![]() |
HJ-61:sen latausjännite?
Paljonko muilla on 61:sen latausjännite? Oma lataa vain 27,4V eikä oikein riitä pitämään akkuja täynnä tämmösillä pakkasilla. Onko jännitteensäädin paskana vai onko tehdas asettenut jännitteen noin alas? Virtaa kyllä riittää eli itse laturissa ei ole mitään vikaa.
|
Ihan normaalilta kuulostaa.Mitä laitteita on virtaa syömässä ettei lataus riitä pitämään akkuja vireessä?
|
Ei ole mitään kummempia laitteita. Lyijyakut ei vaan lataudu noin alhaisella jännitteellä täyteen. Pitäshän sen olla ainakin 28,8V kylmänä enemmänkin.
Lainaus:
Sitä vaan meinasin että onko tuo alhainen jännite laturin vika vai ominaisuus. Eli kannattaako hakea Tojotalta uus laturi vai ei. Moponetin jännitteensäätimet voidaan tässä tapauksessa unohtaa. |
...ja akut oli kunnossa?
|
kyllähän toi nyt siltä kuullostais että kannattaa varmaan ajaa lähimpään akkuliikkeeseen ja pyytää vaikka testaamaan ne akut, niillä pitäisi kyllä olla laitteet millä näkee parissa minuutissa että onko ne ehjät vai ei...
|
Lainaus:
|
Lainaus:
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Väännä virrat pois, ota kenkä irti akusta ja virtamittari väliin. Mulla oli vuotovirtaa 0,3A ja se riitti "seisokin" aikana purkamaan vanhoja akkuja. Laitoin päävirtakatkaisimen eikä enää ongelmia.
|
Lainaus:
|
Lainaus:
Noin uudet akuthan varmaan menee takuuseen, mutta kannattaa tosiaan tarkistaa myös ettei varausta huku sammuksissa tähtisumuihin. EDIT: Kävin joutessani, ja kun sattui olemaan vielä lämmin moottori, mittailemassa latausjännitteitä. B-moottorin tyhjäkäynnillä 61:n laturilla akusta mitattuna juuri käynnistettynä ~27,8V. Hieman kierroksia nostamalla pompsahti aavistuksen yli 28V. Kuormana mittauksen aikana oli vain huomio- ja mittariston valot. |
Lainaus:
Alunperin mua vaan kiinnosti tietää mitä muitten 61:set lataa, ettei turhaan käy ostamassa uutta laturia jos siinäkin on noin alhainen latausjännite. |
Pitihän tuo käydä mittaamassa, omassa 61:ssä 28,3V, eipä ole ollu ongelmia vaikka työmatkaa ei ole ku viis kilsaa, ei ole ylimääräsiä tarttenut latailla.
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
en jouvva nyt selittää 'tarkemmin', kyllä te tiijätte jotka olette vähän enemmän ajaneet autolla, perus juttuja ;) |
okei no toi on kyllä hyvä pointti toi laatikko homma, pitääkin yrittää sit totutella erilaisiin käynnistys tyyleihin noiden autojen kanssa:D ja kyllä mäki oon autoilla ajellu useemman vuoden mut kato aina oppii jotain uutta;)
|
Ot:
Kerrampa käynnistin auton vaihde vapaalla, kytkin pohjassa (niinkuin aina) hetken kuluttua nostin kytkimen, vaihde edelleen vapaalla, meinasi auto hypätä katoksen seinään! Salamana kytkintä pohjaan ja muutaman kerran uudestaan kytkintä kokeillen, kunnes jaksoi käydä vapaalla. Sitten pakilla katoksesta tielle ja työpaikkaa kohti neliskanttisilla renkailla. Autona Uno Fire 1.0 ja pakkasta -48 astetta. :) |
Lainaus:
|
Kampiakselin päittäislaakeroinnille tulee paine eikä voitelu vielä toimi kunnolla.Syö laakerointia joka vehkeessä,koneesta (ja tietenkin kytkinasetelman jäykkyydestä) sitten kiinni kauanko sitä kestää.
Mutta kaikista manuaalivaihteisen moottoreista joita on tullut aukaistua on päittäislaakerit olleet silminnähden kuluneemmat kytkimen puolelta. |
Esim jenkkispekin manuaalivaihteiset auto käynnistyy vasta kun kytkin on pohjassa. Nekun on muuten niin tyhmiä että starttaisivat vaihdepäällä
|
HJ-61 -88, lataa 28,4 Volttia
|
Pitääkö "herättää" laturi monottamalla pikkasen että saa ton yli 28v
vai tuleeko suoraan tyhjäkäynnillä? |
Sivu luotu: 17:59 (GMT +2). |