Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 01.12.2010, 21:14
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Talking

Pajeron mystisiä vipuja ym. omituisuuksia


kysymyksessä olisi pajero 2.5td vm 88 kyseessä olisi tieto vaihde vivuista auton sisällä ,siis on vaihdekeppi .nopeat ja hitaat vaihteet. ja sitten se maaginen kolmas pikku nuppi joka on lukittu metallipalalla OFF asentoon siis joutuu ristipäätä käyttään jotta sen saa ON asentoon toiset väittää että on lootasta ulosotto ja toiset että loota menee paskas kun kokeilee .mitä tehdä?
T: aina jumissa


Viimeksi muokannut Pauli : 01.12.2010 22:26 Perustelu: otsikkoon jotain tolkkua
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 01.12.2010, 21:19
Viipo:n Avatar
Viipo Viipo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.09.06
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 4.183
Perusasetus

Nyt on ollu hyvää legendaa liikkeellä :P

Joo, se on vissiin ulosoton vipu, laitat sen ON-asentoon, niin siellä vaihelaatikon kupeessa pyörii sellasessa pikku möykyssä pieni akselintumppi. Siihen sit voi askarrella vaikka kardaanin etupäähän autoa ja laittaa vaikka tojotan mekaanisen vinssin keulille.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 01.12.2010, 21:21
pätkä pajero pätkä pajero ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 02.11.10
Sijainti: Marttila Suomi
Viestit: 16
Perusasetus

se on ulosoton ohjaus mihin tulee mekaaninen vinssi kiinni kardaanilla tuskin menee laatikko rikki kun siinä on vinssi kiinni
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 01.12.2010, 21:31
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Talking

apuvaa


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön Näytä viesti
kysymyksessä olisi pajero 2.5td vm 88 kyseessä olisi tieto vaihde vivuista auton sisällä ,siis on vaihdekeppi .nopeat ja hitaat vaihteet. ja sitten se maaginen kolmas pikku nuppi joka on lukittu metallipalalla OFF asentoon siis joutuu ristipäätä käyttään jotta sen saa ON asentoon toiset väittää että on lootasta ulosotto ja toiset että loota menee paskas kun kokeilee .mitä tehdä?
T: aina jumissa
nyt se on testattu .en tiedä kuinka se toimii mutta vipua ei saa asentoon ON auton ollessa paikallaan hiukan eteen niin loksahtaa ON asentoon voi olla mielikuvituksen tuotetta mutta kun ajoi eteen päin niin vaikutti paljon hitaamalta? EIKÄ MITÄÄN OUTOJA ÄÄNIÄ kuulunut mistään ja mitään ulosoton nuppia en löytänyt joka on kyllä vm 91 pajerossa? voisiko se olla täysi lukko? huomenna valoisan aikaan käyn kyllä testaamassa.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 01.12.2010, 21:49
pecu:n Avatar
pecu pecu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 05.07.08
Sijainti: rovaniemi
Viestit: 196
Perusasetus

se ompi ulosoton vipu! itse aikoinaan samaa kampea ihmettelin ja se ei yleensä mene päälle ennenkuin laatikossa rattaat pyörähtää et sattuu hammasrattaat kohilleen! laita jakolaatikko n-asentoon ja sitten se vipu onnille ja sen jälkeen vaihde päälle ja mee auton alle kattoon niin huomaat kun siellä se tuossa ylempänä mainittu laippa pyöriskellee!!!
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 01.12.2010, 22:16
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Unhappy

apuvaa


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pecu Näytä viesti
se ompi ulosoton vipu! itse aikoinaan samaa kampea ihmettelin ja se ei yleensä mene päälle ennenkuin laatikossa rattaat pyörähtää et sattuu hammasrattaat kohilleen! laita jakolaatikko n-asentoon ja sitten se vipu onnille ja sen jälkeen vaihde päälle ja mee auton alle kattoon niin huomaat kun siellä se tuossa ylempänä mainittu laippa pyöriskellee!!!
tuo ei tainnut olla ihan mielikuvituksen tuotetta menee hiljempaa eikä kuulu mitään outoja ääniä en tiedä kiitos tiedoista

seuraava onkin jo paljon pahempi kuinka nämä automaatti lukot edessä pitäisi toimia kun tuntuu ettei ne renkaat vedä samaa tahtia sama takana kauhulla odotan tilannetta että ollaan risti riipunnassa?
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 01.12.2010, 22:20
Yölento Yölento ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 31.08.08
Sijainti: Ylä-Savo
Viestit: 1.740
Perusasetus

Vissiin automaattiNAPAlukot jotka on ihan eri asia kuin tasauspyörästön lukko.
__________________
Siitä lähetään mihin etuveto jätetään.
www.kaivinkoneet.com
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 01.12.2010, 22:25
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Talking

apuvaaa


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Yölento Näytä viesti
Vissiin automaattiNAPAlukot jotka on ihan eri asia kuin tasauspyörästön lukko.
kerro ihmeessä lisää kun kerran tiedät asiasta minä en näistä tiedä mutta kova hinku maastoon ja jos vielä pajerosta aina parempi kuinka ne kaikki toimii pliis.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 01.12.2010, 22:49
Yölento Yölento ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 31.08.08
Sijainti: Ylä-Savo
Viestit: 1.740
Perusasetus

http://forums.offipalsta.com/showthr...lukot+toiminta

Ja tuosta merkkikohtainen juttu --> http://www.totuusnelivedosta.com/ext...kirja_2006.pdf
__________________
Siitä lähetään mihin etuveto jätetään.
www.kaivinkoneet.com
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 01.12.2010, 22:57
elhapero:n Avatar
elhapero elhapero ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 06.09.07
Sijainti: Tammela.Finland
Viestit: 1.479
Perusasetus

Kannattaa vaihtaa manuaali napalukot jos maastoon mieli tekee,Kun automaatti napalukko joutuu koville niin se paukkuu eikä pidä ja heijaus liike on täysin mahdoton automaatti napalukoilla,aina kun auto valuu taakepäin niin etunavat vapautuu.
__________________
Hämeen Off-Road Kerho HOK
Maplehill Productions
http://www.pajakallio.fi/
http://www.ipefix.fi/
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 01.12.2010, 23:48
kaitsu kaitsu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 13.01.03
Sijainti: hauho
Viestit: 432
Perusasetus

Ja sitten reippaasti johonkin tapahtumaan kyseleen ja ihmettelemään. Yleensä paikanpäällä on helpompi neuvoa ja AINA saaneuvoa kun kysyy. Näin meitä on monet säästynyt turhilta kokeiluilta ja virheiltä.....
Nyt kun on nyypinä palstalla niin perin vaikee edes neuvoa jotain pikkaa mihin mennä koittaan tai edes katteleen tarkemmin.....

Eli ehdotan kirjautumista!!
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 02.12.2010, 00:05
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Talking

apuvaa


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Yölento Näytä viesti
kun sain ko ohjelman auki niin ei näytä muuta kuin outoja lukukelvottomia merkkejä missä vika?
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 02.12.2010, 20:59
pecu:n Avatar
pecu pecu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 05.07.08
Sijainti: rovaniemi
Viestit: 196
Perusasetus

oletan että sulla toimii auto niinku kuuluuki,kyllä se selviää ku käyt vähän mettäsä möyryämäsä ja seurailet missä renkaassa veto on millonki sen jälkeen tutkit täältä löytyviä juttuja niin hoksaat kyllä itekki!
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 04.12.2010, 17:56
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Talking

aina jumissa


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pecu Näytä viesti
oletan että sulla toimii auto niinku kuuluuki,kyllä se selviää ku käyt vähän mettäsä möyryämäsä ja seurailet missä renkaassa veto on millonki sen jälkeen tutkit täältä löytyviä juttuja niin hoksaat kyllä itekki!
niin täytyy tehdä kiitos vinkeistä väitän kuitenkin kun sen pienen vivun vetää ON asentoon niin pajero möyriii paljon paremmin?
se on mihin uskoo ?ja oja oli jo
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 04.12.2010, 18:28
jupe69:n Avatar
jupe69 jupe69 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 01.05.07
Sijainti: huittinen, Finland.
Viestit: 1.106
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön Näytä viesti
niin täytyy tehdä kiitos vinkeistä väitän kuitenkin kun sen pienen vivun vetää ON asentoon niin pajero möyriii paljon paremmin?
se on mihin uskoo ?ja oja oli jo
se on ulosoton vipu .eikä vaikuta mitään ton laatikon välityksiin.
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 04.12.2010, 18:31
rulez:n Avatar
rulez rulez ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 25.01.09
Sijainti: vimpeli
Viestit: 299
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön Näytä viesti
niin täytyy tehdä kiitos vinkeistä väitän kuitenkin kun sen pienen vivun vetää ON asentoon niin pajero möyriii paljon paremmin?
se on mihin uskoo ?ja oja oli jo

Ei siitä nyt mitään haittaakaan oo jos ulosotto päällä ajelet jos kerran möyriikin vielä paremmin

Oon kuullu kyllä että sen mystisen vivun käyttö helpottaa etenemistä huomattavasti mutta tähän tarvitaan vielä pari asiaa lisää sen vivun kääntämisen lisäksi eli mekaaninen vinssi ja siitä jortaani laatikolle josta ulosoton akseli tulee
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 04.12.2010, 20:05
hutikka:n Avatar
hutikka hutikka ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 28.10.09
Sijainti: Asikkala
Viestit: 1.216
Thumbs up

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja rulez Näytä viesti
Ei siitä nyt mitään haittaakaan oo jos ulosotto päällä ajelet jos kerran möyriikin vielä paremmin

Oon kuullu kyllä että sen mystisen vivun käyttö helpottaa etenemistä huomattavasti mutta tähän tarvitaan vielä pari asiaa lisää sen vivun kääntämisen lisäksi eli mekaaninen vinssi ja siitä jortaani laatikolle josta ulosoton akseli tulee
Juu,kyllä minunki Pajatso menee huomattavasti paremmin kun se vipstaaki on kytketty ON-asentoon,tosin silloin on yleensä käytössä se home-made kartaani,tojotan vinssi ja pätkä sykkyräistä vaijeria

Joku kaveri joskus toteskin ku ekaa kertaa hyppäs kyytiin että:"Täällähän on keppiä kun vanhainkodin porstuassa!"
__________________
==================================
Mitä isommat renkaat,sitä pitempi matka hakea traktori.


PäHäMa
Vastaa lainaten
  #18  
Vanha 09.12.2010, 00:15
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Talking

pikkuvipu


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja hutikka Näytä viesti
Juu,kyllä minunki Pajatso menee huomattavasti paremmin kun se vipstaaki on kytketty ON-asentoon,tosin silloin on yleensä käytössä se home-made kartaani,tojotan vinssi ja pätkä sykkyräistä vaijeria

Joku kaveri joskus toteskin ku ekaa kertaa hyppäs kyytiin että:"Täällähän on keppiä kun vanhainkodin porstuassa!"
oisko noin KIITOS asia on suurinpiirtein selvä no mistä sen vinssin hommaisi suht edullisesti kaikki kai käy vai käykö ?
aina jumissa ja pitkään
Vastaa lainaten
  #19  
Vanha 09.12.2010, 00:38
Viipo:n Avatar
Viipo Viipo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.09.06
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 4.183
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön Näytä viesti
oisko noin KIITOS asia on suurinpiirtein selvä no mistä sen vinssin hommaisi suht edullisesti kaikki kai käy vai käykö ?
aina jumissa ja pitkään
Lähetään siitä liikkeelle, jotta tarttet sen tojotan mekaanisen vinssin, kardaanikin on plussaa, niin ei tartte ihan niin paljon soveltaa ite niveliä ja tukilaakereita. Noita mekaanisia on sit kahta mallia, läpivetäviä ja sellasia, joissa on vain yksi matoruuvin tumppi näkyvillä. Erona pyörimissuunta, eli toinen kelaa toiseen suuntaa ja toinen toiseen suuntaan, kun tumpista pyörittää. Tämä kannattaa ottaa huomioon suunnittelunäkökohtana.
Sitten erinäistä jämäkkää kulmarautaa, rautapalkkia, rälläkän, migin, kolme koria kaljaa ja paljon innovaatiota sekä inspiraatiota. Tai sit joku kaveri, jolla pysyy rautapalikat hyppysissä.

Eli miettimistä, modifiointia, asettelua odotettavissa.
Vastaa lainaten
  #20  
Vanha 09.12.2010, 07:21
hutikka:n Avatar
hutikka hutikka ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 28.10.09
Sijainti: Asikkala
Viestit: 1.216
Perusasetus

Oman vinssin (Tojotan läpivetävä) löysin Palstalta valmiin pedin kanssa,tosin ilman kardaania.Koppaa piti nostaa 2" jo senkin takia että kardaani mahtu syylärin alta.nivelinä käytin henkilöauton rattiakselin niveliä,näyttää vähän hepposilta mutta on kestäny.4 niveltä ja 1 tukilaakeri joka on pultattu etuperän kannakkeisiin.Täristää kyllä jos kierrokset on 1 vaihteella yli 2000rpm..
__________________
==================================
Mitä isommat renkaat,sitä pitempi matka hakea traktori.


PäHäMa
Vastaa lainaten
  #21  
Vanha 09.12.2010, 20:05
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.324
Perusasetus



Suunnittelin myös mekaanista vinssiä, mutta sitten heittäydyin laiskaksi, ja laitoin halvat 13000 lbs sähkövirvelin. Puskuri pois, puskurin kiinnike "sarvet" rungon päästö pois, ja suoraan rungon päälle asennuslevy. Vähän leikkasin maskin alla olevaa peltiä, niin hienosti sopi. Kuvassa keskeneräisen koeponnistusta.
Vastaa lainaten
  #22  
Vanha 13.12.2010, 17:54
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Red face

vivut sunmuut


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja hutikka Näytä viesti
Oman vinssin (Tojotan läpivetävä) löysin Palstalta valmiin pedin kanssa,tosin ilman kardaania.Koppaa piti nostaa 2" jo senkin takia että kardaani mahtu syylärin alta.nivelinä käytin henkilöauton rattiakselin niveliä,näyttää vähän hepposilta mutta on kestäny.4 niveltä ja 1 tukilaakeri joka on pultattu etuperän kannakkeisiin.Täristää kyllä jos kierrokset on 1 vaihteella yli 2000rpm..
sulla hyvä kuva . ollut perä uponneena pehmeään maahan niin ettei renkaita näkyny siinä sitä ihmettä ilman vinssiä.
apua kyllä tarjoiltiin traktorin muodossa hymyssä suin vähän joka suunnalta mutta on se vaan periaatteita vastaan ite se sinne on saatu ja ite otetaan pois .ajamalla ,tässä apuna käytin tunkkia ja trukkilavoja ja hyvin irtosi meinaan oli kiirekin pakkaset paino päälle lisänä vielä kun kiinni jäi niin etu palkkien alle oli hypännyt jostain kannon perkele siihen jäi.
akka ei ole sen jälkeen kyytiin pajeroon lähteny kun aluksi joutu hiukan kävelemään pimeessä syysyössä "romanttista"
tarkoitus oli vain oikaista ryteikön läpi kotiin no näinkin voi käydä.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit


Sivu luotu: 13:54 (GMT +2).