aivan kohmeessa

http://www.teholastu.com/product_details.php?p=902 Tollasta tehoboxii kattelin, mitetityttää vaan et mitenkä toimii...
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 15.02.2011, 22:49
LINNA:n Avatar
LINNA LINNA ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 28.02.07
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 381
Perusasetus

perhana, pihalla en oo huomannu/kuullu mitään mut nyt ku vuorokauden oli hallis pakkasia karuus niin painelaakeri huuta ku hyeena :/
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 16.02.2011, 19:10
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

timeri


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jaskapa Näytä viesti
Se taitaa olla toi huonokäynnistyvyys puolilämpimänä pikemminkin ominaisuus kun vika Ohjokirjassakin lukee että täytyy laittaa kaasua käynistäessä, kylmänä pohjaan ja lämpimänä puoleenväliin. Ja tossa mulla oli entinen omistaja vaihtanu sen kannen jonka jälkeen oli kyllä lähteny paremmin käyntii mutta muuttunu laiskemmaks ja sen kanssa ei vissiin ollu menny päästöistä läpi kun ennokot menee päin persettä.
kävin oman y61:sen kanssa diesel korjaamolla, kyselin huonosta käynnistyvyydestä,huonosta alaväännöstä,ja koneen ravistelusta tietyllä kierrosaluieella. huonoon käynnistyvyyteen ja huonoon alavääntöön ohjeeksi just se ennakon aikaistamine. ja ostin sen lätkän niiltä mut en ole asentanu. huonoon kulkupuoleen ohjeeksi ohjelmistö päivitys?. lähtee kuulemma se aaltoilu kiihdytyksen aikana myös pois sen jälkeen. sitten pumpussa siinä mihin tulee polttoaineputki, siinä iso banjo liitin, se auki ja sieltä sihti pois ,eikä mitään tilalle ,saattaa kuulemma tukkiintua! ja se sihtihomma on kuulemma vain joku nissanin oma systeemi jota ei tarvi!!! hidas reagointi kaasuun johtuu pumpun ja kaasupolkimen sähköisestä keskustelusta ja sitä ei voi nopeuttaa! semmosta...
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 16.02.2011, 20:56
jaskapa jaskapa ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 18.09.10
Sijainti: Joensuu
Viestit: 242
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön Näytä viesti
kävin oman y61:sen kanssa diesel korjaamolla, kyselin huonosta käynnistyvyydestä,huonosta alaväännöstä,ja koneen ravistelusta tietyllä kierrosaluieella. huonoon käynnistyvyyteen ja huonoon alavääntöön ohjeeksi just se ennakon aikaistamine. ja ostin sen lätkän niiltä mut en ole asentanu. huonoon kulkupuoleen ohjeeksi ohjelmistö päivitys?. lähtee kuulemma se aaltoilu kiihdytyksen aikana myös pois sen jälkeen. sitten pumpussa siinä mihin tulee polttoaineputki, siinä iso banjo liitin, se auki ja sieltä sihti pois ,eikä mitään tilalle ,saattaa kuulemma tukkiintua! ja se sihtihomma on kuulemma vain joku nissanin oma systeemi jota ei tarvi!!! hidas reagointi kaasuun johtuu pumpun ja kaasupolkimen sähköisestä keskustelusta ja sitä ei voi nopeuttaa! semmosta...

Nonni, kiitti vinkeistä Näillä tiedoilla pääseekin jo pitkälle. Mitähän lie kustantaa toi ohjelma päivitys jos ihan merkki liikkeessä käyttäs
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 17.02.2011, 10:39
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

timeri


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jaskapa Näytä viesti
Nonni, kiitti vinkeistä Näillä tiedoilla pääseekin jo pitkälle. Mitähän lie kustantaa toi ohjelma päivitys jos ihan merkki liikkeessä käyttäs
en tiiä sitä että auttaako merkkiliikkeessä käynti asiaa. minulle dieselkorjaamolla sanottiin että mennä käymään näillä jotka tekee teholisäyksiä autoihin, oulussa ainakin kaksi paikkaa nitä tekee! omasta datsunista tukin egr:rän, koneen huohotuksen pistin imusarjasta kartanolle ja sitten coolerin vieressä oleva läppä systeemi joko kokonaan pois tai sitten kunnolla se herkistellä että varmasti toimii! egr:rän tulppaus on enämpi kuin suositeltava homma,sotkee konetta meleko rankanlaisesti...jaskapa? paljonko on ajettu sun datsunilla?onko tuotu joskus jostai? minulla italian terveisiä! mikä katkasia on keskikonsolissa ylimmäisenä? mulla vain pohja jäljellä siitä ja nissanilla eivät osanneet auttaa:-(
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 04.03.2011, 09:52
Mattius:n Avatar
Mattius Mattius ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 26.02.11
Sijainti: Suomi, Finland
Viestit: 66
Perusasetus

Suutinvuoto?


Terve,

onkohan Patrossa korkea- vai matalapainesuuttimet? Vaikuttaisi V8 6,2 dieseleistä hankitun kokemuksen perusteella suutinvuodolta, eli läpäisee naftaa jatkuvasti, usein molempiin suuntiin (sisään ja ulos).

Matalapaine dieselsuuttimet on helppo testata löysäämällä tyhjäkäynnin aikana jokaista suuttimen polttoaineputkea vuorollaan HIEMAN, se joka ei vaikuta käyntiin, on viallinen.

Ilmanpuhdistin on vaihdettava ensimmäisenä, sillä sehän tukkeutuessaan vie vedot pois ja nostaa kulutuksen. Ajokaudella kannattaa puhdistaa suodatinta useinkin paineilmalla sisältä ulospäin suuntaan (ianoastaan).

EGR-venttiili, tai sen ohjaustunnistimet (ainakin lämpötilantunnistin) tulee tarkastaa, muutoin kone karstoittuu, jos EGR-venttiili on auki kylmällä moottorilla. Jatkossa voimakkaasti karstoittunut moottori venyttää kannenpultit, joka aiheuttaa kansipahvivuodon, kannen vääntymistä ja halkeilua lämpökuormituksen takia mm.

EGR-venttiili sijaitsee "kaasarin", eli imutorven sisällä tai takana.

Hyvä huolto - huoleton ajo.
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 06.03.2011, 20:17
jaskapa jaskapa ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 18.09.10
Sijainti: Joensuu
Viestit: 242
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mattius Näytä viesti
Terve,

onkohan Patrossa korkea- vai matalapainesuuttimet? Vaikuttaisi V8 6,2 dieseleistä hankitun kokemuksen perusteella suutinvuodolta, eli läpäisee naftaa jatkuvasti, usein molempiin suuntiin (sisään ja ulos).

Matalapaine dieselsuuttimet on helppo testata löysäämällä tyhjäkäynnin aikana jokaista suuttimen polttoaineputkea vuorollaan HIEMAN, se joka ei vaikuta käyntiin, on viallinen.

Ilmanpuhdistin on vaihdettava ensimmäisenä, sillä sehän tukkeutuessaan vie vedot pois ja nostaa kulutuksen. Ajokaudella kannattaa puhdistaa suodatinta useinkin paineilmalla sisältä ulospäin suuntaan (ianoastaan).

EGR-venttiili, tai sen ohjaustunnistimet (ainakin lämpötilantunnistin) tulee tarkastaa, muutoin kone karstoittuu, jos EGR-venttiili on auki kylmällä moottorilla. Jatkossa voimakkaasti karstoittunut moottori venyttää kannenpultit, joka aiheuttaa kansipahvivuodon, kannen vääntymistä ja halkeilua lämpökuormituksen takia mm.

EGR-venttiili sijaitsee "kaasarin", eli imutorven sisällä tai takana.

Hyvä huolto - huoleton ajo.
Itekkin kyllä epäilen noita suuttimia että joku kusee läpi, tänäänkin aamulla starttuutti niin pirun pitkään ennen kun lähti käyntiin savua tuli niin perkeleesti piipusta Noi egr:t laitoin tukkoon, samoin kun sen läpänkin nakkasin kankaalle sieltä coolerista. Jotenkin tuntuu vielä että on aika tehoton ja ainetta tuntuu menevän niin perkeleesti 15l 60km Nyt aatelin viikolla viedä sepälle ton kun ei kehtaa ite enää hermosoluja polttaa ton kanssa
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 14.03.2011, 18:36
jaskapa jaskapa ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 18.09.10
Sijainti: Joensuu
Viestit: 242
Perusasetus

Onko kellään mitään tietoo mitkä on patukan normaalit ahot? Asensin tossa ahtopainemittarin nii parhaillaa näytti 0.8 Voiko olla että ahtaa niin paljon vakiona
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 15.02.2011, 15:45
jaskapa jaskapa ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 18.09.10
Sijainti: Joensuu
Viestit: 242
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja KAS Näytä viesti
Kyllä sillä savua saa tulemaan Kulku muuttuu paremmax. Ja hukkaportinkelloon laittaa vielä venttiilin jolla päästää liikoja paineita pois kellolta a vot kyllä kulkee mukavasti.
Miten lie tossa toi koneen kestävyys että kestääkö se???
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 15.02.2011, 17:50
KAS:n Avatar
KAS KAS ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 06.07.07
Sijainti: Eura
Viestit: 364
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jaskapa Näytä viesti
Miten lie tossa toi koneen kestävyys että kestääkö se???
Kai se kestää kun ei sorki niitä paineita kovin ylös. Pakko korjata sitten kun särkyy.
Kansi on korjattu sekä kytkin, tiedä sitten johtuuko /edesauttaakao ko viriviri asiaan.

Pahimillaan meni yli 20l/100 km On kyllä liikaa. Ajaminen kyllä paljon hauskempaa Näin talvella ei voi paljon antaa ylimäärästä, pito on senverran huonoo.
__________________
╚╣X╚╣
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Nissan Terrano vm -91 kokemuksia Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 0 03.02.2010 15:22
Nissan king kokemuksia? Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 2 19.10.2009 20:57
Nissan Navara kokemuksia gikseri Tekniikka & Jutustelu 5 28.09.2009 12:36
Nissan terrano 2,7 td Gsx vm.94? kokemuksia? Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 5 28.06.2008 14:31
Patrol/Trooper kokemuksia Tekniikka & Jutustelu 1 30.08.2007 08:15


Sivu luotu: 00:53 (GMT +2).