Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 05.11.2010, 17:28
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

minkä vuoksi tuo tuo vanha kori on jätetty tuonne putkien väliin...oliko helpompöi poistaa se nyt ku vielä olis tilaa. aikas vaikea homma ku putkea rupeaa olemaan jokapuolella...kori ei taida tulla ulos enää mistään raosta ;O

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 05.11.2010, 18:40
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.076
Thumbs down

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön Näytä viesti
minkä vuoksi tuo tuo vanha kori on jätetty tuonne putkien väliin...oliko helpompöi poistaa se nyt ku vielä olis tilaa. aikas vaikea homma ku putkea rupeaa olemaan jokapuolella...kori ei taida tulla ulos enää mistään raosta ;O
Jos nyypi ei oo sattunu tietämään tai edes huomaamaan kuvistakaan katsomalla niin Cherokeessa ei ole erillistä runkoa, eli kori pois = kaikki pois, ei oo mitään mihin moottorin ja akselistot kiinnittäisi. Ja onhan tuo nyt eri paljon paremman näköinen kun on tunnistettavissa edelleen XJ Cherokeeksi.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 05.11.2010, 19:53
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Juu kyllä nimenomaan, tarkoitus on pitää tämä Cherokeen näköisenä joten siksi se korikin siellä on. Enkä sentään ihan kaikkea viitti tehdä uusiksi, sittenhän auton olisi voinut tehdä samantien kokonaan putkesta ja sileät pellit vain pintaan


Vastahan siitä on ~1½ vuotta kun se nykyinen paloi, ja samalla paloi hiilisilta ja kaikki johdotkin sisältä. Ilmeisesti meni solenoidiboksissa veto päälle itsekseen ja moottori kyrvähti - siinä sivussa sai vähän pellin alta savuja ulos ja pientä liekkiä. Onneksi ei auto palanut silloin. Joten hain tänään vinssiin uuden moottorin vihdoin ja viimein, samalla tuli sitten hommattua Superwinchin joku ihme pikkukäikäle joka ajaa saman asian kuin solenoidiboksi. Pieni se ainakin on ja kovasti kehuttiin Offivarusteessa, kai se silloin on hyvä
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 06.11.2010, 04:39
Viipo:n Avatar
Viipo Viipo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.09.06
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 4.183
Perusasetus

Mie nyt aistin tuossa nyybin replyssä vittuilun makua siihen suuntaan, jotta miksei tästä säästetty pelkkää tekniikkaa ja tehty putkirunkoa: No KOSKA!

Jos tuo ei riitä, niin jatketaann, et vähemmän lentää savi silmään, kun on suojaa ympärillä, ja tällä hetkellä tämäkin auto täyttää promodiluokituksen (kai se täyttää?)

Ja niin edelleen.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 06.11.2010, 13:03
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Juu kyllä nimenomaan, tarkoitus on pitää tämä Cherokeen näköisenä joten siksi se korikin siellä on. Enkä sentään ihan kaikkea viitti tehdä uusiksi, sittenhän auton olisi voinut tehdä samantien kokonaan putkesta ja sileät pellit vain pintaan
niinpä, putkesta koko auto, cherosta muutama pellin kikkare jotta muistaa mistä on lähdetty. eikai moottorin ja vaihdelaatikon kiinnitykset noilla taidoilla voi olla monen tunnin juttuja. aika makea kampe tulossa kuitenki.

matille...ootko vilkassu tojon mahan alle löytyykö palkkeja sieltäkään ?
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 06.11.2010, 13:40
pastirolli pastirolli ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 20.07.07
Sijainti: Kurikka
Viestit: 2.174
Perusasetus

Jokainen rakentaa tyylillään. Tämä rakennustopikki on niitä harvoja joita jaksaa lukea. Oikeaa rakentamista eikä mitään hypistelyä. Mukavasti kuvia joita voi vahdata silmät pyöreänä. Timo_L on oikea taiteilija.
__________________
"Kerran luulin olevani väärässä. Erehdyin." -Oscar Wilde-

Yritin epäonnistua. Onnistuin.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 10.11.2010, 21:50
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Aloin väkertämään moottorin kiinnikettä kuskin puolelle. Itse runko on valmis, vielä pari vahviketta tuonne sisäpuolelle niin ei pitäisi antautua pahemmassakaan rymyytyksessä. 6mm levystä tuo tuli tehtyä.

Hitsaussaumat on niin karseita ulkonäöltään että hävettää, mutta kyllä ne ainakin läpi paloi. Onneks on rälläkässä hiomalaikka Aika isolta alalta tuo tulee kiinni runkoon, eli sekä alempaan- että ylempään putkeen ja lisäksi ylempään putkeen vaakasuunnassa ~20cm matkalta. Luulisi kestävän.




Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 10.11.2010, 22:30
make-lj:n Avatar
make-lj make-lj ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 14.05.06
Sijainti: lappeenranta, Finland.
Viestit: 1.865
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti

Hitsaussaumat on niin karseita ulkonäöltään että hävettää, mutta kyllä ne ainakin läpi paloi. Onneks on rälläkässä hiomalaikka
ota kempistä se "langan jaksotus" pois päältä ni palaa sauma vielä paremmin ku ei tuu täppiätäpin vieree
vitsivitsi
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 10.11.2010, 23:54
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.076
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön Näytä viesti
matille...ootko vilkassu tojon mahan alle löytyykö palkkeja sieltäkään ?
Mitä vi**ua? Mitähän palkkeja sieltä pitäis löytyä? 50 mm koppaa tunkkasin ylöspäin rungolta muutama vuosi sitten ja viimeksi viikonloppuna makasin muutaman tunnin sen alla, niin mitäpä luulet olisko tullut vilkaistua?
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 11.11.2010, 20:59
454SS:n Avatar
454SS 454SS ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.02.06
Sijainti: Luumäki, Finland.
Viestit: 3.362
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
on tunnistettavissa edelleen XJ Cherokeeksi.
Kyl toi maskin vaatii, et voidaan edelleen nimittää Inkkariksi
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 11.11.2010, 22:01
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 454SS Näytä viesti
Kyl toi maskin vaatii, et voidaan edelleen nimittää Inkkariksi
Kyllä se siihen tulee ihan taatusti, se on ollut projektin alusta asti selvää

Nykyinen on vain sen verran pahasti mutiloitu, että täytyy ostaa jostain uusi..
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 12.11.2010, 20:24
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

No nyt ei enää näytä moottorin kiinnike ihan niin tappovälineeltä kun on paikallaan autossa. Seuraavaksi toiselle puolelle samanlainen, ja pari pystytukea putkenpätkistä vielä noitten alempien putkien väliin vahvikkeeksi.

Sitten joutuukin melkeen alottaa rahankeruun että saa renkaat (tilattuna Irokit 39,5 x 13,50 x 17 ), vanteet, coil-overit + jouset, ja etuakselin. Ja varmaan jotain lukkoja tarttis akseleille hommata, ja toinen jakoaski että saan doublerin

Mutta tarpeeksi jo lätinää, tossa on yksi kiinnike paikallaan. Tukevalta vaikuttaa



Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 12.11.2010, 21:47
454SS:n Avatar
454SS 454SS ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.02.06
Sijainti: Luumäki, Finland.
Viestit: 3.362
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Mutta tarpeeksi jo lätinää, tossa on yksi kiinnike paikallaan. Tukevalta vaikuttaa



Tuo orggis kuosissa oleva moottorinkannake ei vaikuta kovin tukevalta. Mitsu Pajeron lehtijousen heloista, parista putkenpätkästä ja pienistä levyn paloista saa valmistettua tukevan
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 12.11.2010, 22:05
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 454SS Näytä viesti
Tuo orggis kuosissa oleva moottorinkannake ei vaikuta kovin tukevalta. Mitsu Pajeron lehtijousen heloista, parista putkenpätkästä ja pienistä levyn paloista saa valmistettua tukevan
Juu tiedossa on, että nuo orkkiskiinnikkeet saattaa revetä irti. Mutta se itse ongelma ei ole niinkään tuon kiinnikkeen kesto (aika vähän on näkynyt edes nopeissa kisavehkeissä noita hajonneen), vaan se että lohkosta murtuu palat pois ja sitten onkin vittumaisempi tilanne. Eli pitäisi molemmin puolin lohkoa ottaa käyttöön nuo ylemmässä kuvassa näkyvät kolme ylimääräistä reikää (joista yhdessä on pultti) ja tehdä niihin sopiva kiinnike. Se on kyllä projektin alla, mutta ei päällimmäisenä mielessä. Kun saisi edes koneen pois pukin päältä

Minkäskokoiset ne Pajeron helat on? Pitäisi mielellään olla jotain sellaista että ne pystyy helpohkosti kotikonstein vaihtamaan, ja johon löytyisi suoraan sopivankokoista putkea mihin prässätä sisälle. Siksi itse asiassa suunnitelmissa on ollut että tekisin tai ostaisin sopivat uretaanipuslat. Olis helpot vaihtaa. Ongelmana tosin sitten on taas se, että kun ovat niin jäykkiä (varsinkin talvella), että rasittaa turhaan lohkon kiinnityspisteitä..


Jotain tämäntapaista meinasin siis kyhätä jossain vaiheessa..:






Viimeksi muokannut Timo_L : 17.11.2010 23:09
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
SHREK (Cherokee projekti). 454SS Maasturiprojektit 476 12.12.2015 17:26
Myyty KössiKenguru O/M/V Ajoneuvot 3 02.06.2008 08:10
O: halpa XJ cherokee projekti KooPee O/M/V Ajoneuvot 8 29.05.2008 19:43
Projekti Mall Crawler (Jeep Cherokee) Timo_L Maasturiprojektit 89 19.04.2008 10:52
Ostetaan jeep cherokee/grand cherokee vanteet O/M/V Muut 5 16.12.2005 21:50


Sivu luotu: 02:11 (GMT +2).