![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Jeps, 203 purkeutui pöydälle. Nopea homma oli, ensin irrotin hännän alumiiniset kuoret ja nykäisin sen irti kilinän saattelemana. Kasa neuloja putosi pöydälle: Samalla hetkellä muistin että täällä olikin 15 neulaa mitä ei saa missään tapauksessa hukata. No, ne putosi kuoren sisälle ja yksi kävi lattialla kun irroitin etuvedon ketjukotelon. Tuo ulos pilkistävä tanko tarvii vielä ottaa pois. Vaikka sen käyttövivun poistinkin, eikä tuo ilman rälläkkää tuntunut irtoavan niin ei sitä uskalla tuonnekaan jättää jos se vaikka joskus päättää pudota pois ja hampaiden väliin. Tuo on siis jakiksen lukon käyttötanko: Ratas ja akseli vielä erilleen, ja uutta akselia tilalle myöhemmin: Tilalle tulee siis tollanen tumppi: ![]() Mikä käy 205:en urospuoliseen 27-uraiseen akseliin: Nythän tässä olisi tosin mahdollisuus laittaa 32-urainen väliakseli, mutta se vaatisi 205:en kuoren koneistamista isommalle laakerille, ja sit tartteis myös hommata siihen 32-urainen naaraspuolinen sisäänmeno. Siihen palaakin taas sitten niin paljon euroja että mieluummin etsii valmiiina k.o jakiksen ja vaihtaa jos nyt käy niin ettei tuo 27-urainen kestä. Mutta uskoisin että kestää ihan hyvin, kun ei kuitenkaan ole tarkoitus mennä yli 40" renkaisiin. Ainakaan näillä näkymin... Tuohon on nyt hyvä suunnitella kiinnityslevy ja väliholkki millä yhdistää 205 jakikseen: Etuakselikin löysi paikkansa, pari tukirautaa jakarien rungon puolen korvakkeisiin niin uskaltaa laskea akselia alas ja sovittaa jousia paikalleen. Sit vielä panhardin kiinnike niin tuohan olis ns. puolirullaavassa kunnossa ![]() Korkeuttaa joutunee ehkä hakemaan vielä myöhemmin kun laatikot ja kaaret on paikallaan, nyt jousen yläpedit laitetaan vaan ihan mutulla paikalleen. Jospa sitä illalla taas tunnin tai pari sais värkättyä.
__________________
Montenegro Offroad Club #21 Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96 |
#2
|
||||
|
||||
![]()
eikös tuosta orkkisakselista pystyis koneistaa tollasen tumppiakselin?
|
#3
|
||||
|
||||
![]()
Kyllähän siitä pystyy, mutta ei ole jenkki pojilla kestäneet ne, ja kun mä tarvin naaraspuolisen tumpin. Taitaa kuitenkin olla kalliimpaa tehdä tuo sisäpuolinen booritus kuin ulkopuolinen. Maksaa kaikkine kuluineen noin 280€ Kanadasta k.o billettinen akselin pätkä
__________________
Montenegro Offroad Club #21 Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96 |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Noni, nyt on keula jousien varassa ja runkoakin pätkäistiin reilulla kädellä
![]() Korkeuskin sattui laakista kohdalleen. Pitäis ottaa ihan oikealla kameralla kuvia, on hieman epätarkkoja nää nokialaisella otetut.
__________________
Montenegro Offroad Club #21 Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96 |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Jep, ei kovin monella ole auton etummaisena osana kampuran hihnapyörä.
![]() |
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Rytarilta tulleessa paketissa oli sen verran osia, että vois jopa saada taka-akselin paikalleen, ja 700+203 yhdistelmän, niin pääsee visioimaan shiftereitä. Melkoinen keppiviidakko sinne tulee, automaatin shifteri, 203:lle yksi ja 205:lle kaksi keppiä, seisontajarru ja ohjausjarru, kuusi yhteensä ![]() 203:en kun asentaa ylösalaisin, niin sen adapterin jalkaan on hyvä kiinnittää shifterit, eikä tule ahdasta tankojen kanssa kun 203:en tanko on vasemmalla puolella, loput kaksi oikealla. Jakolaatikko paketille pitääkin tehdä järeä peti etteivät riko automaatin kuorta. Tomaatin peltinen öljypohja korvataan valetulla alumiiniversiolla, mikä auttaa jonkin verran kuoren kestossa + lisääntynyt öljytilavuus ja öljypohjan rivat lisäävät jäähdytystehoa. Mutta laatikon häntäosa saattaa silti ottaa kipeää, siihen on kyllä pari visiota, mutta katsotaan nyt että miten sen hoitaa.
__________________
Montenegro Offroad Club #21 Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96 |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Ulkona lähes -30, joten ei viittiny tallille mennä ihmettelemään mitään ku ei siel sisälläkää mikää lämmin ole.
Mietin sit automaatin shifteriä, kun siihen tulee manuaalikoneisto käänteisellä kaaviolla, niin saa ykkösen ja pakin vierekkäin. Ei kuitenkaan kiinnosta mitään räikkää siihen laittaa, jotain simppeliä ja toimintavarmaa. Pitkin päivää mietin sopivaa mallia, ja tulihan se sit ruokapöydän ääressä mieleen ![]() Muistelin et jollain valmistajalla olis vastaava, mutta ei ollut googlesta tällä kertaa apua. Kuva kertoo enemmän kuin tuhat sanaa: Elikkäs yksinkertaisuudessaan keppiä liikutetaan kulissin mukaan, ja vaijeri välittää liikkeen laatikolle. Saa nykiä pakkia ja ykköstä päälle ilman pelkoa että menee parkille tai isommalle vaihteelle.
__________________
Montenegro Offroad Club #21 Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96 |
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Lainaus:
![]()
__________________
Montenegro Offroad Club #21 Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96 |
#9
|
|||
|
|||
![]()
upee rojekti
__________________
Mihin vain... |
#10
|
||||
|
||||
![]()
Kattoo tuota upeeta sitte ku on ees rullaavassa kunnossa
![]()
__________________
Montenegro Offroad Club #21 Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96 |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
O/V blazer dsl | hevyc | O/M/V Ajoneuvot | 7 | 02.09.2007 19:19 |
blazer 6.2d | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 27.08.2007 20:24 | |
M:Blazer | tpi57 | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 29.06.2007 17:37 |
blazer | Tekniikka & Jutustelu | 39 | 18.12.2006 10:52 | |
O: BLAZER | O/M/V Muut | 3 | 23.01.2005 14:19 |