![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() "En ole trolli" -no sitten tämän on pakko olla hauskasti huumorimielellä kirjoitettu novelli, ei näin typerää tekstiä kukaan voi vakavalla naamalla kirjoittaa, ja hyvä kirjoitus olikin koska ainakin meillä kahvihetki on ollut hauskin pitkiin aikoihin... Onnea valitsemallasi kirjailijan uralla, oletko jo tutustunut Juha vuorisen teksteihin, ne on myöskin yhtä humoristisia ja viihdyttäviä. Ja tämä toteamus on todellakin ihan tosi, koko tämä juttu on aidosti hauska! http://www.diktaattori.fi/
|
#2
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Eikös tämä ole ihan looginen asia että mitä suurempi auto niin sitä enemmän se kuluttaa tietä. Onhan Suomen teillä muutenkin painorajotukset, jos en väärin muista niin 60.000kg ? Tuota suuremmalla kokonaismassalla ei saa ajaa yleisillä asfaltti teillä |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Ja neliveto ei kuluta tiestöä vaan vajaa vetoinen...
Peruste. Esim. telivetoisella= neljä vetävää pyörää(paripyörää) on esim.kolme akselisena kuorma-autona,ja rautajousilla lupa käyttää kokonaispainona 26 t. ja vastaavalla jousituksella kaksvetoisena 24.5 tonnia.(väite yhtä hatusta kuin vastaväitekkin) Ja hei urpo! Jos tiesi on huonossa kunnossa niin ilmoita korjaustarpeesta vaikkapa tienkäyttäjän linjalle. Ja jos katsot ikkunasta ulos niin huomaat siellä olevan talven eli teiden alta alkaa maa olla jäässä kohta 7 metrin syvyydessä,ja talvea seuraa kevät eli routakerros alkaa sulamaan,ja koska pinta sulaa ennemmin kuin syvemmät kerrokset,murenee kaiki tiet joita ei ole tehdessään perustettu tarpeeksi syvälle mikä enemmin,mikä vähemmin,siihen saakka kunnes kaikki routa on sulanut ja maakerroksissa alkaa jälleen vesi kulkea vapaasti. Ja jos joskus äitisi kanssa isollatiellä ajellessasi katsot vaikkapa jossain nousussa minkä muotoiset urat siihen onkaan muodostuneet, niin huomaat ehkä että ehei,ne ei ole maasturin renkaan,sen enempää kuin pikkupuntonkaan nastarenkaiden urat. Tiet eivät kulu tiettyjen ajoneuvolajien takia,vaan siksi että suuriosa tiestöstä on tehty päin persettä(esim.aikanaan on mm. kannot haudattu teiden alle sideaineeksi),ja loppujenkin kunnossapito on laiminlyöty. Ja sama pätee niin rautateihin,kuin kaikkeen muuhunkin Suomen infraan... |
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() ![]() ![]() |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Ei voorti kestä.... | Uazmies | Linkit | 2 | 16.12.2010 06:11 |
Ei kestä moggilaiset | JiiPee | Linkit | 3 | 15.02.2010 20:52 |
Mitä painaan teijän pajerot? | offipete | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 22.09.2006 07:01 |
Aika kunnossa meikäläisten tiet | nettijussi | Chit-Chat | 12 | 28.05.2006 22:35 |
mikä on kun ei kestä? | dalton | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 31.01.2005 09:40 |