![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#176
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
ton näköset on mun tekemät srw akseliin pultattavat 3/4 chevysatulan tai caddy satulan kiinnikkeet, jenka on 7/16"-20 mä käytin tommosta jarrulevyä "5014R. 73-87 Chevy 3/4 ton front rotor. This rotor is commonly used with just about every 8 lug rear disc brake kit." ja tän näkönen paketti sopii 15" vanteidenkin kanssa... |
#177
|
||||
|
||||
![]()
Hyvä tietää, ja samantyyppistä ratkaisua juuri itsekin meinasin.
Oliskos sulla mahdollista mulle leikellä/ taivutella tollaset johki sopivaan hintaan? Mites paksua tavaraa nuo on, jotain 8-10mm? Tosin mun pitäis vielä tarkistaa että on varmasti sopivat, mutta mulla kyllä pitäisi olla juuri tuo SRW akseli myös.. |
#178
|
||||
|
||||
![]()
swr = single rear wheel drw = paripyöräakseli... on mulla noita vielä valmiinakin varmaan pari sarjaa, semmonen muistikuva ainakin, 10mm taisivat olla
|
#179
|
||||
|
||||
![]()
Juu, mutta onhan nuita 14b akseleita vielä C&C (cab & chassis) versio, missä käsittääkseni oli navan paikka hieman eri verrattuna SRW- akseliin. Raideleveyskin on niissä eri. Mutta sitä mietin itse että kumpihan noista mulla on, koska raideleveys ei suoraan täsmännyt sen enempää SRW kui C&C akseliin. Ota noista jenkeistä selvää
![]() Mutta enköhän minä noista saa sovitettua jotenkin ittelleni, laita vaikka privana hintapyyntö + lähetyskulut? |
#180
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Van 70,25" Cab&Chassi 63" Siinä on mun tietääkseni eri leveyden mallit. |
#181
|
||||
|
||||
![]()
Jeps, mutta mulla osuu just tohon Pickup- ja C&C akselin väliin leveys, 165cm
![]() |
#182
|
||||
|
||||
![]()
DRW
(dual rear wheel truck)72" ei vaikuta mitään jarrujen paikkaan akselin leveys, ainoastaan napa, noi mun jarruraudat ei sovi ku ykköspyöräisiin napoihin, mulla on tosin yhdet semmoset navatkin vielä jemmassa. The SRW and C&C axles use the same housings and shafts, with the difference in width being in the hubs. The housings are actuallly identical except for the location of the backing plate flange. Drums & hubs are different, but backing plates, shoes, and wheel cylinders are the same) * The SRW and Van axles use the same hubs, the C&C and DRW axles use the same hubs; Though different, the SRW/Van hubs and the C&C/DRW hubs can be interchanged causing a change to the axles WMS (see pics below) SRW and C&C axle shafts are the same ** Van, DRW, and SRW/C&C axle shafts are all different lengths as follows (long/right side / short/left side): Type 1 - SRW/C&C - 37-5/8" / 31-5/8"Type 2 - DRW - ?? Type 3 - Van - 39-3/8" / 33-3/8" C&C and dually brakes are the same.In all cases one side axleshaft is shorter than the other; pinions are centered. 1350 appears to be the only available stock pinion yoke.1-tons feature 40.5" perch spacing - whether C&C or pickup, whether SRW or DRW. 3/4-ton is 42.5" spacing. (COUNTER) - The perchs on my C&C measure 36"Wheel studs went metric for the 88-up C/K trucks, and 96-up vans ![]() sinkkunapa ![]() paripyöränapa ![]() sinkku vasen drw oikea kuvat ja tekstit piratesilta http://www.pirate4x4.com/tech/billav...ble/index.html |
#183
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() |
#184
|
||||
|
||||
![]()
Vähän tai sain pitkästä aikaa jotain tehdyksi. Pari putkea tuli taas lisättyä keulalle, sain viimeisteltyä konepellin kavennuksen, ja vinssipeti sekä jäähdyttimen alatuet on nyt paikallaan.
Sivukuvaa: Edestä: Vinssipeti ja syylarin alatuet. Vinssipetiä täytyy vielä hieman vahvistaa lattaraudalla takareunasta, ja syylarin tukia hieman muotoilen uusiksi ja tilapäisesti kulmissa olevien lattaraudan pätkien (ei edes hitsattu kiinni) tilalle tulee varsinaiset tuet. Varmaan 2mm pellistä taivuttamalla "mutkat". Vinssi ei alkuperäisessä asussaan toimi ollenkaan tuolla keulan alla. Tai siis toimisi, mutta vapautusvipua ei pystyisi laittamaan edes kiinni (saati sitten käyttämään ![]() Ei muuta kuin vinssi auki, ja tutkailemaan josko moottori- ja planeettapäätä pystyisi kääntämään. Ja pystyihän ne ![]() ![]() Edestäpäin; vapautusvipua voi käyttää, eikä se tule edes auton etureunan tasolle. Pitäisi olla kohtuuhyvin suojassa - kunnes kivi tai oksa iskee siihen ![]() ..ja vastaavasti konehuoneen puolelta, nyt on piuhat helppo laittaa kiinni ja ovat mukavasti suojassa ja myös tarpeen mukaan helppo suojata vielä tehokkaammin: |
#185
|
||||
|
||||
![]()
Pari putkea tuli hitsattua lisää, alkaa keula taas näyttää autolta. Melkolailla samannäköinen se on kuin ennen etupään tuhoamista tulipellistä eteenpäin - mutta 30cm kapeampana maskin kohdalta ja lisäksi keulan hooppi on paljon pystymmässä kuin aiemmin.
Seuraavaksi pitäisi käydä moottorin kiinnikkeiden kimppuun, eli pitää tehdä uudet kiinnikkeet lohkoon, ja kun ne on valmiit niin sitten leikata ja hitsata eturunkoon kiinnikkeet. Sitten vähän jäykisteputkia ja levyä noiden kahden päällekkäisen putken väliin. Coil-overeiden lenkkiä en voi vielä tehdä, koska ensin pitää saada hommattua ne, ja lisäksi uusi etuakseli & renkaat että näkee tarkalleen mihin mikäkin osa tulee. Ei viitti alkaa arpomaan noitten paikkaa, menis kuitenkin taas kaikki uusiksi ![]() Kuvat keulasta: |
#186
|
|||
|
|||
![]()
minkä vuoksi tuo tuo vanha kori on jätetty tuonne putkien väliin...oliko helpompöi poistaa se nyt ku vielä olis tilaa. aikas vaikea homma ku putkea rupeaa olemaan jokapuolella...kori ei taida tulla ulos enää mistään raosta ;O
|
#187
|
||||
|
||||
![]()
Jos nyypi ei oo sattunu tietämään tai edes huomaamaan kuvistakaan katsomalla niin Cherokeessa ei ole erillistä runkoa, eli kori pois = kaikki pois, ei oo mitään mihin moottorin ja akselistot kiinnittäisi. Ja onhan tuo nyt eri paljon paremman näköinen kun on tunnistettavissa edelleen XJ Cherokeeksi.
|
#188
|
||||
|
||||
![]()
Juu kyllä nimenomaan, tarkoitus on pitää tämä Cherokeen näköisenä joten siksi se korikin siellä on. Enkä sentään ihan kaikkea viitti tehdä uusiksi, sittenhän auton olisi voinut tehdä samantien kokonaan putkesta ja sileät pellit vain pintaan
![]() Vastahan siitä on ~1½ vuotta kun se nykyinen paloi, ja samalla paloi hiilisilta ja kaikki johdotkin sisältä. Ilmeisesti meni solenoidiboksissa veto päälle itsekseen ja moottori kyrvähti - siinä sivussa sai vähän pellin alta savuja ulos ja pientä liekkiä. Onneksi ei auto palanut silloin. Joten hain tänään vinssiin uuden moottorin vihdoin ja viimein, samalla tuli sitten hommattua Superwinchin joku ihme pikkukäikäle joka ajaa saman asian kuin solenoidiboksi. Pieni se ainakin on ja kovasti kehuttiin Offivarusteessa, kai se silloin on hyvä ![]() |
#189
|
||||
|
||||
![]()
Mie nyt aistin tuossa nyybin replyssä vittuilun makua siihen suuntaan, jotta miksei tästä säästetty pelkkää tekniikkaa ja tehty putkirunkoa: No KOSKA!
Jos tuo ei riitä, niin jatketaann, et vähemmän lentää savi silmään, kun on suojaa ympärillä, ja tällä hetkellä tämäkin auto täyttää promodiluokituksen (kai se täyttää?) Ja niin edelleen. |
#190
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
matille...ootko vilkassu tojon mahan alle löytyykö palkkeja sieltäkään ? |
#191
|
|||
|
|||
![]()
Jokainen rakentaa tyylillään. Tämä rakennustopikki on niitä harvoja joita jaksaa lukea. Oikeaa rakentamista eikä mitään hypistelyä. Mukavasti kuvia joita voi vahdata silmät pyöreänä. Timo_L on oikea taiteilija.
![]() ![]()
__________________
"Kerran luulin olevani väärässä. Erehdyin." -Oscar Wilde- Yritin epäonnistua. Onnistuin. |
#192
|
||||
|
||||
![]()
Aloin väkertämään moottorin kiinnikettä kuskin puolelle. Itse runko on valmis, vielä pari vahviketta tuonne sisäpuolelle niin ei pitäisi antautua pahemmassakaan rymyytyksessä. 6mm levystä tuo tuli tehtyä.
Hitsaussaumat on niin karseita ulkonäöltään että hävettää, mutta kyllä ne ainakin läpi paloi. Onneks on rälläkässä hiomalaikka ![]() |
#193
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() vitsivitsi ![]() |
#194
|
||||
|
||||
![]()
Joo, täytyypä koittaa
![]() ..ei vaan, pitäis edelleenkin viedä toi kone huoltoon kun välillä tulee ihan kunnon siistiä saumaa niinkun pitäisi, ja välillä toi langasyöttö ja itse "palaminen" pykii oudosti ja tulos on sitten mitä on. |
#195
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() |
#196
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
joudut pitään syöttörullat vähä kireellä sen takia et lanka kulkis? kannattaa vaan itte vaihtaa, pääsee siinäkin edukkaammin... |
#197
|
||||
|
||||
![]()
Kyl toi maskin vaatii, et voidaan edelleen nimittää Inkkariksi
![]() |
#198
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Nykyinen on vain sen verran pahasti mutiloitu, että täytyy ostaa jostain uusi.. |
#199
|
||||
|
||||
![]()
No nyt ei enää näytä moottorin kiinnike ihan niin tappovälineeltä kun on paikallaan autossa. Seuraavaksi toiselle puolelle samanlainen, ja pari pystytukea putkenpätkistä vielä noitten alempien putkien väliin vahvikkeeksi.
Sitten joutuukin melkeen alottaa rahankeruun että saa renkaat (tilattuna Irokit 39,5 x 13,50 x 17 ), vanteet, coil-overit + jouset, ja etuakselin. Ja varmaan jotain lukkoja tarttis akseleille hommata, ja toinen jakoaski että saan doublerin ![]() Mutta tarpeeksi jo lätinää, tossa on yksi kiinnike paikallaan. Tukevalta vaikuttaa ![]() |
#200
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() |
![]() |
|
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
SHREK (Cherokee projekti). | 454SS | Maasturiprojektit | 476 | 12.12.2015 17:26 |
Myyty | KössiKenguru | O/M/V Ajoneuvot | 3 | 02.06.2008 08:10 |
O: halpa XJ cherokee projekti | KooPee | O/M/V Ajoneuvot | 8 | 29.05.2008 19:43 |
Projekti Mall Crawler (Jeep Cherokee) | Timo_L | Maasturiprojektit | 89 | 19.04.2008 10:52 |
Ostetaan jeep cherokee/grand cherokee vanteet | O/M/V Muut | 5 | 16.12.2005 21:50 |