Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 16.09.2010, 20:02
Nozzz Nozzz ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 15.08.10
Sijainti: Siikalatva
Viestit: 107
Perusasetus

En kyllä suosittele lyömään jenkaa 4000rpm.. kun kuuleman mukaan 6-mukisen saa kestämään sillä isoja kierroksia, kun kampiakselilta poistaa vastapainot (3000rpm)

Tyytyisin maksimissaan sinne 2700-2800rpm huitteille(Omassa 3-pyttysessä ottaa sen 2700rpm, vielä ei ole ollut ongelmia, ruuvattuna on kierrokset olleet n, 1000h ).. joka päivä tulee rattoreiden kanssa pelattua (nimenomaan Valamettien) Eikä tee mieli kyllä lyyä tuon enempää kierroksia 3-4-6 pyttysillä. alkaa kone kärsimään.

(Valamettien lohkoon on muuten stanssattu maksimi rpm mitä se kestää yhtäsoittoa, kannattaa se katsoa jos vielä löytyy koneesta )

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 16.09.2010, 20:11
young n dum:n Avatar
young n dum young n dum ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.09.09
Sijainti: Konnunsuo mamu senter of suomalia
Viestit: 3.483
Thumbs up

no ei kyllä oo kallis! ja eiks nää keltaset ihmiset oo aika tarkkaa kansaa..

pitääkin ettiä tuo stanssaus. eiköhän se sieltä löydy. on niin neitseellisen näköne pannu muutenki
__________________
Offroad Team KeTTu TyTöT/ Lauri

Full Size Jeep Master Fabricator

VALMET = Rerentless reliability
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 16.09.2010, 20:20
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.329
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nozzz Näytä viesti
En kyllä suosittele lyömään jenkaa 4000rpm.. kun kuuleman mukaan 6-mukisen saa kestämään sillä isoja kierroksia, kun kampiakselilta poistaa vastapainot (3000rpm)
Kuutosen kampiakseleihin tuli täydet vastapainot vasta 2000-luvulla. Ne tulivat käyntiä pehmentämään. Mitenkähän niiden poisto auttaa kierrosten kestoon? Tai no, ehkä negatiivisesti.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nozzz Näytä viesti
Tyytyisin maksimissaan sinne 2700-2800rpm huitteille(Omassa 3-pyttysessä ottaa sen 2700rpm, vielä ei ole ollut ongelmia, ruuvattuna on kierrokset olleet n, 1000h ).. joka päivä tulee rattoreiden kanssa pelattua (nimenomaan Valamettien) Eikä tee mieli kyllä lyyä tuon enempää kierroksia 3-4-6 pyttysillä. alkaa kone kärsimään.
411B-Jeeppi antaa maksimi tehon 2800 kierroksella. Muutama muukin isokierroksinen kone löytyy, esim palopumppujen koneet.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nozzz Näytä viesti
(Valamettien lohkoon on muuten stanssattu maksimi rpm mitä se kestää yhtäsoittoa, kannattaa se katsoa jos vielä löytyy koneesta )
Mistähän päin tuommoinen löytyy, ja mistä koneista...? 15v olen niitä työkseni katsellut, muttei ole silmään pistänyt. Paikallismoottoreissa (generaattori, pumppu yms) on käytetty alumiini lätkää vauhtipyörä kotelossa, siinä lukee suurimman tehon kierrosluku.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 16.09.2010, 20:42
Nozzz Nozzz ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 15.08.10
Sijainti: Siikalatva
Viestit: 107
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sisua45 Näytä viesti
Kuutosen kampiakseleihin tuli täydet vastapainot vasta 2000-luvulla. Ne tulivat käyntiä pehmentämään. Mitenkähän niiden poisto auttaa kierrosten kestoon? Tai no, ehkä negatiivisesti.

Tämän olen kuullut, ei omaa tietoa. eli suomeksi sanottuna mutua.


411B-Jeeppi antaa maksimi tehon 2800 kierroksella. Muutama muukin isokierroksinen kone löytyy, esim palopumppujen koneet.



Mistähän päin tuommoinen löytyy, ja mistä koneista...? 15v olen niitä työkseni katsellut, muttei ole silmään pistänyt. Paikallismoottoreissa (generaattori, pumppu yms) on käytetty alumiini lätkää vauhtipyörä kotelossa, siinä lukee suurimman tehon kierrosluku.

Ainakin valtra valametin 700 -98 lukee (ulkomuistista) kopista katsottuna oikealla koneen kupeessa,
Voin tupakilla käydessä katsoa onko se sitten tosiaan tuo minkä mainitsit, silloin kun asiaa ihmettelin niin ainakin älysin sen että olisi maksimi kierrosluku mitä kone "kestää"

Kestäähän ne ottaa jonnin verran enemmän, mutta käyttöikä lyhenee, onhan ne suunniteltu vääntö-koneiksi eikä kierros vehkeiksi.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 16.09.2010, 21:08
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.329
Perusasetus

Ne alumiinilätkät ovat paikallis koneissa vasemmalla puolella, ja traktorin moottoreissa ei niitä ole. Oikealle puolelle lohkoa on meistetty moottorinumero (sarjanumero), eikä muuta. Tuossa se on esim H12345.

Jos moottoriin tehtaalla liimattu tarra on vielä paikoillaan, niin katso siitä asentajan nimi. Ihan akateemisesta mielenkiinnosta...
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 16.09.2010, 21:14
Nozzz Nozzz ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 15.08.10
Sijainti: Siikalatva
Viestit: 107
Perusasetus

99% varmuudella puhuin p*skaa ylenpänä
En ainakaan nyt pimeässä löytänyt kuin alumiini lätkän johon veistetty max teho 2270rpm:llä, eli pää on voinut tuosta vääntää vaikka mitä

Mutta ilimineeraan jos sattuu löytymään kyseistä "stanssausta" tosin rupesin itsekkin epäilemään asiaa
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 18.09.2010, 19:57
young n dum:n Avatar
young n dum young n dum ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.09.09
Sijainti: Konnunsuo mamu senter of suomalia
Viestit: 3.483
Thumbs up

nyt tiedän mite tuo koneen sovittaminen tapahtuu .. ainaki suunnilleen kävin savu:n mörkö jeeppiä ihastelemassa tänään ja on kyllä jokseenki pätevän tuntune laitos! ja pääsin jopa kyytiinkin vääntöä tuntus olevan senverra et äitimaa pyörii alla..
__________________
Offroad Team KeTTu TyTöT/ Lauri

Full Size Jeep Master Fabricator

VALMET = Rerentless reliability
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 02.10.2010, 00:56
young n dum:n Avatar
young n dum young n dum ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.09.09
Sijainti: Konnunsuo mamu senter of suomalia
Viestit: 3.483
Perusasetus

tuli joulu vähä aikaseen


jep tuli valmet jeeppiin vauhtipyörä kotelo ja jeep valmetti vauhtipyörä! nyt lähti kytkin tilaukseen ja sit pääseekin jo maalaus hommiin

himalajan kisassa käytiin jeepillä siis ihan kattomassa... eikä ilman pikku katastroohvia.

just käännyttii kikkelin tieltä homolajan pohjaa päi ni kuulu vaa riks räks poks ja hirvee vemputus ratissa...
harasoo. 4kpl pyörän pultteja poikki! just jäi 2 vastakkaista onneks ehjäks ni ei tarvinnu ruveta lavettia tilaa.. omituista? ajettii takas kotia nou problem. onneks on toi varaperä mist saa pinna pultit....

ens viikolla kirmaan A katastuksen ison päälikön juttusille kyselemää et saisko noi porttaalit leimattua tohon jeeppiin. sit ois porttaali akselein varustettu diesel huoltoauto. hommaa sit toha EVOOn toiset akselit..
__________________
Offroad Team KeTTu TyTöT/ Lauri

Full Size Jeep Master Fabricator

VALMET = Rerentless reliability

Viimeksi muokannut young n dum : 02.10.2010 08:28 Perustelu: kämmi
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
KeTTu TyTöT : 76" 2 D Portal axle cherokee young n dum Maasturiprojektit 551 17.04.2016 07:39
KeTTu TyTöT : 6X6 V8 DIESEL young n dum Maasturiprojektit 68 30.12.2014 05:04
KeTTu TyTöT : Tela Elmeri young n dum Maasturiprojektit 35 05.01.2014 12:02
KeTTu TyTöT : DATSUN Princess cab young n dum Maasturiprojektit 39 20.05.2013 08:13
KeTTu TyTöT Jeep / VALMET young n dum Maasturiprojektit 358 28.10.2012 19:59


Sivu luotu: 03:29 (GMT +2).