Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 30.12.2010, 10:34
ruxu:n Avatar
ruxu ruxu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 14.04.09
Sijainti: Mäntsälä
Viestit: 252
Perusasetus

MutantRhino


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Repro Näytä viesti
Eiks 2" korotus riittäisi? Uppoaisi tuuman vähemmän ja saisi leimattua.
Mitä korkeemmaks tekee, sen hankalampi on saada kunnollinen ohjaus.
... saisi leimattua? Mitä tarkoitat? Tätä palstaa tutkittuani olen siinä käsityksessä että Suskan sallittu max. korotus on 100mm ja korin korotus alustasta ei ole näin kevyelle autolle sallittu ollenkaan.

Tuon 100mm ajattelin aikaansaada 3" jousituskorotuksella + 235/75-15 renkailla, joista yhteensä tulee jos oikein olen laskenut hieman alle 100mm.

Korjatkaa kiireesti jos olen väärässä ennen kuin tilaan Calminin alustasarjan!


Viimeksi muokannut ruxu : 30.12.2010 10:50
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 30.12.2010, 10:45
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.323
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ruxu Näytä viesti
... saisi leimattua? Mitä tarkoitat? Tätä palstaa tutkittuani olen siinä käsityksessä että Suskan sallittu max. korotus on 100mm ja korin korotus alustasta ei ole näin kevyelle autolle sallittu ollenkaan.

Tuon 100mm ajattelin aikaansaada 3" jousituskorotuksella + 235/75-15 renkailla, joista yhteensä tulee jos oikein olen laskenut hieman alle 100mm.

Korjatkaa kiireesti jos olen väärässä ennen kuin tilaan Calminin alustasarjan!
Kyllä 3" jousikorotus menee katsastuksesta läpi, ei mitään ongelmia. Korin korotus rungon suhteen on kaiketi kiellettyä, tästä tosin on aikaisemmin käyty akateemista keskustelua. Tosin korin korotukseen ei kauheasti ole tarvetta. Itse vaihdoin peruskorjauksen yhteydessä korin ja rungon väliset kumipuslat, uudet keskimäärin 25 mm korkeat.

Ja tarvitaan se traction bar (kiertorajoitin) ainakin taakse näiden korottavien jousienkin kanssa. Itse kokeilin ensin ilman sitä ja takapäähän siinä meni solmuun ojan ylityksessä.
__________________
Tumpula Racing Team
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 30.12.2010, 10:54
ruxu:n Avatar
ruxu ruxu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 14.04.09
Sijainti: Mäntsälä
Viestit: 252
Perusasetus

MutantRhino


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Heguli Näytä viesti
... Ja tarvitaan se traction bar (kiertorajoitin) ainakin taakse näiden korottavien jousienkin kanssa. Itse kokeilin ensin ilman sitä ja takapäähän siinä meni solmuun ojan ylityksessä.
Kiitos - tuohan oli hyvä tietää. Näin vasta-alkajana minulla oli käsitys että tuo jousien kierto-ongelma tulee vasta SOA:n kanssa. Sitten täytyy kai väsätä/hankkia tuo kiertorajoitinkin - onko kellään kokemusta tuosta Porlan pajan kiertorajoittimesta ja sen toimivuudesta. On tarvetta tilata sieltä vähän muuta hilpettä niin samalla tuokin sieltä löytyisi jos on toimiva...
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 30.12.2010, 20:20
Suikkajäbä:n Avatar
Suikkajäbä Suikkajäbä ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 03.07.07
Sijainti: Pori, Finland.
Viestit: 246
Perusasetus

Mulla kans toi Calminin 3" satsi Cros4wd:ltä
__________________
-- Hyvää yötä sano mummo, kun silmä puhkes ! --
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 30.12.2010, 21:33
ruxu:n Avatar
ruxu ruxu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 14.04.09
Sijainti: Mäntsälä
Viestit: 252
Perusasetus

MutantRhino


Taas ilta tallissa - enää purettavana kattoverhoilu ja ovien lasit ja lukot. Sen jälkeen pääsee peltihommiin, varmaan ensi viikonloppuna. Taidan aloittaa takaosan muokkauksella niin häviää siinä samalla muutamat mätäkohdat ja muihin pääse paremmin käsiksi.

Kysyin tässä taanoin miten hapettuneet tuulilasinpyyhkijän akseliston mutterit saa irti kun onnettoman ohuesta takalaipasta ei saa millään kunnolla kiinni. Koko sydeemi vaan pyörii ympäri. Jos jollakin on sama ongelma niin tämä kikka toimi ainakin minulla.

Epätoivoisena meinasin jo mutterihalkaisijalla hoitaa irroituksen mutta sitten päätin puristella sillä hieman mutteria joka kyljeltä - ja sen jälkeen se aukesikin. Pienet jäljet mutterissa ei haittaa mitään koska mutteri jää suojakumin alle.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 30.12.2010, 21:37
Repro:n Avatar
Repro Repro ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.10.04
Sijainti: Lappeenranta, Finland.
Viestit: 9.050
Perusasetus

Kannattaa melkein miettiä soodapuhallusta ennen koritöitä, voipi säästää hermoja kummasti.
__________________
Montenegro Offroad Club#10
Montenegro Racing #4
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 31.12.2010, 08:19
ruxu:n Avatar
ruxu ruxu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 14.04.09
Sijainti: Mäntsälä
Viestit: 252
Perusasetus

MutantRhino


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Repro Näytä viesti
Kannattaa melkein miettiä soodapuhallusta ennen koritöitä, voipi säästää hermoja kummasti.
Kiitos vinkistä - googletin hieman ja menetelmähän vaikuttaa tosi fiksulta ja varmasti helpottaa ruostevaurioiden hitsausta ja myöhemmin korin maalausta. Jossain luin että soodapuhalletulla pinnalla ei ole välitöntä tarvetta ruostesuojamaalata koska sooda jättää suojaavan kalvon. Onko kenelläkään havaintoa kuinka kauan voi olla maalamatta - mietin vaan tässä ihan työjärjestelyjä.

Onkohan Suskan kokoisen vehkeen soodapuhalluttaminen kuinka arvokasta? Onko tietoa pääkaupunkiseudulla - Mäntsälä alueella soodapuhalluksen tekijöistä?
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään Suska 410 Ripe24 O/M/V Ajoneuvot 3 02.11.2009 22:09
Pieni Pajero projekti, hitaasti mutta epävarmasti. maraX Maasturiprojektit 2 03.02.2007 08:32
hitaasti hyvä tulee? hpotteri Tekniikka & Jutustelu 6 13.05.2006 14:55
M suska O/M/V Muut 7 04.03.2005 22:17
O SUSKA 410 TAI 413 O/M/V Muut 0 11.11.2004 21:33


Sivu luotu: 23:57 (GMT +2).