![]() |
|
|
|||||||
| Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Ja ei tuo mun akseli missään nimessä ole DRW kuitenkaan, Suburbanista kotoisin. No mutta joka tapauksessa, eiköhän nuo sun satulan kiinnikkeet käy mun akseliin. Jos ei käy suoraan niin sitten jotain värkkäilen että osuu kohdalleen.
|
|
#2
|
||||
|
||||
|
Vähän tai sain pitkästä aikaa jotain tehdyksi. Pari putkea tuli taas lisättyä keulalle, sain viimeisteltyä konepellin kavennuksen, ja vinssipeti sekä jäähdyttimen alatuet on nyt paikallaan.
Sivukuvaa: Edestä: Vinssipeti ja syylarin alatuet. Vinssipetiä täytyy vielä hieman vahvistaa lattaraudalla takareunasta, ja syylarin tukia hieman muotoilen uusiksi ja tilapäisesti kulmissa olevien lattaraudan pätkien (ei edes hitsattu kiinni) tilalle tulee varsinaiset tuet. Varmaan 2mm pellistä taivuttamalla "mutkat". Vinssi ei alkuperäisessä asussaan toimi ollenkaan tuolla keulan alla. Tai siis toimisi, mutta vapautusvipua ei pystyisi laittamaan edes kiinni (saati sitten käyttämään ), ja virta- & maajohtojen kanssa olisi vähän tiukkaa.Ei muuta kuin vinssi auki, ja tutkailemaan josko moottori- ja planeettapäätä pystyisi kääntämään. Ja pystyihän ne Nyt sitten moottoripää on käännetty 90* taaksepäin, ja planeettapuoli 90* eteenpäin. Nyt taas homma pelittää ![]() Edestäpäin; vapautusvipua voi käyttää, eikä se tule edes auton etureunan tasolle. Pitäisi olla kohtuuhyvin suojassa - kunnes kivi tai oksa iskee siihen ![]() ..ja vastaavasti konehuoneen puolelta, nyt on piuhat helppo laittaa kiinni ja ovat mukavasti suojassa ja myös tarpeen mukaan helppo suojata vielä tehokkaammin: |
|
#3
|
||||
|
||||
|
Pari putkea tuli hitsattua lisää, alkaa keula taas näyttää autolta. Melkolailla samannäköinen se on kuin ennen etupään tuhoamista tulipellistä eteenpäin - mutta 30cm kapeampana maskin kohdalta ja lisäksi keulan hooppi on paljon pystymmässä kuin aiemmin.
Seuraavaksi pitäisi käydä moottorin kiinnikkeiden kimppuun, eli pitää tehdä uudet kiinnikkeet lohkoon, ja kun ne on valmiit niin sitten leikata ja hitsata eturunkoon kiinnikkeet. Sitten vähän jäykisteputkia ja levyä noiden kahden päällekkäisen putken väliin. Coil-overeiden lenkkiä en voi vielä tehdä, koska ensin pitää saada hommattua ne, ja lisäksi uusi etuakseli & renkaat että näkee tarkalleen mihin mikäkin osa tulee. Ei viitti alkaa arpomaan noitten paikkaa, menis kuitenkin taas kaikki uusiksi ![]() Kuvat keulasta: |
|
#4
|
|||
|
|||
|
minkä vuoksi tuo tuo vanha kori on jätetty tuonne putkien väliin...oliko helpompöi poistaa se nyt ku vielä olis tilaa. aikas vaikea homma ku putkea rupeaa olemaan jokapuolella...kori ei taida tulla ulos enää mistään raosta ;O
|
|
#5
|
||||
|
||||
|
Jos nyypi ei oo sattunu tietämään tai edes huomaamaan kuvistakaan katsomalla niin Cherokeessa ei ole erillistä runkoa, eli kori pois = kaikki pois, ei oo mitään mihin moottorin ja akselistot kiinnittäisi. Ja onhan tuo nyt eri paljon paremman näköinen kun on tunnistettavissa edelleen XJ Cherokeeksi.
|
|
#6
|
||||
|
||||
|
Juu kyllä nimenomaan, tarkoitus on pitää tämä Cherokeen näköisenä joten siksi se korikin siellä on. Enkä sentään ihan kaikkea viitti tehdä uusiksi, sittenhän auton olisi voinut tehdä samantien kokonaan putkesta ja sileät pellit vain pintaan
![]() Vastahan siitä on ~1½ vuotta kun se nykyinen paloi, ja samalla paloi hiilisilta ja kaikki johdotkin sisältä. Ilmeisesti meni solenoidiboksissa veto päälle itsekseen ja moottori kyrvähti - siinä sivussa sai vähän pellin alta savuja ulos ja pientä liekkiä. Onneksi ei auto palanut silloin. Joten hain tänään vinssiin uuden moottorin vihdoin ja viimein, samalla tuli sitten hommattua Superwinchin joku ihme pikkukäikäle joka ajaa saman asian kuin solenoidiboksi. Pieni se ainakin on ja kovasti kehuttiin Offivarusteessa, kai se silloin on hyvä
|
|
#7
|
||||
|
||||
|
Mie nyt aistin tuossa nyybin replyssä vittuilun makua siihen suuntaan, jotta miksei tästä säästetty pelkkää tekniikkaa ja tehty putkirunkoa: No KOSKA!
Jos tuo ei riitä, niin jatketaann, et vähemmän lentää savi silmään, kun on suojaa ympärillä, ja tällä hetkellä tämäkin auto täyttää promodiluokituksen (kai se täyttää?) Ja niin edelleen. |
|
#8
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
matille...ootko vilkassu tojon mahan alle löytyykö palkkeja sieltäkään ? |
|
#9
|
||||
|
||||
|
Kyl toi maskin vaatii, et voidaan edelleen nimittää Inkkariksi
|
|
#10
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
![]() Nykyinen on vain sen verran pahasti mutiloitu, että täytyy ostaa jostain uusi.. |
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| SHREK (Cherokee projekti). | 454SS | Maasturiprojektit | 476 | 12.12.2015 17:26 |
| Myyty | KössiKenguru | O/M/V Ajoneuvot | 3 | 02.06.2008 08:10 |
| O: halpa XJ cherokee projekti | KooPee | O/M/V Ajoneuvot | 8 | 29.05.2008 19:43 |
| Projekti Mall Crawler (Jeep Cherokee) | Timo_L | Maasturiprojektit | 89 | 19.04.2008 10:52 |
| Ostetaan jeep cherokee/grand cherokee vanteet | O/M/V Muut | 5 | 16.12.2005 21:50 | |