Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Tractor
Itse olen kuullut että jos viitosella ajetaan liian pienillä nopeuksilla niin voitelu vähenee ja viitonen menee ajan myötä.. Joku on myös kertonut että jos pajeron ajaa hiukan kallelleen että laatikkoon saa litran ylimääräistä öljyä että se kestäisi paremmin.. Näistä en sitten tiedä ovatko täyttä humpuukia vai todellisia syitä..
|
Voitelun puute sen tekee... Eikä ole ainoastaan Gen1 Pajerojen pikkuvaihteistojen vika... Nissanissakin oli se sit eruvetonen Primera, tai mikä muu... Kaikistahan sen vaihteiston saa rikki, jos kierrokset on alahset ja vaihde iso... Ja käytöstähän ne on kii... Oulun suunnalla jollain on tumppi Pajero ja siin on toi pieniloota..., Sit tais alla olla 35" Swamppet ja maastossa menee ku pupu (kuultu). Mut tässä onkin vaihteisto täytetty öljyllä keppien puolelta, että siellä on jokunen litra enempi öljyä voiteleen mitä manaualit antaa.
Itsellä aikoinaan 156tkm King ja siin kakkosen synkro rusahteli välillä... Laskin öljyt pois ja hain tilalle GL-5:sta, eli 75W-90 (syntteettiset) ja siihen loppu... Sata tonnia ajettu vaihdosta ja toimii...