![]() |
HJ oli kova peli
Legendat elävät. HJ on vieläkin metsien miesten ajatuksissa se kaikkein vahvoin maasturi ikinä.
Tosiasiassa: Toyota HJ 60 4.0 diesel: Teho 102 hv, vääntö 241 nm @ 1800 kierr /min Nissan Qashqai 1.5 diesel: Teho 110 hv, vääntö 240 nm @ 1750 / kierr / min Eli te jotka pidätte HJ:tanne kaikkein vahvimpana autona ikinä, tiedostakaa, että nissanin pienessä crossover-koppiaisessa on vastaavan tehoinen 1,5 litrainen kone.. Oikeat maasturit onkin sitten omaa luokkaansa: MB GL 450 CDi: Teho 306 hv, vääntö 700 nm. Vähän sama asia kun Chevy Vanilla ajavat rockabillyt pitävät sitä 6,2 diesel-konettaan väkivahvana. 105 kw. Joissakin vanhemmissa malleissa oli tehoa vain 95 kw. 2,5 litrainen turbodiesel-moottori BMW:ltä 90-luvun alussa tuotti samat 105 kw. |
Taitaa nettiauton eniten ajetut maasturit olla hj60/61 ? ei oo kovin monella yx täppä koneella ajettu 600-700.000km
Ja eihän se hj60 mikään tehokas ookaan sehän on joku 50-luvun "kehitelty"maamoottori niinku nissan patrol. ukilla on pari kappaletta sota-aikasia maamoottoreita pellolla ja hj:n moottori on liki samannäkönen ;) Ja tais olla pari viikkoo sitte lehessäkin juttua miljoonan ajetusta hj:stä... |
Onko tuossa nyt idea että porukka vaihtaisi cruisereihin Nissanin 1.5 turbodieseliä? Voi olla kyllä että kulutus tippuisi hieman ja konehuoneeseen jäisi varmaan aika paljon tilaa. Ei ollenkaan huonompi idea. Konetta sovittamaan vaan.
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Siis eikö sulla ole muovistapohjapanssaria??? Silloin sulla ei ole tosimiesten offiautoa. Muovinen se olla pitää!! ;)
|
Uusi neljännen sukupolven Suzuki Grand Vitara on aito maastoauto aktiiviselle ihmiselle. Se menee maastossa kuin peto. Komeasti ja sulavasti. Luotettavuus on tunnettua huippulaatua. Näkyvyys ja ajo-ominaisuudet entistäkin paremmat.
http://www1.autoalanverkkopalvelu.fi...03/kuva_gv.jpg Ja reilut tilat joustavat taatusti arjen ja vapaa-ajan vaatimusten mukaan. Entä varustelu? Kysy, mitä siinä ei ole. Vakiovarusteina mm. Neliveto ja alennusvaihde, ESP, kevytmetallivanteet, automaattinen ilmastointi raitisilmasuodatuksella sekä CD-radio ohjauspyöräkaukosäädöllä jne. Suzuki Grand Vitara on sinulle, joka etsit rarjoja, haasteita ja elämyksiä. Maastossa kuin maastossa, kelillä kuin kelillä tämä seikkailijan väsymätön kaveri taittaa matkaa varmasti ja väsymättä. Suzuki Grand Vitara on sekä suorituskykyä että taloudellisuutta yhdistettynä mukavuuteen, turvallisuuteen ja käytännöllisyyteen. Suzuki Grand Vitara on auto, joka vie sinut elämäsi elämysmatkalle. Että silleen hehkuttaa Suzukin mainosmies.....:):):):):):):) |
kovin peli on UAZ HUNTER! se menee vittuilematta puolenmetrin betonimuurista läpi!
|
Hj:hän toi 61:nenkin on ja siinä on jo tehot ihan omassa luokassa :D (136 Hv,tais olla vakiona) . Siin on turha tulla Datsunilla pörhistelee...
|
Lainaus:
että kyllä topikin alottaja voi silti pörhistellä tatsunilla! ei mitään turbopower shittiä vaan real horsepoweria! |
Lainaus:
EDIT: Nelisylinterinen dieselmoottori, sylinterinkannen yläpuoliset nokka-akselit, 16 venttiiliä, turboahdin, väliilmanjäähdytin ja suoraruiskutus. |
Tuota noinaa voipi olla tyhmä kysymys muuta saanko hj:stani tehtyä sähköauton jos asennan sisältä löytyvään pistokkeeseen ison invertterin ja ajan starttimoottorilla ?? vai kestääkö startti tuommoista ?? Maantiellä pääsee kätevästi kun asensin keulaan harppuunan jonka voin ampua edellä ajavaan rekkaan ja näin pienentää omaa hiilijalanjälkeäni.
|
Kalustona nykyään 2kpl "pakettiautoja". Pienemmässä 1.9tdi ja isommassa 2.4td.
Parin tonnin painoisen kärryn kun iskee kiinni koukkuun niin eipä oo tullu yhdessäkään isossa ylämäessä kaipaus vanhaa turbotettua reilun kolmenlitran suoraa kuutosta (patrol). ;) |
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Eiko yks paskanjauhamis trolli riitä yhdeksi päiväksi?
|
Lainaus:
http://www.qhud.net/pictures/0919201...imited%20power |
Lainaus:
|
No joo...onhan ne nuo numerot ihan kivoja juttuja...se nyt vaan on todistettu asia että 4- ja 6-sylinterisen moottorin VOIMA on aivan eri asioita...ohutjalkaisia nuo nelosten pollet...:D
|
Sopii kokeilla kyhnykallella (cashguy) kuinka sitkee se kone loppuviimeeks on ihan alakierroksilla, ja sen jälkeen kokeilee saman vaikka sillä puolen miljuunan kilsan hj:lla.
Ja makuasioista kun on paras väitellä, niin kyllä iso laiska 6-kone kuulostaa 10000 kertaa komiammalta kun joku 1.5 ekodiisseli. ;) |
Jos mullois vielä hj, niin mielellään nostasin sinne keulille jonkun hiukka keveämmän moottorin, niin keula ei painuisi niin syvälle ja murroksille tulisi vähemmän rasitusta.
Tottahan toki turbodieselitekniikka on laukannut aimo harppauksen 30 vuodessa, kun autonvalmistajat ovat satsanneet pitkän pennin sen tutkimus- ja kehitystyöhön. Kannattaa ottaa huomioon, miten kova peli se HJ oli, kun saman ikäluokan transitissa oli 2.4 york-dieselissä vain 62 heppaa... |
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Sivu luotu: 22:18 (GMT +2). |