![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() En kyllä suosittele lyömään jenkaa 4000rpm.. kun kuuleman mukaan 6-mukisen saa kestämään sillä isoja kierroksia, kun kampiakselilta poistaa vastapainot (3000rpm) Tyytyisin maksimissaan sinne 2700-2800rpm huitteille(Omassa 3-pyttysessä ottaa sen 2700rpm, vielä ei ole ollut ongelmia, ruuvattuna on kierrokset olleet n, 1000h ).. joka päivä tulee rattoreiden kanssa pelattua (nimenomaan Valamettien) Eikä tee mieli kyllä lyyä tuon enempää kierroksia 3-4-6 pyttysillä. alkaa kone kärsimään. (Valamettien lohkoon on muuten stanssattu maksimi rpm mitä se kestää yhtäsoittoa, kannattaa se katsoa jos vielä löytyy koneesta ![]()
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
no ei kyllä oo kallis! ja eiks nää keltaset ihmiset oo aika tarkkaa kansaa..
![]() pitääkin ettiä tuo stanssaus. eiköhän se sieltä löydy. on niin neitseellisen näköne pannu muutenki ![]()
__________________
Offroad Team KeTTu TyTöT/ Lauri Full Size Jeep Master Fabricator VALMET = Rerentless reliability |
#3
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Lainaus:
Mistähän päin tuommoinen löytyy, ja mistä koneista...? 15v olen niitä työkseni katsellut, muttei ole silmään pistänyt. Paikallismoottoreissa (generaattori, pumppu yms) on käytetty alumiini lätkää vauhtipyörä kotelossa, siinä lukee suurimman tehon kierrosluku.
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
#4
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Ainakin valtra valametin 700 -98 lukee (ulkomuistista) kopista katsottuna oikealla koneen kupeessa, Voin tupakilla käydessä katsoa onko se sitten tosiaan tuo minkä mainitsit, silloin kun asiaa ihmettelin niin ainakin älysin sen että olisi maksimi kierrosluku mitä kone "kestää" Kestäähän ne ottaa jonnin verran enemmän, mutta käyttöikä lyhenee, onhan ne suunniteltu vääntö-koneiksi eikä kierros vehkeiksi. |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Ne alumiinilätkät ovat paikallis koneissa vasemmalla puolella, ja traktorin moottoreissa ei niitä ole. Oikealle puolelle lohkoa on meistetty moottorinumero (sarjanumero), eikä muuta. Tuossa se on esim H12345.
Jos moottoriin tehtaalla liimattu tarra on vielä paikoillaan, niin katso siitä asentajan nimi. Ihan akateemisesta mielenkiinnosta... ![]()
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
#6
|
|||
|
|||
![]()
99% varmuudella puhuin p*skaa ylenpänä
![]() En ainakaan nyt pimeässä löytänyt kuin alumiini lätkän johon veistetty max teho 2270rpm:llä, eli pää on voinut tuosta vääntää vaikka mitä ![]() Mutta ilimineeraan jos sattuu löytymään kyseistä "stanssausta" tosin rupesin itsekkin epäilemään asiaa ![]() |
#7
|
||||
|
||||
![]()
nyt tiedän mite tuo koneen sovittaminen tapahtuu .. ainaki suunnilleen
![]() ![]() ![]()
__________________
Offroad Team KeTTu TyTöT/ Lauri Full Size Jeep Master Fabricator VALMET = Rerentless reliability |
#8
|
||||
|
||||
![]() tuli joulu vähä aikaseen
jep tuli valmet jeeppiin vauhtipyörä kotelo ja jeep valmetti vauhtipyörä! nyt lähti kytkin tilaukseen ja sit pääseekin jo maalaus hommiin
![]() himalajan kisassa käytiin jeepillä siis ihan kattomassa... eikä ilman pikku katastroohvia. just käännyttii kikkelin tieltä homolajan pohjaa päi ni kuulu vaa riks räks poks ja hirvee vemputus ratissa... harasoo. 4kpl pyörän pultteja poikki! just jäi 2 vastakkaista onneks ehjäks ni ei tarvinnu ruveta lavettia tilaa.. omituista? ajettii takas kotia nou problem. onneks on toi varaperä mist saa pinna pultit.... ens viikolla kirmaan A katastuksen ison päälikön juttusille kyselemää et saisko noi porttaalit leimattua tohon jeeppiin. sit ois porttaali akselein varustettu diesel huoltoauto. hommaa sit toha EVOOn toiset akselit..
__________________
Offroad Team KeTTu TyTöT/ Lauri Full Size Jeep Master Fabricator VALMET = Rerentless reliability Viimeksi muokannut young n dum : 02.10.2010 08:28 Perustelu: kämmi |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
KeTTu TyTöT : 76" 2 D Portal axle cherokee | young n dum | Maasturiprojektit | 551 | 17.04.2016 07:39 |
KeTTu TyTöT : 6X6 V8 DIESEL | young n dum | Maasturiprojektit | 68 | 30.12.2014 05:04 |
KeTTu TyTöT : Tela Elmeri | young n dum | Maasturiprojektit | 35 | 05.01.2014 12:02 |
KeTTu TyTöT : DATSUN Princess cab | young n dum | Maasturiprojektit | 39 | 20.05.2013 08:13 |
KeTTu TyTöT Jeep / VALMET | young n dum | Maasturiprojektit | 358 | 28.10.2012 19:59 |