![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() nyt on perä auki aika hankalat oli nuo c-clipsut pois ottaa ei tässä semi float mallissa vetaria taka akselille vaihdetakkaan 10minuutissa niinkuin uudempaan kevennettyyn taka akseliin aikani järkeilin tutkin siellä c-clipsun ja rattaan välissä on 1.5-2mm rako eikä sitä väleää voi poistaa oikeastaan muulla keinolla kun teettää se pinionin akselin keskellä oleva tappi 3-4mm pitempi sitten alkaa välykset olemaan pois molemmin puolin oisko jollakin joku järkevä idea asian toteuttamiseksi? vai hitsaanko vetarin päähän 1-2mm tavaraa lisää niin vastaa keskitappiin ja välys poistuu
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Alkuperäsessä avoimessa perässä keskitapin päälle tulee semmonen holkki, joka estää vetarien liikkumisen sisäänpäin. Tuossa vetarin irrotus käy niin, että kansi pois, ristitappi ja holkki pois, vetari sisään jotta C-klipsi tulee poskirattaan sisältä syvennyksestä näkyville, klipsi pois ja vetari irti. Mites tuossa ARBissa on varmistettu ettei klipsit irtoa ittekseen?
|
#3
|
||||
|
||||
![]()
tässä samaten keskitappi tulee holkin läpi eli näin vetarien väliin jää tappi joka estää vetaria tulemasta sisän päin c-clipsi on rattaan upotuksessa eikä sieltä pääse pois jos ei vetari tule hiukan sisään päin
taidan hitsata tigillä tuohon väli tapin molempiin päihin 1.5mm nöölin rosteria ni eköhän välykset poistu |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Vastaukseni ei ole kovin ammattimainen mutta jos joku katsari kiinnittää huomiota Bj:ssä 1.5 mm välykseen lähes missä vaan niin...mitä v....
Tosin eipä se clipsi saa sieltä pois muljahtaakaan että sinänsä jos se oli homman juoni niin sitten se oli asiaa. |
#5
|
||||
|
||||
![]()
uskoisin että 95% katsastus miehistä luulee että laakerit löysällä / hajalla Väleää on sivuttain bertan taka akselissa lähes aina.
tuo c-sokka on kieltämättä aika epävarma keksintö eikä ihmekkään että uudemmissa malleissa ei sellaisia enää ole. kertomuksia oon kuullu kuinka rengas on mutkassa lähteny vetarien kanssa eri suuntaan kun auto. |
#6
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() Sitten vaihtu akseli. tuota akselin päittäisvälystä ulospäin säädetään shimmilevyllä, joka tulee tasausrattaan ja kotelon väliin. löytyy räjäytyskuvista.... tuolla shimmaamalla jos teet niin JÄTÄ PIENI VÄLYS ÄLÄ TEE LIIAN TIUKKAA! syö sen c-klipsin tai katkee vetarin pää |
#7
|
||||
|
||||
![]()
hankalasti toteutettu joutuu purkamaan koko perän sitten laittamaan paksumman simmilevyn kasaus välyksen tarkistus ehkä uudestaan vielä purku/kasaus eli oikean välyksen saaminen voi olla useamman illan homma ajattelis järjellä että sama se on laittaako pitemmän keskitäpin vai purkaako perän ja laittaa simmin rattaan taakse tietysti pitemmällä keskitapilla akseli leveys kasvaa 3mm
kyllä tuossa perän suunnittelussa on ihan selvästi insinöörillä ollu kiire tekis mieli upottaa tuohon keskitapin molempiin päihin vaikka 5mm laakerin kuula niin syvälle että puoli kuulaa jäis pinnan yli että kun vetarin pää koskettaa keskitappia se koskisi vain kuulaan ja pyörisi öljyn kera kuulaa vasten nätisti |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Toyota kytkinlevy ongelma (BJ40 -----> 12H-T) | Jeep-Ukko | Tekniikka & Jutustelu | 39 | 11.10.2010 19:16 |
Bj40 etuakseli ongelma | Lalli bj40 | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 11.09.2010 20:29 |
BJ40 levyjarru ongelma | mikkohen | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 06.05.2008 06:22 |
patrol lukko ongelma | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 10.11.2006 17:45 | |
Bj40 Jarru ongelma.. | ~BJ40~ | Tekniikka & Jutustelu | 16 | 25.08.2006 21:23 |