![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
![]() Pajeron mystisiä vipuja ym. omituisuuksiakysymyksessä olisi pajero 2.5td vm 88 kyseessä olisi tieto vaihde vivuista auton sisällä ,siis on vaihdekeppi .nopeat ja hitaat vaihteet. ja sitten se maaginen kolmas pikku nuppi joka on lukittu metallipalalla OFF asentoon siis joutuu ristipäätä käyttään jotta sen saa ON asentoon toiset väittää että on lootasta ulosotto ja toiset että loota menee paskas kun kokeilee .mitä tehdä? T: aina jumissa
Viimeksi muokannut Pauli : 01.12.2010 22:26 Perustelu: otsikkoon jotain tolkkua |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Nyt on ollu hyvää legendaa liikkeellä :P
Joo, se on vissiin ulosoton vipu, laitat sen ON-asentoon, niin siellä vaihelaatikon kupeessa pyörii sellasessa pikku möykyssä pieni akselintumppi. Siihen sit voi askarrella vaikka kardaanin etupäähän autoa ja laittaa vaikka tojotan mekaanisen vinssin keulille. |
#3
|
|||
|
|||
![]()
se on ulosoton ohjaus mihin tulee mekaaninen vinssi kiinni kardaanilla tuskin menee laatikko rikki kun siinä on vinssi kiinni
|
#4
|
|||
|
|||
![]() apuvaaLainaus:
|
#5
|
||||
|
||||
![]()
se ompi ulosoton vipu! itse aikoinaan samaa kampea ihmettelin ja se ei yleensä mene päälle ennenkuin laatikossa rattaat pyörähtää et sattuu hammasrattaat kohilleen! laita jakolaatikko n-asentoon ja sitten se vipu onnille ja sen jälkeen vaihde päälle ja mee auton alle kattoon niin huomaat kun siellä se tuossa ylempänä mainittu laippa pyöriskellee!!!
![]() |
#6
|
|||
|
|||
![]() apuvaaLainaus:
seuraava onkin jo paljon pahempi kuinka nämä automaatti lukot edessä pitäisi toimia kun tuntuu ettei ne renkaat vedä samaa tahtia sama takana kauhulla odotan tilannetta että ollaan risti riipunnassa? |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Vissiin automaattiNAPAlukot jotka on ihan eri asia kuin tasauspyörästön lukko.
|
#8
|
|||
|
|||
![]() apuvaaa
kerro ihmeessä lisää kun kerran tiedät asiasta minä en näistä tiedä mutta kova hinku maastoon ja jos vielä pajerosta aina parempi kuinka ne kaikki toimii pliis.
|
#9
|
|||
|
|||
![]()
http://forums.offipalsta.com/showthr...lukot+toiminta
Ja tuosta merkkikohtainen juttu --> http://www.totuusnelivedosta.com/ext...kirja_2006.pdf |
#10
|
||||
|
||||
![]()
Kannattaa vaihtaa manuaali napalukot jos maastoon mieli tekee,Kun automaatti napalukko joutuu koville niin se paukkuu eikä pidä ja heijaus liike on täysin mahdoton automaatti napalukoilla,aina kun auto valuu taakepäin niin etunavat vapautuu.
__________________
Hämeen Off-Road Kerho HOK Maplehill Productions http://www.pajakallio.fi/ http://www.ipefix.fi/ |
#11
|
|||
|
|||
![]()
Ja sitten reippaasti johonkin tapahtumaan kyseleen ja ihmettelemään. Yleensä paikanpäällä on helpompi neuvoa ja AINA saaneuvoa kun kysyy. Näin meitä on monet säästynyt turhilta kokeiluilta ja virheiltä.....
Nyt kun on nyypinä palstalla niin perin vaikee edes neuvoa jotain pikkaa mihin mennä koittaan tai edes katteleen tarkemmin..... Eli ehdotan kirjautumista!! |
#12
|
|||
|
|||
![]() apuvaaLainaus:
|
#13
|
||||
|
||||
![]()
oletan että sulla toimii auto niinku kuuluuki,kyllä se selviää ku käyt vähän mettäsä möyryämäsä ja seurailet missä renkaassa veto on millonki sen jälkeen tutkit täältä löytyviä juttuja niin hoksaat kyllä itekki!
![]() |
#14
|
|||
|
|||
![]() aina jumissaLainaus:
se on mihin uskoo ?ja oja oli jo |
#15
|
||||
|
||||
![]()
se on ulosoton vipu .eikä vaikuta mitään ton laatikon välityksiin.
|
#16
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Ei siitä nyt mitään haittaakaan oo jos ulosotto päällä ajelet jos kerran möyriikin vielä paremmin ![]() ![]() Oon kuullu kyllä että sen mystisen vivun käyttö helpottaa etenemistä huomattavasti mutta tähän tarvitaan vielä pari asiaa lisää sen vivun kääntämisen lisäksi eli mekaaninen vinssi ja siitä jortaani laatikolle josta ulosoton akseli tulee ![]() |
#17
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() ![]() Joku kaveri joskus toteskin ku ekaa kertaa hyppäs kyytiin että:"Täällähän on keppiä kun vanhainkodin porstuassa!"
__________________
================================== Mitä isommat renkaat,sitä pitempi matka hakea traktori. PäHäMa |
#18
|
|||
|
|||
![]() pikkuvipuLainaus:
aina jumissa ja pitkään |
#19
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Sitten erinäistä jämäkkää kulmarautaa, rautapalkkia, rälläkän, migin, kolme koria kaljaa ja paljon innovaatiota sekä inspiraatiota. Tai sit joku kaveri, jolla pysyy rautapalikat hyppysissä. Eli miettimistä, modifiointia, asettelua odotettavissa. |
#20
|
||||
|
||||
![]()
Oman vinssin (Tojotan läpivetävä) löysin Palstalta valmiin pedin kanssa,tosin ilman kardaania.Koppaa piti nostaa 2" jo senkin takia että kardaani mahtu syylärin alta.nivelinä käytin henkilöauton rattiakselin niveliä,näyttää vähän hepposilta mutta on kestäny.4 niveltä ja 1 tukilaakeri joka on pultattu etuperän kannakkeisiin.Täristää kyllä jos kierrokset on 1 vaihteella yli 2000rpm..
__________________
================================== Mitä isommat renkaat,sitä pitempi matka hakea traktori. PäHäMa |
#21
|
||||
|
||||
![]() Suunnittelin myös mekaanista vinssiä, mutta sitten heittäydyin laiskaksi, ja laitoin halvat 13000 lbs sähkövirvelin. Puskuri pois, puskurin kiinnike "sarvet" rungon päästö pois, ja suoraan rungon päälle asennuslevy. Vähän leikkasin maskin alla olevaa peltiä, niin hienosti sopi. Kuvassa keskeneräisen koeponnistusta.
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
#22
|
|||
|
|||
![]() vivut sunmuutLainaus:
apua kyllä tarjoiltiin traktorin muodossa hymyssä suin vähän joka suunnalta mutta on se vaan periaatteita vastaan ite se sinne on saatu ja ite otetaan pois .ajamalla ,tässä apuna käytin tunkkia ja trukkilavoja ja hyvin irtosi meinaan oli kiirekin pakkaset paino päälle lisänä vielä kun kiinni jäi niin etu palkkien alle oli hypännyt jostain kannon perkele siihen jäi. akka ei ole sen jälkeen kyytiin pajeroon lähteny kun aluksi joutu hiukan kävelemään pimeessä syysyössä "romanttista" tarkoitus oli vain oikaista ryteikön läpi kotiin no näinkin voi käydä. |