Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rölli
Se onkin sitten hieman vaikeampi juttu taas et miten ton tekee. Yhtenä mallina voisi toimia juurikin tuo vaatimus "virallisesta" käyttöautosta--> leimattu ja käytössä, ehkä mahdollisesti seisonnassa vaikka kesäkaudet kun ajellaan tuuninkikipolla tai museoeurolla.
|
Joku 121 Mazda pihan perälle vara-autoksi, ei oo kalliit maksut. Ja harrasteautoksi joku parikyt vuotta uudempi auto vaikka kunnon autohifeillä (onhan sekin harrastus), jolla voikin sitten ajaa koko vuoden.. Vaikka olis vaan yhdet kilvet, niin kuka niitä oikeesti ehtii valvomaan..
Aina pitää miettiä että miten harrasteautohelpotuksesta pääsis joku hyötymään "väärin" perustein. Kysehän on tietty aina yhdestä autosta, mutta kyllähän niitä yksittäisi autoja joku jobbari tois saksasta heti 100kpl ja myis kaikki harrasteautoiksi. Onhan maasturimiehenkin käsitys "koneiden ja laitteiden huoltoon tarkoitetusta autosta" esim. vanha pajero missä on kelvoton työkalulaatikko ja halpahallin pienin ruuvipenkki.
Vapaissa rakentelusäännöksissä maasturimiehen silmissä kiiluu 39,5x18 pyörät, tietty ne pitäis saada laittaa 100mm levittävillä beadlock-vanteilla ja vakiojarruilla. Ja jos jotain muuta vaaditaan niin itkuraivarit kehiin..
Pessimistisenä nyybibaxxter