![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
Lainaus:
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Joskus akkuliikkeen setä mainitsi, että kannattaa ladata uudet akut käyttöönottaessa verkkovirtalaturilla täyteen, koska autojen laturit ei yleensä lataa niitä koskaan aivan täyteen asti (juurikin tuon, yleensä aavistuksen liian alhaisen latausjännitteen takia).
Noin uudet akuthan varmaan menee takuuseen, mutta kannattaa tosiaan tarkistaa myös ettei varausta huku sammuksissa tähtisumuihin. EDIT: Kävin joutessani, ja kun sattui olemaan vielä lämmin moottori, mittailemassa latausjännitteitä. B-moottorin tyhjäkäynnillä 61:n laturilla akusta mitattuna juuri käynnistettynä ~27,8V. Hieman kierroksia nostamalla pompsahti aavistuksen yli 28V. Kuormana mittauksen aikana oli vain huomio- ja mittariston valot. Viimeksi muokannut piipari : 28.12.2010 19:20 |
#3
|
||||
|
||||
![]()
luulin että kaikki auton omistajat tietää tuon? kuten myös senkin että auto kannattaa startata kytkinpohjassa käyntiin vaikka vaihde olisi vapaalla
__________________
Monien lähteiden mukaan elämä johtaa 100% varmuudella kuolemaan. Muistakaa pelätä kaikkea, älkää vahingossakaan erehtykö nauttimaan mistään. Ikinä. Milloinkaan. autot: TOYOTA HJ61, NISSAN KING CAB 4X4 2.5TDIC |
#4
|
||||
|
||||
![]()
menee vähän offtopikiksi mutta miksi auto kannattaa käynnistää kytkin pohjassa vaikka vaihde olisi vapaalla? enkä kysy tätä nyt vittuillakseni vaan ihan tosissani koska itse ainakin oppinut siihen tuon evon kanssa että ei koskaan kytkintä pohjaan startatessa koska se syö kampiakselin laakerointia tuossa minun mallissani ainakin...
|
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
en jouvva nyt selittää 'tarkemmin', kyllä te tiijätte jotka olette vähän enemmän ajaneet autolla, perus juttuja ![]()
__________________
Monien lähteiden mukaan elämä johtaa 100% varmuudella kuolemaan. Muistakaa pelätä kaikkea, älkää vahingossakaan erehtykö nauttimaan mistään. Ikinä. Milloinkaan. autot: TOYOTA HJ61, NISSAN KING CAB 4X4 2.5TDIC Viimeksi muokannut VonLeka : 29.12.2010 21:05 |
#6
|
||||
|
||||
![]()
okei no toi on kyllä hyvä pointti toi laatikko homma, pitääkin yrittää sit totutella erilaisiin käynnistys tyyleihin noiden autojen kanssa
![]() ![]() |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Ot:
Kerrampa käynnistin auton vaihde vapaalla, kytkin pohjassa (niinkuin aina) hetken kuluttua nostin kytkimen, vaihde edelleen vapaalla, meinasi auto hypätä katoksen seinään! Salamana kytkintä pohjaan ja muutaman kerran uudestaan kytkintä kokeillen, kunnes jaksoi käydä vapaalla. Sitten pakilla katoksesta tielle ja työpaikkaa kohti neliskanttisilla renkailla. Autona Uno Fire 1.0 ja pakkasta -48 astetta. ![]()
__________________
-Jyrki- Tietä käyden tien on vanki
Vapaa on vain umpihanki (A.H.) |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Ihan en tajua tätä logiikkaa, eli miten kampiakselin laakerointi ei kestä starttaamista kytkin pohjassa. Toki kytkin "kiinni" vääntövärähtelysysteemiin tulee mukaan kytkin ja osa vaihteistoa (vaihde vapaalla). Mutta kyllä sen moottorin pitää tulla toimeen omillaan.
__________________
Tumpula Racing Team |
#9
|
|||
|
|||
![]()
Kampiakselin päittäislaakeroinnille tulee paine eikä voitelu vielä toimi kunnolla.Syö laakerointia joka vehkeessä,koneesta (ja tietenkin kytkinasetelman jäykkyydestä) sitten kiinni kauanko sitä kestää.
Mutta kaikista manuaalivaihteisen moottoreista joita on tullut aukaistua on päittäislaakerit olleet silminnähden kuluneemmat kytkimen puolelta. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Hiluxin latausjännite? | js79 | Tekniikka & Jutustelu | 61 | 22.07.2015 08:34 |
kinkg cap latausjännite | Rekisteröimätön | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 05.10.2009 13:18 |
Paljonko BJ-40:n latausjännite? | p3ku | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 09.02.2006 22:36 |