![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Meinaatko jotta nelonen ja happea reilusti??
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Kyllähän sen nyt noilla kierroksilla pitäisi toimia,ainakin kunnossa ollessaan.
Mutta milloin se lakkasi toimimasta? Eli olisko joko letkumutka tms. kaksinkerroin?? Ei kai noiden pitäisi kulua loppuun näillä käytöillä. Jos se kerta painetta kehittää sen 200 baria niin pitäisihän siellä jotain tapahtuakkin. |
#3
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#4
|
||||
|
||||
![]()
No sitten semmoinen perinteinen pura,putsaa,vaihda tiivisteet,kokoa,tyyppinen homma voisi auttaa.
Samalla kun avaa ne pumput ja moottorit,selviää niiden kunto eli jos siellä on päädyissä naarmuja niin sitten meneepi uusiksi tms. Ehkä itse aloittaisin venttiileistä,josko siellä olisi jotain roskia,tai halkeamia.tms. Tai mitä nyt helpolla irti saa... Tai mutta jos sinne moottorille painetta,niin mistä se paine oli mitattu?? Onko mahdollista että se moottori hyppi jostain yli,tai että siellä on joku sokka poikki ja voima välittyy jonkun ruosteisen liitoksen kautta?? |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Tankin ja pumpun välisestä letkusta sisäpinta irti vulkanoinneista, menee luttuun ku pumppu imee?
|
#6
|
|||
|
|||
![]() sähköllä..
Ei noilla hytrauli kelaimilla saa kuin harmaita hiuksia, heitä se metallin keräykseen ja laita sähkövirveli ja mieluusti come uppi niin pääset helpolla ja toimii nyt ja tulevaisuudessakin.
|
#7
|
|||
|
|||
![]()
Virtausmittari kiinni ja selvittää mitä se pumppu tuottaa litroja ja painetta. Jokunen kaivinkoneen hydrauliikka on tullut joskus tutkittua ja säädettyä, ja samanlainen toimintaperiaate se on tossakin. Kunnollinen mittari kertoo kaiken tarvittavan tiedon. Ite epäilisin että kyseisessä viritelmässä on jonkinlainen paineraja pumpun ja moottorin välissä, sekin mahdollinen viallisuus selviäis mittaamalla. Olen joskus kyseistä Volvoa joskus käynyt katsomassa (tai ainakin niin oletan, jos kyseinen auto sieltä Heinolasta?), mutta eipä tullut sen kummemmin sitä vinssisysteemiä tutkittua, eksoottinen traileri kiinnitti enemmän huomiota...
|
#8
|
||||
|
||||
![]()
Hyvä ja myöskin todennäköinen vika veikkaus.Kävi itselläkin mielessä.
|
#9
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
joten sieltä suunnalta pitäis tulla ääntä. Virtausmittari kiinni venttiilin ja pumpun väliin. Jos kierroksia nostettaessa alkaa kurlutus ja/tai virtaus vähenee niin ajattelisin että olis toi vulkanointi problem.
__________________
Pitikö se sinne nyt ajaa? |
#10
|
|||
|
|||
![]()
Siis jos voimanoton välitys on tuota 1/50 luokkaa niin vaatimattomasti tulee silloin kierroksia.
Edelleenkin pitäisi tietää sekä pumpun että moottorin tyyppi ja tiedot... |
#11
|
||||
|
||||
![]()
Tuo 50:1 välitys taisi olla vinssin ruuvivaihteella, mutta mikä mahtaa olla Volvossa pto:n välitys?
|