Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   kokemuksia nissan patrol y61 (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=80250)

jaskapa 22.01.2011 08:44

kokemuksia nissan patrol y61
 
Elikkäs kattelin tollasta -98 mallin patrolii 2.8td koneella. Onko kellään kokemuksii tai tietoo minkälainen auto on, kestävyydeltään ja muutenkin.

jaskapa 24.01.2011 15:46

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja jaskapa (Viesti 732809)
Elikkäs kattelin tollasta -98 mallin patrolii 2.8td koneella. Onko kellään kokemuksii tai tietoo minkälainen auto on, kestävyydeltään ja muutenkin.

Eikö kellään oo mitään sanottavaa :(

jaskapa 28.01.2011 18:00

No se on sit vissii käytävä ostamassa se ja todeta se sit hyväks tai huonoks :D

Rotpal GR 28.01.2011 20:46

Kone, laatikot ja perät taitaa olla täysin samat kuten Y60 sarjalaisessa, myös runko varmaankin ihan samanlainen, kori tietysti eri :D. Tuskin sen ikäsessä viä kovin pehmee runko on mutta samat paikat niissä kaiken järjen mukaan menee ekana puhki kuin Y60.
Mulla ei kokemusta Y61 mutta ei kai se kovin paljon erilainen oo kun Y60 jollanen itellä on.

Kaikista parhaiten selviää kun ostat sellasen ja toteet sit että millanen on :)

jaskapa 30.01.2011 19:10

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Rotpal GR (Viesti 734863)
Kone, laatikot ja perät taitaa olla täysin samat kuten Y60 sarjalaisessa, myös runko varmaankin ihan samanlainen, kori tietysti eri :D. Tuskin sen ikäsessä viä kovin pehmee runko on mutta samat paikat niissä kaiken järjen mukaan menee ekana puhki kuin Y60.
Mulla ei kokemusta Y61 mutta ei kai se kovin paljon erilainen oo kun Y60 jollanen itellä on.

Kaikista parhaiten selviää kun ostat sellasen ja toteet sit että millanen on :)

Joo lauantaina kävin ostamassa, hyvin toiminu ainakin ekat 600km :D Ajettavuus on kyllä todella hyvä, pohjaan joutuu kyllä laittamaan jonkun ruostesuojan kun ei ole kun alkuperänen maali nii on ottanut jonkin verran pintaruostetta. Ja tossa on se takakallistuksenvaimentimen pois kytkentä josta on menny se sylinerijumiin niin se ei toimi :( Mut muuten kaikin puolin tuntus kunnossa olevan :D

Rotpal GR 31.01.2011 08:31

Kuvia näkyville!! ja vähä tietoja autosta.:D

jaskapa 31.01.2011 20:55

Pitänee nappasta jokunen kuva kuhan tässä jokupäivä kerkee :D Tuli tossa mieleen et liekköhän kukaan asentanu tollasta turbo timerii autoonsa. niin sillä tulis ainakin käytettyy vähän aikaa aina ajon jälkeen, eikä tarviis ite jäähä siihen odottelemaan :P Tai eniten mietityttää se että mitenkä se käyttäytyy ton ajoneston kanssa????

patroltd 31.01.2011 21:57

Aja viimenen kilsa vähä rauhallisemmin jos olosuhteet sallii, niin ei tarvi paljoo käytellä.

jaskapa 02.02.2011 18:57

Ok! Kiitti vinkistä :) Saakos ton patrollin leimattuu 33/12,5/15 renkaille? Kun mitä tuolta foorumeilta lueskellu niin jotkut väittää että saa ja jotkut taas jotta ei :/

Rotpal GR 02.02.2011 19:22

Mikkäs pyörät siinä o otteessa tällä hetkellä?? vai onko Y61 alkuperänen rengaskoko 215/80R16 sama kun Y60?

SauliS 03.02.2011 14:24

"Ex-appiukolla" oli Tansaniassa työreissussa ollessa tuommoinen Y61 Patrol jostain tämän vuosituhannen alkupuolelta. Hieno ja hyvä peli, mitään remonttia ei ollut 2v aikana. Siinä oli 4.2D ja muistaakseni lukot molemmissa päissä. Alustarakenne silmämääräisesti hyvin samankaltainen Y60 kanssa. Alkuperäinen rengaskoko 265/70R16. Heitettiin sillä parin-kolmen tuhannen km "safari" Dar es Salaamista pohjoisen kansallispuistoihin, eikä v*tuttanut yhtään :D

KAS 03.02.2011 17:07

Mulla on katsastuksessa merkitty 255/65R18 myös.

LINNA 03.02.2011 22:36

tuli kans tänään haettua tollanen -99 pätkä patukka :) näin vajaan 200km jälkeen ei ainakaan ole muutakuin hyvää sanottavaa.. paitsi ruokailu.
kuinka noi on muilla kuluttanu soppaa ? ku oudoksestaan tuntu vievän maantie ajos aika paljon, vartti tankki 140km ?!?

jaskapa 06.02.2011 20:17

Ite tossa mitä laskeskellu että vähän reilu 12l 100km nelikko päällä :/

Rekisteröimätön 08.02.2011 22:03

timeri
 
Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja jaskapa (Viesti 735808)
Pitänee nappasta jokunen kuva kuhan tässä jokupäivä kerkee :D Tuli tossa mieleen et liekköhän kukaan asentanu tollasta turbo timerii autoonsa. niin sillä tulis ainakin käytettyy vähän aikaa aina ajon jälkeen, eikä tarviis ite jäähä siihen odottelemaan :P Tai eniten mietityttää se että mitenkä se käyttäytyy ton ajoneston kanssa????

laitoin timerin omaan y61 . eikä ajonestonkans tullu mitään ongelmia. ainut vaan että kun timeri laskee aikaa et voi laittaa ovia kaukosäätimellä lukkoon, mutta avaimella ovestä kylläkin! ...

Rekisteröimätön 08.02.2011 22:08

timer
 
Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja jaskapa (Viesti 737528)
Ite tossa mitä laskeskellu että vähän reilu 12l 100km nelikko päällä :/

ei maha riittää, minulla pitkä y61,ja kulutus talvella sekalaisessa ajossa ilman nelivetoa/nelivedolla yli 14litraa sataselle. ja ainakin 10tankkauskerran laskennan tulos! vaihoin ilmamäärämittarin kulutuksen tippumisen ja kulkupuolen lparantumisen toivossa, mutta turhaan :-x hei hei 640euro!

jaskapa 14.02.2011 15:45

Minkähän lainen ois jos tollasen tehoboxin asentas? Onko kellään kokemuksii onko niistä mitään hyötyä? Kun Ite ainakin haluisin tota alavääntöö lisää :P

KAS 14.02.2011 19:17

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja jaskapa (Viesti 740209)
Minkähän lainen ois jos tollasen tehoboxin asentas? Onko kellään kokemuksii onko niistä mitään hyötyä? Kun Ite ainakin haluisin tota alavääntöö lisää :P

Kyllä sillä savua saa tulemaan;) Kulku muuttuu paremmax. Ja hukkaportinkelloon laittaa vielä venttiilin jolla päästää liikoja paineita pois kellolta a vot kyllä kulkee mukavasti.

LINNA 14.02.2011 19:47

renkaina 265/75-16 ja kaks tankkaus kertaa, 14,4l ja 16,3l/100km :) ja vähän nuhaselta tuntuu auto...

toi huono käynnistyvyys puoli lämpimällä koneella on ilmeisesti vakio vika ? olin jostain lukevinani et ennakonsäätimen kannen vaihtamalla johonki tarvike malliin rupeis kone käynnistyyn paremmin ?!?

jaskapa 15.02.2011 15:32

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja LINNA (Viesti 740289)
renkaina 265/75-16 ja kaks tankkaus kertaa, 14,4l ja 16,3l/100km :) ja vähän nuhaselta tuntuu auto...

toi huono käynnistyvyys puoli lämpimällä koneella on ilmeisesti vakio vika ? olin jostain lukevinani et ennakonsäätimen kannen vaihtamalla johonki tarvike malliin rupeis kone käynnistyyn paremmin ?!?


Se taitaa olla toi huonokäynnistyvyys puolilämpimänä pikemminkin ominaisuus kun vika :D Ohjokirjassakin lukee että täytyy laittaa kaasua käynistäessä, kylmänä pohjaan ja lämpimänä puoleenväliin. Ja tossa mulla oli entinen omistaja vaihtanu sen kannen jonka jälkeen oli kyllä lähteny paremmin käyntii mutta muuttunu laiskemmaks ja sen kanssa ei vissiin ollu menny päästöistä läpi kun ennokot menee päin persettä.:mad:

jaskapa 15.02.2011 15:45

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja KAS (Viesti 740280)
Kyllä sillä savua saa tulemaan;) Kulku muuttuu paremmax. Ja hukkaportinkelloon laittaa vielä venttiilin jolla päästää liikoja paineita pois kellolta a vot kyllä kulkee mukavasti.

Miten lie tossa toi koneen kestävyys että kestääkö se???

KAS 15.02.2011 17:45

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja jaskapa (Viesti 740530)
Se taitaa olla toi huonokäynnistyvyys puolilämpimänä pikemminkin ominaisuus kun vika :D Ohjokirjassakin lukee että täytyy laittaa kaasua käynistäessä, kylmänä pohjaan ja lämpimänä puoleenväliin. Ja tossa mulla oli entinen omistaja vaihtanu sen kannen jonka jälkeen oli kyllä lähteny paremmin käyntii mutta muuttunu laiskemmaks ja sen kanssa ei vissiin ollu menny päästöistä läpi kun ennokot menee päin persettä.:mad:

En ole uskaltanut kaasuun koskea kylmänä enkä lämpimänä koitan tuota kuumana puoliväliin.
Kylmänä lähtee hyvin kun ei heti startaa kun hehkunmerkkivalo sammuu vaan odottaa jonkin verran pitempään.

Ohjaustehostimen letku halkes aamulla, valu punaset ölpät pihalle:mad:

KAS 15.02.2011 17:50

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja jaskapa (Viesti 740534)
Miten lie tossa toi koneen kestävyys että kestääkö se???

Kai se kestää kun ei sorki niitä paineita kovin ylös. Pakko korjata sitten kun särkyy.
Kansi on korjattu sekä kytkin, tiedä sitten johtuuko /edesauttaakao ko viriviri asiaan.

Pahimillaan meni yli 20l/100 km:D On kyllä liikaa. Ajaminen kyllä paljon hauskempaa:) Näin talvella ei voi paljon antaa ylimäärästä, pito on senverran huonoo.

jaskapa 15.02.2011 19:31

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja KAS (Viesti 740557)
En ole uskaltanut kaasuun koskea kylmänä enkä lämpimänä koitan tuota kuumana puoliväliin.
Kylmänä lähtee hyvin kun ei heti startaa kun hehkunmerkkivalo sammuu vaan odottaa jonkin verran pitempään.

Ohjaustehostimen letku halkes aamulla, valu punaset ölpät pihalle:mad:

Joo itelläkin kyllä kylmänä lähtee ihan hyvin käyntii, mut lämpimänä pitää aina vähän kaasuu tarjota:) Joo ne on nää pakkaset petollisii, ite oon aina antanu lämmitä ennen kun oon lähteny ajelee nii ei oo aivan kohmeessa:rolleyes:

http://www.teholastu.com/product_details.php?p=902 Tollasta tehoboxii kattelin, mitetityttää vaan et mitenkä toimii...:D

LINNA 15.02.2011 22:49

perhana, pihalla en oo huomannu/kuullu mitään mut nyt ku vuorokauden oli hallis pakkasia karuus niin painelaakeri huuta ku hyeena :/


Sivu luotu: 16:49 (GMT +2).