Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 08.10.2010, 18:59
uokki uokki ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 04.09.09
Sijainti: Heinola
Viestit: 745
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jappi Näytä viesti
Liian vähän kierroksia pumpulle.
Meinaatko jotta nelonen ja happea reilusti??

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 08.10.2010, 19:27
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.255
Perusasetus

Kyllähän sen nyt noilla kierroksilla pitäisi toimia,ainakin kunnossa ollessaan.

Mutta milloin se lakkasi toimimasta? Eli olisko joko letkumutka tms. kaksinkerroin??

Ei kai noiden pitäisi kulua loppuun näillä käytöillä.

Jos se kerta painetta kehittää sen 200 baria niin pitäisihän siellä jotain tapahtuakkin.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 08.10.2010, 19:35
uokki uokki ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 04.09.09
Sijainti: Heinola
Viestit: 745
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Bj Andy Näytä viesti
Kyllähän sen nyt noilla kierroksilla pitäisi toimia,ainakin kunnossa ollessaan.

Mutta milloin se lakkasi toimimasta? Eli olisko joko letkumutka tms. kaksinkerroin??

Ei kai noiden pitäisi kulua loppuun näillä käytöillä.

Jos se kerta painetta kehittää sen 200 baria niin pitäisihän siellä jotain tapahtuakkin.
Toi auto seiso 10 v käyttämättä ja entinen omistaja sano jotta voimaa on ollut,sen seisomisen takia ajattelin josko kosteus olis päässy tekee omiaan..Sano jotta oli akseleita myöten upoksissa ja kärry kanssa ja oli vetänyt pois vaikka oli auto vielä kärryssäkin jotenka jotai voimaa se kertoo mutta nyt on hukassa..
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 08.10.2010, 19:59
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.255
Perusasetus

No sitten semmoinen perinteinen pura,putsaa,vaihda tiivisteet,kokoa,tyyppinen homma voisi auttaa.

Samalla kun avaa ne pumput ja moottorit,selviää niiden kunto eli jos siellä on päädyissä naarmuja niin sitten meneepi uusiksi tms.

Ehkä itse aloittaisin venttiileistä,josko siellä olisi jotain roskia,tai halkeamia.tms.

Tai mitä nyt helpolla irti saa...

Tai mutta jos sinne moottorille painetta,niin mistä se paine oli mitattu??

Onko mahdollista että se moottori hyppi jostain yli,tai että siellä on joku sokka poikki ja voima välittyy jonkun ruosteisen liitoksen kautta??
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 08.10.2010, 21:29
HJ60:n Avatar
HJ60 HJ60 ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 18.06.04
Sijainti: Rovaniemi, Finland.
Viestit: 2.344
Perusasetus

Tankin ja pumpun välisestä letkusta sisäpinta irti vulkanoinneista, menee luttuun ku pumppu imee?
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 08.10.2010, 21:44
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

sähköllä..


Ei noilla hytrauli kelaimilla saa kuin harmaita hiuksia, heitä se metallin keräykseen ja laita sähkövirveli ja mieluusti come uppi niin pääset helpolla ja toimii nyt ja tulevaisuudessakin.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 08.10.2010, 22:40
Tuomo Tuomo ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 03.04.08
Sijainti: Lahti, Finland.
Viestit: 788
Perusasetus

Virtausmittari kiinni ja selvittää mitä se pumppu tuottaa litroja ja painetta. Jokunen kaivinkoneen hydrauliikka on tullut joskus tutkittua ja säädettyä, ja samanlainen toimintaperiaate se on tossakin. Kunnollinen mittari kertoo kaiken tarvittavan tiedon. Ite epäilisin että kyseisessä viritelmässä on jonkinlainen paineraja pumpun ja moottorin välissä, sekin mahdollinen viallisuus selviäis mittaamalla. Olen joskus kyseistä Volvoa joskus käynyt katsomassa (tai ainakin niin oletan, jos kyseinen auto sieltä Heinolasta?), mutta eipä tullut sen kummemmin sitä vinssisysteemiä tutkittua, eksoottinen traileri kiinnitti enemmän huomiota...
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 09.10.2010, 08:31
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.255
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja HJ60 Näytä viesti
Tankin ja pumpun välisestä letkusta sisäpinta irti vulkanoinneista, menee luttuun ku pumppu imee?
Hyvä ja myöskin todennäköinen vika veikkaus.Kävi itselläkin mielessä.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 09.10.2010, 09:12
88 88 ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 29.07.06
Sijainti: Lappi TL, .
Viestit: 913
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja HJ60 Näytä viesti
Tankin ja pumpun välisestä letkusta sisäpinta irti vulkanoinneista, menee luttuun ku pumppu imee?
Pumpun alkaa todennäköisesti kavitoimaan tässä tilanteessa,
joten sieltä suunnalta pitäis tulla ääntä.

Virtausmittari kiinni venttiilin ja pumpun väliin.
Jos kierroksia nostettaessa alkaa kurlutus ja/tai virtaus vähenee niin ajattelisin
että olis toi vulkanointi problem.
__________________
Pitikö se sinne nyt ajaa?
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 09.10.2010, 10:54
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Siis jos voimanoton välitys on tuota 1/50 luokkaa niin vaatimattomasti tulee silloin kierroksia.

Edelleenkin pitäisi tietää sekä pumpun että moottorin tyyppi ja tiedot...
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 09.10.2010, 12:59
mhk:n Avatar
mhk mhk ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 29.10.09
Sijainti: Kivitaipale, Roi
Viestit: 348
Perusasetus

Tuo 50:1 välitys taisi olla vinssin ruuvivaihteella, mutta mikä mahtaa olla Volvossa pto:n välitys?
__________________
LandCruiser LJ70 1987 & HDJ80 -90
Projekteja
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit


Sivu luotu: 20:41 (GMT +2).