Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 28.12.2010, 08:07
ruxu:n Avatar
ruxu ruxu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 14.04.09
Sijainti: Mäntsälä
Viestit: 252
Perusasetus

MutantRhino


Eilinen purkuilta oli työläs ja hyvin vähän sain aikaiseksi.

Etusäleikön irroittaminen oli pelkkää poraamista ja rälläköimistä - yksikään kahdestatoista ruuvista ei auennut. Dremel pienoispora on ahtaissa paikoissa oiva vehje - nyt kun siihen löytyy kunnollisia laikkojakin. Ennen oli olemassa vain nuo pienet ohuet ruuvilla kiinnitettävät mutta uusi 38 x 3,2 mm laikka SpeedClip pikakiinnityksellä on toimiva. Hieman toista laikkaa meni niin kaikista ruuveista oli kannat pois.

Jäähdytin lähti hyvin irti mutta kaasuttimessa menikin sitten taas tovi kun alempi pinnapultti oli hapettunut kiinni. varovainen naputtelu ja nitkuttaminen senkin sitten vihdoin irroitti.

Viimeinen koitos oli lämmityskennolle menevien letkujen irti saaminen kennon putkista - en raskinut leikata niitä auki kun olivat hyväkuntoisen näköisiä - mutta että osaa letku putkenpäähän juuttua.

Näytti tuo Aisinin kaasutin suhteellisen hyväkuntoiselta - ei väljyyttä läppäakselissa. Olen kuitenkin kuullut että Aisini olisi huonosti toimiva, eli kannattaako tuo huoltaa vai laittaa jokin toinen kaasari tilalle? Mitä mieltä Suskan rakentelijat on? Mikähän olisi sitten tuo toimivampi vaihtoehtokaasari?

Vielä muutama ilta purkuhommia niin saattaisi päästä peltihommiin käsiksi...

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 28.12.2010, 08:24
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.323
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ruxu Näytä viesti
Näytti tuo Aisinin kaasutin suhteellisen hyväkuntoiselta - ei väljyyttä läppäakselissa. Olen kuitenkin kuullut että Aisini olisi huonosti toimiva, eli kannattaako tuo huoltaa vai laittaa jokin toinen kaasari tilalle? Mitä mieltä Suskan rakentelijat on? Mikähän olisi sitten tuo toimivampi vaihtoehtokaasari?
Omaan laitoin korjaussarjan sisään ja mielestäni kaasutin toimii loistavasti. En oikein keksi mitään syytä, miksi pitäisi vaihtaa johonkin toiseen kaasariin. Ruisku olisi hyvä mutta vaatii jo enempi rakentelua tai koko moottorin vaihdon.
__________________
Tumpula Racing Team
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 28.12.2010, 22:01
ruxu:n Avatar
ruxu ruxu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 14.04.09
Sijainti: Mäntsälä
Viestit: 252
Perusasetus

MutantRhino


Alkaa Suska olla melko purettu tämän illan jälkeen. Jäljellä enää vähän kojelautarompetta ja tuulilasi pois niin pääse peltejä vääntelemään.

Keula saa toistaiseksi jäädä näin kun lähinnä takapäätä isommin muokataan...



Kojelauta jäi ratin osalta kesken kun isoja Torx -ruuveja avatessa työkalut särkyivät - täytyy huomenna hakea räikkäsarjaan sopivia Torx -päitä.



Onko kellään kikka kolmosta millä saa tuulilasinpyhkijän akselimutterit auki? Ovat niin hapettuneita että koko systeemi lähtee pyörimään pellissä...



Sitten pikkuhiljaa peltejä ja hitsisaumaa vääntämään popniittiarmaadan tilalle...

Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 30.12.2010, 08:00
ruxu:n Avatar
ruxu ruxu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 14.04.09
Sijainti: Mäntsälä
Viestit: 252
Perusasetus

MutantRhino


Tapana kun on suunnitella etukäteen ja tehdä hankintoja valmiiksi niin muutama kysymys foorumin väelle,

- Minkä vehkeen jarrutehostin sopisi parhaiten ilman suuria muutoksia/sovitusosia SJ410? Yksi olisi varmaan SJ413 tehostin mutta niitä ei tunnu oikein löytyvän.
- Ajattelin myös aloittaa Calminin 3" korotussarjan hankkimisen - onko vinkkiä mistä löytyy edullisimpaan hintaan?

Kiitos jo etukäteen vastauksista...
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 30.12.2010, 08:20
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.323
Perusasetus

Itse hankin tuolta:

http://www.cros4wd.com/verkkokauppa/...oducts_id=1098
__________________
Tumpula Racing Team
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 30.12.2010, 08:56
sampolaattori:n Avatar
sampolaattori sampolaattori ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 27.07.10
Sijainti: Kajjjaani
Viestit: 495
Perusasetus

Eikös halvin 3" korotus tule ku tekee SOA:n, korottuu ja muuttuu paremmaksi...
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 30.12.2010, 09:48
ruxu:n Avatar
ruxu ruxu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 14.04.09
Sijainti: Mäntsälä
Viestit: 252
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sampolaattori Näytä viesti
Eikös halvin 3" korotus tule ku tekee SOA:n, korottuu ja muuttuu paremmaksi...
Niin mutta kun alkuperäiset jouset näyttävät aika väsähtäneiltä eikä iskaritkaan ihan uusilta näytä niin ne joutusi kuitenkin uusimaan SOA:ssakin. Ja eikö tuoss SOassa tule mukaan kardaanien välilaippoja ja olko jotain ongelmia jousien vääntymisen kanssa ilman akselin kiertorajotinta...?
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 04.01.2011, 23:50
NHuttunen:n Avatar
NHuttunen NHuttunen ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 01.09.07
Sijainti: Pori, Finland.
Viestit: 82
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Heguli Näytä viesti
Itse tilasin tämän setin:

http://www.cros4wd.com/verkkokauppa/...oducts_id=1099

Tosin, tilasin sen suoraan Calminilta ja lähtee ensi viikolla laivaan. Hintaa paketille tuli 880e plus mitä maksan alveja tullissa. Pakko sanoa että erittäin asiallista palvelua ja tulen varmasti tilaamaan lisää osia sieltä! Cros4wd:ltä katoin myös mutta huhhuh mitkä katteet!
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 07.01.2011, 20:21
ruxu:n Avatar
ruxu ruxu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 14.04.09
Sijainti: Mäntsälä
Viestit: 252
Perusasetus

MutantRhino


Kun tuo soodapuhalluksen hinta-arvio alkoi olla lähes 1 000 € niin tein suunnitelmamuutoksen - ei Suskasta ole tarkoitus ikuinen tulla vaan kohtuullisin kustannuksin hyöty- ja hupiajoneuvo joten aloitetaan mätäkohtien paikkaus ja unohdetaan soodapuhallukset. Tänään tuli haettua helmapalkit 100 x 50 x 5 - vähän turhan paksuseinämäistä mutta kun Suutarilan Starkilla ei muuta ollut. Peltiä 0,75mm, 1mm ja 1,5mm pitikin sitten hakea kolmesta eri paikasta - siinä se aamupäivä menikin.

Kotiin palattuani olikin taas pihan lumityöt edessä ennen kuin pääsi tallihommiin. Alusta ulos pihalle pressun alle ja muut turhat romut tallista kellariin ja sen jälkeen Suskan koppa alas pukeilta ja kyljelleen huomista rälläköintiä ja hitsausta odottamaan.



Ajattelin että olisi paras ensin rälläköidä helmapalkille paikka ja laittaa se paikoilleen niin on ainakin yksi tukeva kohta mihin hitsata lattiapeltejä. Peräosan lattiassa on muutamia reikiä mutta taidan kyllä vaihtaa koko levyn. Katon katkaisu täytyy tehdä vasta kun peräpää on muuten hitsattu koska muuten kyllä koko peräpää leviää käsiin kun sisälokasuojat ovat aivan irti ulkopelleistä ja peräosan lattia lähes irti takaoven alakarmipalkista.
__________________
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
---- MutantRhino by www.SirRai.com ----
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Kaikki mikä kannattaa tehdä kannattaa tehdä hyvin - mutta vasta huomenna...
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään Suska 410 Ripe24 O/M/V Ajoneuvot 3 02.11.2009 22:09
Pieni Pajero projekti, hitaasti mutta epävarmasti. maraX Maasturiprojektit 2 03.02.2007 08:32
hitaasti hyvä tulee? hpotteri Tekniikka & Jutustelu 6 13.05.2006 14:55
M suska O/M/V Muut 7 04.03.2005 22:17
O SUSKA 410 TAI 413 O/M/V Muut 0 11.11.2004 21:33


Sivu luotu: 09:06 (GMT +2).