Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 28.02.2010, 18:46
rokkitane rokkitane ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.04.05
Sijainti: Kajaani
Viestit: 84
Perusasetus

Ei saakeli, tämähän voi toimia. Tässä vastaavaa löyty tuubista:
http://www.youtube.com/watch?v=PhShU...eature=related

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 28.02.2010, 19:23
samisami2:n Avatar
samisami2 samisami2 ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.12.04
Sijainti: Vilppula, Finland.
Viestit: 3.891
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja rokkitane Näytä viesti
Ei saakeli, tämähän voi toimia. Tässä vastaavaa löyty tuubista:
http://www.youtube.com/watch?v=PhShU...eature=related
Aika tyhmästi tuossa kaasupoljin ja jalka uloimpana osana
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 28.02.2010, 21:38
Nostokurki:n Avatar
Nostokurki Nostokurki ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 20.09.09
Sijainti: Siilinjärvi, pohjois-savo, Suomi
Viestit: 1.310
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja rokkitane Näytä viesti
Ei saakeli, tämähän voi toimia. Tässä vastaavaa löyty tuubista:
http://www.youtube.com/watch?v=PhShU...eature=related
tossa näyttäs olevan paripyörät telamattojen sisällä, ei yhtään pöllömpi idea! ei välttämättä tarvitse edes aukoa raktorinrenkaista sivuja. Kai. Ehkä.
__________________
Kuka muka on niin laiska, että jättää lauseen ke
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 01.03.2010, 10:43
La tuskaa La tuskaa ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 28.06.08
Sijainti: Raahe
Viestit: 556
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja rokkitane Näytä viesti
Ei saakeli, tämähän voi toimia. Tässä vastaavaa löyty tuubista:
http://www.youtube.com/watch?v=PhShU...eature=related
Joo toi se just olikin mikä antoi idean traktorin kumista.
Voihan se talvella olla jäykkä.

Ja ihan varmasti tarvii kylet leikata eihan sitä mikään paina kasaan jos siinä on kylet paikoillaan ja voi olla vähän kantikasta kyytiäkin

Noi mun kumit on sen verran kapeet ettei mahu oleen tupla pyörät. muuten olisin laittanut kyllä
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 07.03.2010, 19:32
~BJ40~:n Avatar
~BJ40~ ~BJ40~ ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 01.10.05
Sijainti: Virolahti, Finland.
Viestit: 186
Question

Onks tää edenny..?
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 08.03.2010, 11:56
La tuskaa La tuskaa ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 28.06.08
Sijainti: Raahe
Viestit: 556
Perusasetus

Alkaa häitten H hetki oleen nin liki että menee kaikki aika siihen. Mutta jospa se ens viikolla alkais taas eteneen tääkin homma.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 01.12.2010, 21:00
La tuskaa La tuskaa ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 28.06.08
Sijainti: Raahe
Viestit: 556
Perusasetus

No niin nyt on härveli edennyt hitaasti mutta varmasti. Pikkasen otettiin takapakkia ku vaihdettiin tekniikka. Eli nyt moottorina toimii renaultin 1.4 kone ja sen vaihteisto on kanssa. Moottori tulee pitkittäin keulalle. Tällä motin vaihdolla sain 15cm lyhyemmäksi keula ylitystä. Tänään sain etuakselin heftiin ja pikkasen siinä telaa jo mallattiinkin. Pitäis taka akselin toinen vetari viedä sorvarille että se lyhentäis sen oikeaan mittaansa. Vois mallailla telaa toisellekkin puolelle.
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	Kuva0273.jpg‎
Views:	907
Size:	94,4 Kt
ID:	15952   Click image for larger version

Name:	Kuva0274.jpg‎
Views:	824
Size:	95,6 Kt
ID:	15953   Click image for larger version

Name:	Kuva0276.jpg‎
Views:	1521
Size:	95,7 Kt
ID:	15954   Click image for larger version

Name:	Kuva0277.jpg‎
Views:	951
Size:	94,9 Kt
ID:	15955  
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 22.12.2010, 12:00
Koivunoksa:n Avatar
Koivunoksa Koivunoksa ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 06.04.10
Sijainti: Suomussalmi
Viestit: 300
Perusasetus

Nyt apuja


No niin. Ei saa ottaa nyt minun kommentteja henkilökohtaisesti mutta ei hyvä. Olen nimittäin rakentanut itse kaksi tela konetta nuista traktorin renkaista joten on jonkin moinen komekus nuista.

- Ensinnäkin olisi kannattanut laittaa vanhan traktorin ns ristikudos rengas. kestää huomattavasti pidempään. Kun nimittäin nuo vyörunko renkaat murtuu melko helposti. (kestää noin 1 vuoden) tuossa hommassa.

-Toiseksi kannattaa laittaa ns telan sisälle ohjari rautoja kun menettelee se aluksi ilman ja tuntuu että ei se niitä tarvi mutta kun olet ajanut sillä jonkin kuudauden niin alkaa nuo ns telat pehmetä ja ne ei sitten enää pysy päällä. (kokemus osoittanut)

- Jos tarkoitus tehdä normaaleilla auton jarruilla kääntö. Niin pitää laittaa jarrunesteelle lauhdutin. (kiehuu nesteet ja muutaman tunnin ajon älkeen (paljon käännoksiä jos luvassa)

-Koita saada painopiste mahdollisimman alas. Nuilla teloilla nimittäin pääsee vaikka mihin. Eli nousee pidon puolesta vaikka puuhun jos vain oksat kestää. Mutta keulii yli. Tai sitten heittää sivulle nurin koko vehkeen.

-Eli matala, leveä, painopiste alas. ja jäähdytin jarrunesteelle. Niin hyvä tuee

Onnea keksinnölle!! Toivottavasti on jotain apuja vinkeistä. Itsekkin telakoneisiin hurahtaneena, olen oikein otettu kun muutkin jaksaa tehdä sen kokonaa itse eikä aina käytä niin laurilan romusta saatavia Bankun teloja (ihan liian helppo)

Tuossa pari kuvaa

Click image for larger version

Name:	Kuva213.jpg
Views:	2032
Size:	97,8 Kt
ID:	16262

Click image for larger version

Name:	Kuva209.jpg
Views:	1953
Size:	95,7 Kt
ID:	16263

Viimeksi muokannut Koivunoksa : 22.12.2010 12:03
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 11.01.2016, 20:16
Easy Rider Easy Rider ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 29.10.14
Sijainti: Espoo, Suomi
Viestit: 73
Perusasetus

Onkos tämmöinen vuosien takainen projekti nykyään elossa?

Oma Lada-konversio on jo palvellut seitsemisen vuotta.

https://www.youtube.com/watch?v=I4LhrE2EDrI

https://www.youtube.com/watch?v=Q2y__wMT1o4

https://www.youtube.com/watch?v=YpzIQbqcutc

2010 ja 2015 Koneviestissä löytyy kuvat.

________________________________________________

Nyt kaavailen telakopotinta tällaisella vs-ratkaisulla:

Click image for larger version

Name:	telaohjaus3.png
Views:	423
Size:	12,3 Kt
ID:	66953

Etuja:

-Ohjaus juoheaa.
-Hyd.öljyt ei kuumene suorilla ajellen, kuten täyshydraulivoimansiirrossa.
-Pyörii paikallaan.
-Voi käyttää kierrätyshydrauliosia, kun ei kaikkea tarvitse pareittain.

Miinuksia:

-Perien tasausrattaat lujilla.
-Ohjaus toimii takaraivon mukaan peruuttaessa väärinpäin. ?

Perien kestoa ajatellen koneesta pitää tehdä hyvin pieni ja kevyt. Se on muutenkin päämääränä, pakettiautoon sopiva. Hyötyajoon ei tarvis saada. Pikkurattaiden laakereita voi joutua tekemään ja öljynkiertoa suihkuineen.

Kahta identtistä erillisjousitetun lukotonta perää ja hydraulikimpuloita ois tarvis saada. Voimalaitoskin vielä arvoitus, ehkä kiinanmönkijän pata. Saa mokomia tarjota yv-postilootaan.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit


Sivu luotu: 09:25 (GMT +2).