![]() |
|
|
|||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Pontentiaalinen vika on löytynyt! Takakardaanin yoke ottaa todennäköisesti kiinni katalysaattorin johdon muoviseen kannakkeeseen tuosta punaisen nippusiteen vierestä. Korreloi täysin kaikkiin oireisiin, paitsi äänen "suuntaan" kuskin paikalta ja siihen, että tuossa osassa ei ollut mitään jälkiä. Nythän niitä on ihan joka paikassa, kun tuli tarkistettua kaikki ehdotetut, myös ne turbiinin pultit sun muut vaijerit moneen kertaan. Voimansiirto siis elää auton alla tosi paljon puolelta toiselle, kun tuossa välissä on sentään senttejä tilaa liikkua. Ulos tuosta ei kuulunut juuri mitään ääntä, mutta sisälle kuului ihan ¤&#"%":llinen rutina. Pelkän äänen perusteella olisi voinut olettaa, että jotain PALJON isompaa on vialla, eikä mitenkään voi uskoa että tuosta helevatin muovilärpäkkeestä lähtee sellanen meteli! Jos tuo lopulta on oikea äänilähde, niin voi vain huokaista helpotuksesta, ettei ollut mitään sen isompaa. Mutta ei nyt nuolaista ennen lopullista "tuomiota". Pitää ottaa tuo lärpäke irti ja vetää nippusiteellä kiinni etäämmälle. Jos sitten vielä mekkaloi, niin johan on kerpele! Toisessa kuvassa palkin ruttu, joka vetää jakista sentin pari vinoon.
__________________
Raha ja romut rauhottaa. |
|
#2
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
![]() Niitäkin kuvia olen nähnyt missä kannakkeiden elämisen takia on viskoflektin siivet ottaneet jäähdyttimeen kiinni ja syöneet siihen isot reiät. Lainaus:
![]() Tuo kannakepalkin ruttu on jo ihan rutun kokoinen siinä mun palkissa siis on noiden pikkureikien ympärillä pari sellaista 5 sentin kolikon kokoista muutaman millin painaumaa.
|
|
#3
|
||||
|
||||
|
Koneen kumit on sen verran pahoissa paikoissa, ettei ylä- eikä alakautta päässyt niitä oikein millään vääntämään. Sen vähän mitä onnistui niin oli aika tiukan tuntuiset. Laatikon paksu kumi ainakin on hyvässä kunnossa, mutta sehän ei paljoa estä lootan kiertymistä, muita suuntia kylläkin.
Vois yrittää takoa tota palkin mutkaa sen verran suoraksi, että ne mekkalat loppuu. Voi olla turha toivo, kun on jo pahasti lommahtanut. Pitää ainakin yrittää. Palkkiin kaipais tulevaisuudessa sellasta etupuolelle tulevaa "pulkkaa" tai vahvikeluiskaa, jotta menis paremmin vauhdilla yli esteistä, eikä tökkäis niihin nykyisin seurauksin. Riittääpähän rakennettavaa näissä rakkineissa! Kunhan tuon nyt saa ajokuntoon - aika vahva fiilis että vääntyneestä palkista on kiinni - niin sitten taas "normaalit" viat / puutteet odottaa...
__________________
Raha ja romut rauhottaa. |
|
#4
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
![]() Jos suo kiinnostaa toi mun palkki, niin voin siitä sulle tekaista jonkun vahvistetun mallin missä olisi "pulkka" etureunassa, ja miksei takanakin. Mulla on vielä orkkisjakis siellä alla kiinni (242) niin voin mallailla että miten se sinne mahtuu. Mulla ei kyllä ole tuota viistoa jakiksen "panssaria", mutta se peltilärpäke on kohtalaisen turhanpäiväinen muutenkin. Ilmottele jos kiinnostaa, niin katotaan sitten hintaa. Pitää vain sit käydä firman konttikorjaamolta vähän lisää levyä Ois niillä siellä kyllä pokkauskoneetkin mitkä taivuttaa 8mm asti mustaa plootua, että ei sen puoleen...
|
|
#5
|
||||
|
||||
|
OK. Yritän nyt ensin korjata tuon entisen, vahvistaa sen "syyllisyys" kolinoihin ja saada auto leimaan / ajokuntoon. Toi palkki on joka tapauksessa saatava reilusti paremmaksi, jos autolla mielii kunnolla metsään ja se tuskin onnistuu enää tuolla palkilla. Joten kaupoille varmaan päästään vielä. Katotaan nyt mitä paksuutta tilataan...
__________________
Raha ja romut rauhottaa. |
|
#6
|
||||
|
||||
|
Muovilärpäke otettu tilapäisesti pois ja kolinat loppu. Vika siis löyty suoraan nenän edestä kaikkein selvimmästä paikasta; ei vain osannut yhdistää siihen kolinoiden äänekkyyden ja voimansiirron suht laajan sivuttaisen elämisen vuoksi. Mutta tulipa samalla palstahenkilöiltä paljon arvokasta lisätietoa eri vikaantumisvaihtoehdoista; kiitoksia vaan kovasti. Toivottavasti tästä vika-analyysistä oli puolestaan apua muille, ettei tartte tupeksia kahta viikkoa saman ongelman kanssa.
Syyllinen oli siis kovan tällin tai useita sellaisia saanut jakiksen poikkipalkki, joka veti jakiksen vinoon aiheuttaen yoken ottamisen kiinni katalysaattorin johdon sähköliittimen kiinitys/suojamuoviin rasituksessa ja siten muovin lärpättämisen (joka kuullosti paremminkin KOLINALTA). Seuraavaksi menee palkki vaihtoon ja/tai modattavaksi sun muuta projektia, mutta ne onkin sitten toisten topiikkien asioita! Kiitos ja kumarrus, tää topiikki oli mun puolesta tässä!
__________________
Raha ja romut rauhottaa. |
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Jeepin outo nykiminen | hpniemi | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 03.07.2010 14:10 |
| outo niva.. | pikkuG | Linkit | 4 | 25.11.2007 16:21 |
| m:outo vinssi? | Ramo82 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 22.10.2007 20:02 |
| M: hj:n vakio alusta! mitsu L200 vakio alusta + | ALPO | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 9 | 07.02.2007 10:38 |
| outo mielialatesti | piina | Rakas Päiväkirja | 0 | 07.12.2005 15:35 |