Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 16.08.2006, 12:26
tttreg:n Avatar
tttreg tttreg ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 05.09.04
Sijainti: Rovaniemi, Finland.
Viestit: 301
Perusasetus

LJ:n murroksen vaihto


Murroksen vaihto menossa ja aivot loppuu. Murros naputtaa hieman ja itkee öljyä joten tarkoitus on ehjätä se nyt eikä vasta seuraavalla metsäreissulla.

Rengas, napalukko ja ensimmäinen lukkorengas purettu irti. Mitä (ja miten) pitää purkaa seuraavaksi jotta murros tulee aikanaan vastaan? Ei kenelläkään olisi linkkiä kuvitettuun ohjeeseen?

Pyörän laakereissa tuntuu myös hieman väljyyttä, kannattaako vaihtaa Toyotan alkuperäiset - varmaan hinnakkaat vai käyttää jotain halvempaa tarvike laakeria?

TML:n normaali murrokset on menossa paikalleen - riittääkö voiteluksi murroksen mukana tullut kiiltävässä pussissa ollut rasva vai kannattaako käyttää jotain eksoottisempaa - jos kannattaa niin mitä?

Onko jotain muuta mitä kannattaisi ottaa huomioon?

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 16.08.2006, 12:45
NKH:n Avatar
NKH NKH ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 07.12.04
Sijainti: Pälkäne, Finland.
Viestit: 1.685
Perusasetus

Linkkiä...

http://www.birfield.com/~morgan/tech/axle/index.html


.


.


.

____________________________
VAZ 2121 Niva & VAZ-Crawler
SORONÓ Off-Road Team #1
Mansen Maasturi Club
toveriniva(at)kotikone.fi
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 20.08.2006, 19:59
tttreg:n Avatar
tttreg tttreg ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 05.09.04
Sijainti: Rovaniemi, Finland.
Viestit: 301
Perusasetus

Kiitos linkistä. Toinen murros on nyt vaihdettu TML:n "vakio" murrokseen.

Ohjeet oli tarpeen, sillä niidenkin kanssa hommaan meni reilut 15 tuntia. Vaihdoin olkatapin laakerit, pyöränlaakerit ja kaikki tiivisteet ja stefat mitä löytyi - myös ne pallonivelen takana olevat.

Toinen puoli menee varmasti (toivottavasti) jo paljon nopeammin. Onneksi tähän hommaan ei tarvinnut ryhtyä TML Trophyn aikana!
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 02.12.2010, 21:40
korbimotors:n Avatar
korbimotors korbimotors ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 18.04.07
Sijainti: Salla, Finland.
Viestit: 758
Perusasetus

Itellä olisi sama operaatio nyt edessä hanttimiehen puolelle ja ei ole vielä tietoa hommasta. Ja tuo linkki joka oli tuossa ylempänä ei näyttänyt toimivan..

Niin ja kyseessä siis Lj 70
__________________
Köyhillä On Kiire Minulla Ei..
Toyota hilux
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 02.12.2010, 22:41
-Mika-:n Avatar
-Mika- -Mika- ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 13.11.06
Sijainti: Raahe
Viestit: 292
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja korbimotors Näytä viesti
Itellä olisi sama operaatio nyt edessä hanttimiehen puolelle ja ei ole vielä tietoa hommasta. Ja tuo linkki joka oli tuossa ylempänä ei näyttänyt toimivan..

Niin ja kyseessä siis Lj 70
Samoilla ohjeilla menee LJ:hin

http://forums.offipalsta.com/showthr...4+hilux&page=6
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 02.12.2010, 23:04
joker:n Avatar
joker joker ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 11.11.04
Sijainti: Kuortane, Finland.
Viestit: 1.782
Perusasetus

Napalukon kansi pois ja murroksen päästä lukkorengas ja alempi kääntöpään laakerin kansi ja takapuolelta se pölyhomman pellit niin se on siinä. Riippii viel kunpi puoli pitääkö ottaa ohjausvarren nivel irti.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 02.12.2010, 23:10
fj40:n Avatar
fj40 fj40 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 24.06.08
Sijainti: Rovaniemi
Viestit: 246
Perusasetus

Jos pyöränlaakereihin ei tarvi kajota on nopeampikin tapa vaihtaa murros:
Napalukon kansi pois, sokka pois, pallon tiivisteet irti, olkavarsi irti, jarrusatula irti, hiukan kääntelyä ja vääntelyä, KAS koko napa on irti ja eikun murros vaihtoon sekä stefa vaihtuu myös näppärästi samalla.

Jaa JOKERI kerkes ensin..
__________________
Terveisiä Perseestä
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 02.12.2010, 23:54
korbimotors:n Avatar
korbimotors korbimotors ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 18.04.07
Sijainti: Salla, Finland.
Viestit: 758
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja fj40 Näytä viesti
Jos pyöränlaakereihin ei tarvi kajota on nopeampikin tapa vaihtaa murros:
Napalukon kansi pois, sokka pois, pallon tiivisteet irti, olkavarsi irti, jarrusatula irti, hiukan kääntelyä ja vääntelyä, KAS koko napa on irti ja eikun murros vaihtoon sekä stefa vaihtuu myös näppärästi samalla.

Jaa JOKERI kerkes ensin..
Ei kyl pitäis tarvia kajota kuin ainoastaan tuohon murrokseen.
Toivon mukaan se sieltä kosahti...
Tänään kävin ajamassa tuota uutta ostosta Lj70(arbit edessä ja takana) ajelin jyrkkää lumista rinnettä ylös kesken kovan vedätyksen olikin kauhea kolo sielä ylhäällä ja siihen töksähti auto sitten aika rajusti. Sitten kun lähdin laskemaan vapaalla mäkeä alas niin hanttarin rengas tuli sutissa.. Sitten kokeilin alhaalla ajaa eteen päin niin liikkui kyllä mutta hanttarin puoleta kuului pauke.. vapautin arbit ja laitoin sitten vielä nelivedonkin pois niin silti oli sama tilanne. Mutta kun vapautti lisäksi vielä napalukot niin sitten lähti hyvin rullaamaan ja sain ajettua auton kotiin takaveto päällä.
Murrosta minä itse epäini ensimmäisenä ja sekait sieltä ekana menee rikki jos jotain menee..
Eli helpoin murroksen vaihto tapa on nyt se tieto mitä tarvisin että pääsis huomena kavereiden mukaan ajeleen.. Onko tuo monenkin tunnin operaatio siis pelkkä murroksen vaihto?? Ei tässä kuitenkaan ekaa remppaa elämässä tehdä mutta tämä homma mikä nyt tuli eteen on kyllä ensimmäinen tämmösenään.. Jos on jtn erityis huomautettavaa huomiseen remppaan niin voi kertoa.
__________________
Köyhillä On Kiire Minulla Ei..
Toyota hilux
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 03.12.2010, 17:41
Arpe:n Avatar
Arpe Arpe ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 16.12.05
Sijainti: Lappeenranta. Finland.
Viestit: 1.114
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja korbimotors Näytä viesti
Onko tuo monenkin tunnin operaatio siis pelkkä murroksen vaihto??
Kyl sen puoleentuntiin metässä vaihtaa,mut kotioloissa kannattaa kiinnittää enempi huomiota esim: entisen murroksen jämien pois putsaukseen.
Pronssiholkin ja vetarin stefan kunto kannattaa tarkistaa myös samalla.
Jos purkaa laakerista navan auki tulee samalla tarkistettua laakerit ja vaihdettua verskimmät rasvat.
__________________
Montenegro offroad club #88
Montenegro racing 16
www.montenegrooffroad.com
6 x 4x4: 2 x LJ + SJ + BJ + RAV4 + HILUX
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 02.03.2012, 06:45
Late_:n Avatar
Late_ Late_ ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 04.04.10
Sijainti: Hamina
Viestit: 979
Perusasetus

Jos aikataulut ja motivaatiotaso natsaa nin viikonloppuna olisi tarkoitus vaihtaa molemmille puolille vetarin stefat ja kuskin puolelle murros.

Mitenkäs syvällä se vetarin stefa siellä on ja mitä toi olkavarren irroitus käytännössä tarkoittaa? Ne neljä mutteria auki? Alhaalta, ylhäältä vai molemmat?
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 02.03.2012, 06:54
BryGgi BryGgi ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 20.12.08
Sijainti: p-savo
Viestit: 1.444
Perusasetus

stefa on ihan akseliputken päädyssä. ei ole ongelma irrottaa,
__________________
[O]=TOYOTA=[O]
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 02.03.2012, 10:32
ravm:n Avatar
ravm ravm ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 29.07.11
Sijainti: alajärvi
Viestit: 365
Perusasetus

stefa


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BryGgi Näytä viesti
stefa on ihan akseliputken päädyssä. ei ole ongelma irrottaa,
kannattasko vaihtaa toi stefa vaikka ei oo vuotanu?
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 02.03.2012, 17:06
thudor thudor ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 13.01.08
Sijainti: Lapua, Finland.
Viestit: 109
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ravm Näytä viesti
kannattasko vaihtaa toi stefa vaikka ei oo vuotanu?
Joo on se kuitenki kovettunu hiukka. Samalla hommaa semmosen tuplahuulellisen ni ei akseliin kulunut urakaa haittaa.
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 03.03.2012, 22:51
Late_:n Avatar
Late_ Late_ ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 04.04.10
Sijainti: Hamina
Viestit: 979
Perusasetus

Stefat ja risa murros vaihdettu.

Meni vaan usko ja hermot niiden %%)=%%&!%)=#" laakerinkansien, ohjausvarsien ja muiden ällötysten kanssa.

Tuli purettua sitten 'laakerin kautta', ihan hyväkin niin tuli sinnekin vaihdeltua vähän terveemmät rasvat.
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 07.10.2012, 11:45
smario:n Avatar
smario smario ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 09.09.12
Sijainti: Nummela
Viestit: 19
Perusasetus

stefa


Minkä mallinen stefa?
Saako ihan laakerikaupasta eli onko standardi osa?
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 07.10.2012, 13:16
ravm:n Avatar
ravm ravm ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 29.07.11
Sijainti: alajärvi
Viestit: 365
Perusasetus

stefa


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja smario Näytä viesti
Minkä mallinen stefa?
Saako ihan laakerikaupasta eli onko standardi osa?
tmllälltä ostin omaan vm 90 malliin,oli sama ku hdj:ssä.niilläki
oli se stefa toyotan pussissa,eikä hinnalla pilattu...
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 07.10.2012, 17:50
Land Cruiser:n Avatar
Land Cruiser Land Cruiser ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.01.10
Sijainti: Järvenpää
Viestit: 174
Perusasetus

Kannattaa ostaa näitä malliltaan parannettuja stefoja Pronssiholkit kannattaa vaihtaa myös jos paljon klappia...

http://http://www.tamgears.com/Toyot...%20isokuva.JPG
__________________
-LandCruiser EI OLE "Lantikka"-

Viimeksi muokannut Land Cruiser : 07.10.2012 17:53
Vastaa lainaten
  #18  
Vanha 07.10.2012, 19:51
akiky:n Avatar
akiky akiky ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 30.01.08
Sijainti: Kouvola, Finland.
Viestit: 364
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Land Cruiser Näytä viesti
Kannattaa ostaa näitä malliltaan parannettuja stefoja Pronssiholkit kannattaa vaihtaa myös jos paljon klappia...

http://http://www.tamgears.com/Toyot...%20isokuva.JPG
Linkissä yks http:// liikaa, tämä toimineen:

http://www.tamgears.com/Toyota%20HJ6...%20isokuva.JPG

__________________
Ei tarvitse olla hullu, mutta se auttaa.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
volvon murroksen suojakumi? oska80 Tekniikka & Jutustelu 19 18.02.2008 18:04
Murroksen irroitus 303 Volvosta. tfr16 Tekniikka & Jutustelu 8 13.12.2006 23:16
Portaalin murroksen suojakumi IironSika Tekniikka & Jutustelu 30 19.08.2006 09:05
Toyota BJ/FJHJ murroksen vaihto Hippo Linkit 3 25.01.2006 14:44
Toyotan murroksen rasvaaminen? mikjus Tekniikka & Jutustelu 12 21.07.2005 16:55


Sivu luotu: 09:42 (GMT +2).