![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() tottahan se on että eihän etuvetoautoa ole tehty siihen marginaaliporukkaan joka täällä palstalla liikkuu. Moniko pakasta vedetty "maasturi" kelpaisi noille reiteille joilla tämä porukka keskimäärin ajelee? Jolu puhui asken 2wd defenderistä, ei sellaista ole tehty ikinä! Luin jostakin dokumentin jossa sjoivat rättäreillä (citikka) tosi pitkää safaria afrikan erämailla net kai oli suht vakioautoja, niissähän on aikas hyvät joustot ja nelivetoa liene tehty lainkaan! Ei kovallamaalla kulkee tuollainen mutta turhahan sillä on mihinkään rymyryhmään lahteä suonpersauksia kiertelemään.
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Toyotan RAV4:sta on saanut aina(?) myös etuvetoisena, samoin kuin ainakin hyundain santa fe. Eli ei tämä etuvetoinen maastoauto ole mikään uusi juttu, land rover on vaan taitavasti sen markkinoinut. Varmasti löytyy kansalaisia joiden mielestä tämä uusi freelanderi on oikeasti hieno juttu
![]()
__________________
Harbor Cruisers |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Ei noilla City "Maastureiden" maasto-ominaisuuksilla ole mitään merkitystä. Se porukka joka niitä ostaa koska tarvitsee "maastoautoa" ajelee tuskin koskaan tiealueen ulkopuolella, silloinkin korkeintaan nurmikolla.
Tärkein peruste lienee paperilla ![]() |
#4
|
||||
|
||||
![]()
No perkele...
Olishan tuo edelleen patenttijuttu mennä tuollaisen porukan mukaan jollain samaralla ja selvittää nuo "syvät vesihaudat" silläkin.. Mahtais siinä tuotekehityksen poijjaat joutua kaivamaan sitä kuuluisaa rasvattua narua. Se vain on surkeaa, että tuollaisen lelun ostajakunta ainakin Suomessa harvemmin vierailee kolkoilla radoilla.. Mutta sitäkin helpommin juuttuu keskitalven lumipyryyn tuolla tekniikan ihmeellään. Ei mahda naamaa isommasti naurattaa, kun vetäviä pyöriä ei kerta kaikkiaan löydy kuin toisesta päästä autoa, kun tositarve olis neljälle raapivalle nakille. Ja ei sen tarvi olla tosiaankaan lunta kummempaa ihmettä, kun siinä tulee hankaluuksia. Ja mihin hintaan???? Nelkytviis tonnia... Sillähän saa jo käytetyn 120sen Lankun.. Puhumattakaan sitten näistä meitin leluista ![]() |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Varmaan tosta Freelanderista löytyy joku maaginen kirjainyhdistelmä, jolla on korvattu puuttuvat vetävät pyörät.(esim. V4WD - virtual 4wd)
![]()
__________________
- missing operating system - |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Yllättävää, miten pitkälle saa jonkun 240 volvon tai vanhan taksimersun ajettua jumiin. Takavuosina, kun kavereilla oli vielä halpoja autoja, tuli tuotakin kokeiltua. Samoin 99 saappi eteni hyvin ohrottia. Taitavaa ja armotonta kuskia siihen toki tarvittiin (ei siis minua, itse tyydyin vinssaamaan sankarit hakkuuaukealta).
|
#7
|
||||
|
||||
![]()
Tämä Land Roverin 2-vetomallihan ei ole tehtaan oma valinta, vaan maailmanparantajien pakottama. Kun kaikkien autotehtaiden pitää päästä tiettyyn tasoon päästöissä, joutuu esimerkiksi tällainen merkki, kuin Land Rover tekemään tällaisen polttoaineen säästömallin.
Tämä tavallaan vääristää tilastoja, kun tehtaan kaikkien mallien yhdistetty CO2 arvo pitää saada tietylle tasolle, huomioimatta tuotantomääriä käyttötarkoitusta. ( Defender mielessä) Onhan ihan eri asia tupruttaako esimerkiksi automalli X 200g/100km kertaa 10000 autoa, vastaan automalli Y 100g/100km CO2:sta kertaa 5000000 autoa. tuolla nykymallilla pakotetaan tällaiset erikoistuneet tehtaan tekemään samaa massapaskaa kuin kaikki muutkin, jotta saataisiin kauniita lukuja. Ja maailma pelastuu... Autosta sen verran että siitä ehkä tulee hybrimalli jossa takavedon hoitaa sähkö ja etuvedon polttoainemoottori. Ja aikaharva valmistaja tohtii ilmoittaa nykyautoille kahluusyvyyttä (vaikka sillä voisikin kahlata, vaikka ei olis tarkoitettukaan) Englannissahan on vanhoilla kyläteillä näitä ford:eja, kahluupaikkoja, ei ole joka puroon viitsitty tehdä siltoja. Takavetoista (oikeaa) Land Roveria on tehty aikoinaan johonkin spesiaalihommaan, Defeä tietääkseni ei. Siis ilman etuvetoa.
__________________
-Jyrki- Tietä käyden tien on vanki
Vapaa on vain umpihanki (A.H.) |
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Tuollainen: http://www.youtube.com/watch?v=8W4uizG7to0 http://www.youtube.com/watch?v=5wFr1MLxdr4 lisäksi tehty nelivetosysteemiä käsittääkseni jälkiasennuksena. http://www.youtube.com/watch?v=TfcQ-7hIuOQ Tuossa vastaava Rellu sinpar nelivedolla: http://www.dailymotion.com/video/xcn...ge-avec-4_auto Tiedä pääseekö tuolla mihinkään, mutta satavarmasti hauskaa. Rättäri kyllä vakionakin hyvä etenijä. Olihan suunnittelukriteereinä mm. mahdollisuus ajaa kynnöspeltoa tiu munia penkillä, joita ei tietenkään saanut hajota. Eteniminen tässä perustuu keveyteen ja loistavaan, pehmeään alustaan, jossa rengas pysyy maassa, sekä moottoriin joka ei mahdollista sutitusta (ei riitä teho)
__________________
-Jyrki- Tietä käyden tien on vanki
Vapaa on vain umpihanki (A.H.) Viimeksi muokannut ZeiZei : 10.12.2010 18:44 |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
land rover freelander kokemuksia? | henteri | Tekniikka & Jutustelu | 30 | 05.10.2018 19:23 |
Kokemuksia! Land rover FreeLander 2005 | Nipa | Chit-Chat | 7 | 25.02.2011 20:08 |
LAND ROVER FREELANDER 1.8i | neli-isi | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 09.12.2007 19:02 |
land Rover freelander | Maastorauta | Chit-Chat | 3 | 05.10.2005 07:26 |
Land Rover freelander 1.8i | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 06.01.2005 21:52 |