![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Täältä saa ilmeisesti tiedon miten noi makitan 18V lion, 3Ah akut lopettaa toimintansa, mitä on oikeesti tapahtunut siinä vaiheessa kun laturi ilmottaa että akku on rikki. Tekeekö se sen kun kapasiteetti on huono vai mikä hylkäyksen saa aikaan? Töissä n.10 erilaista makitan akkutyökalua, 18V kaikki, 3erilaista poraa, rälläkkä, iso ja pieni pulttipyssy, sirkkeli, puukkosaha, lamppuja, yms... Yhden pienen porakoneen olen tuhonnut, 13mm terällä 10mm levyyn reikään, lopussa kun akku oli vähissä terä hirtti läpimeno vaiheessa kiinni, joten liipasin pohjassa päätin käsin vääntää ja hieman avustaa. Savut tuli ulos. Että itteensä saapi syyttää. MUTTA takuu toimi ja kone tuli korjattuna takaisin. Itse kyllä suosittelen makitaa, käyttö on ollut kovaa ja koneet toimineet silti hyvin. Kestää mm. tiputuksia melko korkealtakin.
__________________
PäHäMa Pamaas SLCK Toyota Landcruiser BJ40 4.0 1980 Ex. Toyota Landcruiser BJ42 4.0 1982 Ex. Suzuki Jimny 2006 Ex. Toyota Landcruiser RJ70 Ex. Mercedes-Benz 300GD 1981 Ex. Hilux LN65 Ex. Volvo C303 Ex. Hilux LN65 Ex. Suzuki 413 Ex. Range 3.5L +hj akselit Ex. L200 |
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Ainoa apu tuohon ongelmaan jota on esiintynyt joka merkillä on se että kun kone alkaa hiipumaan, niin uusi ladattu akku tilalle ja ns. tyhjä heti laturiin. Ennätys tällä hetkellä latausten määrässä Makitan Li-On 581 latausta ja akku oli vielä normaali kunnossa. Miettikääs jos sillä koneella olisi ruuvattu ruuveja 4 x 40mm, kun yhdellä latauksella ruuvaa noin 350kpl ruuveja, no testissä oli käytössä 1,5Ah akku ja tuo akku on 3,0Ah Siis 203350kpl. ruuveja 4 x 40mm puuhun ja homma jatkuu. Todellisuudessa ruuveja olisi ruuvattu huomattavasti enemmän. Akkusirkkelillä oli katkaistu 100 kertaa kakkosneloslankkua ja testi oli lopetettu siihen. Älsbytalon siis kasaa yhdellä Makitan akulla ja yhdellä latauksella.Siis vain teoriassa....
__________________
Quot homines, tot sententiae. Ne sutor supra crepidem Koeta välttää halpoja kopioita |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Itse olen väärinkäyttäny sitä Makitan akkusirkkeliä kakkos nelosen halkaisuun,ainakin 5 metrisen sahaa yhtäsoittoa halki.
Taasen se 18 V pora kiertää vielä 30 mm reikiä 8" hirteen ainankin X määrän,eli 4 reikää porasin hirteen ja loput kakkos nelosiin ym. ja vielä oli puhtia. Tosiaan sitä että ajaa akun ihan loppuun pitänee varoa,siitä on ollut kahvipöytäkeskusteluja notta joka merkillä on sama homma noisssa Li-ion akuissa. |
#4
|
||||
|
||||
![]() Li-On
Juu näihän se menee, olen tuossa sen verran itse saanut selville, että nämä vioittuneet akut ovatkin ehjiä kennojen osalta...
Siis älkää vielä heittäkö niitä männikköön, koetan ottaa vielä selville, missä se todellinen ongelma piilee, vikahan on siinä piirikortissa, joka antaa tietoa laturille. Tavoite olisi päästä sen piirikortin syövereihin ja muuttaa sieltä tietoja tai ohittaa sen antamat "väärät" tiedot. Töitä tehrään koko ajan ja uskoisin tämänkin ratkeavan jossain vaiheessa. P.S vaikka siinä ei ole kortilla paljon mitään, niin tietoa siinä on aivan käsittämättömän paljon.
__________________
Quot homines, tot sententiae. Ne sutor supra crepidem Koeta välttää halpoja kopioita |
#5
|
|||
|
|||
![]()
"No haloo!!! Niitä on sen vuoksi niin paljon, kun jokainen eri ammattiryhmä tarvitsee työhönsä omanlaisensa koneen, jolla työtehtävä suoriutuu nopeasti ja vaivattomasti.
KOTIKÄYTTÖ, HARRASTAJAT, PUOLIAMMATTILAISET, AMMATTILAISET... Sitten tähän ryhmään liitetään eri työtehtävät taikka ammattikunnat" Mites ku olin 8 vuotta konevuokraamossa töis ja koneet mitoitettiin Teidän normien mukaan hieman ylikokoisiksi vuokraajille ja ammattilaiskoneita kuitenki, nii, miks ne teidän huolto-ohjeilla hajos suht usein? Kai piikkauskone kestää piikata? Sillä vaa, ettei ne Makitat, vaikka huoltais ja käyttäis miten, aina oo nii hyviä.. |
#6
|
||||
|
||||
![]() Konevuoraamo
Minusta konevuokraamo on väärä paikka kertoa miten yleensä koneet kestää ja miten niitä huolletaan, johtuen siitä kun käyttäjiä on monenlaista. Konetta paiskotaan ja tehdään todellakin sellaista työtä, jota ei edes ikinä omalla koneella tehdä.
Kuinka moni konevuokraaja on vieressä seisomassa ja valvomassa, että sitä käytetään oikein. Valitettavasti tänä päivänä työmailla ns. itsekorjaajat, tekevät koneille enemmän vikoja kuin se että ne tulisi kuntoon. Näen melkein joka päivä sellaisia "korjattuja" koneita jotka on todellakin hengenvaarallisia.
__________________
Quot homines, tot sententiae. Ne sutor supra crepidem Koeta välttää halpoja kopioita |
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
__________________
Quot homines, tot sententiae. Ne sutor supra crepidem Koeta välttää halpoja kopioita |
#8
|
||||
|
||||
![]() Makita
itse ostin vähän yli vuosi sitten tollasen makita df 330 akkukoneen (10,8v li-ion) Nyt sano 1 vaihde sopimuksensa irti eli vain nopea vaihde toimii... millainen takuu näissä on kun kyseessä on kummiskin aito makita? Kone on muutenkin aika vähän käytetty...
|
#9
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#10
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
edit juttua aiheesta: http://murobbs.plaza.fi/elektroniikk...ottaminen.html
__________________
Mouho Motorsport Viimeksi muokannut popo99 : 15.11.2010 21:25 |
#11
|
|||
|
|||
![]()
kerros makitamies vinkkejä miten nuo li-ion akut saa parhaiten pidettyä hengissä.
ostin viimesyksynä pikku makita satsin.10.8v sillon kun oli tarve ja nyt käyttö on TODELLA satunnaista... |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Ostetaan Kiillotuskone Makita tai vast. | timmy | O/M/V Muut | 3 | 18.02.2010 18:01 |
M: Makita kulmahiomakone | sjeeppi | O/M/V Muut | 2 | 15.02.2008 08:10 |
Power by MAKITA | sjeeppi | Chit-Chat | 18 | 10.04.2007 17:06 |
O: Pajeron omistajan käsikirja (MYÖS KOPIOT) | jkholma | O/M/V Muut | 7 | 02.01.2007 21:54 |
M:31/10,5/15 FEDIMAT(POKKERI KOPIOT) | pallero | O/M/V Renkaat ja vanteet | 10 | 26.10.2006 06:36 |