Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #26  
Vanha 31.01.2011, 18:42
ez-boy:n Avatar
ez-boy ez-boy ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 05.07.05
Sijainti: Nokia, Finland.
Viestit: 349
Perusasetus

Taitaa nissanin 1.5 voimakone olla renun valmistama, eipä nykyaikana paljon pysty merkeillä puhuun kun yhdessä autossa voi olla osia monista autoista.
__________________
-MMC-
-SLCK-
-RJ70-
Vastaa lainaten
  #27  
Vanha 31.01.2011, 18:45
Ranee:n Avatar
Ranee Ranee ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 28.09.07
Sijainti: Seinäjoki
Viestit: 1.049
Perusasetus

Ei ne numerot vaan millä numeroilla numerot on...

Eli millä kierroksilla on parhaat väännöt ja tehot, ois hauska vertailla vaikka ihan perus dyno käyriä hojon ja pikkukinnerin välillä, vaikka 500-1500 kierroksilla
__________________
Joop
Vastaa lainaten
  #28  
Vanha 31.01.2011, 18:51
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Ranee Näytä viesti
Ei ne numerot vaan millä numeroilla numerot on...

Eli millä kierroksilla on parhaat väännöt ja tehot, ois hauska vertailla vaikka ihan perus dyno käyriä hojon ja pikkukinnerin välillä, vaikka 500-1500 kierroksilla
tuossa ekassa viestissähän tuo on aika selvästi ilmoitettu max. tehot:

Toyota HJ 60 4.0 diesel: Teho 102 hv, vääntö 241 nm @ 1800 kierr /min
Nissan Qashqai 1.5 diesel: Teho 110 hv, vääntö 240 nm @ 1750 / kierr / min

Eli Nissanin 1.5 dieselissä on enemmän tehoa ja vääntöä pienemmillä kierroksilla ja tod.näk. nissanin pikku kone kiertääkin enemmän kuin hj:n isolohko.

olen ajanut hj;llä ja todella onneton alakierrosvääntö on vaikka on neljänlitran kone.
Vastaa lainaten
  #29  
Vanha 31.01.2011, 18:55
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.321
Perusasetus

Olisi se aika kumma juttu, jos moottoriteknologia ei menisi eteenpäin 30 vuodessa. Mitä nyybi tällä oikein hakee ??
__________________
Tumpula Racing Team
Vastaa lainaten
  #30  
Vanha 31.01.2011, 18:55
Ranee:n Avatar
Ranee Ranee ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 28.09.07
Sijainti: Seinäjoki
Viestit: 1.049
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön Näytä viesti
tuossa ekassa viestissähän tuo on aika selvästi ilmoitettu max. tehot:

Toyota HJ 60 4.0 diesel: Teho 102 hv, vääntö 241 nm @ 1800 kierr /min
Nissan Qashqai 1.5 diesel: Teho 110 hv, vääntö 240 nm @ 1750 / kierr / min

Eli Nissanin 1.5 dieselissä on enemmän tehoa ja vääntöä pienemmillä kierroksilla ja tod.näk. nissanin pikku kone kiertääkin enemmän kuin hj:n isolohko.

olen ajanut hj;llä ja todella onneton alakierrosvääntö on vaikka on neljänlitran kone.
Niin on, mutta pelkät vääntöhuiput ilmeisesti, pitää tietää enemmän ennekuin voi alkaa edes verrata.

Ja toinen asia mikä tässä vaivaa on se että toinen on turbollinen ja toinen ei, tarttee nissanin rinnalle 61 hojon laput. Muutenhan nää ei oo vertailukelposia.
__________________
Joop
Vastaa lainaten
  #31  
Vanha 31.01.2011, 18:55
Yölento Yölento ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 31.08.08
Sijainti: Ylä-Savo
Viestit: 1.740
Perusasetus

Mistäs tuossa selviää millä kierroksilla paras teho on saatu?
Ja mitä hyötyä sen dieselin on kiertää 5000 jos sama tulos saadaan jo 2500 kohdalla? Siis jos voimasta puhutaan.
__________________
Siitä lähetään mihin etuveto jätetään.
www.kaivinkoneet.com
Vastaa lainaten
  #32  
Vanha 31.01.2011, 18:56
Ranee:n Avatar
Ranee Ranee ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 28.09.07
Sijainti: Seinäjoki
Viestit: 1.049
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Heguli Näytä viesti
Olisi se aika kumma juttu, jos moottoriteknologia ei menisi eteenpäin 30 vuodessa. Mitä nyybi tällä oikein hakee ??
En tiiä mitä hakee, joten haetaan me se tieto ulos nyymistä.
__________________
Joop
Vastaa lainaten
  #33  
Vanha 31.01.2011, 19:02
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Yölento Näytä viesti
Mistäs tuossa selviää millä kierroksilla paras teho on saatu?
Ja mitä hyötyä sen dieselin on kiertää 5000 jos sama tulos saadaan jo 2500 kohdalla? Siis jos voimasta puhutaan.
tässä näkyy paras teho ja kierrosluku:

Toyota HJ 60 4.0 diesel: Teho 102 hv, vääntö 241 nm @ 1800 kierr /min
Nissan Qashqai 1.5 diesel: Teho 110 hv, vääntö 240 nm @ 1750 / kierr / min

mitä et siis ymmärrä?

eli siis toyotan paras teho 1800 kierrosta/min ja nissanin 1750 kierrosta/min
ja vääntöhän se on se tehon momentti, hevosvoimilla ei paljoa merkitystä.
Vastaa lainaten
  #34  
Vanha 31.01.2011, 19:04
Ranee:n Avatar
Ranee Ranee ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 28.09.07
Sijainti: Seinäjoki
Viestit: 1.049
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön Näytä viesti
tässä näkyy paras teho ja kierrosluku:

Toyota HJ 60 4.0 diesel: Teho 102 hv, vääntö 241 nm @ 1800 kierr /min
Nissan Qashqai 1.5 diesel: Teho 110 hv, vääntö 240 nm @ 1750 / kierr / min

mitä et siis ymmärrä?

eli siis toyotan paras teho 1800 kierrosta/min ja nissanin 1750 kierrosta/min
ja vääntöhän se on se tehon momentti, hevosvoimilla ei paljoa merkitystä.
Vieläkin kaivataan teho ja vääntölukemia vaikkapa 1000rpm ja molempiin koneisiin turboa.
Vängätään perkele kun on kerran alettu.
__________________
Joop
Vastaa lainaten
  #35  
Vanha 31.01.2011, 19:04
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Heguli Näytä viesti
Mitä nyybi tällä oikein hakee ??
te jotka pidätte HJ:tanne kaikkein vahvimpana autona ikinä, tiedostakaa, että nissanin pienessä crossover-koppiaisessa on vastaavan tehoinen 1,5 litrainen kone..
Vähän sama asia kun Chevy Vanilla ajavat rockabillyt pitävät sitä 6,2 diesel-konettaan väkivahvana. 105 kw. Joissakin vanhemmissa malleissa oli tehoa vain 95 kw. 2,5 litrainen turbodiesel-moottori BMW:ltä 90-luvun alussa tuotti samat 105 kw.
Vastaa lainaten
  #36  
Vanha 31.01.2011, 19:07
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Ranee Näytä viesti
Vieläkin kaivataan teho ja vääntölukemia vaikkapa 1000rpm ja molempiin koneisiin turboa.
Vängätään perkele kun on kerran alettu.
todennänäköisesti tuon 1.5l koneen turbo on tulitikkuaskin kokonen että se on enemmän ahdistin.
nyt pitää teidän vain hyväksyä että nissanin uudessa 1.5l koneessa on parempi teho hyöty suhde kuin toyotan sota aikaisessa maamoottorissa. ihanhan tämä on loogista. eli sama laittaa toyotaan nissanin 1.5l moottori niin etenee hyvä hyvin, ellei jopa paremminkin.
Vastaa lainaten
  #37  
Vanha 31.01.2011, 19:09
Yölento Yölento ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 31.08.08
Sijainti: Ylä-Savo
Viestit: 1.740
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön Näytä viesti
tässä näkyy paras teho ja kierrosluku:

Toyota HJ 60 4.0 diesel: Teho 102 hv, vääntö 241 nm @ 1800 kierr /min
Nissan Qashqai 1.5 diesel: Teho 110 hv, vääntö 240 nm @ 1750 / kierr / min

mitä et siis ymmärrä?

eli siis toyotan paras teho 1800 kierrosta/min ja nissanin 1750 kierrosta/min
ja vääntöhän se on se tehon momentti, hevosvoimilla ei paljoa merkitystä.
Tuossa lukee Teho 102 hv, vääntö 241 nm @ 1800 kierr /min
Siis ei ilmoitettu millä kierroksilla teho saatu. Joko selviää mitä en ymmärrä?
Aikalailla usein maksimiteho saadaan eri kierrosluvulla kuin maksimivääntö. Kannattaa tutustua tällaiseenkin seikkaan...
Ai niin...olikos se Nissanissakin esikammiodiesel? Ai ei vai? No mitenkäs...
__________________
Siitä lähetään mihin etuveto jätetään.
www.kaivinkoneet.com
Vastaa lainaten
  #38  
Vanha 31.01.2011, 19:11
VonLeka:n Avatar
VonLeka VonLeka ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 22.10.05
Sijainti: TEXAS
Viestit: 2.807
Perusasetus

hoho!
__________________
Monien lähteiden mukaan elämä johtaa 100% varmuudella kuolemaan. Muistakaa pelätä kaikkea, älkää vahingossakaan erehtykö nauttimaan mistään. Ikinä. Milloinkaan.

autot: TOYOTA HJ61, NISSAN KING CAB 4X4 2.5TDIC
Vastaa lainaten
  #39  
Vanha 31.01.2011, 19:11
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

ja tuossa turbo-hj:ssä taitaa olla vain 50nm enemmän vääntöö nopealla googlauksella kuin ilman turboa=ei merkitystä onko turbo vai ei käytännössä. kun se 50nm on jo jäänyt matkan varrelle jos ajettu 600.000km
Vastaa lainaten
  #40  
Vanha 31.01.2011, 19:13
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Yölento Näytä viesti
Tuossa lukee Teho 102 hv, vääntö 241 nm @ 1800 kierr /min
Siis ei ilmoitettu millä kierroksilla teho saatu. Joko selviää mitä en ymmärrä?
Aikalailla usein maksimiteho saadaan eri kierrosluvulla kuin maksimivääntö. Kannattaa tutustua tällaiseenkin seikkaan...
Ai niin...olikos se Nissanissakin esikammiodiesel? Ai ei vai? No mitenkäs...
kyllä lukee tuossa lukee MAX VÄÄNTÖ/TEHO ja millä kierroksella se saavutetaan. Hevosvoimat voi työntää perseeseen vääntö ratkaisee
Vastaa lainaten
  #41  
Vanha 31.01.2011, 19:13
Ranee:n Avatar
Ranee Ranee ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 28.09.07
Sijainti: Seinäjoki
Viestit: 1.049
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön Näytä viesti
todennänäköisesti tuon 1.5l koneen turbo on tulitikkuaskin kokonen että se on enemmän ahdistin.
nyt pitää teidän vain hyväksyä että nissanin uudessa 1.5l koneessa on parempi teho hyöty suhde kuin toyotan sota aikaisessa maamoottorissa. ihanhan tämä on loogista. eli sama laittaa toyotaan nissanin 1.5l moottori niin etenee hyvä hyvin, ellei jopa paremminkin.
Hyötysuhde on varmasti parempi, mutta se ja huippuväännöt ei vielä riitä viemään 1.5 nismorellu mikälie konetta voittoon hojon keulalla. Joten se olet sinä jonka pitää hyväksyä se että pikku mylly ei vaan riitä isoon autoon, moottorilla on elämää muuallakin kuin vain tasan 1789,97564rpm kohdalla jolle nyt vain sattui huippu osumaan.

Selvä röllihän sinä olet, mutta kun nyt tekee mieli niin perkuleesti painias virtuaalisesti niin painitaan.
__________________
Joop
Vastaa lainaten
  #42  
Vanha 31.01.2011, 19:15
Viipo:n Avatar
Viipo Viipo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.09.06
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 4.183
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön Näytä viesti
ja tuossa turbo-hj:ssä taitaa olla vain 50nm enemmän vääntöö nopealla googlauksella kuin ilman turboa=ei merkitystä onko turbo vai ei käytännössä. kun se 50nm on jo jäänyt matkan varrelle jos ajettu 600.000km
Ja mie vähä luulen, jotta saattaa jäähä tuo koko rellun kone matkalle noilla kilometreillä.
Tosin nykyöljyt on kehittyneet niin paljon, jotta eipä varmaan liene ongelmia moottorilla kuin moottorilla saavuttaa sitä 600tkm oikealla käytöllä.
Vastaa lainaten
  #43  
Vanha 31.01.2011, 19:15
L-200:n Avatar
L-200 L-200 ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 28.07.04
Sijainti: Äänekoski, Finland.
Viestit: 2.158
Perusasetus

Voi jessus ku hieno topikki, verrataan 80-luvun maasturia jossa 80-luvun tekniikka ja sitä verrataan nykyaikaiseen turbodieseliin joka istutettu cittarin keulalle.
Sitten porukka vielä uppoaa keuhkoamaan asiasta...

vähän sama kuin jojota-kuski naureskelis A-fordin simppelille bensalotkolle...

Iha sama.. sauna kutsuu....
Vastaa lainaten
  #44  
Vanha 31.01.2011, 19:16
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

eli tuossa on siis ilmotettu paljonko koneessa on max hevosvoimat (102hv) mutten millä kierrosalueella se saavutetaan, käytännössä siis maximi kierroksilla, mutta max. kierroksilla ei ole välttämättä ole max. vääntö, siksi on ilmotettu kierrosalue erikseen missä max. vääntö.

ELI SUURIMMAT HEVOSVOIMAT ON SILLOIN KUN KAASU ON POHJASSA JA KONE KIERTÄÄ MAX. MUTTA VÄÄNTÖ EI OLE SILLOIN MAX. VAAN TOD.NÄK. PIENEMPI JA TÄSSÄ TAPAUKSESSA KONEESSA ON PARAS VÄÄNTÖ KUN AUTO KIERTÄÄ 1800RPM JA TUOLLA 1800RPM ON VARMAAN JOTAIN 40HV
Vastaa lainaten
  #45  
Vanha 31.01.2011, 19:18
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja L-200 Näytä viesti
Voi jessus ku hieno topikki, verrataan 80-luvun maasturia jossa 80-luvun tekniikka ja sitä verrataan nykyaikaiseen turbodieseliin joka istutettu cittarin keulalle.
Sitten porukka vielä uppoaa keuhkoamaan asiasta...

vähän sama kuin jojota-kuski naureskelis A-fordin simppelille bensalotkolle...

Iha sama.. sauna kutsuu....
tuo hj;n tekniikka on varmaan jo suunniteltu 60 luvun loppupuolella jotta se on saatu tuotantoon 80 luvulle ja tuo nykyaikaisen dieselin suunnitteluun ei varmaan mene ku muutama kuukausi aikaa
Vastaa lainaten
  #46  
Vanha 31.01.2011, 19:23
Rytö:n Avatar
Rytö Rytö ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 02.01.08
Sijainti: Tohmajärvi, Finland.
Viestit: 580
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön Näytä viesti
kyllä lukee tuossa lukee MAX VÄÄNTÖ/TEHO ja millä kierroksella se saavutetaan. Hevosvoimat voi työntää perseeseen vääntö ratkaisee
Mut voihan kirjoitusvirheetkin työntää perseeseen, nuo pisteiden ja pilkkujen puutteet meinaan.

Ja se suurin teho saavutetaan noin 3500 r/min käyntinopeudella 2H- moottorissa. Vastaavasti suurin vääntömomentti noin 2000 r/min.
__________________
*Cuisvis hominis est errare,nullius nisi insipientis in errore perseverare.*
Vastaa lainaten
  #47  
Vanha 31.01.2011, 19:24
HANE HANE ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 30.03.08
Sijainti: Wehmersalmi, KUOPIO.
Viestit: 454
Talking

Ei se niin vaikeeta ole!


Tule kuule nyyppä sillä tehoMUOVIlllasi näyttää miten se liikkuu... mulla ei oo kunnossa ny kumpikaan HJ(turbollinen tai turboton) johtuen "parin" vuoden iästä ja kokeiluista mitä se kestää...

Vaan kun tarve on näyttää(vai väittää) niin annan sinulle tasoitusta ja haastan MUOVISI 1,3l 80-luvun benssiini teho ihmeellä(JA ON SITÄ VÄÄNTÖÖ) ja papereiden mukaan kaikki huimat 50kw tehoa(heh suszukissa(sori muut susnan omistajat)).

Käydään pikku makkaran paisto keikka luvallisella luontopolulla jos muovisi edes selviää reissusta niin uskon teorioihisi ja ostan sitten semmoisen.

Mukaan varmaan olisi innolla lähdössä joku HJ- kuskikin kokemaan mitä teho on

Viimeksi muokannut HANE : 31.01.2011 19:27
Vastaa lainaten
  #48  
Vanha 31.01.2011, 19:28
Tourinki:n Avatar
Tourinki Tourinki ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 06.10.08
Sijainti: Lieksa
Viestit: 277
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön Näytä viesti
tässä näkyy paras teho ja kierrosluku:

Toyota HJ 60 4.0 diesel: Teho 102 hv, vääntö 241 nm @ 1800 kierr /min
Nissan Qashqai 1.5 diesel: Teho 110 hv, vääntö 240 nm @ 1750 / kierr / min
Niin ja uudesta R730 Scaniasta lähtee 730hv, vääntö 3500nm@ 1000-1350/kierr/min...
Että aika pieniä lukemia lähtee tuosta Qashkaista. Onko tällä merkitystä.. Ei, suurin osa ihmisistä pystyy nukkumaan yönsä hyvin vaikka toisesta autosta lähtee enemmän tehoa ja vääntöä kuin jostain toisesta autosta.
Vastaa lainaten
  #49  
Vanha 31.01.2011, 19:33
Profi:n Avatar
Profi Profi ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 14.08.05
Sijainti: Veteli, Finland.
Viestit: 391
Perusasetus

Piti käydä oikeen kattomassa ja kyllä, tämä sama aihe löytyy suoli24 palstalta ja samaten tuo teiden kulumis threadikin löytyy sieltä. Joku viherpiiperö ilmeisesti karannu suljetulta ja trollaa nyt täällä kyrpä pystyssä. Mutta jos se hänen elämässään ainut ilo niin se suotakoon
__________________
Dodge ram 5.9 (-95 käyttis)
Hj 61 (-89 2. auto)
Vastaa lainaten
  #50  
Vanha 31.01.2011, 19:38
JuuPeri:n Avatar
JuuPeri JuuPeri ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 11.01.07
Sijainti: Vihanti
Viestit: 620
Perusasetus

voe jeesus näitä sitimaasturi mussuttajia ei näille viherpiipertäjille voi ku nauraa ja vieläkö pääsis päin naamaa senki tekkeen.
__________________
4x4 Chervolet Suburban 6.5 Turbo Diesel
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
M:KOVA:n avoharja kristian O/M/V Muut 1 25.07.2007 14:35
M: kova luu B-20 tekniikka MK O/M/V Muut 3 02.01.2005 22:03
Kova kate Intiaani_Chief Tekniikka & Jutustelu 5 23.05.2004 19:01
M:SJ 410 Avo/kova O/M/V Muut 0 30.11.2003 18:52
Kova huara Elmo Jokes 0 14.08.2002 07:31


Sivu luotu: 07:02 (GMT +2).