Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
Vanha 22.12.2010, 12:00
Koivunoksa:n Avatar
Koivunoksa Koivunoksa ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++

Rekisteröitynyt: 06.04.10
Sijainti: Suomussalmi
Perusasetus

Nyt apuja

No niin. Ei saa ottaa nyt minun kommentteja henkilökohtaisesti mutta ei hyvä. Olen nimittäin rakentanut itse kaksi tela konetta nuista traktorin renkaista joten on jonkin moinen komekus nuista.

- Ensinnäkin olisi kannattanut laittaa vanhan traktorin ns ristikudos rengas. kestää huomattavasti pidempään. Kun nimittäin nuo vyörunko renkaat murtuu melko helposti. (kestää noin 1 vuoden) tuossa hommassa.

-Toiseksi kannattaa laittaa ns telan sisälle ohjari rautoja kun menettelee se aluksi ilman ja tuntuu että ei se niitä tarvi mutta kun olet ajanut sillä jonkin kuudauden niin alkaa nuo ns telat pehmetä ja ne ei sitten enää pysy päällä. (kokemus osoittanut)

- Jos tarkoitus tehdä normaaleilla auton jarruilla kääntö. Niin pitää laittaa jarrunesteelle lauhdutin. (kiehuu nesteet ja muutaman tunnin ajon älkeen (paljon käännoksiä jos luvassa)

-Koita saada painopiste mahdollisimman alas. Nuilla teloilla nimittäin pääsee vaikka mihin. Eli nousee pidon puolesta vaikka puuhun jos vain oksat kestää. Mutta keulii yli. Tai sitten heittää sivulle nurin koko vehkeen.

-Eli matala, leveä, painopiste alas. ja jäähdytin jarrunesteelle. Niin hyvä tuee

Onnea keksinnölle!! Toivottavasti on jotain apuja vinkeistä. Itsekkin telakoneisiin hurahtaneena, olen oikein otettu kun muutkin jaksaa tehdä sen kokonaa itse eikä aina käytä niin laurilan romusta saatavia Bankun teloja (ihan liian helppo)

Tuossa pari kuvaa

Click image for larger version

Name:	Kuva213.jpg
Views:	2034
Size:	97,8 Kt
ID:	16262

Click image for larger version

Name:	Kuva209.jpg
Views:	1956
Size:	95,7 Kt
ID:	16263

Viimeksi muokannut Koivunoksa : 22.12.2010 12:03
Vastaa lainaten

Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)

Pikalinkit

Sivu luotu: 08:54 (GMT +2).