Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 31.01.2011, 19:04
Ranee:n Avatar
Ranee Ranee ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 28.09.07
Sijainti: Seinäjoki
Viestit: 1.049
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön Näytä viesti
tässä näkyy paras teho ja kierrosluku:

Toyota HJ 60 4.0 diesel: Teho 102 hv, vääntö 241 nm @ 1800 kierr /min
Nissan Qashqai 1.5 diesel: Teho 110 hv, vääntö 240 nm @ 1750 / kierr / min

mitä et siis ymmärrä?

eli siis toyotan paras teho 1800 kierrosta/min ja nissanin 1750 kierrosta/min
ja vääntöhän se on se tehon momentti, hevosvoimilla ei paljoa merkitystä.
Vieläkin kaivataan teho ja vääntölukemia vaikkapa 1000rpm ja molempiin koneisiin turboa.
Vängätään perkele kun on kerran alettu.

__________________
Joop
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 31.01.2011, 19:07
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Ranee Näytä viesti
Vieläkin kaivataan teho ja vääntölukemia vaikkapa 1000rpm ja molempiin koneisiin turboa.
Vängätään perkele kun on kerran alettu.
todennänäköisesti tuon 1.5l koneen turbo on tulitikkuaskin kokonen että se on enemmän ahdistin.
nyt pitää teidän vain hyväksyä että nissanin uudessa 1.5l koneessa on parempi teho hyöty suhde kuin toyotan sota aikaisessa maamoottorissa. ihanhan tämä on loogista. eli sama laittaa toyotaan nissanin 1.5l moottori niin etenee hyvä hyvin, ellei jopa paremminkin.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 31.01.2011, 19:11
VonLeka:n Avatar
VonLeka VonLeka ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 22.10.05
Sijainti: TEXAS
Viestit: 2.807
Perusasetus

hoho!
__________________
Monien lähteiden mukaan elämä johtaa 100% varmuudella kuolemaan. Muistakaa pelätä kaikkea, älkää vahingossakaan erehtykö nauttimaan mistään. Ikinä. Milloinkaan.

autot: TOYOTA HJ61, NISSAN KING CAB 4X4 2.5TDIC
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 31.01.2011, 19:11
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

ja tuossa turbo-hj:ssä taitaa olla vain 50nm enemmän vääntöö nopealla googlauksella kuin ilman turboa=ei merkitystä onko turbo vai ei käytännössä. kun se 50nm on jo jäänyt matkan varrelle jos ajettu 600.000km
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 31.01.2011, 19:15
Viipo:n Avatar
Viipo Viipo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.09.06
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 4.183
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön Näytä viesti
ja tuossa turbo-hj:ssä taitaa olla vain 50nm enemmän vääntöö nopealla googlauksella kuin ilman turboa=ei merkitystä onko turbo vai ei käytännössä. kun se 50nm on jo jäänyt matkan varrelle jos ajettu 600.000km
Ja mie vähä luulen, jotta saattaa jäähä tuo koko rellun kone matkalle noilla kilometreillä.
Tosin nykyöljyt on kehittyneet niin paljon, jotta eipä varmaan liene ongelmia moottorilla kuin moottorilla saavuttaa sitä 600tkm oikealla käytöllä.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 31.01.2011, 19:15
L-200:n Avatar
L-200 L-200 ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 28.07.04
Sijainti: Äänekoski, Finland.
Viestit: 2.158
Perusasetus

Voi jessus ku hieno topikki, verrataan 80-luvun maasturia jossa 80-luvun tekniikka ja sitä verrataan nykyaikaiseen turbodieseliin joka istutettu cittarin keulalle.
Sitten porukka vielä uppoaa keuhkoamaan asiasta...

vähän sama kuin jojota-kuski naureskelis A-fordin simppelille bensalotkolle...

Iha sama.. sauna kutsuu....
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 31.01.2011, 19:18
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja L-200 Näytä viesti
Voi jessus ku hieno topikki, verrataan 80-luvun maasturia jossa 80-luvun tekniikka ja sitä verrataan nykyaikaiseen turbodieseliin joka istutettu cittarin keulalle.
Sitten porukka vielä uppoaa keuhkoamaan asiasta...

vähän sama kuin jojota-kuski naureskelis A-fordin simppelille bensalotkolle...

Iha sama.. sauna kutsuu....
tuo hj;n tekniikka on varmaan jo suunniteltu 60 luvun loppupuolella jotta se on saatu tuotantoon 80 luvulle ja tuo nykyaikaisen dieselin suunnitteluun ei varmaan mene ku muutama kuukausi aikaa
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 31.01.2011, 19:13
Ranee:n Avatar
Ranee Ranee ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 28.09.07
Sijainti: Seinäjoki
Viestit: 1.049
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön Näytä viesti
todennänäköisesti tuon 1.5l koneen turbo on tulitikkuaskin kokonen että se on enemmän ahdistin.
nyt pitää teidän vain hyväksyä että nissanin uudessa 1.5l koneessa on parempi teho hyöty suhde kuin toyotan sota aikaisessa maamoottorissa. ihanhan tämä on loogista. eli sama laittaa toyotaan nissanin 1.5l moottori niin etenee hyvä hyvin, ellei jopa paremminkin.
Hyötysuhde on varmasti parempi, mutta se ja huippuväännöt ei vielä riitä viemään 1.5 nismorellu mikälie konetta voittoon hojon keulalla. Joten se olet sinä jonka pitää hyväksyä se että pikku mylly ei vaan riitä isoon autoon, moottorilla on elämää muuallakin kuin vain tasan 1789,97564rpm kohdalla jolle nyt vain sattui huippu osumaan.

Selvä röllihän sinä olet, mutta kun nyt tekee mieli niin perkuleesti painias virtuaalisesti niin painitaan.
__________________
Joop
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
M:KOVA:n avoharja kristian O/M/V Muut 1 25.07.2007 14:35
M: kova luu B-20 tekniikka MK O/M/V Muut 3 02.01.2005 22:03
Kova kate Intiaani_Chief Tekniikka & Jutustelu 5 23.05.2004 19:01
M:SJ 410 Avo/kova O/M/V Muut 0 30.11.2003 18:52
Kova huara Elmo Jokes 0 14.08.2002 07:31


Sivu luotu: 01:08 (GMT +2).