Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 09.12.2010, 20:38
Glutton:n Avatar
Glutton Glutton ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 18.01.05
Sijainti: Sodankylä, Suomi
Viestit: 1.260
Blog Entries: 1
Perusasetus

niin no mietin niitä tuon testaajan oikeita 4 vetoja jos tuo rata on niille haastava ja yhtä äkkiä sen ajaa jollain yks vetoisella maasturin kuvatuksella läpi...

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 09.12.2010, 21:10
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

piti ihan viestiä laittaa tuohon juttuun, saa nähdä julkaistaanko

-BryGgi
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 09.12.2010, 21:22
Palex:n Avatar
Palex Palex ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.07.05
Sijainti: Lahti
Viestit: 3.272
Perusasetus

No olihan kyllä varsinainen maastorata. Tuonhan nyt ajaa läpi lähestulkoon autolla kuin autolla
__________________
-Pauli-
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 09.12.2010, 21:48
AtteL:n Avatar
AtteL AtteL ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 15.03.08
Sijainti: VALKEALA(kouvola)
Viestit: 850
Perusasetus

Tuo oli esittelyssä nelosen Start-ohjelmassa jossa kehuttiin sen maasto-ominaisuuksia!
__________________
KYM
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 09.12.2010, 21:52
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.076
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Palex Näytä viesti
No olihan kyllä varsinainen maastorata. Tuonhan nyt ajaa läpi lähestulkoon autolla kuin autolla
http://www.iltasanomat.fi/videot/Lan...351411976.html

Joo-o, taitas tulla perus etuveto-samara samoja jälkiä ja menis ehkä pidemmällekkin.
http://www.youtube.com/watch?v=JsZELdNdGGw
http://www.youtube.com/watch?v=FjGO5...eature=related
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 09.12.2010, 22:00
HRD:n Avatar
HRD HRD ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 07.03.07
Sijainti: Hyvinkää, Finland.
Viestit: 1.602
Perusasetus

Kaikkea ne keksiikin tehdä "maasturille" kulutuksen pienentämisen nimissä. Sitä myös kehuivat start ohjelmassa.
Täähän on melkeen uus kubelwagen
__________________
Juho Haapakorpi
Kaukas 4x4'n ski
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 09.12.2010, 22:03
silimat:n Avatar
silimat silimat ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 18.08.10
Sijainti: Pieksämäki
Viestit: 65
Perusasetus

Eikös ne samat toimittajat tee starttia, kun kirjottaa iltasanomiin.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 10.12.2010, 00:18
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.255
Perusasetus

Tervetuloa brändien mnaailmaan

Etuvetoinen maasturi.
Alkoholiton olut.
Kevyt lenkki.

????

No eipä tuo varmaan huonompi ole kuin se kitkamukamasnelivetojossajärjestelmäannosteleejuur ioikeanmäärän voimaa taka-akselille.Eipä silläkään pitkälle pötkitä.
Ja ompahan vähemmän rikkoontuvia osia,eli niiltäkin osin vähentää ylläpitokuluja.

Mutta tosiaan joku etuveto,tai peruslada,tai joku jenkkifarmi pieksee tuon ja muut kaltaisensa mennentullen...Ja kuplat rättärit ym. varsinkin.

Mitäs muuta...

No helppo korottaa,senkun napoo jääkiekkoja etukehdon väliin ja pistää tiukempaa vieteriä taakse,ei tarvi miettiä kardaanikulmia.

Ja nelivedonhan tuosta saa lisäämällä toisen konepaketin takapaksiin...tuplaantuu ne tehotkin samalla,ja jos on automaatti niin sekin on varmaan variaattori niin on aina sopivat pykälät.

Mutta hieno peli Joku 80´luvun terceli rupesi juuri tuntumaan ihan hardcore laitteelta olihan siinä sentään jopa ryömintä pykälä...
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 10.12.2010, 19:56
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja silimat Näytä viesti
Eikös ne samat toimittajat tee starttia, kun kirjottaa iltasanomiin.
Saattaa ollakin - ja Startti on todennäköisesti huonoin auto- ohjelma ikinä Jannut testaa jotain +300hv takavetosporttia, uskaltautuvat ottamaan ESP:n pois päältä, se vähän sutaisee mutkassa ja sladittaa. No siitä sitten heti hiljentämään ja ihmettelemään, että eihän näin tehokasta autoa kukaan oikein tartte, ja aika vaarallinenkin on kun tälleen sutii. Parempi pitää luistonesto koko ajan päällä.

Voi perkele mitä pellejä ovat siinä ohjelmassa
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 09.12.2010, 23:51
solihull solihull ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 26.02.06
Sijainti: Koti
Viestit: 1.166
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
No, nykykansa on vieraantunut maastoautoista pahasti. Ja mitä sillä on väliä, jos eivät sellaisia edes tarvitse.

Tuli vain mieleeni etuvetoisista ja Samaroista, että ei ole huono menijä sekään.
Itse taas ajoin lähes 10 vuotta 305 farmaripösöllä. Tämä pikkudieseli koki ja näki sellaisia paikkoja matkansa varrella ettei voinut kuvitella, että niissä olisi henkilöautolla käyty. Kerrassaan kova menijä 24 cm maavaralla, hyvillä joustoilla ja tiheällä laatikolla. Ja auto oli kuitenkin sen verran kevyt, että eteni huomattavasti hienommin esim. kelirikkoisilla ja viimeisten lumien ja hankien metsäteillä kuin kaksitonnia painavat maasturit. Ja jos jäi kiinni, niin keveydestä johtuen, sen sai aina omin voimin irti. Ja jo silloin huomasi pitkien joustojen merkityksen, sillä joustoahan pösöstä löytyi ulos ja sisään. No, tunnustettakoot että pieni korotus oli tehty...

Jos tällaisia perin yksinkertaisia ja korkeita perusautoja vielä valmistettaisiin, ei citymaastureita olisi koskaan tarvinnut edes keksiä.

TT
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 10.12.2010, 08:51
ankkuli ankkuli ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.11.08
Sijainti: Hyvinge
Viestit: 160
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja solihull Näytä viesti
Jos tällaisia perin yksinkertaisia ja korkeita perusautoja vielä valmistettaisiin, ei citymaastureita olisi koskaan tarvinnut edes keksiä.
TT
Niinpä, 80-luvun lopusta lähtien alustat ja autot muutenkin on madaltunu, renkaat leventyny ja paino lisääntyny, kunnes "tavallinen perheauto" muuttui normikäyttöön jossei täysin kelvottomaksi niin ainakin hiukan hankalaksi. Kuluttajat keksivät tämän, ja alkoivat ostaa maastureita, ja hetken päästä maasturin omistaminen oli "hienoa". Maasturi oli kuitenkin kolho, hankala ja hidas ja vähän maalaisen oloinen, joten sitä piti keventää, leventää ja kiillottaa. Ja kun ei sillä kuitenkaan kukaan maastossa aja, niin pian saattoi pudottaa jakovaihteistot ja seuraavassa vaiheessa nelivedotkin pois.

Autotehtaillehan tämä sopii, kun "maasto"autosta voi pyytää reilusti lisähintaa, vaikka tekniikaltaan se olisikin vain korotettu perhefarmari.

Mikä 2wd-Land Roverissa on varmasti hyvä oivallus, on se, että kaksivetoisenkin etenemiskykyä voi, ja kannattaa parantaa sitä varten mietityllä luistonestolla ja tasauspyörästön aktiivisilla lukituksilla. Aika surkeaa on seurata vetoluistonestolla varustetun auton hyytymistä olemattomaan mäkeen kun luistonesto leikkaa tehoa pysähdyksiin asti, vaikka kitka pienen luiston keralla riittäisi etenemiseen hyvin. Joskus semmoista autoa ajellessa tulee mieleen, että onkohan luistoneston ohjelmoinut insinörtti koskaan liikkunut muulla kuin metrolla tai hissillä...

Viimeksi muokannut ankkuli : 10.12.2010 10:19 Perustelu: malli korjattu
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
land rover freelander kokemuksia? henteri Tekniikka & Jutustelu 30 05.10.2018 19:23
Kokemuksia! Land rover FreeLander 2005 Nipa Chit-Chat 7 25.02.2011 20:08
LAND ROVER FREELANDER 1.8i neli-isi Tekniikka & Jutustelu 1 09.12.2007 19:02
land Rover freelander Maastorauta Chit-Chat 3 05.10.2005 07:26
Land Rover freelander 1.8i Tekniikka & Jutustelu 2 06.01.2005 21:52


Sivu luotu: 00:28 (GMT +2).