Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 28.12.2010, 19:20
AttEinari AttEinari ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.11.09
Sijainti: RAahe
Viestit: 195
Perusasetus

nyt on levykin hankittu. kiitos jupelle.

sitten vielä yksi kysymys niin alkaa homma olemaan bueno:

onko kellään kokemusta tamgearssilla myynnissä olevasta korjausholkista kytkinakselin silmälaakeripäähän? on meinaan laakeri joskus porsinut ja syönyt reilun uran akseliin. VAi irrotanko akselin ja vien koneistamolle kunnostettavaksi

ja tarviiko kytkimen osalta uusia muuta kuin työsylinteri? miten on haarukka, levy jne


Viimeksi muokannut AttEinari : 28.12.2010 20:03
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 29.12.2010, 08:52
AttEinari AttEinari ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.11.09
Sijainti: RAahe
Viestit: 195
Perusasetus

soittelin tuonne tamgearssille niin sieltä meinasivat että kytkimen osat passaavat keskenään laatikkoon kuin laatikkoon tuon ikäisissä pajeroissa. Jotain ulkoisia eroja voi olla mutta ei mitään sellaista mikä vaikuttaisi toimivuuteen.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 29.12.2010, 11:41
JJ90:n Avatar
JJ90 JJ90 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 24.09.10
Sijainti: Oulu
Viestit: 1.200
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja AttEinari Näytä viesti

onko kellään kokemusta tamgearssilla myynnissä olevasta korjausholkista kytkinakselin silmälaakeripäähän? on meinaan laakeri joskus porsinut ja syönyt reilun uran akseliin. VAi irrotanko akselin ja vien koneistamolle kunnostettavaksi
Tamgearsin Timo kertoili mulle, että se holkki vaatii koneistamoreissun, jossa akseli sorvataan tasapaksuksi ja sitten prässätään holkki paikalleen. Eli akseli irti vaan.
__________________
Diisselistä voimaa ja silleen.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 29.12.2010, 11:46
AttEinari AttEinari ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.11.09
Sijainti: RAahe
Viestit: 195
Perusasetus

joo niin kuuliin myös. ja akselin irrotukseen pitää purkaa koko paska

piru kun ei tiedä mihin tässä uskois, paikallinen mitsu korjaaja veikkaili ettei haarukka oiskaan ns. pikkulaatikosta sopiva tuohon isompaan.

pittää varmaa puottaa laatikko lattialle ja tutkia minkälainen irrotushaarukka siellä on nyt paikoillaan ja käydä vaikka sitten vertaamassa paikallisessa mitsu korjaamossa ic- mallin haarukkaan,
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 29.12.2010, 12:16
Gary Grand:n Avatar
Gary Grand Gary Grand ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 10.11.04
Sijainti: Petäjävesi, Finland.
Viestit: 2.889
Perusasetus

Ei tuo kytkinakselin irrotus pitäis iso homma olla?
Eikös se tule ulos etupääty(kytkinkoppa) irrottamalla? Näyttäs ainakin olevan tuo kytkinakselin laakeri niin iso, että hammastus mahtuu eteenpäin ulos..

Vilkasepa vaikka sitä korjausopasta.
__________________
Valitsemaanne aivosoluun ei juuri nyt saada yhteyttä, olkaa hyvä ja yrittäkää myöhemmin uudelleen.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 29.12.2010, 12:36
AttEinari AttEinari ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.11.09
Sijainti: RAahe
Viestit: 195
Perusasetus

no niin minäkin olin kahtovinnaan ja mutta tamgearssin ukko meinas että pitää purkaa koko laatikko. pitää melkein ottaa kytkinkoppa pois ja tutkia miten sen akselin sais irti. kun kuitenkin kytkin akseli ja pääakseli ovat laatikossa erikseen niin kaippa ne on jotenkin naitettu yhteen ja tuntushan tuo että tuon kytkinakselin sais erikseenkin irti.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 30.12.2010, 13:03
AttEinari AttEinari ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.11.09
Sijainti: RAahe
Viestit: 195
Perusasetus

kävin paikallisessa mitsubishi korjaamosta kyselemässä kytkimen irroitushaarukan kohtaloa, niin 11/88 - 10/89 valmistetuissa pajeroissa on käytetty jo samaa kytkimen irroitushaarukkaan kuin IC-malleissa. Eli onko tuohon aikaa ollut pajeroissa ns. vahvistettu pikkulaatikko? Joka tapauksessa haarukka sama.

Varaosanumero ME580719

Eli pikkuhiljaa näyttää että alkais oleen romut kasassa, loppiaisena ois nosturipaikka vapaana, vielä pitää päättää antaako kytkinakselin olla tuommosenaan vai koneistaako senkin vielä kuntoon.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 30.12.2010, 15:26
Offens Offens ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 13.09.08
Sijainti: Raahe
Viestit: 24
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja AttEinari Näytä viesti
kävin paikallisessa mitsubishi korjaamosta kyselemässä kytkimen irroitushaarukan kohtaloa, niin 11/88 - 10/89 valmistetuissa pajeroissa on käytetty jo samaa kytkimen irroitushaarukkaan kuin IC-malleissa. Eli onko tuohon aikaa ollut pajeroissa ns. vahvistettu pikkulaatikko? Joka tapauksessa haarukka sama.

Varaosanumero ME580719

Eli pikkuhiljaa näyttää että alkais oleen romut kasassa, loppiaisena ois nosturipaikka vapaana, vielä pitää päättää antaako kytkinakselin olla tuommosenaan vai koneistaako senkin vielä kuntoon.
täytetään kemiallisella metallilla ja asennetaan silmälaakeri vahän syvemmälle jos se kytkinakseli ei kohtuudella irtoa.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 03.01.2011, 13:23
KarvaTurpa KarvaTurpa ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 08.03.06
Sijainti: Joensuu, Finland.
Viestit: 609
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JJ90 Näytä viesti
Tamgearsin Timo kertoili mulle, että se holkki vaatii koneistamoreissun, jossa akseli sorvataan tasapaksuksi ja sitten prässätään holkki paikalleen. Eli akseli irti vaan.
Ei sinne mahtuisi leveämpi laakeri, joka yltää ehjälle osuudelle saakka?
__________________
Toyota 4runner diesel 1991
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 03.01.2011, 15:27
AttEinari AttEinari ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.11.09
Sijainti: RAahe
Viestit: 195
Perusasetus

tuo pitääkin selvittää
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 03.01.2011, 18:41
JJ90:n Avatar
JJ90 JJ90 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 24.09.10
Sijainti: Oulu
Viestit: 1.200
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja KarvaTurpa Näytä viesti
Ei sinne mahtuisi leveämpi laakeri, joka yltää ehjälle osuudelle saakka?
Mahtuu varmaankin, värisköön akselit ihan rauhassa sielä pressun alla kun kansikin levisi.
__________________
Diisselistä voimaa ja silleen.
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 04.01.2011, 06:53
AttEinari AttEinari ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.11.09
Sijainti: RAahe
Viestit: 195
Perusasetus

onko muilla minkälainen tieto etukardaanin sopivuudesta? mulla sellainen käsitys että entinen passaa mutta onko kellään varmaa tietoa asiasta
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään Pajero 1gen 1988 puretaan osiksi Tommy_S O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 18.09.2010 16:40
Ostetaan Pajero 1gen: nelivedon keppi ja kuskin turvavyö Tommy_S O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 14.11.2009 08:57
M:Jeep Cherokeen osat pois sakari65 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 09.05.2008 14:51
TH700 pois ja 350 tilalle?? Uazmies Tekniikka & Jutustelu 8 30.05.2007 07:26
Katti pois, mitä tilalle Intiaani_Chief Tekniikka & Jutustelu 12 25.05.2004 21:46


Sivu luotu: 23:02 (GMT +2).