Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #33  
Vanha 15.09.2010, 19:58
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.334
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja young n dum Näytä viesti
mites tuo P4658 pumppu, riittääkö siinä pelkkä syötön lisääminen jos ahdan ton koneen urpolla.. vai pitääkö kiikuttaa johonkin pajalle elementtien vaihtoon?? haaveilin jostakin pienestä alhaalta heräävästä ahtimesta ku eihän tuo mikää revittely kone ookkaan.. vai oliks se sellai et ennemmi vähä iso ku pieni.. mistä ootte turboja rojekteihi hommannu?/ onko jollai veikkausta tai tietoa minkä kokonen tuohon kävis.
Kuten jo aikaisemmin mainitsin, niin vähän pieneksi tuo pumppu käy virittäessä. Kun sopparuuvia kiristetään (pumpun päällä, ja sitä käännetään minimecissä aukipäin!!), niin ruiskutettava ainemäärä tietenkin kasvaa. Ruiskutuksen alkamiskohta ei minimecissä muutu, mutta loppumis vaihe muuttuu myöhäisemmäksi. Silloin osa polttoaineesta menee hukkaan, kun se ei ehdi palamistapahtumaan mukaa. Savua vaan tulee... Tätä voi pienentää kääntämällä pumppua muutama aste aikaisemmalle. Isommilla elementeillä sama ainemäärä, ja jopa suurempi, saadaan työnnettyä nopeammin sylinteriin. Silloin isommasta ruiskutusmäärästä on hyötyä.

Tässä vaiheessa kaikki huutavat, että vaihda bossi paikoille... Kyllähän se kuulostaa toki seksikkäältä ja hienolta, mutta saman kokoiset 9.5 mm elementit siinäkin (PES4A95) on kuin isommasa minimecissä. Lisäksi Bosch A-pumppu on huomattavasti kalliimpi rakentaa ja ostaa. Bossi ei myöskään sovi paikoilleen ilman sepittämistä. Jos vaihtaa 411D-sarjalaisen hammaspyöräkotelon, etukannen, ja muita osia, niin kyllähän se onnistuu. Mutta nuokaan osat eivät ole bolt-on, eli työtä piisää. Mielestäni 411B-sarjalaiseen ei kannata haikailla Bossia, ei maksa vaivaa.

Jos haluaa leikkiä hurjaa, niin 9.5 mm Minimeciin löytyy tarvittaessa hard-core osia. Niitä käyttävät pullinki miehetkin, ja kyllä keulii. Ei kyllä enää kestä jeepissä mikään voiman siirron osakaan enää silloin.

Tuon pikku-minimecin voi päivittää isommaksi, onnistuu kyllä asiansa osaavalla pumppumiehellä.

Sinuna ahtaisin ensin tuolla pumpulla, ja lisäisin vähän syöttöä. Ja sitä pumppua vähän aikaisemmalle. Ei kannata alkuun ahnehtia, kokeilee miltä tuntuu. Svitseri S100 toimii myös, vaikka ihan joku uudemman 420 DS/DSR/DSRE:n ahdin.

Ja sitten pieni varoitusen sana ennenkuin heittäydyt ahneeksi. Tuossa puimurin koneessa on ns ahtamattoman männät. Palotila on pienempi (eli isompi puristussuhde), ja eri muotoinen. Lisäksi ylimmäisestä puristusrenkaasta puuttuu vahvikeurat. Kovalla riivaamisella ylin rengas nousee männän päälle. Mutta järki päässä nämäkin männät kestää.
Vastaa lainaten
 


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
KeTTu TyTöT : 76" 2 D Portal axle cherokee young n dum Maasturiprojektit 551 17.04.2016 07:39
KeTTu TyTöT : 6X6 V8 DIESEL young n dum Maasturiprojektit 68 30.12.2014 05:04
KeTTu TyTöT : Tela Elmeri young n dum Maasturiprojektit 35 05.01.2014 12:02
KeTTu TyTöT : DATSUN Princess cab young n dum Maasturiprojektit 39 20.05.2013 08:13
KeTTu TyTöT Jeep / VALMET young n dum Maasturiprojektit 358 28.10.2012 19:59


Sivu luotu: 01:07 (GMT +2).