Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 10.12.2010, 09:56
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

tottahan se on että eihän etuvetoautoa ole tehty siihen marginaaliporukkaan joka täällä palstalla liikkuu. Moniko pakasta vedetty "maasturi" kelpaisi noille reiteille joilla tämä porukka keskimäärin ajelee?

Jolu puhui asken 2wd defenderistä, ei sellaista ole tehty ikinä!

Luin jostakin dokumentin jossa sjoivat rättäreillä (citikka) tosi pitkää safaria afrikan erämailla net kai oli suht vakioautoja, niissähän on aikas hyvät joustot ja nelivetoa liene tehty lainkaan! Ei kovallamaalla kulkee tuollainen mutta turhahan sillä on mihinkään rymyryhmään lahteä suonpersauksia kiertelemään.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 10.12.2010, 10:24
baxxter:n Avatar
baxxter baxxter ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.06.03
Sijainti: PAiMiO, Finland.
Viestit: 4.285
Perusasetus

Toyotan RAV4:sta on saanut aina(?) myös etuvetoisena, samoin kuin ainakin hyundain santa fe. Eli ei tämä etuvetoinen maastoauto ole mikään uusi juttu, land rover on vaan taitavasti sen markkinoinut. Varmasti löytyy kansalaisia joiden mielestä tämä uusi freelanderi on oikeasti hieno juttu
__________________
Harbor Cruisers
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 10.12.2010, 10:26
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Ei noilla City "Maastureiden" maasto-ominaisuuksilla ole mitään merkitystä. Se porukka joka niitä ostaa koska tarvitsee "maastoautoa" ajelee tuskin koskaan tiealueen ulkopuolella, silloinkin korkeintaan nurmikolla.

Tärkein peruste lienee paperilla Max vetomassa tai sitten naapurikateuden ylläpitäminen.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 10.12.2010, 13:23
Nalle:n Avatar
Nalle Nalle ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 16.12.03
Sijainti: Sodankylä
Viestit: 1.665
Perusasetus

No perkele...

Olishan tuo edelleen patenttijuttu mennä tuollaisen porukan mukaan jollain samaralla ja selvittää nuo "syvät vesihaudat" silläkin.. Mahtais siinä tuotekehityksen poijjaat joutua kaivamaan sitä kuuluisaa rasvattua narua.

Se vain on surkeaa, että tuollaisen lelun ostajakunta ainakin Suomessa harvemmin vierailee kolkoilla radoilla.. Mutta sitäkin helpommin juuttuu keskitalven lumipyryyn tuolla tekniikan ihmeellään. Ei mahda naamaa isommasti naurattaa, kun vetäviä pyöriä ei kerta kaikkiaan löydy kuin toisesta päästä autoa, kun tositarve olis neljälle raapivalle nakille. Ja ei sen tarvi olla tosiaankaan lunta kummempaa ihmettä, kun siinä tulee hankaluuksia.

Ja mihin hintaan???? Nelkytviis tonnia... Sillähän saa jo käytetyn 120sen Lankun.. Puhumattakaan sitten näistä meitin leluista
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 10.12.2010, 14:27
Cruiseristi:n Avatar
Cruiseristi Cruiseristi ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 26.05.08
Sijainti: Ojakkala
Viestit: 424
Perusasetus

Varmaan tosta Freelanderista löytyy joku maaginen kirjainyhdistelmä, jolla on korvattu puuttuvat vetävät pyörät.(esim. V4WD - virtual 4wd)
__________________
- missing operating system -
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 10.12.2010, 16:55
turakki turakki ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 28.11.03
Sijainti: Hämeenkyrö, Finland.
Viestit: 939
Perusasetus

Yllättävää, miten pitkälle saa jonkun 240 volvon tai vanhan taksimersun ajettua jumiin. Takavuosina, kun kavereilla oli vielä halpoja autoja, tuli tuotakin kokeiltua. Samoin 99 saappi eteni hyvin ohrottia. Taitavaa ja armotonta kuskia siihen toki tarvittiin (ei siis minua, itse tyydyin vinssaamaan sankarit hakkuuaukealta).
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 10.12.2010, 17:56
ZeiZei:n Avatar
ZeiZei ZeiZei ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.12.03
Sijainti: Keminmaa, Finland.
Viestit: 2.971
Perusasetus

Tämä Land Roverin 2-vetomallihan ei ole tehtaan oma valinta, vaan maailmanparantajien pakottama. Kun kaikkien autotehtaiden pitää päästä tiettyyn tasoon päästöissä, joutuu esimerkiksi tällainen merkki, kuin Land Rover tekemään tällaisen polttoaineen säästömallin.

Tämä tavallaan vääristää tilastoja, kun tehtaan kaikkien mallien yhdistetty CO2 arvo pitää saada tietylle tasolle, huomioimatta tuotantomääriä käyttötarkoitusta. ( Defender mielessä)

Onhan ihan eri asia tupruttaako esimerkiksi automalli X 200g/100km kertaa 10000 autoa, vastaan automalli Y 100g/100km CO2:sta kertaa 5000000 autoa.

tuolla nykymallilla pakotetaan tällaiset erikoistuneet tehtaan tekemään samaa massapaskaa kuin kaikki muutkin, jotta saataisiin kauniita lukuja. Ja maailma pelastuu...

Autosta sen verran että siitä ehkä tulee hybrimalli jossa takavedon hoitaa sähkö ja etuvedon polttoainemoottori.
Ja aikaharva valmistaja tohtii ilmoittaa nykyautoille kahluusyvyyttä (vaikka sillä voisikin kahlata, vaikka ei olis tarkoitettukaan) Englannissahan on vanhoilla kyläteillä näitä ford:eja, kahluupaikkoja, ei ole joka puroon viitsitty tehdä siltoja.

Takavetoista (oikeaa) Land Roveria on tehty aikoinaan johonkin spesiaalihommaan, Defeä tietääkseni ei. Siis ilman etuvetoa.
__________________
-Jyrki-

Tietä käyden tien on vanki
Vapaa on vain umpihanki (A.H.)
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 10.12.2010, 18:31
ZeiZei:n Avatar
ZeiZei ZeiZei ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.12.03
Sijainti: Keminmaa, Finland.
Viestit: 2.971
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön Näytä viesti
tottahan se on että eihän etuvetoautoa ole tehty siihen marginaaliporukkaan joka täällä palstalla liikkuu. Moniko pakasta vedetty "maasturi" kelpaisi noille reiteille joilla tämä porukka keskimäärin ajelee?

Jolu puhui asken 2wd defenderistä, ei sellaista ole tehty ikinä!

Luin jostakin dokumentin jossa sjoivat rättäreillä (citikka) tosi pitkää safaria afrikan erämailla net kai oli suht vakioautoja, niissähän on aikas hyvät joustot ja nelivetoa liene tehty lainkaan! Ei kovallamaalla kulkee tuollainen mutta turhahan sillä on mihinkään rymyryhmään lahteä suonpersauksia kiertelemään.
Rättäriä on kyllä ollut nelivetoisena, malli oli muistaakseni Safari, kahdella moottorilla.
Tuollainen:
http://www.youtube.com/watch?v=8W4uizG7to0

http://www.youtube.com/watch?v=5wFr1MLxdr4

lisäksi tehty nelivetosysteemiä käsittääkseni jälkiasennuksena.

http://www.youtube.com/watch?v=TfcQ-7hIuOQ

Tuossa vastaava Rellu sinpar nelivedolla:

http://www.dailymotion.com/video/xcn...ge-avec-4_auto

Tiedä pääseekö tuolla mihinkään, mutta satavarmasti hauskaa.

Rättäri kyllä vakionakin hyvä etenijä. Olihan suunnittelukriteereinä mm. mahdollisuus ajaa kynnöspeltoa tiu munia penkillä, joita ei tietenkään saanut hajota.
Eteniminen tässä perustuu keveyteen ja loistavaan, pehmeään alustaan, jossa rengas pysyy maassa, sekä moottoriin joka ei mahdollista sutitusta (ei riitä teho)
__________________
-Jyrki-

Tietä käyden tien on vanki
Vapaa on vain umpihanki (A.H.)

Viimeksi muokannut ZeiZei : 10.12.2010 18:44
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
land rover freelander kokemuksia? henteri Tekniikka & Jutustelu 30 05.10.2018 19:23
Kokemuksia! Land rover FreeLander 2005 Nipa Chit-Chat 7 25.02.2011 20:08
LAND ROVER FREELANDER 1.8i neli-isi Tekniikka & Jutustelu 1 09.12.2007 19:02
land Rover freelander Maastorauta Chit-Chat 3 05.10.2005 07:26
Land Rover freelander 1.8i Tekniikka & Jutustelu 2 06.01.2005 21:52


Sivu luotu: 12:39 (GMT +2).