Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 21.10.2010, 14:20
Lehis:n Avatar
Lehis Lehis ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 07.03.07
Sijainti: Imatra
Viestit: 1.628
Perusasetus

Jaahas, jonkin näköinen kikkare tuli näjemmä ostettua..onkohan tuo nyt sitä 46-heimoa, vai mikä se oli.

Mutta mutta, kunhan ruostees siivoomisen aloittaa niin jotain piristystä tarviais...eli:

1. flätpedi, minimi mitat...jotta katsastuksessa hyväksytään..?
1.1 paljos runkoa saa sitten lyhentää...jotta katsastuksessa hyväksytään?
1.2 tarvinneeko millaista alleajo suojaa tommoonen 83vm...jotta katsastuksessa hyväksytään?

2. Lehtijouset vex, rangen jakareissa riittänee akselimassa molemmissa päissä?
2.1 Minkäs moinen kierre on kiva edessä?
2.2 Minkäs moinen kierre on kiva takana?

3. Turbotus, millä ahtimella(siis joo, olen lukenut juttua Pajeron turbon laitosta)? Jos ja kun nälkä joskus kasvaa ja konetta pitäisi päivittää johonkin suuntaan, kävisi sitten mahdollisesti jo hankittu hyrrä seuraavaan versioon...olisko se sit se EVO II

4. koolerin mitat, eli kuinka ison saa kohtuudella survottua keulille, silla aijatuksella että siellä on jokin kiinan vinssi...eikä etuylitystä ole tarkoitus tarpeettomasti kasvattaa...

5. Kestääkö pikku akselit kohtuutonta kuormitusta 35" kumeilla, vaiko pitääkö suoraan päivittää isommat akselit Toikin on vähän niitä EVO II juttuja...


Viimeksi muokannut Lehis : 21.10.2010 14:23
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 21.10.2010, 15:33
Jopo_:n Avatar
Jopo_ Jopo_ ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 03.12.08
Sijainti: Kokkola
Viestit: 285
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Lehis Näytä viesti
Jaahas, jonkin näköinen kikkare tuli näjemmä ostettua..onkohan tuo nyt sitä 46-heimoa, vai mikä se oli.

Mutta mutta, kunhan ruostees siivoomisen aloittaa niin jotain piristystä tarviais...eli:

1. flätpedi, minimi mitat...jotta katsastuksessa hyväksytään..?
1.1 paljos runkoa saa sitten lyhentää...jotta katsastuksessa hyväksytään?
1.2 tarvinneeko millaista alleajo suojaa tommoonen 83vm...jotta katsastuksessa hyväksytään?

2. Lehtijouset vex, rangen jakareissa riittänee akselimassa molemmissa päissä?
2.1 Minkäs moinen kierre on kiva edessä?
2.2 Minkäs moinen kierre on kiva takana?

3. Turbotus, millä ahtimella(siis joo, olen lukenut juttua Pajeron turbon laitosta)? Jos ja kun nälkä joskus kasvaa ja konetta pitäisi päivittää johonkin suuntaan, kävisi sitten mahdollisesti jo hankittu hyrrä seuraavaan versioon...olisko se sit se EVO II

4. koolerin mitat, eli kuinka ison saa kohtuudella survottua keulille, silla aijatuksella että siellä on jokin kiinan vinssi...eikä etuylitystä ole tarkoitus tarpeettomasti kasvattaa...

5. Kestääkö pikku akselit kohtuutonta kuormitusta 35" kumeilla, vaiko pitääkö suoraan päivittää isommat akselit Toikin on vähän niitä EVO II juttuja...
1. pituus min. 175cm tai pohjan ala oltava 2,25m2 ???????
1.1 ilmeisesti sen verran, että lavalle jää tarpeeksi mittaa
1.2 Maastopakettiauton kanssa riippuu vähän katsastusmiehestä miten se tulkitsee sitä pykälää jossa sanotaan maastopakussa että maasto-ominaisuuksia huonontavaa "lisävarustetta" ei tarvitse olla (alleajosuoja, kuraläpät jne...). Mulla ei vaadittu, kaverilla vaadittiin. Pakussa vissiin pitää olla

2. -----

3. Taitaa hiluxien pellin alla olla turboja ihan laidasta laitaan. Pajeron, 525td bemarin ahtimet vissiin ihan ok, toyotan ct20 menee jos et törkeitä tehoja lähde hakemaan

4. LN 110 ja LN 65 sopii ainakin 600mm x 300mm kuin vähän siivoaa

5. Kestääkö kohtuutonta mikään? kohtuullista kyllä ainakin kestää, käytetäänhän noita taka-akseleita ralli/kiihdytys/jenkkiautopuolellakin. Lukkovaihtoehtojakin on: paineilmalukot, palalukko, kemppi, orkkis kitka kiristettynä (sopii myös eteen) jne...
__________________
- Toyota Hilux LN65 -88 ja Yamaha WR250F -01 -

Life is an ON/OFF switch and it's ON when the front wheel doesn't touch the ground
Ingman saa maidon maistumaan, Toyota raudan ruostumaan

Viimeksi muokannut Jopo_ : 21.10.2010 15:38
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 21.10.2010, 22:53
S.K S.K ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.09.10
Sijainti: Suomi
Viestit: 36
Perusasetus

Hieman vikaa hiluxissa.
Lämmityssäätö vivun vaijeri kopista poikki ja puhaltaa vain haaleta
Vaijerin päästä kun vetää tai työntää liikkuu kyllä moottoritilassa oleva vipu mihin vaijeri tulee(venttiili?) mutta lämpöihin ei vaikutusta.
Lämpömittarissa lämmöt ei nouse edes puoliväliin? mihin kohti viisarin kuuluu nousta hiluxissa?
Vesipumppu on uusi.

Talvi tulee ja lämmintä olisi mukava saada koppiin kunnolla, joten onko yksi vaihtoehto laittaa moottoritilasta vesiventtiili niin että puhaltaa koko ajan kuumaa
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 22.10.2010, 00:15
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja S.K Näytä viesti
Hieman vikaa hiluxissa.
Lämmityssäätö vivun vaijeri kopista poikki ja puhaltaa vain haaleta
Vaijerin päästä kun vetää tai työntää liikkuu kyllä moottoritilassa oleva vipu mihin vaijeri tulee(venttiili?) mutta lämpöihin ei vaikutusta.
Lämpömittarissa lämmöt ei nouse edes puoliväliin? mihin kohti viisarin kuuluu nousta hiluxissa?
Vesipumppu on uusi.

Talvi tulee ja lämmintä olisi mukava saada koppiin kunnolla, joten onko yksi vaihtoehto laittaa moottoritilasta vesiventtiili niin että puhaltaa koko ajan kuumaa
Toimiiko se ilmanohjausläppä joka on ennen lämppärin kennoa siellä kopin puolella?Siitä vivulta lähtee kaksi vaijeria,toinen konehuoneen hanalle ja toinen tuolle läpälle,sen taisi nähdä vänkärin jalkatilasta katsomalla.Termostaatti voi olla viisasta uusia vaikka ihan varuilta,ei se niin kallis ole.

Ei taida tulla niin kylmää talvea että tuo pysyvästi kuumalla oleva lämmitys olisi hyvä ratkaisu jos normaalisti on tehoja...
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 22.10.2010, 07:16
turhuus turhuus ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 02.08.10
Sijainti: Espoo
Viestit: 24
Perusasetus

Etupään kolinoita


Laitoin tänään aamulla Hiluxin napalukot päälle ja kun lähdin liikkeelle niin jostain päin edestä kuului tasaista napsuntaa. Tuo oli nyt ensimmäinen kerta kun testailin sen jälkeen, kun asentelin korotusblokit eteen. Auto on siis LN110 risukeula 31x11,5" nappularenkailla.

Tietääkö joku kokemuksesta mistä tuo ääni tulee? Itse epäilisin vetoniveliä, kun vetarien kulma meni aika suureksi korotuksen mukana. Myös kallistuksenvakaajatanko on nyt aika lähellä etukardaania, joten se myös saattaisi ehkä ottaa kiinni kardaaniin (selkeitä jälkiä ei kyllä näkynyt). Voiko sen poistaa kokonaan, ilman että katsastuksessa tulee merkintää?

Etuakselille on tuskin vaihdettu mitään osia 20 vuoteen, joten periaatteessa vika voi olla ihan missä vaan, mutta kun en viitsisi kaikkea alkaa purkamaan ja vaihtamaan, niin kaipaisinkin vinkkejä miten ja mistä vikaa kannattaisi etsiä. Pystyykö tuon vetarin puolen kuuntelemaan jotenkin linkkuun ajamalla tai erottamaan onko se ulompi vai sisempi nivel tms?
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 22.10.2010, 09:14
Lehis:n Avatar
Lehis Lehis ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 07.03.07
Sijainti: Imatra
Viestit: 1.628
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jopo_ Näytä viesti
3. Taitaa hiluxien pellin alla olla turboja ihan laidasta laitaan. Pajeron, 525td bemarin ahtimet vissiin ihan ok, toyotan ct20 menee jos et törkeitä tehoja lähde hakemaan
.


Joku 3sarjalainen garretti olis jäamässä käsiin, ollut jälkiasennuksena 500sarjalaisessa.

Tekeekös tollasel mitn, vai meneekö vastatuuleen kusemiseksi?
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 23.10.2010, 14:27
Jopo_:n Avatar
Jopo_ Jopo_ ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 03.12.08
Sijainti: Kokkola
Viestit: 285
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Lehis Näytä viesti
Joku 3sarjalainen garretti olis jäamässä käsiin, ollut jälkiasennuksena 500sarjalaisessa.

Tekeekös tollasel mitn, vai meneekö vastatuuleen kusemiseksi?
Taitaa olla nimenomaan garretin TO03, mitä on kuulemma laitettu myös hiluxeihin. Tuskimpa menee ihan metsään jos tuolla kokeilet....
__________________
- Toyota Hilux LN65 -88 ja Yamaha WR250F -01 -

Life is an ON/OFF switch and it's ON when the front wheel doesn't touch the ground
Ingman saa maidon maistumaan, Toyota raudan ruostumaan
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 24.10.2010, 14:10
S.K S.K ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.09.10
Sijainti: Suomi
Viestit: 36
Perusasetus

Mitkä renkaat hiluxiin talveks että olis tiellä pitoa?
Nyt sellaset all terrain 31 ja 10,5 leveet, näillä ei uskalla ajaa tiellä.

Että jos kunnon talvirenkaat laittas alle vaiko porata nastat noihin
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 24.10.2010, 16:03
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

205 Nokialaiset vaikkapa.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 26.10.2010, 05:37
Lehis:n Avatar
Lehis Lehis ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 07.03.07
Sijainti: Imatra
Viestit: 1.628
Perusasetus

Ka milläpäs askarrella tehostettu ohjaus? Hoojiin simpukka löytyis...
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 26.10.2010, 10:06
Yölento Yölento ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 31.08.08
Sijainti: Ylä-Savo
Viestit: 1.740
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja S.K Näytä viesti
Mitkä renkaat hiluxiin talveks että olis tiellä pitoa?
Nyt sellaset all terrain 31 ja 10,5 leveet, näillä ei uskalla ajaa tiellä.

Että jos kunnon talvirenkaat laittas alle vaiko porata nastat noihin
Kyllä at:lla pärjää ihan hyvin talvikelillä, pitää järjen mukana ajaessa ja muistaa vähän ennakoida risteyksissä ym. Ajaahan jotkut mutikoillakin talvella...
__________________
Siitä lähetään mihin etuveto jätetään.
www.kaivinkoneet.com
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 26.10.2010, 16:39
hiluxiheikki:n Avatar
hiluxiheikki hiluxiheikki ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 01.05.10
Sijainti: Oulu
Viestit: 11
Perusasetus

Tietäiskö joku mistä löytys ln110 hiluxiin lehtijousien riipukkeita kun katastus ukko kehotti vaihtaa? Nopialla etsimisella ei löytynyt kun koko jouset...
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 09.11.2010, 21:09
TeaM-PKR:n Avatar
TeaM-PKR TeaM-PKR ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 11.05.10
Sijainti: Viitasaari
Viestit: 401
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Lehis Näytä viesti
Joku 3sarjalainen garretti olis jäamässä käsiin, ollut jälkiasennuksena 500sarjalaisessa.

Tekeekös tollasel mitn, vai meneekö vastatuuleen kusemiseksi?
Ct20 Liian ahdas > Paineet saa kovat mutta savuttaa ja ei kyllä kulekkaan mihinkään / Ahdistaa moottoria. Testattu ja vertailtu on. Itellä Schwizer S1 ja ihan hyväksi havaittu 2.4 vaparikoneen kylessä vapari pumpulla.
__________________
Jos se on Toyota, sen voi korjata
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 09.11.2010, 21:15
Lehis:n Avatar
Lehis Lehis ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 07.03.07
Sijainti: Imatra
Viestit: 1.628
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja TeaM-PKR Näytä viesti
Ct20 Liian ahdas > Paineet saa kovat mutta savuttaa ja ei kyllä kulekkaan mihinkään / Ahdistaa moottoria. Testattu ja vertailtu on. Itellä Schwizer S1 ja ihan hyväksi havaittu 2.4 vaparikoneen kylessä vapari pumpulla.
Joo toi garretti jäi hankkimatta, todennäköisesti hankintaan menee keltaisten ihmisten maan kopio garretti tms. Tällä hetkellä ahdin ei ole suurin murhe...

Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 6 (0 jäsentä and 6 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
hdj`iin joudet l´j 70´seen käykö?? henteri Tekniikka & Jutustelu 20 02.03.2008 20:02
LN 65 Hiluksiin korotus jouset? -Ville- Tekniikka & Jutustelu 8 20.02.2008 21:15
käykö HDJ:n jouset LJ:hin? Jari_M Tekniikka & Jutustelu 2 23.05.2007 20:24
M: HiLux LN65 jouset+muutakin, JOUSET MYYTY! A45 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 25.04.2006 18:14
MISTÄ UUDET JOUSET BJ40:seen =>Käykö Hj 60 jouset? Tekniikka & Jutustelu 7 03.12.2004 21:34


Sivu luotu: 13:48 (GMT +2).