Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 01.12.2010, 18:00
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sohc Näytä viesti
eipä se kuorma-auto pisteitten "talvilaatu"paljon sen kummempaa oo

kerrohan tästä lisää ... ?

__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 01.12.2010, 21:51
sohc:n Avatar
sohc sohc ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 20.09.08
Sijainti: perniö
Viestit: 291
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pee Näytä viesti
kerrohan tästä lisää ... ?
"välilaatu" ainakin jumppas valmetin suodattimeen -10 asteessa ja löpö minkä pakkasen kestoksi ilmotetaan -29 jumppas kylmäkoneen suodattimeen.... (molemmissa uudet suodattimet) että semmosta talvilaatua
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 01.12.2010, 21:58
tiipe:n Avatar
tiipe tiipe ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 20.02.03
Sijainti: kotka, Finland.
Viestit: 2.391
Perusasetus

Perinteistä nesteen kuraa aina pakkasten alkaessa viimiseen asti kesä laatua tilataan ja hätä päissään sitten talvilaatua päälle niin tätä siitä seuraa ei kestä pakkasta paljon enempää kuitenkaan tuttua hommaa rahtivehkeistä joka vuosi melkein käynnyt .
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 01.12.2010, 22:56
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.068
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tiipe Näytä viesti
Perinteistä nesteen kuraa aina pakkasten alkaessa viimiseen asti kesä laatua tilataan ja hätä päissään sitten talvilaatua päälle niin tätä siitä seuraa ei kestä pakkasta paljon enempää kuitenkaan tuttua hommaa rahtivehkeistä joka vuosi melkein käynnyt .
Näinhän se on, moni ei tajua/muista että 5% kesälaatua tankissa ja loppu talvilaatua, ei tee tankillisesta kuin vasta noin puolet talvilaadun pakkasenkestävyydestä. Eli jos talvilaatu kestää -25°C ja kesälaatu -10°C, niin lopputulos on -17.5°C jos pohjalla on ollut jämät (5%) kesädieseliä.

Ja Nesteellähän on laatuja useampia (ainakin ollut)
* Futura-diesel -0/-10 Kesälaatu
* Futura-diesel -5/-15 Syksylaatu
* Futura-diesel -15/-25 Etelän talvilaatu
* Futura-diesel -29/-34 Pohjoisen talvilaatu
* Futura-diesel -40/-44 Arktinen talvilaatu
Tankissahan lukee tietysti vain kesälaatu tai talvilaatu, vaikka voi olla kovasti erilaista soppaa tarjolla.

Onpa tuota Teboilinkin kesälaadussa eroa:
Kesälaadun suodatettavuus (1.5.-31.8.) -10°C (1.9.- 30.4.)-15°C
Talvilaatu on -34°C.

Eli kesälaatu ja syksylaatu on sotkettu julkisuudessa sekaisin. Eri asia onko tankissa oikeata kesälaatua, jonka samepiste on jo 0°:ssa vai normaalin etelän talven sietävää syksylaatua. Ja laimentaako sitä etelästä vaiko pohjoisesta ostetulla talvidieselillä, tekee eroa reilusti enemmän.

Viimeksi muokannut -MaTTi- : 01.12.2010 23:09 Perustelu: Teboil
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 01.12.2010, 23:09
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
Näinhän se on, moni ei tajua/muista että 5% kesälaatua tankissa ja loppu talvilaatua, ei tee tankillisesta kuin vasta noin puolet talvilaadun pakkasenkestävyydestä. Eli jos talvilaatu kestää -25°C ja kesälaatu -10°C, niin lopputulos on -17.5°C jos pohjalla on ollut jämät (5%) kesädieseliä.
Paitsi jos tankkaus tehdään yli kymmenen asteen pakkasella.

Sitten menee 5% kesälaatua ensin suodattimesta läpi ja sitten tulee talvilaatu.Eivät sekoitu kylmänä.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 01.12.2010, 23:21
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.068
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jappi Näytä viesti
Eivät sekoitu kylmänä.
Dieseli ei sekotu dieseliin??? No jos nyt ei molekyylitasolla, niin kyllähän se aine kiertää sellasta kyytiä pumpulle ja takaisin että kyllä se siitä väkisinkin sekoittuu tankissa. Seistessä saattaa pidemmän päälle olla tilanne toinen. Bensaa sekaan sitten.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 01.12.2010, 23:36
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
Dieseli ei sekotu dieseliin??? No jos nyt ei molekyylitasolla, niin kyllähän se aine kiertää sellasta kyytiä pumpulle ja takaisin että kyllä se siitä väkisinkin sekoittuu tankissa. Seistessä saattaa pidemmän päälle olla tilanne toinen. Bensaa sekaan sitten.
Se parafiinin määräero eri laaduissa ilmeisesti vaikeuttaa sekoittumista.Ja ei se kierto normi jakajapumpullisessa ole kovin raju,siellä on kuitenkin aika pieni reikä paluupuolella.Puhumattakaan esim.HJ60 tyyppisestä ratkaisusta jossa ei ole lainkaan paluulinjaa...CR/pumppusuutinkoneet ovat asia täysin erikseen,siellä tavara liikkuu niin että ei lumi pysy tankin päällä edes kovimmilla pakkasilla.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ford Rangerin (euroopan malli) korotus gikseri Maasturiprojektit 25 19.08.2011 09:34
Hj61 siirtopumppu vuotaa diiseliä _kekkula_ Tekniikka & Jutustelu 1 13.07.2009 18:41
Euroopan karttoja Oziin? tmx50 Tekniikka & Jutustelu 0 03.06.2007 21:51
Neste / neste-lämmönvaihdin farmari Tekniikka & Jutustelu 1 13.05.2007 19:15
C5 euroopan malli C5 1 28.05.2003 06:22


Sivu luotu: 03:19 (GMT +2).