![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Koneen kumit on sen verran pahoissa paikoissa, ettei ylä- eikä alakautta päässyt niitä oikein millään vääntämään. Sen vähän mitä onnistui niin oli aika tiukan tuntuiset. Laatikon paksu kumi ainakin on hyvässä kunnossa, mutta sehän ei paljoa estä lootan kiertymistä, muita suuntia kylläkin. Vois yrittää takoa tota palkin mutkaa sen verran suoraksi, että ne mekkalat loppuu. Voi olla turha toivo, kun on jo pahasti lommahtanut. Pitää ainakin yrittää. Palkkiin kaipais tulevaisuudessa sellasta etupuolelle tulevaa "pulkkaa" tai vahvikeluiskaa, jotta menis paremmin vauhdilla yli esteistä, eikä tökkäis niihin nykyisin seurauksin. Riittääpähän rakennettavaa näissä rakkineissa! Kunhan tuon nyt saa ajokuntoon - aika vahva fiilis että vääntyneestä palkista on kiinni - niin sitten taas "normaalit" viat / puutteet odottaa...
__________________
Raha ja romut rauhottaa. |
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Jos suo kiinnostaa toi mun palkki, niin voin siitä sulle tekaista jonkun vahvistetun mallin missä olisi "pulkka" etureunassa, ja miksei takanakin. Mulla on vielä orkkisjakis siellä alla kiinni (242) niin voin mallailla että miten se sinne mahtuu. Mulla ei kyllä ole tuota viistoa jakiksen "panssaria", mutta se peltilärpäke on kohtalaisen turhanpäiväinen muutenkin. Ilmottele jos kiinnostaa, niin katotaan sitten hintaa. Pitää vain sit käydä firman konttikorjaamolta vähän lisää levyä ![]() |
#3
|
||||
|
||||
![]()
OK. Yritän nyt ensin korjata tuon entisen, vahvistaa sen "syyllisyys" kolinoihin ja saada auto leimaan / ajokuntoon. Toi palkki on joka tapauksessa saatava reilusti paremmaksi, jos autolla mielii kunnolla metsään ja se tuskin onnistuu enää tuolla palkilla. Joten kaupoille varmaan päästään vielä. Katotaan nyt mitä paksuutta tilataan...
![]()
__________________
Raha ja romut rauhottaa. |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Muovilärpäke otettu tilapäisesti pois ja kolinat loppu. Vika siis löyty suoraan nenän edestä kaikkein selvimmästä paikasta; ei vain osannut yhdistää siihen kolinoiden äänekkyyden ja voimansiirron suht laajan sivuttaisen elämisen vuoksi. Mutta tulipa samalla palstahenkilöiltä paljon arvokasta lisätietoa eri vikaantumisvaihtoehdoista; kiitoksia vaan kovasti. Toivottavasti tästä vika-analyysistä oli puolestaan apua muille, ettei tartte tupeksia kahta viikkoa saman ongelman kanssa.
Syyllinen oli siis kovan tällin tai useita sellaisia saanut jakiksen poikkipalkki, joka veti jakiksen vinoon aiheuttaen yoken ottamisen kiinni katalysaattorin johdon sähköliittimen kiinitys/suojamuoviin rasituksessa ja siten muovin lärpättämisen (joka kuullosti paremminkin KOLINALTA). Seuraavaksi menee palkki vaihtoon ja/tai modattavaksi sun muuta projektia, mutta ne onkin sitten toisten topiikkien asioita! Kiitos ja kumarrus, tää topiikki oli mun puolesta tässä! ![]()
__________________
Raha ja romut rauhottaa. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Jeepin outo nykiminen | hpniemi | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 03.07.2010 14:10 |
outo niva.. | pikkuG | Linkit | 4 | 25.11.2007 16:21 |
m:outo vinssi? | Ramo82 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 22.10.2007 20:02 |
M: hj:n vakio alusta! mitsu L200 vakio alusta + | ALPO | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 9 | 07.02.2007 10:38 |
outo mielialatesti | piina | Rakas Päiväkirja | 0 | 07.12.2005 15:35 |