![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Ei saakeli, tämähän voi toimia. Tässä vastaavaa löyty tuubista: http://www.youtube.com/watch?v=PhShU...eature=related
|
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() |
#3
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
Kuka muka on niin laiska, että jättää lauseen ke |
#4
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Voihan se talvella olla jäykkä. Ja ihan varmasti tarvii kylet leikata eihan sitä mikään paina kasaan jos siinä on kylet paikoillaan ja voi olla vähän kantikasta kyytiäkin ![]() Noi mun kumit on sen verran kapeet ettei mahu oleen tupla pyörät. muuten olisin laittanut kyllä |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Onks tää edenny..?
|
#6
|
|||
|
|||
![]()
Alkaa häitten H hetki oleen nin liki että menee kaikki aika siihen. Mutta jospa se ens viikolla alkais taas eteneen tääkin homma.
|
#7
|
|||
|
|||
![]()
No niin nyt on härveli edennyt hitaasti mutta varmasti. Pikkasen otettiin takapakkia ku vaihdettiin tekniikka. Eli nyt moottorina toimii renaultin 1.4 kone ja sen vaihteisto on kanssa. Moottori tulee pitkittäin keulalle. Tällä motin vaihdolla sain 15cm lyhyemmäksi keula ylitystä. Tänään sain etuakselin heftiin ja pikkasen siinä telaa jo mallattiinkin. Pitäis taka akselin toinen vetari viedä sorvarille että se lyhentäis sen oikeaan mittaansa. Vois mallailla telaa toisellekkin puolelle.
|
#8
|
||||
|
||||
![]() Nyt apuja
No niin.
![]() ![]() ![]() - Ensinnäkin olisi kannattanut laittaa vanhan traktorin ns ristikudos rengas. kestää huomattavasti pidempään. Kun nimittäin nuo vyörunko renkaat murtuu melko helposti. (kestää noin 1 vuoden) tuossa hommassa. -Toiseksi kannattaa laittaa ns telan sisälle ohjari rautoja kun menettelee se aluksi ilman ja tuntuu että ei se niitä tarvi mutta kun olet ajanut sillä jonkin kuudauden niin alkaa nuo ns telat pehmetä ja ne ei sitten enää pysy päällä. (kokemus osoittanut) - Jos tarkoitus tehdä normaaleilla auton jarruilla kääntö. Niin pitää laittaa jarrunesteelle lauhdutin. (kiehuu nesteet ja muutaman tunnin ajon älkeen (paljon käännoksiä jos luvassa) -Koita saada painopiste mahdollisimman alas. Nuilla teloilla nimittäin pääsee vaikka mihin. Eli nousee pidon puolesta vaikka puuhun jos vain oksat kestää. Mutta keulii yli. Tai sitten heittää sivulle nurin koko vehkeen. -Eli matala, leveä, painopiste alas. ja jäähdytin jarrunesteelle. Niin hyvä tuee Onnea keksinnölle!! Toivottavasti on jotain apuja vinkeistä. Itsekkin telakoneisiin hurahtaneena, olen oikein otettu kun muutkin jaksaa tehdä sen kokonaa itse eikä aina käytä niin laurilan romusta saatavia Bankun teloja (ihan liian helppo) ![]() Tuossa pari kuvaa Viimeksi muokannut Koivunoksa : 22.12.2010 12:03 |
#9
|
|||
|
|||
![]()
Onkos tämmöinen vuosien takainen projekti nykyään elossa?
Oma Lada-konversio on jo palvellut seitsemisen vuotta. https://www.youtube.com/watch?v=I4LhrE2EDrI https://www.youtube.com/watch?v=Q2y__wMT1o4 https://www.youtube.com/watch?v=YpzIQbqcutc 2010 ja 2015 Koneviestissä löytyy kuvat. ________________________________________________ Nyt kaavailen telakopotinta tällaisella vs-ratkaisulla: Etuja: -Ohjaus juoheaa. -Hyd.öljyt ei kuumene suorilla ajellen, kuten täyshydraulivoimansiirrossa. -Pyörii paikallaan. -Voi käyttää kierrätyshydrauliosia, kun ei kaikkea tarvitse pareittain. Miinuksia: -Perien tasausrattaat lujilla. -Ohjaus toimii takaraivon mukaan peruuttaessa väärinpäin. ? Perien kestoa ajatellen koneesta pitää tehdä hyvin pieni ja kevyt. Se on muutenkin päämääränä, pakettiautoon sopiva. Hyötyajoon ei tarvis saada. Pikkurattaiden laakereita voi joutua tekemään ja öljynkiertoa suihkuineen. Kahta identtistä erillisjousitetun lukotonta perää ja hydraulikimpuloita ois tarvis saada. Voimalaitoskin vielä arvoitus, ehkä kiinanmönkijän pata. Saa mokomia tarjota yv-postilootaan. |