![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Voi johtua toi 90 km/h siitä, että noita 2.8 on turbottomia, turbollisia ja sit vielä common raileja, ihan samannäköinen pata päällepäin kaikissa. Huohotin jäätyy, rullaa alakerran laakerit päällekkäin jne...etupään niveliä, jousen ylälaakereita ym paskaa, niin ja myös takaiskarit katkeilivat jossain vaiheessa
|
#2
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() Pientä sipistelyä näihin mahtuu ja tosiaan nuo yläpään laakerit menee melko ruosteiseksi möykyksi. Ja kuten joku laittoikin, niin tuulilaseja saattaa mennä, kun tuo kori elää melkoisesti. |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Niin ja uudenkin tuulilasin saa kerralla halki kun ajaa auton vinoon paikkaan ja nostaa trukkilavan kyytiin
![]() Takaiskarit meni omasta laitteesta poikki 95 tkm kohdalla, sitäkään ei tosin huomannu ennen kun molemmat meni poikki, toinen oli ollu luultavasti useamman kuukauden poikki ![]() Ja niitä iskarin yläpään laakereita sais vaihdella aika useasti koska on semmonen rakenne ja paikka ettei voi kestääkkään. Tosin ei ole niin vakava vika että itseä haittaa. Jos reippaamman ratin kääntämisen jälkeen ohjaus jää kanittamaan kyseiseen suuntaan niin kyseisissä laakereissa vikaa.. Koneista 2,5 td on vanhaa varmaa tekniikkaa, 2,8 tdic (vai mitä merkintää mikäkin valmistaja käyttää) on samaa lohkoa mutta viimeisin kehitysversio jossa on enempi lyöntiä kun perus 2,5 td koneessa. Ei huono sekään. Sitten tohon vanhaan koppaan tais saada jo uudempaa 2,8 hdi konetta. Hdi sisältää sen verran uudempaa tekniikkaa että remppaaminen on paljon kalliimpaa ja sitä on enemmäm kun noissa vanhoissa koneissa. Ihan toimivia koneita nämäkin kyllä ei siinä mitään... |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Ja trailerin vetoautoksi ei kannata ostaa.Pakumallissa vetopaino 200kg ja k-a mallissa 50 kiloa vähemmän.Ja oikeesti kytkin rupee jo noillakin painoilla helposti luistaan.
__________________
-MMC- |
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Ja itellä ollu 6 Ducatoa, 1.9TD ja 2.8idTD koneilla, ja olen ollut tyytyväinen. Kaikkiin Ducatoihin ajettu reilu 200tkm mittariin. Vuosimallit olli 2000-2003
__________________
Kolmas elämä menossa, ja vauhti vaan kiihtyy ![]() " Si vis pacem, para bellum..." Rahalla saa, ja maasturilla pääsee... ![]() Kaikki mikä tulee idästä, otetaan vastaan tasajyvän kanssa...!!! Mitäs tähän sanois Honda-mies??? Mulla on Mese, ja se viihtyy talven tallissa ![]() Jokivarren VPK www.facebook.com/junnupaloautot Viimeksi muokannut Rompe1 : 02.02.2011 12:31 |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Mulla ollut -92 Ducato 2,5Td koneella. 550tkm ajettu. Reipas oli kulkemaan ku hiukan pumppua sääti. Viat: Joitain sähkövikoja. Helmat ruosteessa. Kytkinasetelma hajos kerran. Lämpöä ei riittäny ku oli taksi-malli.... Kaikinpuolin toimiva ikäisekseen.
Sit mul oli K-A -98 Boxer erilaisella 2,5Td koneella. 410tkm ajettu. Viat: Joitain pieniä sähkövikoja. Helmat ruosteessa. Iskarin yläpäät (ei mua eikä katsastusta haitannu), Sivuovi ei aina aukee (löysä kori?).... Ja nyt on K-A -98 Ducato 2.8 idtd koneella. 320tkm ajettu. Viat: Ruostetta helmoissa. Kaikkiin em autoihin ollut tyytyväinen. Ruostetta taitaa joka-merkeissä olla. Etuvetoisuus mulle välttämätön! 1,9 -konetta mua neuvottu välttämään.
__________________
Niva- ei tarvitse katua |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Itellä on tollanen -97 Kuorkkijumper, ja ihan oon tyytyväinen ollu. Tosin vuodessa en nyt oo ajanu kun jonkun 35000km, mutta kuitenkin.
Helmat tosiaan on hapertunu pois, oli edellinen riemuidiootti äänieristäessään laittanu villaa kotelot täyteen, mutta pellinvaihtoahan sekin vaan on. Iskarin yläpäät ei noissa maxi-alustaisissa kuulemma oo yhtään niin herkät kun pakumalleissa, muutenkin akselit tuntuu olevan ihan oikeet akselit. (Taka-akselipainokin 2060kg, rengasmutterit avataan 24mm hylsyllä ym.) Vetäähän tuolla ei saa kun 1600kg, mutta toisaalta eipä itellä riitä kortti muutenkaan jarrulliseen. Moottorissa tuntuu vetoja olevan ihan omiin tarpeisiin riittävästi, eikä tässä yksilössä vitosen kanssakaan oo mitään ongelmaa ollu, tosin oon sitä kyllä ihan tietosesti säästänykin ja niin väitti edellinenkin tehneensä. Kaikenkaikkiaan mukava laitos, lattiasta kattoon eristettynä mukavan hiljanen/lämmin, penkit kuudelle ja vielä 220cm pitkä takakontti jatkeena. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
onko kokemusta | Rekisteröimätön | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 24.01.2009 23:02 |
onko kellään kokemusta rj:70stä | kelkka700 | Tekniikka & Jutustelu | 18 | 10.09.2007 21:52 |
Kokemusta Gaz-66 Vaihteistosta? | Erppa | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 11.04.2007 20:56 |
Onko kokemusta jääspraysta? | panzer | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 27.11.2006 17:59 |
onko kokemusta blazeristä | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 06.08.2005 23:54 |