Laitat siihen jonkun kahdella pultilla kiinnitettävän kevyen rimpulan (sellaisiahan suurin osa rekoissa olevistakin on), joka on kiinni tasan tarkkaan leimakonttorille ajaessa ja sieltä pois tullessa. Ihmettelen kyllä edelleen suuresti että sitä vaativat, tosin kuten Mattikin totesi niin onhan tuo 55cm sääntö takapuskurin korkeudesta nykyisellään olemassa.
Sitä kyllä mietin edelleen, että mistä kohti tuo mitataan? Onko se suoraan puskurin alta, vai riittääkö jostain sieltäpäin? Eli siis kelpaako esim. sopivan mallinen tankin panssari alleajosuojaksi. Meinaan eihän noi kuorma- autojen alleajosuojat takana estä oikeastaan yhtään mitään alleajoa, ainakaan niin että siitä olisi oikeasti YHTÄÄN mitään hyötyä. Monissa vekottimissa kun sitä peräylitystä on niin reilusti, että siinä vaiheessa kun henkilöauton keula tapaa alleajosuojan, on lavan reuna jo aikaapäivää sitten tullut tuulilasista sisään. Toisin sanoen, lain kirjain niissä kyllä täyttyy mutta ei siitä mitään hyötyä ole. Ei sen puoleen, ei ne puoliperien alleajosuojatkaan ole mistään kotoisin tai juuri mitään alleajoa estä, olen duunissa eräänkin kappaleen onnistunut rikkomaan kun joutunut ajamaan läheltä lumikasaa ja alleajosuoja osunut siihen ennen etummaista kärryn rengasta. Eikä ole ollut mitään painavaa nuoskalunta
On mun mielestä ihme nipotusta vaatia maasturiin alleajosuojaa..