Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Chit-Chat (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=172)
-   -   HJ oli kova peli (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=80585)

Rekisteröimätön 31.01.2011 12:54

HJ oli kova peli
 
Legendat elävät. HJ on vieläkin metsien miesten ajatuksissa se kaikkein vahvoin maasturi ikinä.

Tosiasiassa:

Toyota HJ 60 4.0 diesel: Teho 102 hv, vääntö 241 nm @ 1800 kierr /min
Nissan Qashqai 1.5 diesel: Teho 110 hv, vääntö 240 nm @ 1750 / kierr / min

Eli te jotka pidätte HJ:tanne kaikkein vahvimpana autona ikinä, tiedostakaa, että nissanin pienessä crossover-koppiaisessa on vastaavan tehoinen 1,5 litrainen kone..

Oikeat maasturit onkin sitten omaa luokkaansa:

MB GL 450 CDi: Teho 306 hv, vääntö 700 nm.

Vähän sama asia kun Chevy Vanilla ajavat rockabillyt pitävät sitä 6,2 diesel-konettaan väkivahvana. 105 kw. Joissakin vanhemmissa malleissa oli tehoa vain 95 kw. 2,5 litrainen turbodiesel-moottori BMW:ltä 90-luvun alussa tuotti samat 105 kw.

VonLeka 31.01.2011 13:03

Taitaa nettiauton eniten ajetut maasturit olla hj60/61 ? ei oo kovin monella yx täppä koneella ajettu 600-700.000km
Ja eihän se hj60 mikään tehokas ookaan sehän on joku 50-luvun "kehitelty"maamoottori niinku nissan patrol. ukilla on pari kappaletta sota-aikasia maamoottoreita pellolla ja hj:n moottori on liki samannäkönen ;)

Ja tais olla pari viikkoo sitte lehessäkin juttua miljoonan ajetusta hj:stä...

Nerd-O 31.01.2011 13:12

Onko tuossa nyt idea että porukka vaihtaisi cruisereihin Nissanin 1.5 turbodieseliä? Voi olla kyllä että kulutus tippuisi hieman ja konehuoneeseen jäisi varmaan aika paljon tilaa. Ei ollenkaan huonompi idea. Konetta sovittamaan vaan.

Heguli 31.01.2011 13:20

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön (Viesti 735601)
Oikeat maasturit onkin sitten omaa luokkaansa:

MB GL 450 CDi: Teho 306 hv, vääntö 700 nm.

Onko sinun mielestäsi MB GL 450 CDi "oikea" maasturi ?? On kyllä niin kaukana oikeasta maasturista kuin vain voi olla. Oikea määritelmä taitaa olla "full-size crossover SUV".

VonLeka 31.01.2011 13:20

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Nerd-O (Viesti 735608)
Onko tuossa nyt idea että porukka vaihtaisi cruisereihin Nissanin 1.5 turbodieseliä? Voi olla kyllä että kulutus tippuisi hieman ja konehuoneeseen jäisi varmaan aika paljon tilaa. Ei ollenkaan huonompi idea. Konetta sovittamaan vaan.

Teoriassa ei huonompi idea. Näin HJ päivittyisi 2000 luvulle ilman tehohävikkiä. ja olisi konehuoneessa hyvä tila tehä mahdollisia huoltotoiminpiteitä.

Nerd-O 31.01.2011 13:36

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Heguli (Viesti 735613)
Onko sinun mielestäsi MB GL 450 CDi "oikea" maasturi ??

http://www.mercedes-benz.fi/content/...n_offroad.html Ainoa myytävä malli on nimeltää off-roader. "Sinä ja matkustajat tuskin huomaatte vaikeakulkuista maastoa – ajaminen maastossa on lähes yhtä mukavaa kuin tiellä." Joten on sen oltava melkoinen offiauto :D

Heguli 31.01.2011 13:40

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Nerd-O (Viesti 735623)
http://www.mercedes-benz.fi/content/...n_offroad.html Ainoa myytävä malli on nimeltää off-roader. "Sinä ja matkustajat tuskin huomaatte vaikeakulkuista maastoa – ajaminen maastossa on lähes yhtä mukavaa kuin tiellä." Joten on sen oltava melkoinen offiauto :D

"GL:n kuusiosainen, muovinen pohjan verhous tarjoaa lisäsuojaa maastossa ajettaessa". Joo, on se tosi maasturi :p:p:p

Nerd-O 31.01.2011 13:42

Siis eikö sulla ole muovistapohjapanssaria??? Silloin sulla ei ole tosimiesten offiautoa. Muovinen se olla pitää!! ;)

Heguli 31.01.2011 13:51

Uusi neljännen sukupolven Suzuki Grand Vitara on aito maastoauto aktiiviselle ihmiselle. Se menee maastossa kuin peto. Komeasti ja sulavasti. Luotettavuus on tunnettua huippulaatua. Näkyvyys ja ajo-ominaisuudet entistäkin paremmat.
http://www1.autoalanverkkopalvelu.fi...03/kuva_gv.jpg
Ja reilut tilat joustavat taatusti arjen ja vapaa-ajan vaatimusten mukaan. Entä varustelu? Kysy, mitä siinä ei ole. Vakiovarusteina mm. Neliveto ja alennusvaihde, ESP, kevytmetallivanteet, automaattinen ilmastointi raitisilmasuodatuksella sekä CD-radio ohjauspyöräkaukosäädöllä jne.

Suzuki Grand Vitara on sinulle, joka etsit rarjoja, haasteita ja elämyksiä. Maastossa kuin maastossa, kelillä kuin kelillä tämä seikkailijan väsymätön kaveri taittaa matkaa varmasti ja väsymättä. Suzuki Grand Vitara on sekä suorituskykyä että taloudellisuutta yhdistettynä mukavuuteen, turvallisuuteen ja käytännöllisyyteen. Suzuki Grand Vitara on auto, joka vie sinut elämäsi elämysmatkalle.

Että silleen hehkuttaa Suzukin mainosmies.....:):):):):):):)

VonLeka 31.01.2011 14:02

kovin peli on UAZ HUNTER! se menee vittuilematta puolenmetrin betonimuurista läpi!


Cruiseristi 31.01.2011 14:03

Hj:hän toi 61:nenkin on ja siinä on jo tehot ihan omassa luokassa :D (136 Hv,tais olla vakiona) . Siin on turha tulla Datsunilla pörhistelee...

VonLeka 31.01.2011 14:09

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Cruiseristi (Viesti 735633)
Hj:hän toi 61:nenkin on ja siinä on jo tehot ihan omassa luokassa :D (136 Hv,tais olla vakiona) . Siin on turha tulla Datsunilla pörhistelee...

mut entäs jos tuohon nissanin 1.5 myllyynkin löis puhaltimen kylkeen nii saattas olla enempi!! :D
että kyllä topikin alottaja voi silti pörhistellä tatsunilla! ei mitään turbopower shittiä vaan real horsepoweria!

Heguli 31.01.2011 14:29

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja VonLeka (Viesti 735635)
mut entäs jos tuohon nissanin 1.5 myllyynkin löis puhaltimen kylkeen nii saattas olla enempi!! :D
että kyllä topikin alottaja voi silti pörhistellä tatsunilla! ei mitään turbopower shittiä vaan real horsepoweria!

Nissanin 1,5 koneessa on jo puhallin vakiona.

EDIT: Nelisylinterinen dieselmoottori, sylinterinkannen yläpuoliset nokka-akselit, 16 venttiiliä, turboahdin, väliilmanjäähdytin ja suoraruiskutus.

Calmari 31.01.2011 14:48

Tuota noinaa voipi olla tyhmä kysymys muuta saanko hj:stani tehtyä sähköauton jos asennan sisältä löytyvään pistokkeeseen ison invertterin ja ajan starttimoottorilla ?? vai kestääkö startti tuommoista ?? Maantiellä pääsee kätevästi kun asensin keulaan harppuunan jonka voin ampua edellä ajavaan rekkaan ja näin pienentää omaa hiilijalanjälkeäni.

bluevan 31.01.2011 14:57

Kalustona nykyään 2kpl "pakettiautoja". Pienemmässä 1.9tdi ja isommassa 2.4td.
Parin tonnin painoisen kärryn kun iskee kiinni koukkuun niin eipä oo tullu yhdessäkään isossa ylämäessä kaipaus vanhaa turbotettua reilun kolmenlitran suoraa kuutosta (patrol). ;)

Nerd-O 31.01.2011 15:10

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Calmari (Viesti 735645)
Tuota noinaa voipi olla tyhmä kysymys muuta saanko hj:stani tehtyä sähköauton jos asennan sisältä löytyvään pistokkeeseen ison invertterin ja ajan starttimoottorilla ?? vai kestääkö startti tuommoista ??

Silloinhan se on hybridi. Siinä voi myös käyttää tuota orkkis moottoria laturina akuille.

Calmari 31.01.2011 15:15

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Nerd-O (Viesti 735650)
Silloinhan se on hybridi. Siinä voi myös käyttää tuota orkkis moottoria laturina akuille.

Mutta eihän siinä tarvii akkuja ollenkaan minulla on näes verkkopistoke siellä apukuskin jalkatilassa, ihme ettei kukaan muu ole hoksannut ??

Arska-tehtaalta 31.01.2011 15:27

Eiko yks paskanjauhamis trolli riitä yhdeksi päiväksi?

Nuhapumppu 31.01.2011 15:36

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Calmari (Viesti 735654)
Mutta eihän siinä tarvii akkuja ollenkaan minulla on näes verkkopistoke siellä apukuskin jalkatilassa, ihme ettei kukaan muu ole hoksannut ??

Hieno idea,itse kehitin tuollaisen loputtoman virran lähteen kotia,vaisiko tuota hyödyntää tuossa sinun ideassa?
http://www.qhud.net/pictures/0919201...imited%20power

Harzaa 31.01.2011 17:42

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön (Viesti 735601)
Legendat elävät. HJ on vieläkin metsien miesten ajatuksissa se kaikkein vahvoin maasturi ikinä.

Tosiasiassa:

Toyota HJ 60 4.0 diesel: Teho 102 hv, vääntö 241 nm @ 1800 kierr /min
Nissan Qashqai 1.5 diesel: Teho 110 hv, vääntö 240 nm @ 1750 / kierr / min

Eli te jotka pidätte HJ:tanne kaikkein vahvimpana autona ikinä, tiedostakaa, että nissanin pienessä crossover-koppiaisessa on vastaavan tehoinen 1,5 litrainen kone..

Oikeat maasturit onkin sitten omaa luokkaansa:

MB GL 450 CDi: Teho 306 hv, vääntö 700 nm.

Vähän sama asia kun Chevy Vanilla ajavat rockabillyt pitävät sitä 6,2 diesel-konettaan väkivahvana. 105 kw. Joissakin vanhemmissa malleissa oli tehoa vain 95 kw. 2,5 litrainen turbodiesel-moottori BMW:ltä 90-luvun alussa tuotti samat 105 kw.

samapa tuo vaikka jossain prkl qashqaissa on 8 heppaa enemmän ku tojossa...mutta se ei poista sitä tosiasiaa että nää nyky diisselit on ihan paskoja laitoksia...ne ei vaan kestä sillee niinko nää vanhat "paskat" ....pitäsköhän minunki laittaa letukkaa tommoin BMW:n dieseli ku on enemmän tehoo siin...kestäis varmaa ihan prkl hyvin....

Yölento 31.01.2011 18:15

No joo...onhan ne nuo numerot ihan kivoja juttuja...se nyt vaan on todistettu asia että 4- ja 6-sylinterisen moottorin VOIMA on aivan eri asioita...ohutjalkaisia nuo nelosten pollet...:D

apiaani 31.01.2011 18:25

Sopii kokeilla kyhnykallella (cashguy) kuinka sitkee se kone loppuviimeeks on ihan alakierroksilla, ja sen jälkeen kokeilee saman vaikka sillä puolen miljuunan kilsan hj:lla.

Ja makuasioista kun on paras väitellä, niin kyllä iso laiska 6-kone kuulostaa 10000 kertaa komiammalta kun joku 1.5 ekodiisseli. ;)

Viipo 31.01.2011 18:36

Jos mullois vielä hj, niin mielellään nostasin sinne keulille jonkun hiukka keveämmän moottorin, niin keula ei painuisi niin syvälle ja murroksille tulisi vähemmän rasitusta.

Tottahan toki turbodieselitekniikka on laukannut aimo harppauksen 30 vuodessa, kun autonvalmistajat ovat satsanneet pitkän pennin sen tutkimus- ja kehitystyöhön.

Kannattaa ottaa huomioon, miten kova peli se HJ oli, kun saman ikäluokan transitissa oli 2.4 york-dieselissä vain 62 heppaa...

Tuukka Impala 31.01.2011 18:36

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön (Viesti 735601)
Legendat elävät. HJ on vieläkin metsien miesten ajatuksissa se kaikkein vahvoin maasturi ikinä.

Tosiasiassa:

Toyota HJ 60 4.0 diesel: Teho 102 hv, vääntö 241 nm @ 1800 kierr /min
Nissan Qashqai 1.5 diesel: Teho 110 hv, vääntö 240 nm @ 1750 / kierr / min

Eli te jotka pidätte HJ:tanne kaikkein vahvimpana autona ikinä, tiedostakaa, että nissanin pienessä crossover-koppiaisessa on vastaavan tehoinen 1,5 litrainen kone..

Oikeat maasturit onkin sitten omaa luokkaansa:

MB GL 450 CDi: Teho 306 hv, vääntö 700 nm.

Vähän sama asia kun Chevy Vanilla ajavat rockabillyt pitävät sitä 6,2 diesel-konettaan väkivahvana. 105 kw. Joissakin vanhemmissa malleissa oli tehoa vain 95 kw. 2,5 litrainen turbodiesel-moottori BMW:ltä 90-luvun alussa tuotti samat 105 kw.

:D:D Oletko mahdollisesti sama trolli joka tosta teiden kulumisesta kirjotti? No mun henkilökohtanen mielipide on että mitä vitun väliä sillä on paljonko koneessa on tehoja numeroilla ilmotettuna? Pääasia että sitä tehoa on riittävästi. HJ:lla saa vetää 3500kg traileria ja siihen sen tehot kyllä riittää, ihan sama riittäiskö missään pikku koppiautossa, ei sillä kumminkaan saa vetää varmaan puoliakaan siitä, et mitä vitun väliä? Samaten HJ:ssa, samaten Chevy Vanissa on paljon enemmän tilaa = mukavampi matkustaa ku semmosilla pikkuautoilla, eli mitä väliä paljonko jossain on tehoja numeroilla ilmotettuna? Ei silti, aika huvittavaa tätäkin oli lukea:D

Yölento 31.01.2011 18:42

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja apiaani (Viesti 735727)
Sopii kokeilla kyhnykallella (cashguy) kuinka sitkee se kone loppuviimeeks on ihan alakierroksilla, ja sen jälkeen kokeilee saman vaikka sillä puolen miljuunan kilsan hj:lla.

Ja makuasioista kun on paras väitellä, niin kyllä iso laiska 6-kone kuulostaa 10000 kertaa komiammalta kun joku 1.5 ekodiisseli. ;)

X2 ! :cool:


Sivu luotu: 22:18 (GMT +2).