Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 23.10.2010, 20:11
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Juu, mutta onhan nuita 14b akseleita vielä C&C (cab & chassis) versio, missä käsittääkseni oli navan paikka hieman eri verrattuna SRW- akseliin. Raideleveyskin on niissä eri. Mutta sitä mietin itse että kumpihan noista mulla on, koska raideleveys ei suoraan täsmännyt sen enempää SRW kui C&C akseliin. Ota noista jenkeistä selvää

Mutta enköhän minä noista saa sovitettua jotenkin ittelleni, laita vaikka privana hintapyyntö + lähetyskulut?

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 24.10.2010, 08:57
Sten:n Avatar
Sten Sten ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 13.08.05
Sijainti: Kovjoki, Finland.
Viestit: 544
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Juu, mutta onhan nuita 14b akseleita vielä C&C (cab & chassis) versio, missä käsittääkseni oli navan paikka hieman eri verrattuna SRW- akseliin. Raideleveyskin on niissä eri. Mutta sitä mietin itse että kumpihan noista mulla on, koska raideleveys ei suoraan täsmännyt sen enempää SRW kui C&C akseliin. Ota noista jenkeistä selvää

Mutta enköhän minä noista saa sovitettua jotenkin ittelleni, laita vaikka privana hintapyyntö + lähetyskulut?
Pickup 67"
Van 70,25"
Cab&Chassi 63"

Siinä on mun tietääkseni eri leveyden mallit.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 24.10.2010, 09:08
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Jeps, mutta mulla osuu just tohon Pickup- ja C&C akselin väliin leveys, 165cm Tosin, eipä tuossa ollut rummut paikallaan että johan siitä tulee varmaan yhteensä tuo 5cm ero.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 24.10.2010, 10:27
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.345
Perusasetus

DRW
(dual rear wheel truck)72"

ei vaikuta mitään jarrujen paikkaan akselin leveys, ainoastaan napa, noi mun jarruraudat ei sovi ku ykköspyöräisiin napoihin, mulla on tosin yhdet semmoset navatkin vielä jemmassa.

The SRW and C&C axles use the same housings and shafts, with the difference in width being in the hubs. The housings are actuallly identical except for the location of the backing plate flange. Drums & hubs are different, but backing plates, shoes, and wheel cylinders are the same) * The SRW and Van axles use the same hubs, the C&C and DRW axles use the same hubs; Though different, the SRW/Van hubs and the C&C/DRW hubs can be interchanged causing a change to the axles WMS (see pics below) SRW and C&C axle shafts are the same ** Van, DRW, and SRW/C&C axle shafts are all different lengths as follows (long/right side / short/left side):
Type 1 - SRW/C&C - 37-5/8" / 31-5/8"Type 2 - DRW - ??
Type 3 - Van - 39-3/8" / 33-3/8"
C&C and dually brakes are the same.In all cases one side axleshaft is shorter than the other; pinions are centered. 1350 appears to be the only available stock pinion yoke.1-tons feature 40.5" perch spacing - whether C&C or pickup, whether SRW or DRW. 3/4-ton is 42.5" spacing. (COUNTER) - The perchs on my C&C measure 36"Wheel studs went metric for the 88-up C/K trucks, and 96-up vans



sinkkunapa

paripyöränapa

sinkku vasen drw oikea
kuvat ja tekstit piratesilta http://www.pirate4x4.com/tech/billav...ble/index.html
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 24.10.2010, 11:08
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rytari Näytä viesti
ei vaikuta mitään jarrujen paikkaan akselin leveys, ainoastaan napa, noi mun jarruraudat ei sovi ku ykköspyöräisiin napoihin, mulla on tosin yhdet semmoset navatkin vielä jemmassa.

The SRW and C&C axles use the same housings and shafts, with the difference in width being in the hubs. The housings are actuallly identical except for the location of the backing plate flange. Drums & hubs are different, but backing plates, shoes, and wheel cylinders are the same)...
Juu, kyllä nuo on tullut luettua Piraten sivuilta hyvissä ajoin ennen akselin ostoa Ja ei tuo mun akseli missään nimessä ole DRW kuitenkaan, Suburbanista kotoisin. No mutta joka tapauksessa, eiköhän nuo sun satulan kiinnikkeet käy mun akseliin. Jos ei käy suoraan niin sitten jotain värkkäilen että osuu kohdalleen.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 03.11.2010, 21:28
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Vähän tai sain pitkästä aikaa jotain tehdyksi. Pari putkea tuli taas lisättyä keulalle, sain viimeisteltyä konepellin kavennuksen, ja vinssipeti sekä jäähdyttimen alatuet on nyt paikallaan.


Sivukuvaa:




Edestä:




Vinssipeti ja syylarin alatuet. Vinssipetiä täytyy vielä hieman vahvistaa lattaraudalla takareunasta, ja syylarin tukia hieman muotoilen uusiksi ja tilapäisesti kulmissa olevien lattaraudan pätkien (ei edes hitsattu kiinni) tilalle tulee varsinaiset tuet. Varmaan 2mm pellistä taivuttamalla "mutkat".





Vinssi ei alkuperäisessä asussaan toimi ollenkaan tuolla keulan alla. Tai siis toimisi, mutta vapautusvipua ei pystyisi laittamaan edes kiinni (saati sitten käyttämään ), ja virta- & maajohtojen kanssa olisi vähän tiukkaa.

Ei muuta kuin vinssi auki, ja tutkailemaan josko moottori- ja planeettapäätä pystyisi kääntämään. Ja pystyihän ne Nyt sitten moottoripää on käännetty 90* taaksepäin, ja planeettapuoli 90* eteenpäin. Nyt taas homma pelittää




Edestäpäin; vapautusvipua voi käyttää, eikä se tule edes auton etureunan tasolle. Pitäisi olla kohtuuhyvin suojassa - kunnes kivi tai oksa iskee siihen




..ja vastaavasti konehuoneen puolelta, nyt on piuhat helppo laittaa kiinni ja ovat mukavasti suojassa ja myös tarpeen mukaan helppo suojata vielä tehokkaammin:

Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 04.11.2010, 22:15
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Pari putkea tuli hitsattua lisää, alkaa keula taas näyttää autolta. Melkolailla samannäköinen se on kuin ennen etupään tuhoamista tulipellistä eteenpäin - mutta 30cm kapeampana maskin kohdalta ja lisäksi keulan hooppi on paljon pystymmässä kuin aiemmin.

Seuraavaksi pitäisi käydä moottorin kiinnikkeiden kimppuun, eli pitää tehdä uudet kiinnikkeet lohkoon, ja kun ne on valmiit niin sitten leikata ja hitsata eturunkoon kiinnikkeet. Sitten vähän jäykisteputkia ja levyä noiden kahden päällekkäisen putken väliin. Coil-overeiden lenkkiä en voi vielä tehdä, koska ensin pitää saada hommattua ne, ja lisäksi uusi etuakseli & renkaat että näkee tarkalleen mihin mikäkin osa tulee. Ei viitti alkaa arpomaan noitten paikkaa, menis kuitenkin taas kaikki uusiksi

Kuvat keulasta:



Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
SHREK (Cherokee projekti). 454SS Maasturiprojektit 476 12.12.2015 17:26
Myyty KössiKenguru O/M/V Ajoneuvot 3 02.06.2008 08:10
O: halpa XJ cherokee projekti KooPee O/M/V Ajoneuvot 8 29.05.2008 19:43
Projekti Mall Crawler (Jeep Cherokee) Timo_L Maasturiprojektit 89 19.04.2008 10:52
Ostetaan jeep cherokee/grand cherokee vanteet O/M/V Muut 5 16.12.2005 21:50


Sivu luotu: 21:22 (GMT +2).