Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   1gen pajero pikkulaatikko pois, iso tilalle, tarvittavat osat ja vinkit? (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=79391)

AttEinari 28.12.2010 08:16

1gen pajero pikkulaatikko pois, iso tilalle, tarvittavat osat ja vinkit?
 
Elikkäs ongelman ytimenä on alkuperäinen vm.90 IC- mallin pajero johon on moottorivaurion yhteydessä vaihdettu vanhemmasta pajerosta tekniikka laatikkoa myöten, eli ns. pikkuloota nyt moottorin jatkeena.

Auton mukana kuitenkin tuli alkuperäinen kone, vaihdelaatikko,taka kardaani, pari paine-asetelmaa joista toinen ainakin romurautaa,kytkinlevy joka myöskin sökö ja kaksi erilaista vauhtipyörää, toisessa hampaat muun pinnan kanssa tasalla, toisessa hampaat muusta vauhtipyörän pinnasta ulkonevat, hammaskehältään kuitenkin silmämääräisesti samaa kokoluokkaa.

Ja nyt sitten tekis mieli vaihtaa tämä alkuperäinen laatikko autoon kun nyt paikallaan olevasta laatikosta meni jakolaatikko jumiin, mutta nyt tarvisin viisaampien neuvoja:

*minkälainen on koneen ja vauhtipyörän väliin tuleva peltilevy (tämmöinen pitää kuulemma olla??)
*kytkinpaketti ilmeisesti uusittava.(soveltuuko nykyinen paikoillaan oleva, toimii vielä ainakin hyvin)
*minkälainen mahtaa oleva sopiva vauhtipyörä
*kaikki muutos työhön tarvittavat osat?

Ei hirveästi haittais jos ois kaikki osat ja vinkit käytössä kun alkaa laatikkoa sovitteleen paikoilleen :D

Gary Grand 28.12.2010 08:50

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja AttEinari (Viesti 725516)
Elikkäs ongelman ytimenä on alkuperäinen vm.90 IC- mallin pajero johon on moottorivaurion yhteydessä vaihdettu vanhemmasta pajerosta tekniikka laatikkoa myöten, eli ns. pikkuloota nyt moottorin jatkeena.

Auton mukana kuitenkin tuli alkuperäinen kone, vaihdelaatikko,taka kardaani, pari paine-asetelmaa joista toinen ainakin romurautaa,kytkinlevy joka myöskin sökö ja kaksi erilaista vauhtipyörää, toisessa hampaat muun pinnan kanssa tasalla, toisessa hampaat muusta vauhtipyörän pinnasta ulkonevat, hammaskehältään kuitenkin silmämääräisesti samaa kokoluokkaa.

Ja nyt sitten tekis mieli vaihtaa tämä alkuperäinen laatikko autoon kun nyt paikallaan olevasta laatikosta meni jakolaatikko jumiin, mutta nyt tarvisin viisaampien neuvoja:

*minkälainen on koneen ja vauhtipyörän väliin tuleva peltilevy (tämmöinen pitää kuulemma olla??)

Tuo "pelti" on 8mm paksu levy ja laatikko vedetään siihen kiinni.
Lainaus:

*kytkinpaketti ilmeisesti uusittava.(soveltuuko nykyinen paikoillaan oleva, toimii vielä ainakin hyvin)
Kytkin pitäis olla ihan sama, ainakin varaosana saa saman
Lainaus:

*minkälainen mahtaa oleva sopiva vauhtipyörä
Tuo ison laatikon vauhtipyörä oli reilusti painavampi ja aksiaalisuunnassa paksumpi. Pahus kun annoin oman koneen mukana, niin ei ole edes kuvaa ottaa. Hammaskehä tais olla samaa kokoa.
Lainaus:

*kaikki muutos työhön tarvittavat osat?

Ei hirveästi haittais jos ois kaikki osat ja vinkit käytössä kun alkaa laatikkoa sovitteleen paikoilleen :D
Ei ole kokemusta pikkulaatikkoisista autoista, mutta noista yllä mainitsemistani osista on.

AttEinari 28.12.2010 09:04

taidanpa ottaa kuvat nuista mun vauhtipyöristä mitä hyllyssä on niin saa jotain käsitystä oisko kumpikaan niistä oikea.

Peltilevyä ei ilmeisestikkään multa löydy. Jos jolla kulla ois kuva tästä "pellistä" niin ois hyvä, vois tarkistella nuo romuloovat vielä. Ja kun sitä ei kuitenkaan löydy niin myykää mulle semmonen ;)

AttEinari 28.12.2010 12:12

mittailin tuossa vauhtipyöriä niin toinen oli noin 8mm(rullamitalla) vahvempi valmiiksi eli en ilmeisesti tarvitse sitä välilevyä?

Mika_T 28.12.2010 12:15

Kyllä sen välilevyn sinne tarvii.

Eikös siinä isossa laatikossa ole eri pulttijako vs. pikkulaatikko. Sen takia se välilevy siellä on.
Tosin en itsekkään ihan 100% varma ole kun siitä jo vuosia kun asiaa selvittelin.

Gary Grand 28.12.2010 12:18

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Mika_T (Viesti 725572)
Kyllä sen välilevyn sinne tarvii.

Eikös siinä isossa laatikossa ole eri pulttijako vs. pikkulaatikko. Sen takia se välilevy siellä on.
Tosin en itsekkään ihan 100% varma ole kun siitä jo vuosia kun asiaa selvittelin.

Niinkuin tuolla edempänä jo kirjoitin: Laatikko vedetään siihen 8mm levyyn kiinni.-> On välttämätön. Ja ison laatikon vauhtipyörä on paksumpi.

Gary Grand 28.12.2010 12:27

Levy koneen ja laatikon välissä on tommonen:
http://www.akadia.ru/_pages/mitsubis...0zSzJBTjUuanBn
Eli osa 02122
Ja koko varaosakuvahommaan pääsee:
http://www.akadia.ru/_pages/mitsubis...MkFONS5qcGc%3D

Valkkaat sieltä automallin ja tarkennat niin kauan että alkaa osakuvia löytyyn.

AttEinari 28.12.2010 14:28

Kiitoksia kuvista

Eli nyt selvis sitten kumpi vauhtipyörä koneeseen tulis istuttaa. Toivottavasti nykyinen startti passa tolle kehälle

pitää kattoa vielä kun kotia pääsee löytyykö tuota välilevyä jostain. muutenpa taitaakin sitten osat olla kasassa.

454SS 28.12.2010 14:49

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja AttEinari (Viesti 725592)
Kiitoksia kuvista

Eli nyt selvis sitten kumpi vauhtipyörä koneeseen tulis istuttaa. Toivottavasti nykyinen startti passa tolle kehälle

pitää kattoa vielä kun kotia pääsee löytyykö tuota välilevyä jostain. muutenpa taitaakin sitten osat olla kasassa.

Startissa on erilainen ratas, mut sen pystyy kyllä vaihtamaan. Kytkimentyösylinteri on erilainen.

AttEinari 28.12.2010 15:11

onko se startti kymmen vai 13 hampainen. molemman sorttisella hammastuksella löytyy tallista.

454SS 28.12.2010 15:18

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja AttEinari (Viesti 725609)
onko se startti kymmen vai 13 hampainen. molemman sorttisella hammastuksella löytyy tallista.

Eiku se ratas on eri levyinen, koska hammaskehä on vauhtipyörällä eri kohdassa. Muistaakseni 10 hampainen.

AttEinari 28.12.2010 15:25

oukei. luulis että jompi kumpi nuista tarteista passais.

kattelin tuossa nuita työsylintereitä netistä niin tarjoaa 86-91 vuosimalleihin samaa osaa. mutta jospa löytyis tuohonkin sopiva jostain.

jyrden 28.12.2010 15:49

Hmmm....
 
[QUOTE=Gary Grand;725576]Levy koneen ja laatikon välissä on tommonen:
http://www.akadia.ru/_pages/mitsubis...0zSzJBTjUuanBn
Eli osa 02122


Prkl... Sit on japanissa pojat pistäneet omia osia väliin... Mulla omassa, tai no kahdessa EI IC-koneen ja laatikon välissä ollu kaa kuvan mukanen pelti paikoillaan... Paksuutta en voi kyllä mitata ennään, kun kummatkin moottorit maailmalle menneet... Ja kaikissa muissakin mitä on tullu ruuvailtua irti, olipa se sit vajaa, tai täys vetonen laite...

Gary Grand 28.12.2010 15:51

[quote=jyrden;725615]
Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Gary Grand (Viesti 725576)
Levy koneen ja laatikon välissä on tommonen:
http://www.akadia.ru/_pages/mitsubis...0zSzJBTjUuanBn
Eli osa 02122


Prkl... Sit on japanissa pojat pistäneet omia osia väliin... Mulla omassa, tai no kahdessa EI IC-koneen ja laatikon välissä ollu kaa kuvan mukanen pelti paikoillaan... Paksuutta en voi kyllä mitata ennään, kun kummatkin moottorit maailmalle menneet... Ja kaikissa muissakin mitä on tullu ruuvailtua irti, olipa se sit vajaa, tai täys vetonen laite...

Enpä tuota ole mistään tarkistanut, mutta omassa pikkulaatikkoisen koneessa tuota levyä ei ollut, eikä ollut kuulemma koskaan ollutkaan..:confused:

AttEinari 28.12.2010 15:53

minä kans kattelin jos nyt oikein olen ymmärtänyt että tuossa paikoillaankin olevassa pikkulaatikossa ois tollanen... mutta ei ole kyllä 8mm vahva

AttEinari 28.12.2010 15:55

tuossa koneessa mikä makaa tallin lattialla(alkuperäinen kone?) on levy paikoillaan vauhtipyörä takana mutta sekin on sellainen ohut lipare vain. pari kolme milliä? korkeintaan.

eli tollanen levy pitäs hommata mutta sorttia paksumpi

jyrden 28.12.2010 15:56

Voi olla, että mitotukset eri... Ja mikäli sen paksun välilevyn littää siihen ja vaihtaa sen vauhtipyörän... Niin sit pitää olla sellanen startti missä Bendix pyörä tulee n. 10mm ulos rungosta... On japanin insinöörit jotain eroo pitäny keksii johkin, kun on jotai "uusittu" ja parannettu...

AttEinari 28.12.2010 16:07

kellään ylimääräistä sitä välilveyä??

muistaakseni tuo 10 hampainen tulee sen 10mm ulos eli pitäis soveltua.

jyrden 28.12.2010 16:23

Kysyppäs...
 
Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja AttEinari (Viesti 725625)
kellään ylimääräistä sitä välilveyä??

muistaakseni tuo 10 hampainen tulee sen 10mm ulos eli pitäis soveltua.

Jupe69 tai Porro1 vois pian jelpata... Näillä Mitsun osia varastossa..

AttEinari 28.12.2010 17:27

laitan tonne osto ilmotuksen niin katotaan onko kellään ylimääräistä.

ei kellään ois kyseisesti osasta kuvaa? kun tollanen levy tosiaan on paikoillaan lattialla olevassa moottorissa, niin vois varmistaa onko tuo jo paikoillaan oleva oikea vai pitääkö hommata toinen

jupe69 28.12.2010 17:34

löytyy sellanen välilevy.ja siihen kuuluu se startti missä on rattaassa se 10mm. ulkonema.löytyy myös sellanen kytkimen työsylinteri jos sellasta kaipaat.

AttEinari 28.12.2010 17:37

mihin hintaa myisit koko pompsin. onko työsylinteri millaisessa kunnossa`? miten on saisitko kuvaa levystä niin tarkistan ettei vaan tuossa omassa romukasassa ole vastaavaa

jupe69 28.12.2010 18:32

otan kuvan huomenna siitä levystä.työsylinteri on ihan toimivana irroitettu eli pitäs olla ok.laitan sen kuvan sulle huomenna ni palataan asiaan.

AttEinari 28.12.2010 19:20

nyt on levykin hankittu. kiitos jupelle.

sitten vielä yksi kysymys niin alkaa homma olemaan bueno:

onko kellään kokemusta tamgearssilla myynnissä olevasta korjausholkista kytkinakselin silmälaakeripäähän? on meinaan laakeri joskus porsinut ja syönyt reilun uran akseliin. VAi irrotanko akselin ja vien koneistamolle kunnostettavaksi

ja tarviiko kytkimen osalta uusia muuta kuin työsylinteri? miten on haarukka, levy jne

AttEinari 29.12.2010 08:52

soittelin tuonne tamgearssille niin sieltä meinasivat että kytkimen osat passaavat keskenään laatikkoon kuin laatikkoon tuon ikäisissä pajeroissa. Jotain ulkoisia eroja voi olla mutta ei mitään sellaista mikä vaikuttaisi toimivuuteen.


Sivu luotu: 18:57 (GMT +2).