![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Nyymi puhuu asiaaKyllä, tiet rapautuvat vain ja ainoastaan maastureiden takia enkä välitä siitä juuri paljoakaan. Itse asiassa pyrin lisäämään teiden kulutusta ajamalla kesäisin nastarenkailla ja talvisin käytän jääketjuja. On tietysti sanomattakin selvää, että pidän kaikki lukot päällä kelillä kuin kelillä. Onko nyymimme ymmärtänyt, miksi maastoautoissa on usein vinssejä ja auraus ja hiekoituslaitteistoa? No tietenkin akselimassan lisäämisen takia, jotta renkaat linkussa tehdyissä käännöksissä nasta/ketju kaivautuu mahdollisimman syvälle tiehen ja saa aikaan mahdollisimman paljon tuhoa. Ajan tietenkin kaikki ajoni maastoautolla ja koska nyky polttoaineet ovat niin puhtaita sekoitan dieselin sekaan (joka on ostettu venäjältä) raskasta polttoöljyä ja sen lisäksi jos raskas polttoöljy on loppu, lisään jäteöljyä sopivan kitkerällä sekoitussuhteella polttoainetankkiin. Tuo kyllä ihmetyttää, että naapurisi tyhjäkäyttää autoaan lämmittämisen vuoksi puoli tuntia ennen liikkeellelähtöä ![]() Tapanani on jättää auto käyntiin talviajaksi, jolloin vanhat vaihteistoöljyt hyväilevät mukavammin loppuun kulutettuja synkronirenkaita. Nytkin se tuolla mökkitiellä raksuttaa/savuttaa kun oli parisen senttiä satanu lunta ja oli ikävästi kinosta, sinne jäi. Katkasin pakoputken alkutalvesta pakosarjan jälkeen ja pistin käyrän alaspäin, jolloin empiiristen tutkimusten mukaan se sulattaa itsensä irti noin puolessatoista vuorokaudessa... kierroksia pitää silloin olla tasan 2012, jolloin savunmuodostus on paras. Hauskaa alkukesää vaan kaikille samanmielisille ja eiköhän laiteta ilmastonmuutosta taas pienhiukkaspäästön verran eteenpäin...
Viimeksi muokannut Arska-tehtaalta : 31.01.2011 14:31 Perustelu: typo |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Eikö tämmöisenkin ois voinu poistaa suosiolla.
Mitään järkeä missään, ja minunkin helvetillisin iso ameriikkalainen maasturi painaa vähemmän kuin naapurin uusi micra.
__________________
Joop |
#3
|
||||
|
||||
![]()
__________________
Tumpula Racing Team |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Älkää minusta välittäkö ,tulin vain seuraamaan paskamyrskyä...
|
#5
|
|||
|
|||
![]()
kyllähän asia niin on että suomen talvessa normaali pulliainen ei maasturia tarvi, henkilöautolla pääsee 10cm lumihanges vielä suht helposti. Moni hommaa maasturin senkin takia (pois lukien nyt kaikki harrastajat, työssä tarvitsevat ja syrjäseuduilla olevat joissa ei aurauskalusto kulje koko aikaa) että voi vetää kärryä perässä ja korkeemmalla ajaessa näkee huomattavasti paremmin. Tiestön kulumiseen maasturilla ei ole juurikaan minkäänlaista osuutta, sen verran vähän niitä vastaan tulee, 10 henkilöautoa kuluttaa enemmän tietä kuin 1 maasturi.
Ja mikä sen parempaa hommaa onkaan kuin tehdä naapuri kateelliseksi ![]() |
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Neliveto talvella 'korvaa ajotaidon' ja suurehko auto luo turvallisuuden tunteen. Tulee vaan mieleen vanhat hyvät ajat, kultainen 70 luku jolloin ei ollut vielä talvirengas pakkoa, ihmiset ajo samoilla paskakumeilla ympäri vuoden ilman ongelmia, tai no joskus mentiin lepikkoon ja näreikkö vaan heilu, mut no hätä, koska joka toisessa taloudessa oli massey feguson tai zetori pihassa
__________________
Monien lähteiden mukaan elämä johtaa 100% varmuudella kuolemaan. Muistakaa pelätä kaikkea, älkää vahingossakaan erehtykö nauttimaan mistään. Ikinä. Milloinkaan. autot: TOYOTA HJ61, NISSAN KING CAB 4X4 2.5TDIC Viimeksi muokannut VonLeka : 31.01.2011 17:04 |
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Maidonhakuun mullakin on tuollanen alle 900kg henkilöauto, joka tosin on sekin korotettu ja alle vaihdettu isommat nastarenkaat. Neliveto päällä menee sekin nätisti yli 30cm umpihangessa :P |
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Ehkä mäkin ostan isona ison maaasturin.
__________________
RR L322 EX-RRC EX-LR 110 HCPU FF stw S 580JJET-A1 |
#9
|
|||
|
|||
![]()
"Amerikasta levinnyt tänne pohjolaan koko maasturi muoti. "
|
#10
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() ![]() |
#11
|
||||
|
||||
![]()
SHIT STORM!!!!! RAINING SHIT!!
__________________
Monien lähteiden mukaan elämä johtaa 100% varmuudella kuolemaan. Muistakaa pelätä kaikkea, älkää vahingossakaan erehtykö nauttimaan mistään. Ikinä. Milloinkaan. autot: TOYOTA HJ61, NISSAN KING CAB 4X4 2.5TDIC |
#12
|
||||
|
||||
![]()
Mä olen kyllä vahvasti erimieltä tuosta raskaankaluston teiden kuluttamisesta, jonka Koopee mainitsi.
Pahin asfalttipinnoitteen kuluttaja on nastarengas, eli kevyt kalusto. Ootteko pannut merkille teiden kuluessa siihen tulleet urat? No nastahan sen siihen syö. |
#13
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#14
|
||||
|
||||
![]()
"En ole trolli"
-no sitten tämän on pakko olla hauskasti huumorimielellä kirjoitettu novelli, ei näin typerää tekstiä kukaan voi vakavalla naamalla kirjoittaa, ja hyvä kirjoitus olikin koska ainakin meillä kahvihetki on ollut hauskin pitkiin aikoihin... Onnea valitsemallasi kirjailijan uralla, oletko jo tutustunut Juha vuorisen teksteihin, ne on myöskin yhtä humoristisia ja viihdyttäviä. Ja tämä toteamus on todellakin ihan tosi, koko tämä juttu on aidosti hauska! http://www.diktaattori.fi/ |
#15
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Eikös tämä ole ihan looginen asia että mitä suurempi auto niin sitä enemmän se kuluttaa tietä. Onhan Suomen teillä muutenkin painorajotukset, jos en väärin muista niin 60.000kg ? Tuota suuremmalla kokonaismassalla ei saa ajaa yleisillä asfaltti teillä |
#16
|
||||
|
||||
![]()
Ja neliveto ei kuluta tiestöä vaan vajaa vetoinen...
Peruste. Esim. telivetoisella= neljä vetävää pyörää(paripyörää) on esim.kolme akselisena kuorma-autona,ja rautajousilla lupa käyttää kokonaispainona 26 t. ja vastaavalla jousituksella kaksvetoisena 24.5 tonnia.(väite yhtä hatusta kuin vastaväitekkin) Ja hei urpo! Jos tiesi on huonossa kunnossa niin ilmoita korjaustarpeesta vaikkapa tienkäyttäjän linjalle. Ja jos katsot ikkunasta ulos niin huomaat siellä olevan talven eli teiden alta alkaa maa olla jäässä kohta 7 metrin syvyydessä,ja talvea seuraa kevät eli routakerros alkaa sulamaan,ja koska pinta sulaa ennemmin kuin syvemmät kerrokset,murenee kaiki tiet joita ei ole tehdessään perustettu tarpeeksi syvälle mikä enemmin,mikä vähemmin,siihen saakka kunnes kaikki routa on sulanut ja maakerroksissa alkaa jälleen vesi kulkea vapaasti. Ja jos joskus äitisi kanssa isollatiellä ajellessasi katsot vaikkapa jossain nousussa minkä muotoiset urat siihen onkaan muodostuneet, niin huomaat ehkä että ehei,ne ei ole maasturin renkaan,sen enempää kuin pikkupuntonkaan nastarenkaiden urat. Tiet eivät kulu tiettyjen ajoneuvolajien takia,vaan siksi että suuriosa tiestöstä on tehty päin persettä(esim.aikanaan on mm. kannot haudattu teiden alle sideaineeksi),ja loppujenkin kunnossapito on laiminlyöty. Ja sama pätee niin rautateihin,kuin kaikkeen muuhunkin Suomen infraan... |
#17
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() ![]() ![]() |
#18
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Ei voorti kestä.... | Uazmies | Linkit | 2 | 16.12.2010 06:11 |
Ei kestä moggilaiset | JiiPee | Linkit | 3 | 15.02.2010 20:52 |
Mitä painaan teijän pajerot? | offipete | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 22.09.2006 07:01 |
Aika kunnossa meikäläisten tiet | nettijussi | Chit-Chat | 12 | 28.05.2006 22:35 |
mikä on kun ei kestä? | dalton | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 31.01.2005 09:40 |