![]() |
|
|
|||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Syy siihen kahden putken juttuun on se että se sivutörmäys ei vetäisi sitä kehikon alapäätä läjään niin helposti, kaikilla kun ei noi helmat ole noin järeää tavaraa ja hyvin tuettua. Mainitsemasi putkikoko riittää siihen kyllä. Rungon pituudesta, eli säännöissähän tais lukea että turvakaaren kiinnitys pitää olla 50cm sisällä korikehikon kiinnityksestä, niin jos on 1,5m ohjaamo niin 1m runkoa riittää... Mutta mikä on tämän hyöty, sitä pohtikoon jokainen ite... Idea on siis se että jos halutaan tehdä keula tulipellin jälkeen putkesta niin se ei vielä tee autosta täysin putkirunkoista. Pääsääntöisesti autot joko on putkea kokonaan tai sitten siinä on runko. Toivottavasti tämä nyt edes jotenkin selvitää asiaa. Hannu
|
|
#2
|
||||
|
||||
|
Moggsteriin helppo laittaa pari oviputkea tai sellainen v-tyylinen tuenta, mutta esim Willysteriä ei kyllä Suomen trial radoilla tulla näkeen, mikäli tuo tuplaputki sääntö pysyy voimassa. Siinä kun kehikko ja ulkopellit on kaikki hitsattu yhteen nippuun, niin on ihan perkeleellinen homma leikkaa ulkopellit ensin irti, jotta sais lisäputkien saumat hitsattua. Kuitenkin formula offissa samalla kehikolla saa ajella parhaimmillaan aika reippaastikkin
![]() Syy miks mä kyselen tuon "tuplaoviputki-putkirunkkoisissa" juttua on yksinkertaisesti se, että ennen ei tarvinu ja Euroopassa ei tarvii, eikä muissa pohjoismaissa, eikä formula offissa, niin mikä meidän Suomen trial radoilla on niiiiin vaarallista, että nyt niissä tars olla kyljessä putkea enemmän, kuin aiemmin?? Jotenki ymmärtäisin jos jotain olis oikeesti sattunu ja syy olis ollu nimenomaan tuo oviputkien heikkous, mutta näinkään ei ole tainnut käydä? Vanhaan mätään maasturiin ei kuitenkaan vaadita tuollaisia, jos on normi runko...... ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Muitahan tää homma ei taida edes kiinnostaa, kun ei täällä kukaan muu mitään kysele ![]() ![]()
|
|
#3
|
||||
|
||||
|
"Jotenki ymmärtäisin jos jotain olis oikeesti sattunu ja syy olis ollu nimenomaan tuo oviputkien heikkous, mutta näinkään ei ole tainnut käydä?"
Pitääks aina käydä jotain ensin??? Taisin tossa toises kohtaa mainita että kun KAIKKI ei ikävä kyl tee niitä helmoja kuten teidän autos. Joo, saa sen siihen mätää helmaa sillee laittaa ja tuntea olonsa turvalliseks... Ja sitten sanoisin vielä sellasen jutun noista säännöistä, kyselin viime keväänä kliinnostuneita asiasta keskustelee, aika hiljaista oli... Putkirungon rakennus mahdollisuus haluttiin sääntökirjaa ettei olisi niitä luokitushössötys epäselvyyksiä ja että asia olisi selvä kaikille että näin voi tehdä. Nyt siellä lukee tolleen, kaikkia asioita ei osata heti ottaa huomioon ja lukuun. Oviputki homma nyt on taas sellanen, ja näillä nyt mennään. Meidän olisi pitänyt piirtää ite ne kaikki kuvat sinne kirjaan jos olis haluttu kaikki mahdolliset variaatiot mukaan. Ja mikä sun mielestä Jare on se putki mogsterin ja willysterin lattias, helmaputki, lattian osa vai oviputki?
Viimeksi muokannut HannuNurminen : 07.02.2011 19:50 Perustelu: Lainauksen merkkaus |
|
#4
|
||||
|
||||
|
Joo ei tietty ole tarkoitus että ensin pitä sattua.....ei tosiaan, mutta olis auttanu ymmärtään eron muihin maihin, mutta tosiaan ehkä kyseessä enemmän ajatusvirhe sääntöjä tehdessä, kuin ainakaan kiusanteko
![]() Se alimmainen putki noissa on osa runkoa, joka samalla toimii helmaputkena ja osana lattiaa ainakin willysterissä. Mutta ovi/lantio putkethan noissa on jo, mutta ei vaan riittävää määrää Suomen trial kisoihin ![]() Ehkäpä seuraavassa sääntökirjassa on "oikoluettu" tuota kohtaa? |
|
#5
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Lainaus:
Tiedän suoraan muutaman autonrakentajan joka ei silkasta (sensuroitu RUMIEN sanojen takia) ota mitään kantaa täällä, koska onko TÄMÄ VIRALLINEN KESKUSTELU ALUE/PAIKKA sääntökirjan muutoksiin, jossa nimettömät (taas sensurointia) saavat "ilmoitella" kantaansa??? JARE:lla kysymykset asiallisia ja vastaukset tulee kuin apteekin hyllyltä, juuri sellaisena kun JOKU TULKITSEE!!! AKK ei tietääkseni ihan kauheasti ajata sarjoja jossa olisi TÄYDELLINEN putkirunko ja nopeudet alle 50km/h sekä MAHDOLLINEN putoamiskorkeus 2-3metriä... Ja rakennappas Suzukin 1000cc moottorille sääntökirjan mukainen putkirunko, niin voi ihan oikeasti alkaa naurattamaan.... Onhan se kiva laittaa aikaa ja rahaa runkoon kiinni ja sitten katsastuksessa kuunnella, kun toi on niin ja tää on näin. JOTEn PIIROKSET MINIMI KAARISTA OLIS IHAN KIVAT, JA TIETENKIN TURVALAITTEIDEN KIINNITYSPISTEET MERKATTUINA! JA KYSYMYS? Pohjalevy (A-pilarista pääkaareen ja helmasta helmaan) on täysin sileä, yhtenäinen levy (3mm hardox) alapuolelta ja yläpuolelle tulee putki ilman jäykistettä. Putki ei ole täysin jatkuva rakenne, vaan siihen tulee "läpivienti", jolloin runkolinja katkeaa. Katkoksen kohdalla tietenkin tukirakenne. Sääntökirjassa asiasta ei ole mitään mikä kieltäisi ko. rakenteen?????
__________________
--------------------------------------------- # # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # # --------------------------------------------- |
|
#6
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
|
|
#7
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
.......eiku ajattelin antaa muille mahdollisuuden sekoittaa kaarisoppaa![]() ![]() ![]() ![]()
Viimeksi muokannut Jare : 07.02.2011 21:53 |
|
#8
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Eli tuollaisen 253-10 tuenhan taitaa saada tehdä myös siihen normaaliin 1mm peltiseen auton lattiaan/helmakoteloon? Eikö? Sitähän on korroosi-peikkokin jo ehkä saattanut hieman nakertaaa....ehkä Eli ei kai se kovin kummoista materiaalia kaipaa Esimerkiks rungon materiaaleistahan ei ole edes mitään minimi materiaali vaatimuksia vaan niissä on saanut käyttää tervettä järkeä. Ja osa noista "putkirunkoisista" on toteutettu kantatulla keskiosan levyrungolla ja sit loppu putkella.....niin muuten onks ne putkirunkoisia vai onks ne sit niinku rungollisia, eli tarviiko tuplaoviputket vai ei![]() ![]() PS. ristikkoa ei voi tohon Moggsteriin tehdä, ku sit ei enään Lopen-Seppä pääsis sinne kyytiin tai sieltä pois ![]() ![]() ![]() ![]()
|
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Eurotrial 2010 karsintakilpailu 8.5 Janakkala | Saija | Tapahtumat | 188 | 09.03.2015 12:54 |
| Eurotrial 13-15.8.2010 Borås | tare | Tapahtumat | 101 | 04.10.2010 22:18 |
| kauden 2010 trial | sos | Tapahtumat | 11 | 19.01.2010 17:12 |
| Trial kaarien uudet säännöt??? | Jare | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 01.10.2009 20:53 |
| Eurotrial säännöt? | Tarzan | Tekniikka & Jutustelu | 41 | 30.01.2009 18:07 |