![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() "välilaatu" ainakin jumppas valmetin suodattimeen -10 asteessa ja löpö minkä pakkasen kestoksi ilmotetaan -29 jumppas kylmäkoneen suodattimeen.... (molemmissa uudet suodattimet) että semmosta talvilaatua
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Perinteistä nesteen kuraa aina pakkasten alkaessa viimiseen asti kesä laatua tilataan ja hätä päissään sitten talvilaatua päälle niin tätä siitä seuraa ei kestä pakkasta paljon enempää kuitenkaan tuttua hommaa rahtivehkeistä joka vuosi melkein käynnyt .
|
#3
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Ja Nesteellähän on laatuja useampia (ainakin ollut) * Futura-diesel -0/-10 Kesälaatu * Futura-diesel -5/-15 Syksylaatu * Futura-diesel -15/-25 Etelän talvilaatu * Futura-diesel -29/-34 Pohjoisen talvilaatu * Futura-diesel -40/-44 Arktinen talvilaatu Tankissahan lukee tietysti vain kesälaatu tai talvilaatu, vaikka voi olla kovasti erilaista soppaa tarjolla. Onpa tuota Teboilinkin kesälaadussa eroa: Kesälaadun suodatettavuus (1.5.-31.8.) -10°C (1.9.- 30.4.)-15°C Talvilaatu on -34°C. Eli kesälaatu ja syksylaatu on sotkettu julkisuudessa sekaisin. Eri asia onko tankissa oikeata kesälaatua, jonka samepiste on jo 0°:ssa vai normaalin etelän talven sietävää syksylaatua. Ja laimentaako sitä etelästä vaiko pohjoisesta ostetulla talvidieselillä, tekee eroa reilusti enemmän. Viimeksi muokannut -MaTTi- : 01.12.2010 23:09 Perustelu: Teboil |
#4
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Sitten menee 5% kesälaatua ensin suodattimesta läpi ja sitten tulee talvilaatu.Eivät sekoitu kylmänä. |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Dieseli ei sekotu dieseliin??? No jos nyt ei molekyylitasolla, niin kyllähän se aine kiertää sellasta kyytiä pumpulle ja takaisin että kyllä se siitä väkisinkin sekoittuu tankissa. Seistessä saattaa pidemmän päälle olla tilanne toinen. Bensaa sekaan sitten.
|
#6
|
|||
|
|||
![]()
Se parafiinin määräero eri laaduissa ilmeisesti vaikeuttaa sekoittumista.Ja ei se kierto normi jakajapumpullisessa ole kovin raju,siellä on kuitenkin aika pieni reikä paluupuolella.Puhumattakaan esim.HJ60 tyyppisestä ratkaisusta jossa ei ole lainkaan paluulinjaa...CR/pumppusuutinkoneet ovat asia täysin erikseen,siellä tavara liikkuu niin että ei lumi pysy tankin päällä edes kovimmilla pakkasilla.
|
#7
|
||||
|
||||
![]()
kokemuksia huonommasta päästä on myös ABC asemilta, tutulla on citroenin paku (01vm) ja viime talvena kummasteltiin kun ei auto lähe käyntiin mitenkään päin, akku vaihdettiin, tarkistettiin onko ilmavuotoja, suuttimet olivat juuri vaihdettu uusiin jne.. no kun jaksoi starttailla kaapeleilla kymmenen minsaa niin sitten auto lähti käymään, teki muuten tuota samaa vaikka oli kone lämmin..
No käytiin sitten seuraava tankillinen hoitamassa nesteeltä ja kas kummaa kun kaikki käynnistys ongelmat hävis.. ja tämä vielä testattiin kahteen otteeseen että onko mahdollista vain tankkaamalla eri paikassa että vika häviää, eli abc n dieselillä ei auto toimi laisinkaan ja nesteen dieselillä ei ole mitään ongelmia.. ite ainakin näistä kahdesta vaihtoehdosta mielummin sponssaan nestettä kun abc, menneiden kokemuksien perusteella.. ite muutenkin laitan talvilaadun sekaan 2t jotta voiteluominaisuudet paranevat Viimeksi muokannut eyeless : 02.12.2010 17:17 |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Ford Rangerin (euroopan malli) korotus | gikseri | Maasturiprojektit | 25 | 19.08.2011 09:34 |
Hj61 siirtopumppu vuotaa diiseliä | _kekkula_ | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 13.07.2009 18:41 |
Euroopan karttoja Oziin? | tmx50 | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 03.06.2007 21:51 |
Neste / neste-lämmönvaihdin | farmari | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 13.05.2007 19:15 |
C5 euroopan malli | C5 | 1 | 28.05.2003 06:22 |