![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#51
|
||||
|
||||
![]()
Täältä saa ilmeisesti tiedon miten noi makitan 18V lion, 3Ah akut lopettaa toimintansa, mitä on oikeesti tapahtunut siinä vaiheessa kun laturi ilmottaa että akku on rikki. Tekeekö se sen kun kapasiteetti on huono vai mikä hylkäyksen saa aikaan?
Töissä n.10 erilaista makitan akkutyökalua, 18V kaikki, 3erilaista poraa, rälläkkä, iso ja pieni pulttipyssy, sirkkeli, puukkosaha, lamppuja, yms... Yhden pienen porakoneen olen tuhonnut, 13mm terällä 10mm levyyn reikään, lopussa kun akku oli vähissä terä hirtti läpimeno vaiheessa kiinni, joten liipasin pohjassa päätin käsin vääntää ja hieman avustaa. Savut tuli ulos. Että itteensä saapi syyttää. MUTTA takuu toimi ja kone tuli korjattuna takaisin. Itse kyllä suosittelen makitaa, käyttö on ollut kovaa ja koneet toimineet silti hyvin. Kestää mm. tiputuksia melko korkealtakin.
__________________
PäHäMa Pamaas SLCK Toyota Landcruiser BJ40 4.0 1980 Ex. Toyota Landcruiser BJ42 4.0 1982 Ex. Suzuki Jimny 2006 Ex. Toyota Landcruiser RJ70 Ex. Mercedes-Benz 300GD 1981 Ex. Hilux LN65 Ex. Volvo C303 Ex. Hilux LN65 Ex. Suzuki 413 Ex. Range 3.5L +hj akselit Ex. L200 |
#52
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Ainoa apu tuohon ongelmaan jota on esiintynyt joka merkillä on se että kun kone alkaa hiipumaan, niin uusi ladattu akku tilalle ja ns. tyhjä heti laturiin. Ennätys tällä hetkellä latausten määrässä Makitan Li-On 581 latausta ja akku oli vielä normaali kunnossa. Miettikääs jos sillä koneella olisi ruuvattu ruuveja 4 x 40mm, kun yhdellä latauksella ruuvaa noin 350kpl ruuveja, no testissä oli käytössä 1,5Ah akku ja tuo akku on 3,0Ah Siis 203350kpl. ruuveja 4 x 40mm puuhun ja homma jatkuu. Todellisuudessa ruuveja olisi ruuvattu huomattavasti enemmän. Akkusirkkelillä oli katkaistu 100 kertaa kakkosneloslankkua ja testi oli lopetettu siihen. Älsbytalon siis kasaa yhdellä Makitan akulla ja yhdellä latauksella.Siis vain teoriassa....
__________________
Quot homines, tot sententiae. Ne sutor supra crepidem Koeta välttää halpoja kopioita |
#53
|
||||
|
||||
![]()
Itse olen väärinkäyttäny sitä Makitan akkusirkkeliä kakkos nelosen halkaisuun,ainakin 5 metrisen sahaa yhtäsoittoa halki.
Taasen se 18 V pora kiertää vielä 30 mm reikiä 8" hirteen ainankin X määrän,eli 4 reikää porasin hirteen ja loput kakkos nelosiin ym. ja vielä oli puhtia. Tosiaan sitä että ajaa akun ihan loppuun pitänee varoa,siitä on ollut kahvipöytäkeskusteluja notta joka merkillä on sama homma noisssa Li-ion akuissa. |
#54
|
||||
|
||||
![]() Li-On
Juu näihän se menee, olen tuossa sen verran itse saanut selville, että nämä vioittuneet akut ovatkin ehjiä kennojen osalta...
Siis älkää vielä heittäkö niitä männikköön, koetan ottaa vielä selville, missä se todellinen ongelma piilee, vikahan on siinä piirikortissa, joka antaa tietoa laturille. Tavoite olisi päästä sen piirikortin syövereihin ja muuttaa sieltä tietoja tai ohittaa sen antamat "väärät" tiedot. Töitä tehrään koko ajan ja uskoisin tämänkin ratkeavan jossain vaiheessa. P.S vaikka siinä ei ole kortilla paljon mitään, niin tietoa siinä on aivan käsittämättömän paljon.
__________________
Quot homines, tot sententiae. Ne sutor supra crepidem Koeta välttää halpoja kopioita |
#55
|
|||
|
|||
![]()
"No haloo!!! Niitä on sen vuoksi niin paljon, kun jokainen eri ammattiryhmä tarvitsee työhönsä omanlaisensa koneen, jolla työtehtävä suoriutuu nopeasti ja vaivattomasti.
KOTIKÄYTTÖ, HARRASTAJAT, PUOLIAMMATTILAISET, AMMATTILAISET... Sitten tähän ryhmään liitetään eri työtehtävät taikka ammattikunnat" Mites ku olin 8 vuotta konevuokraamossa töis ja koneet mitoitettiin Teidän normien mukaan hieman ylikokoisiksi vuokraajille ja ammattilaiskoneita kuitenki, nii, miks ne teidän huolto-ohjeilla hajos suht usein? Kai piikkauskone kestää piikata? Sillä vaa, ettei ne Makitat, vaikka huoltais ja käyttäis miten, aina oo nii hyviä.. |
#56
|
||||
|
||||
![]() Konevuoraamo
Minusta konevuokraamo on väärä paikka kertoa miten yleensä koneet kestää ja miten niitä huolletaan, johtuen siitä kun käyttäjiä on monenlaista. Konetta paiskotaan ja tehdään todellakin sellaista työtä, jota ei edes ikinä omalla koneella tehdä.
Kuinka moni konevuokraaja on vieressä seisomassa ja valvomassa, että sitä käytetään oikein. Valitettavasti tänä päivänä työmailla ns. itsekorjaajat, tekevät koneille enemmän vikoja kuin se että ne tulisi kuntoon. Näen melkein joka päivä sellaisia "korjattuja" koneita jotka on todellakin hengenvaarallisia.
__________________
Quot homines, tot sententiae. Ne sutor supra crepidem Koeta välttää halpoja kopioita |
#57
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
__________________
Quot homines, tot sententiae. Ne sutor supra crepidem Koeta välttää halpoja kopioita |
#58
|
||||
|
||||
![]() Makita
itse ostin vähän yli vuosi sitten tollasen makita df 330 akkukoneen (10,8v li-ion) Nyt sano 1 vaihde sopimuksensa irti eli vain nopea vaihde toimii... millainen takuu näissä on kun kyseessä on kummiskin aito makita? Kone on muutenkin aika vähän käytetty...
|
#59
|
||||
|
||||
![]() Makita hyvä ja huono
Itselle ostin vuonna 1990 Makitan sähkötyökalut kun rupesin rak.hommia tekemään omiin nimiin.Käsisirkkeli,jiirisirkkeli,kutterihöylä,kuv iosaha,pieni porakone ja irtoistukalla oleva hakkaava porakone on käytössä vieläkin,mitään korjauksia ei ole tarvinnut tehdä.Pieni rälläkkä ja akkukoneet ei olleet hintansa väärttejä,noissa halpiskoneet kelpaa hyvin.
Nykyisestä Makitan laadusta ei siis ole kokemusta.
__________________
-Muistitko tänään- |
#60
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#61
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
edit juttua aiheesta: http://murobbs.plaza.fi/elektroniikk...ottaminen.html
__________________
Mouho Motorsport Viimeksi muokannut popo99 : 15.11.2010 21:25 |
#62
|
|||
|
|||
![]()
kerros makitamies vinkkejä miten nuo li-ion akut saa parhaiten pidettyä hengissä.
ostin viimesyksynä pikku makita satsin.10.8v sillon kun oli tarve ja nyt käyttö on TODELLA satunnaista... |
#63
|
|||
|
|||
![]() |
#64
|
||||
|
||||
![]() AkkuhuoltoLainaus:
Säilytä akkuja sisätiloissa yli +10 astetta ja varastoi täyteen ladattuna.
__________________
Quot homines, tot sententiae. Ne sutor supra crepidem Koeta välttää halpoja kopioita |
#65
|
|||
|
|||
![]()
Ostin Ebayn kautta Englannista makitan sen 440nm nakumallin pulttimopon kun oli sen verran halvempi että saa melkein pari konetta Suomen hinnalla. Mites takuuhommien kanssa Suomessa? EU -alueella voimassa?
Litiumionit aina täyteen latinkiin kun ei tarvita ja säilytys tosiaan lämpimässä. Yhen laturin tein ite vanhoille akuille mikä hivenen venyttää maksimiarvoja, tuli uusi henki. Aika monimutkainen prosessi näitten lataus yleensäkin. Nicad aikoihin lähes joka laatumerkin akuissa taisi olla sisällä B&D kennot, miten mahtaa nykyään Li-ion aikana olla. Talon ja tallin lämpöeristys + paljon muuta 18V porakoneella tehty eikä vielä osoita minkään sortin hiipumisen merkkejä. Ranteet kovilla kun hirttä kairaa. Mopossa on sen verran voimaa kuin siinä odotinkin olevan, saa paljon enemmän pistää rahaa pöytään että paremman paineilmamopon saa. Tai en kyllä tiedä mitä tuommoinen maksaa Suomessa latureineen kaikkineen, ite en niitä tarvinnut. EDIT: katoin hinnan, oho.. Aika prkleen paljon halvemmalla sain.. Viimeksi muokannut Reisrdok : 01.02.2011 13:34 |
#66
|
||||
|
||||
![]()
En jaksanut selata koko ketjua tai Makitan kuvastoja läpi, mutta jotain ajatusta pitää silti huudella väliin. Niinkuin aina.
Työmaalle vaihdettiin jonkun ideasta koko akkukonerivistö uusiin. Uudet ovat Makitoja, en nyt muista mallia kun sitä ei ole tullut katsottua. Näissä on se periaatteessa oivallinen keksintö, työvalo. Harmi vaan kun se on aivan väärässä paikassa, omassa Bosch-koneessa se on akun vieressä ja osoittaa yläviistoon istukan luo. Makitassa valo on ylempänä kahvassa ja ainakin mun hommissa valaisu kohteeseen estyy juuri tärkeimmällä hetkellä silloin kun kärkeä sovittaa koloon... juunou... ![]() Konetta on yleensä tuettava molemmilla käsillä ettei karkaa lenskarin kylkeen, jolloin käsi varjostaa ikävästi. Alhaalla oleva valo valaisee paljon paremmin sitä istukan ympäristöä vaikka olisi kuinka tumput käsissä. Toinen mikä noissa Makitoissa närästää, vithumaisen sirisevä käyntiääni kuormitettuna. Jossain vaiheessa rupeaa käymään korvaan jos vaikka ruumassa ajaa toista sataa ruuvia putkeen auki/kiinni. Ulkotilassa asialla ei ole niin merkitystä, jos ei joudu ihan poskessa kiinni ajamaan. Kuulosuojaimet on tietty yksi vaihtoehto, mutta hieman hiljaisempia saisivat koneet olla.
__________________
Range Rover P38A, bi-fuel. Bensa/CNG. RRC 3,9SE -90. Valkoinen. Jaguar S-Type 3.0 Sport -01, RHD, Lontoossa Rover P6 3500efi -72, "pikkuauto" Jaguar XJ-S V12, series II -89, "kisu" Range Rover P38A -95, purkuraato Volvo C303, muutti pois. |
#67
|
|||
|
|||
![]() Onko äänettömiäkin koneitaLainaus:
Makitaan tyytyväinen ei ammattikäyttäjä! |
#68
|
||||
|
||||
![]()
Ei ole äänettömiä koneita, mutta äänen sävyyn voinee vaikuttaa.
![]() Ne uudet Makitat on hyviä ja näppäriä koneita, mutta eivät täydellisiä. Pari epäkohtaa jotka häiritsevät ei tee koneesta huonoa.
__________________
Range Rover P38A, bi-fuel. Bensa/CNG. RRC 3,9SE -90. Valkoinen. Jaguar S-Type 3.0 Sport -01, RHD, Lontoossa Rover P6 3500efi -72, "pikkuauto" Jaguar XJ-S V12, series II -89, "kisu" Range Rover P38A -95, purkuraato Volvo C303, muutti pois. |
#69
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
__________________
Quot homines, tot sententiae. Ne sutor supra crepidem Koeta välttää halpoja kopioita |
#70
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Koko paketti Suomessa 580e latureineen mutta itellä oli jo porakone ennestään, säästi pitkän pennin. |
#71
|
||||
|
||||
![]() Akun korjausLainaus:
Mutta akkua oli ladattu noin 600 kertaa ja se oli finaalissa. Näyttää olevan niin, että kun käyttää akkua muutaman kerran väärin, se on sen jälkeen entinen. Positiivista on se että ne akut ja koneet parantuu koko ajan mitä enemmän saadaan käyttökokemuksia. Uusia koneita on taas keväällä tulossa.
__________________
Quot homines, tot sententiae. Ne sutor supra crepidem Koeta välttää halpoja kopioita |
#72
|
||||
|
||||
![]()
Ja hiii oppia tällekkin topicille....
Onkos tullut tietoa noista Makitan 18 v li-ion akkujen särkeentymisistä??? Itellä alkoi laturi herjaamaan että toinen akku on sökö vai tuliko sille vaan se 600´ latauskerta täyteen. Akussa on vielä virtaakin jäljellä ja 99.98 prosentin varmuudella ei ole laskettu koskaan kokonaan tyhjäksi. Vai onko siellä joku siru joka "särkee" sen akun kun takuu ajasta on kulunut sopivasti aikaa???
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
#73
|
||||
|
||||
![]()
Ostaa päräytin viime viikolla tuollaisen Makitan alumiinisalkun, jonka sisällä oli laturin ja taskulampun lisäksi 3kpl 10.8V litiumakkuja, näppärän kokoinen iskevä ruuvinväännin ja akkupora. Suurin kriteeri näille koneille oli sopiva koko ja helvetin hyvä vääntö kokoon nähden. Edellinen AEG BS14X oli asiansa ajava peli mahtavalla väännöllä, mutta liian isokokoinen meikäläisen hommiin, ja ruuvirätkytys puuttui, joten myin sen työkaverille joka tarvitsi puuhommiin vahvaa konetta.
Jaa miksi sitten päädyin makitaan, kun olisi ollut boschia, AEGta, DeWaltia ja vaikka sun mitä tarjolla? -Hinta. 239 euroa tuosta sarjasta ei mielestäni ollut todellakaan paha satunnaiseen käyttöön. Boschin sarja olisi maksanut 450 euroa samoilla vermeillä, waltteri 370 hujakoita ja AEG saman verran. -Koko. Ainoat vehkeet missä akku tuli kahvan sisään, ja oli tasapainoinen kädessä. Laitteet, jotka sopivat myös ahtaisiin paikkoihin ja ovat kevyitä. -Vääntö. Aivan mieletön vääntö kokoon nähden. -Laatukokemukset. Edellisessä työpaikassa oli kaksi makitan akkukonetta, joista toinen hajosi viimein kun sai tarpeeksi leikkuunestettä sisäänsä, tosin olivatkin jo melkein 6 vuotta vanhat koneet. 12 voltin nikkeliakuilla. Näillä tehtiin hommia joihin ne eivät olleet tarkoitettu, esim. M10 kierteitä tuli näillä väännettyä 25mm teräkseen, eivätkä olleet moksiskaan. Akut joutui uusimaan, mutta tilalle tuli todnäk kiinankopiot jotka hajosivat puolessa vuodessa. Näistä kolme neljästä meni takuuseen, ja tilalle oikeat Makitat, jotka kesti. Hankittiin myös kaksi uutta konetta, DeWalt lithiumakulla ja Panasonic litiumilla myöskin. Panasonic päästi savut ensimmäisten 8mm kierteiden teossa, vaikka piti olla tuplasti järeämpi kuin makitan entiset. DeWalt kesti kierteiden tekoa, mutta akkujen kesto oli todella heikkoa, loppui muutaman kierteen jälkeen. Nykyisessä työpaikassakin (joka on myös kuopion suurin), on yleisesti käytössä makitat, koska ne toimii ja kestää. Rest my case ![]()
__________________
Kuka muka on niin laiska, että jättää lauseen ke |
#74
|
||||
|
||||
![]()
sjeeppillä kun on ilmeisesti kokemusta noista akkukoneista, osaatko sanoa mikä särkee noi uudet koneet? Esim. firmaan tuli puoli vuotta sitten nämä koneet http://tuotteet.etra.fi/main.html?no...42&style=view0 ja http://tuotteet.etra.fi/main.html?no...42&style=view0 . Molempia on ollut käytössä aikaisemminkin ja luotto ollut kohillaan, nyt vähän vaan ihmetyttää että molemmat uudet koneet samaan aikaan paskaks eikä vanhoja koneita ole saatu väkisinkään ajamalla loppuun (muuta kuin akut). Voiko tossa helvetin hienossa "iskutehon" säädössä olla se ongelma, vanhoissa rungoissahan sitä ei ole.. Onneks ei oo senttiäkään itellä kiinni mut jaksa sitä johtajan manailuakaan kuunnella kun 500e koneet ei kestä =) Mitä pakkanen tekee noille koneille?
|
#75
|
||||
|
||||
![]()
Mull on kasa noita 18v koneita ja ollu niihin tyytyväinen.
Noita makitan rikkinäisiä akkuja mul on 5kpl ja osa niistä on tosi uuden näköisiä (pengottu roskiksesta). Eli muakin kiinnostais akkujen elvytys.. Yhden akun olen itse purkanut liian tyhjäksi, jonka jälkeen ei enään suostunut lataamaan... Ehjiä akkuja onneksi löytyy vielä 6kpl. Yhtä rikkinäistä akkua koitin latailla 19v läppärin muuntajalla, mutta yön yli lataillessa muuntaja oli hajonnut ja akku samassa tilassa kuin aluksi. Jännite n.14v eli 2,8v/kenno jonka pitäis olla vielä ok.. Toki on voinut 1 tai 2 kennoa hajota kokonaan... Ennen mulla oli NI-MH akkuja. ko rikkouteneista akuista yleensä 1 kenno oli kuollut...
__________________
Niva- ei tarvitse katua |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Ostetaan Kiillotuskone Makita tai vast. | timmy | O/M/V Muut | 3 | 18.02.2010 18:01 |
M: Makita kulmahiomakone | sjeeppi | O/M/V Muut | 2 | 15.02.2008 08:10 |
Power by MAKITA | sjeeppi | Chit-Chat | 18 | 10.04.2007 17:06 |
O: Pajeron omistajan käsikirja (MYÖS KOPIOT) | jkholma | O/M/V Muut | 7 | 02.01.2007 21:54 |
M:31/10,5/15 FEDIMAT(POKKERI KOPIOT) | pallero | O/M/V Renkaat ja vanteet | 10 | 26.10.2006 06:36 |