Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 14.11.2010, 10:37
BJ45 BJ45 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 22.12.05
Sijainti: Kuru, .
Viestit: 60
Talking

Tupla-akku


Moi,
pitäs laittaa tupla-akut 12 voltin järjestelmään. Vois käytellä sitten webastoa, valoja, jääkaappia, kompuraa ym ym rauhassa eikä tarvitse koneen käydä koko ajan.
Ajattelin toteuttaa sen jotenkin niin että olisi ensin VAKIOAKKU ihan normaalisti kytkettynä. Rinnan tähän akkuun olisi kytketytty II AKKU.
II AKUN lataus toimisi diodisillan kautta. Diodisilta siksi että virta kulkisi vain VAKIAKULTA II AKULLE.
Kun vakio akku tyhjenisi, olisi II akulta myös lähtö päävirta kytkimen kautta VAKIOAKULLE. Tällöin vääntäisin vipua ja olisi täysi akku vielä käytössä millä räjäyttäisi koneen taas käyntiin.

Onko joku tehnyt tälläistä ? Vai onko joku muu järkevä keino ? Diodisilta millainen ja mistä ?

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 14.11.2010, 10:54
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

moro. biltemasta sais tuommoista http://www.biltema.fi/osteri/data/we...e/25-877_h.jpg AKUNVALITSIN, 1-2-1+2

tommoisella onnistuisi aika helposti tuo viritys, ainut vaan se lataus... pitäisi aika ajoin pitää molempia piirejä päällä. tai sit sillä diodilla jatkuvaks.

ärjy nyyberönä..
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 14.11.2010, 21:15
BJ45 BJ45 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 22.12.05
Sijainti: Kuru, .
Viestit: 60
Talking

Joo tommoinen Bilteman akku valitsin sopisi kyllä tähän. Sitten kun VAKIOAKKU olisi tyhjä niin vääntäisi vivusta ja II- AKKU kytkeytyisi rinnan ja sais pelin taas käyntiin. Eikä vipuun tarvitsisi muuten koskea.
Millainenhan tollainen diodi olisi ? 12V ja 6 Ampeeria ehkä hyvä, miltä kuulostaa ?
Tarvisko tästä järjestelmästä tajuta jotain, vai toisisko se näin ?
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 15.11.2010, 07:38
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Mitenhän tuollaisen diodin mitottaisi ? Eli ilmeisesti sen ideana olisi pitää toinen akku vain täynnä pahojen tilanteiden varalta:
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 15.11.2010, 09:13
Viipo:n Avatar
Viipo Viipo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.09.06
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 4.183
Perusasetus

Lainaus:
webastoa, valoja, jääkaappia, kompuraa ym ym
Siinä tapauksessa olisi varmaan parempi laittaa iso rele joka on kiinni auton käydessä ja laturin ladatessa. Sitten valintakytkin, jolla sen voi yhdistää myös auton sammuksissa ollessa.

Diodi on vähän huono tuossa käytössä, kun sen yli jää aina 0.7 volttia kynnysjännitettä, järeämmillä enemmänkin. Lisäksi nuo valot, webastot ym. haukkaileen kymmeniä amppeereja virtaa, joten toisen akun täyttyessä laturi voi hyvinkin ladata sitä toista akkua koko tehollaan. Joku 70A hehkurele voisi varmaan toimia tuossa välissä.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 15.11.2010, 10:10
Patu925 Patu925 ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 06.09.08
Sijainti: Imatra
Viestit: 1.564
Perusasetus

Jos tommoista systeemiä joutuisin virittelemään niin hankkisin suurtehoreleen esim. offroadtarvikeelta, sieltä sai joskus 100A relettä 12 ja 24 volttisena. Hinta oli jotain alle 20e.

Ohjaus releelle olisi näppärä ottaa öljynpaineen merkkivalon anturista eli kun moottori käy niin silloin lataa...

Johdotuksen kun tekee riittävän järeäksi ja laittaa releen rinnalle päävirtakytkimen voisi apuakkua käyttää myös käynnistämiseen...
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 15.11.2010, 10:46
BJ45 BJ45 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 22.12.05
Sijainti: Kuru, .
Viestit: 60
Smile

Toi suurtehorele onkin hyvä idea. Ohjaus öljynmainevalolta (vai saisko virtalukolta) ja ohitus ohjaus manuaalisesti kun tarvitsee käynnistys apua. Ei tarvitse muistaa koko järjestelmää ennenkuin sitä tarvitsee.
Mitenkähän latausvirran säädin reagoi tupla-akkuihin. Varmaan toimii ja puskee ampeereja kunnes akut on täynnä vai ohjaako se jännitettä ?
BJ :ssä mulla oli leirintä akku erikseen, sillä oli oma 12 voltin laturi, ja rinnalle oli rakennettu lähes täydellinen 12 voltin järjestemä ,minkä saikin kuluttaa loppuun, sillä käynnistys akkuina oli vakio akut(24volttia), niiltä piti vaan muistaa katkaista päävirta leirioloissa niin ne eivät päässeet tyhjentymään. Muuten hyvä, mutta piti muistaa katkaista päävirta !
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 15.11.2010, 10:54
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

aguist


sama 2 akku systeemi esim veneissä.. on ns hupiakku ja ajoakku jonka voi katkaisijalla valita ja ajossa latautuu molemmat.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 09.11.2013, 17:11
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.063
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ45 Näytä viesti
Millainenhan tollainen diodi olisi ? 12V ja 6 Ampeeria ehkä hyvä, miltä kuulostaa ?
Olisko tästä ajatuksia, millä rajoittaa latausvirtaa laturin tuuppaamasta 13.8V 120A:sta 13.8V n. 10A seutuville?
Ajatuksena laittaa akku asuntovaunuun ja sinnehän ei kovin ihmeellisen paksuja piuhoja mene.
Tämmönen varmaan hyvä olla eriytysreleenä: http://www.audiocheck.fi/cubecart/in...&productId=325
Mutta millä sais virtaa pienemmäks?
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 09.11.2013, 18:42
JiiPee JiiPee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 13.08.03
Sijainti: Janakkala
Viestit: 6.381
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
Olisko tästä ajatuksia, millä rajoittaa latausvirtaa laturin tuuppaamasta 13.8V 120A:sta 13.8V n. 10A seutuville?
Ajatuksena laittaa akku asuntovaunuun ja sinnehän ei kovin ihmeellisen paksuja piuhoja mene.
Tämmönen varmaan hyvä olla eriytysreleenä: http://www.audiocheck.fi/cubecart/in...&productId=325
Mutta millä sais virtaa pienemmäks?
Toimisiko sopiva määrä rinnan kytkettyjä hehkulamppuja siinä rajoittimena? Siis vaikkapa 1-N kpl 12V halogeenia rinnakkain ja se satsi sarjaan ladattavan akun kanssa. Hehkulangan vastus kasvaa, kun se kuumenee, eli virran kasvaessa ja langan lämmitessä se alkaa vastustamaan virran kulkua enemmän. Hehkulampusta saa virran mukaan säätyvän vastuksen - ainakin jonkinlaisen.
__________________
Jukka
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 09.11.2013, 21:03
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.063
Perusasetus

No tuota... toimis varmaan, mut ei kovin hifistynyt ratkaisu. Jännitettäkin saattaa tuhraantua matkalla. Kuis tällanen pelais: http://www.ebay.co.uk/itm/360684563165
Vai tykkääkö kyttyrää jos tarjoillaan kymmeniä ampeereja sisään eli jos akku tyhjä? Vai onko suuniteltu vain 100W paneeleille?

Siis osaako tuo olla ottamatta yli 10A jos tarjolla on enempi?

Viimeksi muokannut -MaTTi- : 09.11.2013 21:20
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 09.11.2013, 21:23
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

.... varmaan osaa, jos tulopuolella hartiat riittää

nuo aurinkopaneliusten tuotot vaan harvemmin on >100 A / 12 V


miksei vois ajatella, vetoautosta invertterillä ja jotain "benton" ylläpitolaturia vaunun päässä, yks kumiroikka väliin ?

(oletus siis että ajattelit ladata kotilon akkua ajon aikana)
__________________
- Levannon We(l)ho -

Viimeksi muokannut pee : 09.11.2013 21:26
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 10.11.2013, 02:27
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pee Näytä viesti
.... varmaan osaa, jos tulopuolella hartiat riittää

nuo aurinkopaneliusten tuotot vaan harvemmin on >100 A / 12 V


miksei vois ajatella, vetoautosta invertterillä ja jotain "benton" ylläpitolaturia vaunun päässä, yks kumiroikka väliin ?

(oletus siis että ajattelit ladata kotilon akkua ajon aikana)
Tuosta Benton laturista; on Nindendomiehiä varten, ainakin tuo kaverin k.o kapine; sitä pitää alkaa näppäilemään kun se saa 230v sähköä, että alkaa tekemään mitään! (muistaakseni juurikin Benton, korjatkaa jos toimii toisin)
En vähällä kehu noita ruottalaisten vehkeitä, mutta tuo Ctek akkulaturi on paras, mitä olen kuluttaja myynnistä mittaillut.

Mutta tuo -MaTTi-:n ongelma, siis asuntovaunun akkua pitää ladata ajossa:

Tuo erotusrele on hyvä kapine, kun vaunu on koukussa, ja halutaan varmistua siitä, että veturin akku ei tyhjene.
Ja tuo aikaisemman linkin erotusrele löytyy Biltemalta halvemmalla, toki taisi tuo virta olla pikkasen pienemmäksi ilmoitettu.... ei mitään merkitystä, jos vaunussa ei ole mitään suurta kulutusta (satoja watteja) ajossa.

Ja jos sähköt kulkee tuon "normaalin" vetokoukkutökkelin läpi, niin tuo 10 amppeeria on aika hyvä saavutus akun latauksessa...
Siis jos latausjännite on 13,8v ja vaunun akku puolityhjä, niin normi 80 ah hupiakku ottaa maksimissaan tuon 10A (arvaus, tullut mittailtua noita virtoja minimissään tuolla 13,8v jännitteellä) kun jännite on silloin vaunussa maksimissaan 13,6v, jos kaikki johdotukset ja ennen kaikkea tuo auton koukussa oleva pistorasia ja sen pari asuntovaunussa on kunnossa.

Jos haluat varmuuden, että se vaunun akku latautuu kunnolla niin veturin laturilta paksuhko johdotus erotusreleen kautta taakse omalle liittimelle, esim trukki-tms. ja siitä sitten vaunun akulle samalla (esim.10mm2) johdolla, molempiin päihin esim 100 amppeerin sulake.

Siis tyhjä 80 Ah hupiakku voi ottaa vastaan yli 80 A virtaa, mutta jos ottaa vastaan k.o virtaa yli minuutin, niin jännitettä pitää olla enemmän, mitä veturista lähtevän johdon päässä oleva 13,8 volttia....
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 10.11.2013, 11:37
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.063
Cool

Joo, Ctec:kiä suosin itsekin, löytyy 7A ja 3.6A -mallit. Kuullut myös samaa Bentonista (se joku 50€:n malli) että ei osaa jatkaa latausta jos ollu virrat poikki välillä.

Auton töpselille tulee nyt 50mm2 kaapelia n. metrin päähän ja siitä 2.5mm2 piuhalla töpselille (13-napainen) jatkuva virta. Ton mallin töpselissähän on jatkuva virta ja latausvirta vaunun akulle eri nastoilla, eli niitähän vois hyödyntää yhdessä, en tosin tiedä miten ja minne asti on vaunussa kytketty.

Tuossa tietysti vois olla yksinkertaisin ja tehokkain vaihtoehto laittaa vaan erilliset paksummat kaapelit trukkiliittimillä auton ja vaunun väliin. Ei tarttis miettiä latausvirtojen kestävyyttä enää, auton akulta kun tulee takalistoon asti jo valmiiks tuo 50mm2 kaapeli, siitä olis helppo jatkaa.

Eipä sitä vaunun akkua luultavasti tarviis paljoo latailla, kuitenki parkissa ollessa tarkoitus olla roikan päässä aina kun pystyy. Mutta pitää tietysti olla teoriassa ladata sitä tyhjästä täyteen järkevästi/järkevällä nopeudella autollakin.

Lisäksi mielessä käynyt että jos virittelis jonkin Defa tms. pistokkeen auton ja vaunun väliin. Auton kontissa kun on 2kW invertteri, niin saisi sen helpommin käyttöön ilman roikkakelan pyörittelyä "omassa leirinnässä" korvessa.

Edit: täältähän löytyi tähänkin aiheeseen sopivaa tarinointia: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=86280

Viimeksi muokannut -MaTTi- : 10.11.2013 12:07
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 10.11.2013, 12:55
tekniikkamies tekniikkamies ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.11.11
Sijainti: Päijät-Häme
Viestit: 3.009
Perusasetus

Mulla on akkusysteemi sellainen, että on se käännettävä akkuvalitsin akkujen välissä. Johdot on 50 ja 70 neliöisiä.

Keulalla on itseasiassa paikat 2:lle akulle kun niin oli vakiossa ja olen lisännyt invertterin viereen yhden 100 Ah kokoluokkaa olevan, jotka mahtuu myös keulalle.

Lisäksi meinasin jos ensi kesänä virittelen systeemiin aurinkopaneelin ja kunnollisen latauksen säätimen ja sen kytken lataamaan varsinkin hupiakun + jos säätimessä mahdollisuus kahdelle akustolle, ehkä täydentämään myös keula-akkujen latauksen.

Tämän systeemin etu on kun mitään virran kulun jarruja ei ole ainakaan tahallaan laitettu, kolmella vaikka 105 Ah akulla saan käyntiin invertterillä paremmin vaikka moottoreita, jota on esim. kompressorissa tai painepesurssa.

Invertterikke menee tällä hetkellä 120 neliötä johdinta.
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 10.11.2013, 20:50
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.063
Perusasetus

Autossa pannuhuone täynnä tavaraa/ei toiselle akulle tilaa, mut löyty tällainen tellinki mihin sais toisenki patterin orkkispaikalle. Eli esim. punakantisen 44Ah ja keltakantisen 48Ah Optiman. Eihän sen pakko olis vaunussa olla sen akun, autollahan sitä vedetään ja sen luo tullaan jos se jossain virran ulottamattomassa pusikossa on.
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 11.11.2013, 15:42
Kankku:n Avatar
Kankku Kankku ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 04.10.04
Sijainti: Masku/Turun kupees
Viestit: 1.031
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
Autossa pannuhuone täynnä tavaraa/ei toiselle akulle tilaa, mut löyty tällainen tellinki mihin sais toisenki patterin orkkispaikalle. Eli esim. punakantisen 44Ah ja keltakantisen 48Ah Optiman. Eihän sen pakko olis vaunussa olla sen akun, autollahan sitä vedetään ja sen luo tullaan jos se jossain virran ulottamattomassa pusikossa on.
kattelin pääasiassa kuvat ja silmä takertui noihin akkujen kiinnityksiin

MITÄ onko matti laittanut akut kiinni nippusiteillä ?
__________________
laiskuus on lahja mutta ahneus synti
Vastaa lainaten
  #18  
Vanha 11.11.2013, 16:54
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.063
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kankku Näytä viesti
kattelin pääasiassa kuvat ja silmä takertui noihin akkujen kiinnityksiin

MITÄ onko matti laittanut akut kiinni nippusiteillä ?
Ei oo mun autosta kuva. Googlella löydetty. Tollasta telinettä vaan suunnittelin josko hommais. Nyt 1 kpl 75Ah Optima orkkis RAUDALLA + pidemmillä kierretangoilla kiinni.
Vastaa lainaten
  #19  
Vanha 11.11.2013, 20:21
AH-64D:n Avatar
AH-64D AH-64D ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 26.02.07
Sijainti: -
Viestit: 358
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
No tuota... toimis varmaan, mut ei kovin hifistynyt ratkaisu. Jännitettäkin saattaa tuhraantua matkalla. Kuis tällanen pelais: http://www.ebay.co.uk/itm/360684563165
Vai tykkääkö kyttyrää jos tarjoillaan kymmeniä ampeereja sisään eli jos akku tyhjä? Vai onko suuniteltu vain 100W paneeleille?

Siis osaako tuo olla ottamatta yli 10A jos tarjolla on enempi?
Kellään kokemuksia tuollaisista laitteista huviakun ja auton akun välissä? Tai millätavalla väki on hoitanut kakkosakun lataamisen? Itseä ainakin inhottaa suuret virrat, mitkä helposti tulee suoralla kytkennällä.
Vastaa lainaten
  #20  
Vanha 11.11.2013, 21:04
GaryRock:n Avatar
GaryRock GaryRock ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 03.05.12
Sijainti: Jyväskylä, Suomi
Viestit: 623
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja AH-64D Näytä viesti
Kellään kokemuksia tuollaisista laitteista huviakun ja auton akun välissä? Tai millätavalla väki on hoitanut kakkosakun lataamisen? Itseä ainakin inhottaa suuret virrat, mitkä helposti tulee suoralla kytkennällä.
motonetin veneisiin tarkotettu erotusrele on ollu ihan toimiva ratkaisu.
Vastaa lainaten
  #21  
Vanha 11.11.2013, 21:47
tekniikkamies tekniikkamies ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.11.11
Sijainti: Päijät-Häme
Viestit: 3.009
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja AH-64D Näytä viesti
Kellään kokemuksia tuollaisista laitteista huviakun ja auton akun välissä? Tai millätavalla väki on hoitanut kakkosakun lataamisen? Itseä ainakin inhottaa suuret virrat, mitkä helposti tulee suoralla kytkennällä.
Hoitanut hupiakun lataamisen niin, että akkuvalitsimella kaikki akut yhdistetty kun hupiakku vaatii latausta ajon aikana. Jos virrankulutus on suurta, silloin kaikki akut yhdistetty ja moottori käy.

Ajatellut, että tästä saa oikein mainion systeemin jos lisää aurinkopaneelin ikäänkuin ylläpitolaturiksi ja hyvä lataussäädin. Silloin lähinnä suurella virrantarpeella jälleen yhdistäisi kaikki akut ja muuten antaisi paneelin hoidella latauksen.

Talvella pitäisi silti latailla varmaan vanhaan malliin ajaessa.
Vastaa lainaten
  #22  
Vanha 12.11.2013, 23:21
PunisherFIN:n Avatar
PunisherFIN PunisherFIN ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.07.13
Sijainti: Savonlinna
Viestit: 1.883
Perusasetus

muistakee se, että se hupiakku "suoralla" kytkennällä, oli sitten autossa, tahi vaunussa, pittää olla riittävän kaapeloinnin perässä, ellei sitä eroteta starttauksen ajaksi, periaatteessa poikkipinnan pitäs olla riittävä erotettiin tahi ei.. sulakkeet molemmissa päissä, nimittäin se virta kulkee myös toiseen suuntaan samoten molempien akkujen lähtöpäässä on oltava riittävän isot sulakkeet, jotka kestää myös sen startin, mutta palaa jos kaapeli pamahtaa syystä tai toisesta oikoseen.

eikä isoissa virroissa ole mitään ongelmaa, kunhan kaapelointi on riittävä, sulakkeet kunnossa ja liitokset tehty HUOLELLISESTI. abikohärdellit voi suosiolla työntää vaikka **rseeseen, ellei käytetä pelkästään suojattuja ja sähkärin teippi ei ole mikään eriste, sekä läpiviennit ainoastaan suojakumien kanssa. noilla opeilla se auto, tahi vaunu ei pala asennusvirheen takia ja nuo säännöt pätee kaikkiin autojen sähköasennuksiin.
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
Vastaa lainaten
  #23  
Vanha 13.11.2013, 18:47
tekniikkamies tekniikkamies ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.11.11
Sijainti: Päijät-Häme
Viestit: 3.009
Perusasetus

Minkäslaisen konstin olette nähneet parhaaksi liittää isoihin kaapeleihin liittimiä, itsellä viimeaikoina yksi varteenotettavalta vaikuttava konsti on ollut laittaa kaapeliin ja liittimeen kuparitahnaa ja hakata liitin siihen jollain moskalla, vasaralla tms. tai kiristää se siihen ruuvaamalla?
Vastaa lainaten
  #24  
Vanha 13.11.2013, 19:19
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.063
Perusasetus

Ruuvipenkissä puristellu ku ei oo tuohon tarkoitukseen suunniteltuja pihtejä/puristinta.
Vastaa lainaten
  #25  
Vanha 13.11.2013, 19:34
Tapsala Tapsala ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 08.12.08
Sijainti: Tampere
Viestit: 648
Perusasetus

Menee aika hienosti ku pistää hohtimen leuat sen liittimen molemmille puolille ja puristaa hohtimen leukoja ruuvipenkissä...
__________________
-MMC-
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Tupla jakolaatikko BJ-75:een Palde Tekniikka & Jutustelu 10 22.08.2010 13:31
hj tupla päävaihteisto Jani E Tekniikka & Jutustelu 0 08.07.2008 12:34
Tupla postaukset Pörö Ongelmia palstalla? Kysyttävää ylläpidolta? 4 09.06.2008 21:29
Tupla beadlockit swamber Tekniikka & Jutustelu 14 08.02.2008 00:53
tupla kässäri? mikkot Tekniikka & Jutustelu 11 17.02.2005 22:18


Sivu luotu: 18:02 (GMT +2).